leraar lacht mijn kindje met medisch probleem uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:01

Misschien dat hij gewoon echt niet wist hoe hij zijn excuses moest aanbieden, dat hij overrompelt was dat hij jou aan de lijn kreeg ipv je zusje.
Bedenk maar zo, hij heeft de moeite genomen om jou te bellen. Dat is wel een teken dat het hem ook dwars zat.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:02

ik zal me boosheid uiteindelijk ook wel laten varen alleen nu nog niet.
ik vind het zow jammer dat je gewoon niet serieus word genomen op een school.
en ik weet dat wel vaker mensen zulke opmerkingen maken maar een leraar die dit in een klas vol kinderen doet dat vind ik echt niet kunnen.
me zusje zei al jeej wat zal hij dan wel niet van een aantal van mijn klasgenoten vinden.
tja dat krijg je dan

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:03

Welshcobfan schreef:
Misschien dat hij gewoon echt niet wist hoe hij zijn excuses moest aanbieden, dat hij overrompelt was dat hij jou aan de lijn kreeg ipv je zusje.
Bedenk maar zo, hij heeft de moeite genomen om jou te bellen. Dat is wel een teken dat het hem ook dwars zat.

hij nam niet de moeite om mij te bellen maar hij dacht dat hij naar mijn zusjes huis belde.
helaas voor hem draaide hij per ongeluk mijn nummer dat ik daar had achter gelaten maar waar ze mijn zusje naam bij hadden gezet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:03

Heel mooi advies Kiwiko!

Maargoed, een hele verkeerde grap. Op een onmogelijke plaats. Getuigd van weinig respect en verantwoordelijkheid.
Je noemt een kind niet lelijk, zeker niet ten overstaand van een hele klas pubers... En al helemaal niet als leraar!

Kijk, ben je in gesprek met een kleine groep, van je eigen leeftijd en niveau, dan is het nog begrijpelijk.
Maar ik zeg nooit lélijk. Ik hou het zeker voor een kleine groep (bijv. klasgenoten) netjes, dan zeg je bijv: "Diegene is niet zo heel erg mooi." Dan zeg je niet wat deze leraar zei. :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:04

Tuurlijk kan het niet, maar het is gebeurt en die man heeft jou erover gebelt. (en logisch natuurlijk dat hij je zusje eigenlijk probeerde te bellen, want zij kreeg de opmerking te horen)
Klaar.

Koop een boksbal zou ik zeggen. Want een kind van 3 voelt feilloos aan dat mama nu erg gespannen is. Dat is niet prettig.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:06

Janine1990 schreef:
Heel mooi advies Kiwiko!

Maargoed, een hele verkeerde grap. Op een onmogelijke plaats. Getuigd van weinig respect en verantwoordelijkheid.
Je noemt een kind niet lelijk, zeker niet ten overstaand van een hele klas pubers... En al helemaal niet als leraar!

Kijk, ben je in gesprek met een kleine groep, van je eigen leeftijd en niveau, dan is het nog begrijpelijk.
Maar ik zeg nooit lélijk. Ik hou het zeker voor een kleine groep (bijv. klasgenoten) netjes, dan zeg je bijv: "Diegene is niet zo heel erg mooi." Dan zeg je niet wat deze leraar zei. :n

idd!
je kunt het niet maken om dit in een klas vol leerlingen te zeggen.
ik vind het gewoon vreselijk dat deze man dit over mijn zoontje heeft gezegt terwijl ik het al moeilijk heb met zijn oogjes en bang ben dat hij hiermee gepest zal worden.
maar dat een volwassen man die leraar is dit zegt had ik gewoon niet verwacht heel naief misschien maar ik had van een leraar echt een beetje meer verwacht

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:06

Welshcobfan schreef:
Tuurlijk kan het niet, maar het is gebeurt en die man heeft jou erover gebelt. (en logisch natuurlijk dat hij je zusje eigenlijk probeerde te bellen, want zij kreeg de opmerking te horen)
Klaar.

