Die bejaarden van tegenwoordig..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:04

Mayflower_ schreef:
Ik heb het ook wel eens gehad. Ik moest naar school en liep toen nog met krukken want ik had mijn enkel gebroken. Ik ging zitten en bij elke halte stapten er steeds meer mensen in. Tot de hele bus vol zat. De bus gaat ook langs het bejaardencentrum en toen stapte er zo'n clubje ''hangouderen'' in. Naast mij ging iemand opstaan zodat er een oudere vrouw kon zitten. Ik kon mijn krukken nergens kwijt en had ze al tussen mijn benen.. Schopt zo'n vrouw tegen mijn krukken aan en zegt "Rot op met die krukken!'' Pardon? :\

wow!!!
nou dat vind ik gewoon intimideren!

Ik ben altijd heel netjes en beleefd, maar oud of niet, als mensen onredelijk tegen me doen zal ik het ze vertellen ook.
Daarnaast ben ik getraind in gespreksvoering/technieken en ben ik niet op mijn mondje gevallen, dus ik kom een heel eind ;)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:07

Als ik dit allemaal lees hoop ik maar dat ik zelf nooit zo wordt. _O-

Winged

Re: Die bejaarden van tegenwoordig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:31

Pfff... Bejaarden, práát me er niet over (goed ik heb zelf wel een hippe oma van 81 die het vertikt om in jurken te lopen en dus gewoon in lange broek rondloopt :D *\o/* maar sommige bejaarden... :\)

Situatie 1 in de trein: Stiltecoupé, ik zit rustig te leren met muziek in mijn oren. Komt er een viertal bejaarden de stiltecoupe binnen met een lading hérrie dat wil je niet weten. Gaan ze in het zitje naast de mijne zitten. Prima, zolang je maar stil bent :o . Dat waren ze dus niet. Na tien minuten was ik het zo langzamerhand wel zat dus toch maar vriendelijk op de stiltecoupe gewezen. Vonden ze op zijn zachtst gezegd niet zo leuk want 'dit was de eerste plek die ze tegenkwamen waar plek was voor vier personen (+ een aantal woorden die ik maar niet zou herhalen, ben bang dat de censuur dat niet aankan :') Kwam uiteraard neer op de jeugd van tegenwoordig die alleen maar teert op de zakken van een ander. Uhuh... Ruilen?)' (detail: het was de trein van half 11 uit het noorden, opzich is die vrij rustig O:) ) Uiteindelijk kreeg ik hulp van mijn overbuurman-in-pak dat ik gelijk had. Gezien die er een stuk ouder uit zag dan mij besloten ze toch maar in te binden ^)

Situatie 2 supermarkt - werk: Zaterdagsochtend, kwart over 8. Vrouwtje van een jaar of 80 komt met een rollator in hoog tempo naar mij toe (was nét brood aan het bijvullen, wij snijden zelf) 'of ik ook wel even flink wou werken want er lag g*dverd*omme nog helemaal geen brood in de rekken en je werkt veels te langzaam'. Punt 1: ik was om 8 uur begonnen, punt 2: winkel is om 8 uur open, punt 3: we snijden per dag meer dan 900 broden. Dat ligt er om 8 uur dus nog niet allemaal in :D

Situatie 3, in de rij in de supermarkt (mijn moeder dit keer): Mijn moeder had netjes haar boodschappen op de band gelegd, komt er een mannetje aangestormd en begint met zijn product op de band te rammen dat hij voor wou. Steeds harder, met gezucht en een chagrijnig hoofd erbij... Mijn moeder heeft hem niet voorgelaten omdat zij vind dat ook een bejaarde gewoon kan vragen of hij of zij voor mag ipv op deze manier te eisen dat je voor mag....

-edit- Oeps.. Nog best lang... :=

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:41

Jeetje, ik zeg daar wel wat van hoor!

