Vinden jullie dit ook zo smerig (en asociaal)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Vinden jullie dit ook zo smerig (en asociaal)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:47

Oh ja ik ken het wel een beetje. Op mijn werk valt het wel mee, maar er was wel een keer iemand op de wc geweest die schijnbaar nog na druppelde en ook ongesteld was, ik ben dus heel snel naar een andere wc gegaan. Ik check altijd de wc bril voor ik de deur uit ga, just in case. Mijn tampons en maandverband gaan ook in een dikke laag wcpapier de prullenbak in. Vind het ook echt te goor als je zo'n gebruikt ding ziet (of ruikt) liggen.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 21:52

Nou, uit de vele reacties blijkt dus inderdaad dat het niet zo goed gesteld is met de hygiëne op sommige plekken (vooral scholen). Ik kies om die reden ook vaak toiletten die een beetje achteraf liggen en minder gebruikt worden (soms zelfs het invalidentoilet)

Toch geven de meeste mensen hier aan hun spullen wel in te pakken...wie o wie zijn dan de dames die het niet doen? Want ik zie het toch best vaak. Toen ik op 13-jarige leeftijd ongesteld werd heb ik duidelijke instructies gehad van mijn moeder hierover...en anders had ik het zelf nog wel bedacht.
Overigens vind ik het inpakken altijd wel zo netjes, ook als je zo'n klep-prullenbak hebt. Want hoe vaak zitten daar geen bloedresten aan aan de binnenkant van de klep? Of dat je maandverband/inlegkruisje blijft plakken door die plakstrip?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:54

Ik heb ook idd instructies gehad van mijn moeder hoe je het netst de boel op kon ruimen. Dus ik weet eigenlijk niet beter.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:59

Nooit instructies gehad, maar ik vond (vind) een gebruikte tampon zó goor, dat ik zelf wel op het idee kwam om die dingen in te pakken in een dikke laag wc papier. (Ik verbruik ladingen wc-papier. := )

Maar ik maak ook altijd de wc bril schoon voor ik er op ga zitten. Dat is vaste prik. Anders ga ik er niet op zitten! En als de bril heel vies was, ga ik er na het schoonmaken alsnog boven hangen. :+ Ik ben daar gelukkig heel handig in, dat scheelt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:12

Ladingen wc-papier vind ik ook een beetje overdreven en milieu-onvriendelijk...

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:14

Op school wel vaker meegemaakt dat het maandverband tegen de deksel is blijven plakken bij een eerdere bezoeker. Of maandverband in de WC dat natuurlijk niet doorgetrokken kan worden (conciërge maar op de hoogte gebracht... :o ). Maar niks is zo smerig als de openbare franse wc waar mensen het voor elkaar kregen om het gebruikte maandverband aan de muren te plakken en de tampons over de vloer te verspreiden. Maar als je moet, dan moet je.
Ook een ker gehand dat ik met darmproblemen nogmaals gebruik moest maken van een frans openbaar toilet. Had keuze uit 3 hokjes. In hokje 1 was er poep over de muur gesmeerd en lag het in/over de niet doorgetrokken wc. Hokje 2 was ook ontzettend goor en hokje 3 had geen licht. Toch maar voor 3 gekozen, deur op een kier en vriendlief als bewaker voor de deur...
Ik werk in een buurtsupertje waar we ook toiletten hebben voor de klanten. Mijn zusje (die er ook werkt) vond, toen ze de toiletten schoon ging maken, een (al aardig ingedroogde) drol OP de WC-bril...
Soms echt onbegrijpelijk hoe mensen de WC achter kunnen laten.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:19

Hoeraaa voor de kruidvatzakjes :D
Ik vind dat ook zo ongelofelijk smerig. Eerst werkte ik op een school en dat was echt té smerig om op de leerlingtoiletten te komen, eigenlijk schandalig. Gelukkig heb ik dat nu niet meer maar men..smerig.....