Koop een boksbal zou ik zeggen. Want een kind van 3 voelt feilloos aan dat mama nu erg gespannen is. Dat is niet prettig.

ik zal mijn zoontje niet laten merken dat ik boos ben hoor.
gelukkig heeft hij hier geen weet van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:08

Maak je kind alvast weerbaar zou ik zeggen, door er minder gespannen mee om te gaan dan nu :(:)

Bedenk goed, jij bent het grootste voorbeeld voor je zoon.

vuurneon

Re: leraar lacht mijn kindje met medisch probleem uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:08

Kinderen voelen spanning in anderen goed aan hoor, daar hoef je niet eens duidelijk boos voor te zijn.
Ik voel het nu nog steeds aan bij mijn moeder, zonder dat zij wat hoeft te zeggen.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:10

ik vind dat mijn zoontje alle recht heeft om enorm boos te worden op iedereen die hem probeert te beledigen om zelf populair te doen of grappig probeert te doen.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:11

Welshcobfan schreef:
Kinderen voelen spanning in anderen goed aan hoor, daar hoef je niet eens duidelijk boos voor te zijn.
Ik voel het nu nog steeds aan bij mijn moeder, zonder dat zij wat hoeft te zeggen.

nou jij bent er ook goed van afgekomen toch aangezien jij je dus blijkbaar heel goed kunt inhouden.
dan zal dat ook wel goed komen met mijn zoontje.
Laatst bijgewerkt door latnahc2 op 12-06-09 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:11

Zou het dan niet beter zijn als hij het eerst probeerde uit te praten in plaats van eerst boos te worden?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:11

latnahc2 schreef:
Janine1990 schreef:
Heel mooi advies Kiwiko!

idd!
je kunt het niet maken om dit in een klas vol leerlingen te zeggen.
ik vind het gewoon vreselijk dat deze man dit over mijn zoontje heeft gezegt terwijl ik het al moeilijk heb met zijn oogjes en bang ben dat hij hiermee gepest zal worden.
maar dat een volwassen man die leraar is dit zegt had ik gewoon niet verwacht heel naief misschien maar ik had van een leraar echt een beetje meer verwacht

ben ik ook helemaal met je eens hoor, getuigd van weinig respect en dat is nou net wat we onze huidige generatie bij willen brengen....... dus inderdaad ontzettend dom en onbenullig....... helemaal mee eens.........

alleen moet je wel reeel zijn, we doen het allemaal wel eens....... een ander uitlachen.

In zijn functie is het onwenselijk, en dat heb je geuit richting de school, hij is erop aangesproken en heeft per ongeluk jou gebeld.....

maar, je posts zijn al wat rustiger :) ik voel de "ik word al wat rustiger" vibes door mijn beeldscherm knallen......... en ik denk dat dit nou net even is wat je nodig hebt :)

Lekker hier even vloeken, tieren en boos zijn......... om dan in alle rust weer verder te gaan met je leven :)

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:12

upendo schreef:
Zou het dan niet beter zijn als hij het eerst probeerde uit te praten in plaats van eerst boos te worden?

nogmaals ik heb deze meneer en de school al gesproken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:13

En wat lost hij daarmee op? Niets.

Plat gezegd, door boosheid lok je juist pestgedrag uit. Door boos zijn laat je je zwakte zien.

Dus leer hem niet om boos te zijn en te blijven. Leer hem om dingen los te kunnen laten, door het zelf ook te doen.

Tuurlijk mag je de wereld af en toe flink vervloeken, maar je moet alles ook een plaats kunnen geven. Mensen reageren nu eenmaal niet altijd zoals je verwacht :(:)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-06-09 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:13

[\quote]
ben ik ook helemaal met je eens hoor, getuigd van weinig respect en dat is nou net wat we onze huidige generatie bij willen brengen....... dus inderdaad ontzettend dom en onbenullig....... helemaal mee eens.........

alleen moet je wel reeel zijn, we doen het allemaal wel eens....... een ander uitlachen.