Een paar jaar geleden stond ik voor de kassa te wachten bij de AH, en daar heb je aan de zijkant van die bakken staan, om nog extra te verkopen :D Ik hang daar dus met mijn neus in, en ik kijk op, is er een man voorgedrongen! Dus ik zeg:" meneer, u dringt voor, dit vind ik niet netjes en dan durven ze tegenwoordig over de jeugd te beginnen, nou, u kunt er ook wat van."
Die man werd helemaal rood en begon te stamelen. :D
Toen heb ik er nog iets van Bert Visser doorgegooid, dat Toetanchamon achteraan moest sluiten en dan nog een keer en dan nog een keer...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:46

A_lette, had ik pas ook, leg ik boodschappen op de band, gaan ze je schaapachtig aankijken, dan denk ik, vraag het dan of je voor mag! Ik hoef het ze toch niet op een presenteerblaadje te brengen! Ik had zoveel boodschappen dus zegt die cassiere tegen die vrouw, kom maar hoor, ze is nog bezig. Nouja, hallo!
Ik zei ook tegen die vrouw dat ze het best even kan vragen en dat ik niet bijt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:48

Hmm... Ik zit op maandagavond ook op kassa, maar ik mag als cassiere mensen niet zomaar voor een ander laten gaan, ook al is die nog bezig. := Het is de keuze aan de klant ja of nee, en niet van diegene die achter de kassa zit.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:51

Dat vond ik eigenlijk ook best vreemd, niet dat het zo'n ramp is hoor, maar iemand kan dat toch ook even vragen?

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:03

MamboBeach schreef:

Een paar jaar geleden stond ik voor de kassa te wachten bij de AH, en daar heb je aan de zijkant van die bakken staan, om nog extra te verkopen :D Ik hang daar dus met mijn neus in, en ik kijk op, is er een man voorgedrongen! Dus ik zeg:" meneer, u dringt voor, dit vind ik niet netjes en dan durven ze tegenwoordig over de jeugd te beginnen, nou, u kunt er ook wat van."
Toen heb ik er nog iets van Bert Visser doorgegooid, dat Toetanchamon achteraan moest sluiten en dan nog een keer en dan nog een keer...

Hahahaha, geweldig!!!! :D

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:21

Ik was een tijdje geleden op een kattenshow. Er kwam een mevrouw met een karretje aanlopen met koffie voor de keurmeesters, zij stond achter mij. We moesten door een smalle gang heen en de gang stond vol, dus ik ging gewoon voor haar de gang in. Ging een oudere man (die weer achter de mevrouw met het karretje stond) helemaal uit zijn dak omdat ik de mevrouw niet voorliet :S Dus ik zei heel rustig, wat maakt het uit, de mevrouw kan toch niet door de gang heen, want de gang staat vol. Nou daar was hij het absoluut niet mee eens ik was maar een aso dit en aso dat. Ik ben er maar niet meer op in gegaan. Mafketel.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 07:07

Haha, wat een verhalen!

Het scheelt dat ik ouderen meestal met een witte doktersjas aan tegenkom (co-schappen), laten ze daar nou net heilig ontzag voor hebben... ;)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 07:19

Moelie schreef:
Wat belachelijk zeg, omdat ze oud zijn denken ze dat ze voorang hebben op alles. Alsof ze jou niet geloofde..
Nou, lekker laten mopperen dan die oudjes.
Ik werk in de thuiszorg en ik maak ook vaak chaggerijnige ouwe mensen mee, mensen die niet blij zijn dat er wéér een ander komt poetsen. Hallooo; wees blij dat je hulp krijgt zeg! En dan lopen ze tegen MIJ te mopperen.. word er echt niet goed van.
Idd, zeggen ze wat vd jeugd van tegenwoordig.. maar die oudjes kunnen der ook wat van ja!

Heel herkenbaar, ik heb ook bij de thuiszorg gewerkt. Ik kan me het ook wel voorstellen hoor. Ik moest ze dan wassen en aankleden. Weer een ander aan je lijf, weer een vreemde in je huis.
Meestal liet ik ze even uitrazen, zei ik dat ik het wel begreep en dat het ook niet fijn is om steeds een andere hulp te krijgen.

Maar ze moest het toch met mij doen. Ach en dan maakte ik een grapje dat ik plechtig beloofde dat ik ze niet zou knijpen of zoiets en dat we er samen maar even het beste van moesten maken.
Dan was het ijs snel gebroken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 08:28

PlukenKrul schreef:
MamboBeach schreef:

Hahahaha, geweldig!!!! :D

:o :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 08:35

patos schreef:
Haha, wat een verhalen!

Het scheelt dat ik ouderen meestal met een witte doktersjas aan tegenkom (co-schappen), laten ze daar nou net heilig ontzag voor hebben... ;)

Ik hoop toch dat die jonger zijn dan de bejaarden waar de meeste verhalen over gaan! :oo :D

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:19

Corelli schreef:
patos schreef:
Haha, wat een verhalen!