Wat doen jullie als er ergens geen prullebak is? Dat vind ik echt wel zo verschrikkelijk...Dan rol ik het in tig lagen pleepapier, maandverbandplastije en in mijn broekzak :r tot ik een prullenbak vind waar ik het eh netjes weg kan gooien.

Ik heb het zelfs thuis weles gevonden: gebruikt maandverband naast de prullenbak...gadverdame.

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:39

Inderdaad je komt zovaak vieze WC's tegen. Tampons achter het toilet heb ik nog nooit mee gemaakt.
Wel is het bij mij op school vaste prik om met vieze vingers langs de deur te gaan. er zitten 9 van de 10 keer wel vegen op. Gadver!
Ik spoel tampons altijd door. (word echt misselijk van het zien van dat ding) wel met toestemming van moeders hier. Bij andere twijfel ik altijd. Dadelijk raakt de wc verstopt of blijft hij drijven ofzo }:0

Hoe doen jullie dat op bijv. verjaardagen en er staat geen prullebak? je kan ook niet met een dikke prop in je broekzak naar buiten komen. grote kans dat er stukjes papier uit je zak steken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:51

Voel je je beter als ik zeg dat de dames hier met carnaval de hele vloer haast bedekt is met tampons? :+ ofja.. beetje overdreven maar ik wás me toch ergens.... er lagen toch minstens 2 (zeer bloederige) tampons op de grond en een hele plas bloed! heel vies echt heel vies!

Geen prullenbak heb ik geloof ik nog niet meegemaakt... tja ik denk dat ik 't dan toch maar in de wc gooi. Maar als 't even kan liever niet!

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:58

Denk dat ik het dan gewoon even in mijn hand zou houden, of anders toch gewoon broekzak.
Want ik zou me kapot schamen als de wc zou verstoppen door mijn tampon :o
Ik heb het verder ook nooit meegemaakt, maar als ik er zo over nadenk, wij hebben beneden in de wc ook geen prullenbak, alleen in de badkamer, dus ik ga altijd naar de badkamer als ik ongesteld ben, maar dat weten andere mensen die bij mij thuis komen natuurlijk niet..... Hmm nooit bij stilgestaan eigenlijk, maar is best onhandig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:35

Tampons spoel ik altijd gewoon door :=..
Dacht dat alleen met maandverband niet kon, haha.
Nou ja, so far so good.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:45

Ik heb zelf een keer gehad dat toen ik het emmertje open deed (je weet wel, met zo'n klep) dat daar een tampon op lag, en het bloed in mijn gezicht spetterde :(:) ;( .

Je wilt niet weten hoe ik die prullebakjes nu open maak :(:)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:56

Ik doe tampons of maandverband ook altijd in een dikke laag wc-papier en op een openbaar toilet ga ik al helemaal niet zitten, daar 'hang' ik altijd boven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:38

reininglover schreef:
Totdat je op de laatste er achterkomt dat de wc's niet werden leeggezogen en als je gaat zitten stront aan je kont hebt hangen (is bij een vriendin gebeurt, ik ben maar de bosjes ingegaan voor mij plasje :D)

haha ja dat moet je wel een beetje in de gaten houden of ze dat beetje bijhouden :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:53

Als ze vol zitten, kan je gewoon het nummer bellen dat erop staat om te vragen of ze leeggehaald kunnen worden. De fabrikant kan namelijk niet van een afstand zien hoe vaak hun wc gebruikt word!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:37

Ik heb het nu over de dixies op festivals, daar moet de organisatie van het festival het zelf bijhouden ;)
Kan me niet voorstellen dat een bedrijf waarvan die dingen zijn zin heeft om dat te gaan regelen dan..

Het heeft wel wat hoor die dixies, op Pinkpop helemaal, staan ze vlakbij podium, dan tril je zowat eruit door de bassen :D
Echt festivalgevoel haha, normaal moet ik dus echt NIKS hebben van die dingen afschuwelijk, maar dan horen ze erbij..