In zijn functie is het onwenselijk, en dat heb je geuit richting de school, hij is erop aangesproken en heeft per ongeluk jou gebeld.....

maar, je posts zijn al wat rustiger :) ik voel de "ik word al wat rustiger" vibes door mijn beeldscherm knallen......... en ik denk dat dit nou net even is wat je nodig hebt :)

Lekker hier even vloeken, tieren en boos zijn......... om dan in alle rust weer verder te gaan met je leven :)[/quote]

ja ik moet zeggen dat ik me al wat opgeluchter voel dat er meerder mensen vinden dat dit echt niet kan.
ik heb wel het gevoel dat ik nu wat beter mijn ei kwijt kan dan bij de leraar en de school.
Bedankt mensen ook al is niet iedereen het met mij eens :D
Laatst bijgewerkt door latnahc2 op 12-06-09 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:14

Welshcobfan schreef:
En wat lost hij daarmee op? Niets.

Plat gezegd, door boosheid lok je juist pestgedrag uit. Door boos zijn laat je je zwakte zien.

Dus leer hem niet om boos te zijn en te blijven. Leer hem om dingen los te kunnen laten, door het zelf ook te doen.

het lost voor jou ook niets op dat je je moeders boosheid voelt maar ik neem aan dat je haar goed kunt begrijpen.
en ik denk dat als mijn zoontje wat ouder was en wist waar het over ging dat hij mij ook begreep

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:15

latnahc2 schreef:
upendo schreef:

nogmaals ik heb deze meneer en de school al gesproken.

Ik bedoelde je zoontje, om de reden die Welshcobfan net zegt.

latnahc2

Re: leraar lacht mijn kindje met medisch probleem uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:15

hij is 3

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:16

Waar bokt toch allemaal niet goed voor is! :D

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:17

Janine1990 schreef:
Waar bokt toch allemaal niet goed voor is! :D

:D _/-\o_

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:18

latnahc2 schreef:
hij is 3

Ik bedoel meer dat ik mijn kinderen later niet zo op zou voeden om kwaad te worden als iemand iets over je zegt. Vaak los je veel meer op door met diegene te praten (Evt. met iemand anders erbij) dan ruzie te maken, een vechtpartij te beginnen en de schuld te krijgen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:19

Mijn moeder bleef er gelukkig niet in hangen. Dat was maar heel kort (nooit langer dan een uur) Ik begrijp het absoluut. Heb het zelf ook wel dat ik denk jongens, ik kan er ook niets aan doen dat ik anders ben! Maar laat het wel direct los. Blijven hangen in je woede lost nooit iets op. Dat wil ik zeggen. Dat wil je je kind ook niet leren namelijk. (ken genoeg kids die er in blijven hangen... die zijn niet alleen vaak gefrustreerd, maar ook pestdoelwit omdat ze zo happen).

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:20

latnahc2 schreef:
Welshcobfan schreef:

nou jij bent er ook goed van afgekomen toch aangezien jij je dus blijkbaar heel goed kunt inhouden.
dan zal dat ook wel goed komen met mijn zoontje.

Natuurlijk zal het wel goedkomen met je zoontje, maar je wil neem ik aan dat het goed met hem gaat dankzij jouw gedrag, niet ondanks jouw gedrag..

Natuurlijk mag je van je af bijten als iemand iets vervelends over jou zegt, maar als je boos wordt heeft dat veel meer invloed op je dan als je het langs je heen laat gaan, erboven staat. En dit soort mensen verdienen het niet die invloed op je te hebben, dus die zou ik ze ook niet geven.

Edit; Even voor de duidelijkheid ;) Ik ben het dus wel met je eens dat deze opmerkingen van die leraar absoluut niet goedgekeurd moeten worden en dat hij daar best op aangesproken mag worden, ik ben het alleen niet eens met de belaag-deze-rotvent-op-hyves actie.
Laatst bijgewerkt door merel90 op 12-06-09 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:21

upendo schreef:
latnahc2 schreef:
hij is 3

Ik bedoel meer dat ik mijn kinderen later niet zo op zou voeden om kwaad te worden als iemand iets over je zegt. Vaak los je veel meer op door met diegene te praten (Evt. met iemand anders erbij) dan ruzie te maken, een vechtpartij te beginnen en de schuld te krijgen.

ik zeg ook niet dat ik hem leer een vechtpartij te beginnen.
maar ik vind dat hij wel alle recht heeft om boos te worden.
en als iemand iets zou zeggen /vragen over zijn ogen geen probleem maar dit was beledigen en dan mag je best kwaad worden en dat is hoe ik hem opvoed