Moelie schreef:Wat is er zo erg aan om mensen uit te nodigen op je verjaardag?? Ik vind het altijd juist wel gezellig, iedereen weer eens zien en gezellig kletsen.
Wat er erg aan is? Dat (bij mij dan) standaart zowieso 50% afhaakt, op het laatste moment dus zit je met een enorm overschot aan eten en drinken. Overigens wordt die 50% meestal nog 75%.
En dat zijn dan alleen de mensen die ik uitgenodigd heb, vaak zijn er al mensne die van te voren aan geven dat ik ze niet hoef uit te nodigen omdat ze er toch niet zijn. (vakantie)
Daarnaast ben ik dagen aan het stressen om alles goed te krijgen, alle mogelijke soorten drinken en eten in huis te halen. Zorgen voor genoeg stoelen en dingen. Om dan op de dag zelf, voor die paar mensen, heen en weer te lopen om ze van drinken te voorzien. Na een paar uurtjes verplicht handjes schudden, wangen zoenen en wat onnozele praatjes te houden ("Wat word jij al groooot!" Dat ik al 5 jaar op deze lengte zit word dan even vergeten, maar goed
) Dan kan ik de rotzooi opruimen en weer opgelucht adem halen dat we dat gehad hebben. Verjaardag vieren met vrienden beginnen we maar niet over dan eh..
Nee, ik ga veel liever spontaan op stap met een groepje mensen maar zelf iets organiseren No Way!