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:39

Ik vraag me ook altijd af wie dit soort dingen doet :r
Op m'n werk is het soms ook niet al te fris, afgelopen week nog was de wc-pot rood van het bloed :Y) Niet doorgespoeld ofzo, ik snap dat echt niet hoor, dat is toch een kleine moeite??

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:20

Hier op het werk heb ik het nog nooit meegemaakt hoor, maar weleens in openbare toiletten e.d. :r
Er zit toch tegenwoordig niet voor niks zo'n plakdingetje op het plasticje van je maandverband (lekker duidelijk :+ ) ik rol het maandverband gewoon op rol het daarna in het plasticje, plak het dicht en gooi het weg. Tampons gaat altijd even wat wc-papier omheen (wel een normale hoeveelheid).
Trouwens nooit instructies gekregen hierover hoor, maar lijkt me niet meer dan normaal dat je het netjes wegwerkt toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:21

Schijnbaar is dat voor bepaalde mede-nederlanders toch niet normaal? :?

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:09

Hier op school is het gelukkig allemaal netjes ;)
De vuilbakjes zijn al leeg voordat ze nog maar half vol zitten etc.
Bijna nooit rotzooi langs de wc ofzo. De meeste pakken het wel netjes in.
Gelukkig :)
En ik ben ook erg netjes wat wc's betreft. Papier errond en in de vuilbak ;)
En dat is nou toch écht niet moeilijk!
Maar ook ik heb wel eens wat gevonden! Gewoon maandverband in de binnekant van zo'n zwembadhokje geplakt. bahbah! :r
Laatst bijgewerkt door Rietje op 12-06-09 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:20

Oooh echt vies! Afgelopen oud en nieuw had ik zo'n goor wctje in de trein aangetroffen echt he-le-maal onder het bloed zóó goor!! :r

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:26

moonsparkle schreef:
daantje99 schreef:
Bij ons op school lijkt het soms net een natuurramp!
Niet normaal wat sommige achterlaten...

Haha ja dat geluidloosopenmaken :P soms wacht ik wel ns tot iemand anders doorspoelt haha, maar meestal kan t me niet zo veel schelen. Alle vrouwen hebben t zelfde probleem.

Maar mannen niet dus als je gezellig bij vrienden op bezoek bent? }:0 Dan gaat er ook niemand anders doortrekken haha

Haha nee, maar mijn vrienden hebben geen 3 toiletten naast elkaar. Dus niemand die het hoort.

daanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:30

NonaWen schreef:
Nou.. ik werk momenteel op een school (schoonmaken).. en wat ik daar ook tegenkom..

Serieus.. maar degene die rubberen handschoenen heeft uitgevonden verdient zeker een lintje.
Gelukkig heb ik nog nooit zulke ranzige dingen gezien..

Maar wc's die helemaal ondergesmeerd zijn met ijs.. en ijshoorntjes die in de wc pot drijven :')

Wc's die helemaal onder gepist zijn, zit hoog tegen de muren..

Make up dat overal door de wc heen ligt en gesmeerd is..

ik werkte ook op een schoonmaakbedrijf. als het er zo uitzag dan zorgde we dat de mensen het zelf maar deden! zo doe je het thuis toch ook niet!! dus als je het nog een x tegenkomt zou ik even naar je baas stappen ofzo iets hihi!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:32

Balou_k schreef:
Ik heb zelf een keer gehad dat toen ik het emmertje open deed (je weet wel, met zo'n klep) dat daar een tampon op lag, en het bloed in mijn gezicht spetterde :(:) ;( .

Je wilt niet weten hoe ik die prullebakjes nu open maak :(:)

Nee, dit meen je toch niet hè? Oh bah, bah, bah!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:34

Ik vind het ook erg smerig!
Zelf doe ik ze altijd in een wc-papiertje rollen! :Y)