Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Welshcobfan schreef:Misschien dat hij gewoon echt niet wist hoe hij zijn excuses moest aanbieden, dat hij overrompelt was dat hij jou aan de lijn kreeg ipv je zusje.
Bedenk maar zo, hij heeft de moeite genomen om jou te bellen. Dat is wel een teken dat het hem ook dwars zat.
Janine1990 schreef:Heel mooi advies Kiwiko!
Maargoed, een hele verkeerde grap. Op een onmogelijke plaats. Getuigd van weinig respect en verantwoordelijkheid.
Je noemt een kind niet lelijk, zeker niet ten overstaand van een hele klas pubers... En al helemaal niet als leraar!
Kijk, ben je in gesprek met een kleine groep, van je eigen leeftijd en niveau, dan is het nog begrijpelijk.
Maar ik zeg nooit lélijk. Ik hou het zeker voor een kleine groep (bijv. klasgenoten) netjes, dan zeg je bijv: "Diegene is niet zo heel erg mooi." Dan zeg je niet wat deze leraar zei.
Welshcobfan schreef:Tuurlijk kan het niet, maar het is gebeurt en die man heeft jou erover gebelt. (en logisch natuurlijk dat hij je zusje eigenlijk probeerde te bellen, want zij kreeg de opmerking te horen)
Klaar.
Koop een boksbal zou ik zeggen. Want een kind van 3 voelt feilloos aan dat mama nu erg gespannen is. Dat is niet prettig.
Welshcobfan schreef:Kinderen voelen spanning in anderen goed aan hoor, daar hoef je niet eens duidelijk boos voor te zijn.
Ik voel het nu nog steeds aan bij mijn moeder, zonder dat zij wat hoeft te zeggen.
latnahc2 schreef:Janine1990 schreef:Heel mooi advies Kiwiko!
Maargoed, een hele verkeerde grap. Op een onmogelijke plaats. Getuigd van weinig respect en verantwoordelijkheid.
Je noemt een kind niet lelijk, zeker niet ten overstaand van een hele klas pubers... En al helemaal niet als leraar!
Kijk, ben je in gesprek met een kleine groep, van je eigen leeftijd en niveau, dan is het nog begrijpelijk.
Maar ik zeg nooit lélijk. Ik hou het zeker voor een kleine groep (bijv. klasgenoten) netjes, dan zeg je bijv: "Diegene is niet zo heel erg mooi." Dan zeg je niet wat deze leraar zei.
idd!
je kunt het niet maken om dit in een klas vol leerlingen te zeggen.
ik vind het gewoon vreselijk dat deze man dit over mijn zoontje heeft gezegt terwijl ik het al moeilijk heb met zijn oogjes en bang ben dat hij hiermee gepest zal worden.
maar dat een volwassen man die leraar is dit zegt had ik gewoon niet verwacht heel naief misschien maar ik had van een leraar echt een beetje meer verwacht
ik voel de "ik word al wat rustiger" vibes door mijn beeldscherm knallen......... en ik denk dat dit nou net even is wat je nodig hebt 
ik voel de "ik word al wat rustiger" vibes door mijn beeldscherm knallen......... en ik denk dat dit nou net even is wat je nodig hebt 
[/quote]
Welshcobfan schreef:En wat lost hij daarmee op? Niets.
Plat gezegd, door boosheid lok je juist pestgedrag uit. Door boos zijn laat je je zwakte zien.
Dus leer hem niet om boos te zijn en te blijven. Leer hem om dingen los te kunnen laten, door het zelf ook te doen.

latnahc2 schreef:Welshcobfan schreef:Kinderen voelen spanning in anderen goed aan hoor, daar hoef je niet eens duidelijk boos voor te zijn.
Ik voel het nu nog steeds aan bij mijn moeder, zonder dat zij wat hoeft te zeggen.
nou jij bent er ook goed van afgekomen toch aangezien jij je dus blijkbaar heel goed kunt inhouden.
dan zal dat ook wel goed komen met mijn zoontje.
Ik ben het dus wel met je eens dat deze opmerkingen van die leraar absoluut niet goedgekeurd moeten worden en dat hij daar best op aangesproken mag worden, ik ben het alleen niet eens met de belaag-deze-rotvent-op-hyves actie. upendo schreef:latnahc2 schreef:hij is 3
Ik bedoel meer dat ik mijn kinderen later niet zo op zou voeden om kwaad te worden als iemand iets over je zegt. Vaak los je veel meer op door met diegene te praten (Evt. met iemand anders erbij) dan ruzie te maken, een vechtpartij te beginnen en de schuld te krijgen.