Ik hoop toch dat die jonger zijn dan de bejaarden waar de meeste verhalen over gaan! :oo :D

Euhhh... ik heb het niet over artsen hoor, maar over patienten. En ook mensen van boven de 60 komen bij de dokter ;)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:18

Maar heb vandaag óók een hele plezierige ervaring gehad met bejaarde mensen. Moet het even delen, het kan dus ook wel normaal gaan hè :))
Ik werk in een restaurant bij een familiepretpark/speeltuin (nienoord). In het restaurant komen ook wel wandelaars en fietsers voor een kopje koffie. Vandaag was er een heel oud vrouwtje, liep met rollator (respect voor hoe ze ons restaurant heeft bereikt want ze moet dus over een gedeeltelijk onverhard bospad) en kwam lekker een kopje koffie drinken en kroketje eten. Normaal is het zo dat ik dan de kroket bak, de bestelling omroep en mensen komen het ophalen bij de balie. Maar iemand die slecht ter been is wil ik de bestelling met alle liefde brengen. Dus ik zei tegen de mevrouw "zoekt u maar lekker een plekje op het terras, ik breng uw kroketje met een paar minuten!"
Mensje keek me zo verrast aan, en ineens "zulke jongeren maken mijn dag nou goed"
Mijn dag was gelijk ook goed, zo'n kleine moeite maar ze waarderen het wel gigantisch :)

's Middags kwamen er ook 2 oude mensjes, vrouw was slecht ter been, man liep ook niet echt soepel. Hij wachtte eerst bij de balie op zijn sorbet, zo hoefde hij niet 2 keer te lopen. Heb toen ook gezegd dat ik de sorbets wel kwam brengen, kreeg ook toen weer een hele dankbare reactie. :)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:57

Ik heb toevallig ook kortgeleden een onzettend lief ouder echtpaar ontmoet. Ik stond in de rij bij de aldi, met slechts twee producten. Voor mij een groepje tieners met elk ook een of twee producten... en daarvoor een ouder echtpaar met een volle kar.

Die lieve vrouw kijkt over haar schouder, en zegt tegen de tieners; ''Hebben jullie alleen dat maar...? Ga dan maar voor, hoor!''

Ik glimlach en sluit aan. Ik wilde me zeker niet opdringen, en daarnaast, die mensen moeten ook een plekje...

Kijkt ze weer om, ziet ze mij. ''Ach kind, heb jij ook zo weinig? Ga maar voor hoor!''

Ik heb haar heel hartelijk bedankt, en gezegd dat ze met zoveel goedheid straks geen plekje meer overhield. :D Maar dat gaf niets, zei ze... want ze wist hoe vervelend het was te moeten wachten als je bijna niets hebben moet.

Achter hen kwam een man met een zwaar krat... en ja hoor, er werd direct ruimte op de band gemaakt. ''Ach meneer, zet maar gauw neer, denk om uw rug he!''

Eerlijk waar, wat een schatjes die twee. Ik geloof dat ik ze zeker driemaal heb bedankt. Als alle mensen zo lief en attent waren....

Dus... lief echtpaar bij de Aldi in Buitenpost... BEDANKT! *\o/*

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:24

ik maak ook vaak van die drama ouderen mee :D
ik werk bij ns en ik weet dondersgoed dat er altijd wat is met die trein :o .
maar sommige zijn gewoon echt schaamteloos,
bedoel hoe vaak het mij niet gebeurd dat als er een zelf doding is geweest dat ze gewoon echt durven te zeggen van nou haal hem van die baan af dan kunnen we verder.

Of gaat het nog heel lang duren ik moet me aansluiting halen.

had het van de week nog was iemand flauw gevallen op de trap komt er een hele hele oude dame naar me toe,
ja jullie zeggen dat er altijd rode petten zijn om te helpen en nu kan ik geen kaartje kopen bij de automaat want er is niemand.
dus ik redelijk geirriteerd mevrouw als u even naar links kijkt ziet u dat mijn collega's bezig zijn om iemand weer bij bewust zijn te brengen zegt ze: Daar heb ik niets mee te maken ik wil een kaartje en wel nu.

nou het stoom kwam uit me oren ik die mevrouw niet zo aardig geholpen zegt ze meisje ik vind je zo lief.

ik had echt zo iets van dat mens is gek

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:29

Valt mij wel op dat de mensen die vaak 'recht' hebben om te zitten er juist niet om vragen. Oudere mensen willen vaak in eerste instantie niet dat ik voor ze opsta, maar na aandringen zijn ze heel blij.

