Aargh! Jarig zijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:08

Ik heb er ook een bloedhekel aan. Ben pas jarig geweest (9 juni) en het was al een vreselijk drukke dag voor mij met mijn SLB en stage portfolio (beide portfolio's van over de 150 pagina's) en daarnaast ook nog de drama dialoog presentaties.

En dan komen en allerlei lui naar me toe: Vanavond feestje? oh gefeliciteerd, hoe oud ben je? 19? ik had je ouder geschat :=

Gelukkig zit het er al op voor dit jaar :+

En het feest? Ik haal dit jaar mijn P en ik ga binnenkort verhuizen. Dan houd ik en housewarming/propedeuse/verjaardagsparty op instuif amarican style :+ Ben ik daar ook mooi vanaf :P

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:09

Ik lees hier, dat veel mensen bij jullie afzeggen, ik heb daar echt geen last van. :=
Ik had laatst een feestje er zijn 20 mensen gekomen, en 2 afgebeld. Waarvan de ene echt logisch was, aangezien ze die middag in het ziekenhuis had gelegen, en minimaal 1 week op bed moest liggen. :=

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:10

Nou, de week voordat ik 18 werd was echt rottig... Ik liep de hele tijd te zeggen dat ik niet wilde verjaren, maar dat kan je niet kiezen zeker? :S

Ik wil helemaal niet volwassen zijn en alles wat erbij hoort.

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:14

Caira schreef:
Joh, 11 september is nou ook niet echt een lolletje om jarig te zijn hoor.

Ik vier het niet anders dan dat ik op een andere dag zou doen....(Ja, ben ook op 11 sept jarig xD)

aiselover

Re: Aargh! Jarig zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:24

Haha hier meldt zich nog iemand die niet van verjaardagen vieren houdt :P
Dit jaar ben ik helemaal gelukkig; ik hoef mijn verjaardag eindelijk niet meer te vieren en zorg ook dat ik op m'n verjaardag niet thuis ben, voor het geval mensen de boodschap niet begrepen hebben :Y)
Mijn voordeel is altijd geweest dat veel mensen vaak op vakantie zijn (in juli jarig) dus dat scheelde al een hoop :D

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 11:39

Haha, in de zomer jarig zijn is echt niet tof, omdat er niemand is, maar aan de andere kant, áls je je verjaardag niet wil vieren, is er weinig kans dat er alsnog mensen komen :')
Volgend jaar ben ik ook op vakantie, op 8 juni. Alleen. :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:55

Myukii schreef:
Haha, in de zomer jarig zijn is echt niet tof, omdat er niemand is, maar aan de andere kant, áls je je verjaardag niet wil vieren, is er weinig kans dat er alsnog mensen komen :')

En dan de hele dag gebeld worden :')

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:22

Myukii schreef:

De reden dat ik een hekel aan mn verjaardag heb is dat er iedereen dan op vakantie is, maar nu ben ik blij dat iedereen dan op vakantie is want dan hoef ik mn verjaardag niet te vieren! :D

Heerlijk alleen op vakantie, gewoon telefoon uitzetten en verstand op nul! :D

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:27

Ik vind verjaardagen altijd wel leuk..
Maar er zijn altijd 2 of 3 mensen op mijn verjaardag.. Niet de moeite om taart te bakken dus..

Ik ben in de bouwvak jarig.. En met een zeer grote familie ( van 5 ooms en tantes, beetje neefjes en nichtjes en 2 oma's en 1 opa ) blijft er niet veel over.. Dus de laaste jaren ben ik zelf op vakantie.
Meestal vier ik het wel, maar of het weekend voor mijn verjaardag, of de maand daarna, met een BBQ..