Laatst kwam ik juist twee vrouwen tegen die rond de 55/60 waren. Er was nog zat plek in de bus, maar dan konden ze niet naast elkaar. Ik zat met een kennis in de bus en daarna waren die dames helemaal boos dat wij niet voor ze opstonden. De jeugd van tegenwoordig en weet ik niet meer. Terwijl er dus nog plek genoeg was en ze er helemaal niet oud of slecht ter been uitzagen. Toen brak mijn laars.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 00:37

Sja ach, ik negeer de oudjes from hell tegenwoordig gewoon. :Y)
Mensen kunnen normaal doen, zo niet, dan steek ik m'n energie niet in het netjes terugdoen ofzo.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 09:20

Vorige week in de bus nog meegemaakt. In de bus waar ik zat waren 5 invalidenplaatsen en wij zaten met een groepje mensen helemaal achterin de bus.

Komen we bij de bushalten, stapt er een vrouwtje in. Loopt helemaal naar achter toe en roept 'ik zou graag willen zitten, iemand opstaan, nu!'. Nou ja, zo gaat dat niet lijkt mij. Ze had nogal sterke voorkeuren want ze wilde graag aan de rechterkant van het gangpad zitten naast het raam.

Dus nee, niemand stond op natuurlijk. Uiteindelijk is toch iemand opgestaan voor haar, een vriend van mij. Begon ze uitgebreid haar boterhammen te smeren en zegt ze doodleuk: 'Ja voor in de bus, links is nog een plaatsje vrij'. Dus wij vragen waarom zij daar niet ging zitten. Begon ze helemaal boos te doen en was ze beledigd joh, niet normaal!

Uiteindelijk net voordat we bij de eindhalte waren (centraal station van een grote stad) kwam er aan de overkant van het gangpad een plekje vrij. En ze weigerde om daar te gaan zitten. Oeeh dat kan ik dan zo niet hebben he. Die jongen wilde graag weer langs zijn vriendin zitten, maar door dat vrouwtje kon dat allemaal niet.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 09:30

Als er nog plaatsen in de bus vrij zijn sta ik ook niet op hoor, of het moet helemaal vanachter zijn, dan vind ik het zielig als ze door de bus heen vallen om die plaats te bereiken.
Waar ik verschrikkelijk vind is in de supermarkt. Die oudjes hebben alle tijd van de wereld lijkt wel en sluiten niet aan, gaan gezellig babbelen en betalen en dan pas hun spullen heel traag inpakken en daarna nog even de bon controleren.
Ik snap wel dat ze niet meer zo snel zijn en alles willen controleren maar ik heb mijn examens te doen en dan ben ik blij als ik binnen een halfuur terug op mijn kot ben :D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 09:46

Ook ik heb vakantiewerk bij de thuiszorg gedaan. En inderdaad, niet alle oudjes zijn even lief :D :D
Het ergste vond ik wel een mevr. waarvan plotseling haar man overleden was. Meneer was donderdag begraven. Ik zou de volgende ochtend in principe komen, maar in overleg met mijn planner toch gewacht op een telefoontje van haar. Immers ze zat nog helemaal in het rouwproces,....dachten wij :o
Maar nee hoor, de volgende ochtend een vreselijk boze bejaarde aan de telefoon. Waar ik bleef, man was gisteren toch begraven, alles was toch achter de rug. En nu kon alle kleding eindelijk opgeruimt worden en had ze weer een kast vrij |o

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:40

@Coby, de liefde zat wel heel diep dus :D .

Ik ben zelf conducteur, en kom gelukkig ook nog heel veel leuke ouderen tegen :D . Maar sommige :+ .
Zo stond ik een keer met mijn trein op een station waar we 5 minuten de tijd hadden. Ik zie een oudere mevrouw richting mijn trein lopen net na aankomst. Mevrouw loopt op het dooie gemakkie de eerste deur voorbij, de tweede deur voorbij, enz.. Ik stond zelf bij de zesde deur. Inmiddels is het verrektijd, ik fluit, en mevrouw geeft totaal geen reactie. De deuren gingen heel langzaam dicht, en op het moment dat ik mijn eigen deur wil sluiten, staat mevrouw voor me:"ga jij eens opzij snotneus, dan kan ik instappen". Ik vraag of ze iets aan me had willen vragen, dat was niet het geval, maar ga nu eens opzij. Heb haar dus verteld dat ze ook in de voorgaande 5 deuren in had kunnen stappen, en heb haar laten staan }> .
Ook had ik een keer het plan opgevat om na de wisselstraat te gaan controleren, en ik ga nog heel even zitten in de eerste klas. Komt er een ouder echtpaar de eerste klas binnen die met elkaar gaan bespreken dat ze maar lekker gaan zitten, en als de conducteur komt, net als vorige keer net doen alsof ze dat niet wisten :+ .