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:29

:(:) voor iedereen die het kan gebruiken.
Ik heb een aantal jaar geprobeerd mijn verjaardag te vieren, maar in plaats van 6 in het geval van de TS kwam er bij mij NIEMAND opdagen. Tot dit jaar. EINDELIJK heb ik één van de meest geweldige verjaardagen ooit gehad. Tien vriendinnetjes van bokt (zo'n beetje) een vriendinnetje van hier en wat dicht bij me staande familie. Het was supergezellig, en ik voelde me eindelijk weer echt jarig. Dus volgend jaar hopelijk weer zo. Ben blij dat ik het eindelijk weer gevierd heb, ondanks dat ik het niet meer wilde na al die teleurstellingen.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:05

Ik hou van mn verjaardag, leuk weer een nieuw jaar met nieuwe verrassingen!
Maar het vieren... neuh niet zo'n behoefte om in een kringetje op de bank te zitten en ieder kwartier opnieuw te antwoorden hoe-het-nu-met-me-gaat :n En inderdaad als je een feestje plant de helft alleen maar spreken omdat ze afzeggen ;(

ik probeerde daarom ook altijd onder mijn verjaardag uit te komen. Vond mn mams nooit zo leuk, die vindt het geweldig als alle fam weer over de vloer komt (wiens verjaardag is het nou mam :+ ). Ik snap ook niet zo goed waarom je als jarige de hele dag moet slepen met eten, drinken en iedereen moet vermaken. Iedereen die komt is welkom, maar dááár is de koelkast en de taart, help jezelf. Ik ruim hoogstens op }>

Dit jaar heb ik de ultieme verjaardag gevierd door het heft in eigen handen te nemen en dat is zeker een aanrader!
Als eerste heb ik twee weken van tevoren een parachute-sprong geboekt als kado voor mezelf (voorpret!). Daar was ik op mn verjaardag tot 13u zoet mee, daarna heb ik gekookt voor intiem gezelschap bestaande uit mijn ouders, zussen, broertje en peetouders. En na het eten (en een gedeelte van de afwas) ben ik vertrokken naar Haarlem om daar met drie vrienden mijn verjaardag uit te luiden (kon mn moeder mooi bijkletsen met mn peettante hihi). Top!

nu nog bedenken hoe ik die parachutesprong ga overtreffen en dan heb ik alweer zin in volgend jaar :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:16

Ik ben in juli jarig en al mijn vriendinnen zijn inderdaad ook weg. Er is er precies eentje in Zeeland op het juiste moment -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:15

Ik heb er ook zó'n hekel aan. :oo Al mijn vrienden vieren hun verjaardag echt, incl. feestje & gezellig uitgaan.
No-way. -O- Ik vier het voor familie omdat dat 'moet', maar daar houd het ook mee op. := De laatste keer dat ik een feestje heb gegeven voor vrienden kan ik me iig niet meer herinneren... 't Hele huis weer op z'n kop & ik kan de zooi op ruimen..... Nahhh.... Ik ga de feestjes van andere wel af... :))

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:33

Ik normaal ook.. Voor familie vier ik het sowieso niet, dat gezeur heb ik helemaal geen zin in. Had het vorig jaar helemaal niet gevierd, altijd die mensen die toch niet kunnen, daar was ik zo zat van. Dit jaar toch nog een poging gedaan, en het was hartstikke gezellig! Waren met 20 man, lekker in de tuin gevierd.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:49

Ik vind het ook niet zo leuk.
Maak me altijd druk om organiseren en of er wel mensen komen.
En ik heb eigenlijk een hekel aan cadeautjes krijgen, niet dat ik de cadeautjes niet leuk vind maar vind dat altijd zo ongemakkelijk als er allemaal mensen bij zijn die kijken hoe je reageerd en ik ben niet zo overdreven uitbundig met die dingen.
Dat heb ik ook bij cadeau's geven, doe het veeel liever 1 op 1.

Eigenlijk wordt het toch altijd erg gezellig hoor :P maar die spanning van vooraf..

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:57

Wat is er zo erg aan om mensen uit te nodigen op je verjaardag?? Ik vind het altijd juist wel gezellig, iedereen weer eens zien en gezellig kletsen.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:58

geweldig !!! :D :D midden in de belangstelling staan. Mooie kleding kopen speciaal voor je verjaardag. egld innen. met vrienden lekekr stappen en gek doen je wordt tenslotte maar 1 x ..jaar (vul maar een getal in)

:Y) liefste 2 x per jaar jarig

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:32

Moelie schreef:
Wat is er zo erg aan om mensen uit te nodigen op je verjaardag?? Ik vind het altijd juist wel gezellig, iedereen weer eens zien en gezellig kletsen.