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:17

Plien91 schreef:
Maar heb vandaag óók een hele plezierige ervaring gehad met bejaarde mensen. Moet het even delen, het kan dus ook wel normaal gaan hè :))
Ik werk in een restaurant bij een familiepretpark/speeltuin (nienoord). In het restaurant komen ook wel wandelaars en fietsers voor een kopje koffie. Vandaag was er een heel oud vrouwtje, liep met rollator (respect voor hoe ze ons restaurant heeft bereikt want ze moet dus over een gedeeltelijk onverhard bospad) en kwam lekker een kopje koffie drinken en kroketje eten. Normaal is het zo dat ik dan de kroket bak, de bestelling omroep en mensen komen het ophalen bij de balie. Maar iemand die slecht ter been is wil ik de bestelling met alle liefde brengen. Dus ik zei tegen de mevrouw "zoekt u maar lekker een plekje op het terras, ik breng uw kroketje met een paar minuten!"
Mensje keek me zo verrast aan, en ineens "zulke jongeren maken mijn dag nou goed"
Mijn dag was gelijk ook goed, zo'n kleine moeite maar ze waarderen het wel gigantisch :)

's Middags kwamen er ook 2 oude mensjes, vrouw was slecht ter been, man liep ook niet echt soepel. Hij wachtte eerst bij de balie op zijn sorbet, zo hoefde hij niet 2 keer te lopen. Heb toen ook gezegd dat ik de sorbets wel kwam brengen, kreeg ook toen weer een hele dankbare reactie. :)

Aah dat vind ik zo lief, als ik zulke verhalen lees word ik altijd blij. Net zoals je iets vrijwillig voor iemand doet en ze er heel blij mee zijn (en dat uitstralen)

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:20

OWW ja vreselijk, op de een of andere manier kom ik bijna alleen maar dat soort slechte bejaarden tegen....

Een van de vreselijkste encounters was (notabene) bij Westerbork, het concentratiekamp. Daar rijd zo'n pendelbus heen en weer, het was hartstikke warm weer, en ik en hoogzwangere schoonzus zaten te wachten op die bus, want zij wilde dat eind echt niet weer gaan lopen met die dikke buik.

We zaten al zeker een half uur te wachten, en het busje reed af en aan, wij waren op een gegeven moment aan de beurt maar er kwam een club van 6 behaarden en een in een rolstoel ook nog. Ik WIST vanaf het moment dat ik ze zag: die gaan voordringen! Ik las het gewoon van ze af, ik zei dat ook tegen schoonzus: hier krijgen we gezeik mee...
En inderdaad, eerstvolgende pendelbus kwam eraan, wij zorgden al ruim van te voren dat we stonden waar we moesten staan, deur gaat open en twee dames zetten me toch meteen een scheur open, '' die dames dringen voor chauffeur!!'' '' die kunnen best lopen''
Ik was al he-le-maal klaar en in moord-mode... Schoonzus heeft iets meer geduld dus die legde het heel rustig uit, dat we al een half uur stonden. en we gingen gewoon zitten, bejaarde in de weg of niet, oprotten. Ik zei ook nog dat ze zwanger was, en dat we niet gingen lopen, klaar.

De hele rit hebben ze zitten zeiken, haha wij op een gegeven moment zelfs schreeuwen in die bus dat ze nou toch echt hun bek moesten houden. Ik heb me heeeeeeeeel erg ingehouden om geen westerbork-gerelateerde opmerkingen jegens deze keurige dames te maken. Op een gegeven moment was het de dames wel duidelijk en hielden ze op.

Toen we uitstapten nog wat gezegd, mijn vriend stond te wachten met kaalgeschoren kop met de auto, haha die kan heeeeeel boos kijken en zag al dat er wat was, toen we voorbij reden met de auto waren de dames bejaard ook erg stil toen ie ze aankeek.

ONgelovelijk vond ik het, ik was er helemaal van ontdaan achteraf, zoveel achterlijks niet normaal.