Wat er erg aan is? Dat (bij mij dan) standaart zowieso 50% afhaakt, op het laatste moment dus zit je met een enorm overschot aan eten en drinken. Overigens wordt die 50% meestal nog 75%.
En dat zijn dan alleen de mensen die ik uitgenodigd heb, vaak zijn er al mensne die van te voren aan geven dat ik ze niet hoef uit te nodigen omdat ze er toch niet zijn. (vakantie)
Daarnaast ben ik dagen aan het stressen om alles goed te krijgen, alle mogelijke soorten drinken en eten in huis te halen. Zorgen voor genoeg stoelen en dingen. Om dan op de dag zelf, voor die paar mensen, heen en weer te lopen om ze van drinken te voorzien. Na een paar uurtjes verplicht handjes schudden, wangen zoenen en wat onnozele praatjes te houden ("Wat word jij al groooot!" Dat ik al 5 jaar op deze lengte zit word dan even vergeten, maar goed :+ ) Dan kan ik de rotzooi opruimen en weer opgelucht adem halen dat we dat gehad hebben. Verjaardag vieren met vrienden beginnen we maar niet over dan eh..
Nee, ik ga veel liever spontaan op stap met een groepje mensen maar zelf iets organiseren No Way!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:35

Ik ben 31 januari 18 geworden.
Was mooi op een zaterdag. Overdag familie, en 's avonds vrienden. Ben ik er in een klap vanaf. Heb toen iedereen weg was, de volgende ochtend, ook gelijk geroepen: Dit was de allerlaatste keer! Nooit, maar dan ook nooit meer!!
Vind mijn eigen verjaardag echt verschrikkelijk. Doe mij maar gewoon lekker een ontbijtje met het gezin. Een knuffel, en een flink stuk taart. Dan ben ik helemaal gelukkig :D

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:39

Pauline schreef:
Ik...leuk leuk leuk. De verplichte felicitaties op je werk. Ik vind het wel leuk om met een paar vriendinnen wat te doen maar om nu echt heeeel erg graag een huis vol met mensen te hebben? Neuh.
Kinderfeestjes ook al zo'n gruwel. Nee ik vind het niks. :n

Gefeliciteerd :')

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:47

Moet je eens op 14 februari jarig zijn! :P Iedereen is dan zo in de ban van Valentijn dat mijn verjaardag spontaan wordt vergeten. Alleen mijn ouders, oma en vriend denken eraan. Vriendinnen gaan meestal met hun lief uiteten en meestal valt na 2 dagen hun euro dat ik verjaard ben. :+ Of wat dacht je van schoonouders en -zus? Ze vergeten mijn verjaardag bíjna, stoppen snel snel wat geld in een enveloppe, 'gelukkige verjaardag' hoort daar meestal niet bij (ah nee, geen tijd voor want ze zijn Valentijn aan het vieren!). Maar ze verwachten wel van mij dat ik ieder jaar op zoek gaan naar een gigantisch leuk cadeau voor hun verjaardagen. Nou, dit jaar mooi niet hoor... :Y)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:58

Ik ben aanstaande woensdag jarig... ik geef ook geen feest !
Ja mijn moeder, zus en oma komen langs, maar dat was het ook.

Heb het nooit leuk gevonden, dus ik doe er dan ook niet aan :n

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:17

Ik vind verjaardagen ook niet echt leuk..
Vind dat er altijd zo'n hoge verwachting bij is als je het viert..

Voor mn familie en echt goeie vriendinnen vind ik het leuk omdat het dan gewoon altijd gezellig is en niet zo gemaakt. Als ik een kadootje krijg is die ook leuk en als ik niets krijg is dat niet erg

Als het voor meer is voel ik me niet meer jarig omdat ik dan hele tijd bezig ben met iedereen bedienen en blij houden.. en ik krijg dan vaak ook kado's waar ik van had gezegd nou dat is nou het enige wat je NIET voor me hoeft te kopen. (en dan vind ik dus ook echt 100000 andere dingen leuk) Of kado's die later wel komen omdat ze op dat moment niets konden vinden, maar dus nooit komen.. En dan wel altijd verwachten dat ze wat krijgen op hun verjaardag.. heb daar een hekel aan.