Hoe voelt een langdurige relatie voor jou?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:47

Ik ben nu 24 en al bijna 8 jaar samen met mijn vriend...
ik hou van hem, hij is mijn beste vriend en maatje :D
We wonen nu bijna 2jr samen, daarvoor heeft hij een tijd bij mij en m'n ouders ingewoond.
Als we los van elkaar op vakantie zijn missen we elkaar vreselijk, en die vlinders voel ik sowieso elke keer als ik hem zie *jeg klinkt wel erg klef zo :+ gelukkig hebben we ook wel eens ruzie hoor *
En even over het sex gedoe :P Bij ons is het iig niets veranderd in de loop der jaren :D Meer wil ik er niet over kwijt op inet hahaha

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:36

Wij zijn bijna 5 jaar bij elkaar waarvan we circa 2.5 jaar samenwonen. En als broer-zus vind ik het zeker niet voelen. Ik vind het vooral heel gezellig, vooral het samen slapen vind ik echt heel intiem en fijn. Elkaar zomaar een kus in het voorbijgaan geven, een knuffel dat soort dingen. De vlinders zijn er op sommige momenten zeker nog wel, soms zie ik 'm zitten en dan denk ik echt "jammie!". Ik mis 'm als hij weg is voor werk (hij mij niet altijd even erg omdat hij druk aan het werk is) en hij is mijn grootste maatje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:52

ik heb een relatie van 5 jaar gehad,was een lange relatie voor mij(tot nu de langste).
Met hem voelde het zo vertrouwd,echt mijn maatje,mijn alles was hij.
Elke keer als ik hem zag voelde het fijn,ik kon er naar uitkijken als ik hem zag.
Er kwam dan een soort rust,een warmte over me heen.

we zijn nu ruim 2 jaar uit elkaar en ik heb wel weer relaties gehad,maar dat geborgen,veilige,warme en vertrouwde liefdevolle gevoel dat ik met hem had, is me niet meer overkomen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:01

c_alsemgeest schreef:
En even over het sex gedoe :P Bij ons is het iig niets veranderd in de loop der jaren :D

oef ik ben blij dat het bij ons wel veranderd is in de loop der tijd hahaha

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:08

Sonja schreef:
Ik denk dat dat voor iedereen heel persoonlijk is, hoe dat voelt. En probleem nummer 2: omschrijf dat gevoel maar eens... :D

Ik ben al 15 jaar bij dezelfde partner, waarvan we nu zo'n 13 jaar samenwonen. Die vlinders die zijn al lang overleden. Gelukkig wel want verliefd zijn vréét energie :)) Maar het warme gevoel blijft, het vertrouwde, het comfortabele. En ik vind hem ook nog altijd een leuke vent om te zien.

Jij omschrijft een beetje hoe ik het voel inderdaad. Vertrouwd, veilig, warm, comfortabel. Daarnaast is hij altijd zo lief voor mij ook als ik rot doe en dan smelt ik, hij weet me steeds weer te verassen, ik houdt van zijn persoon, zijn karakter, zijn karaktertrekjes en, vooruit, ook van de iets minder leuke dingen aan hem. Als ik eraan denk dat ik hem moet missen wordt ik van het idee alleen al bijna gek, ik houdt ervan heerlijk tegen hem aan te kruipen, leuke dingen doen, op elkaar kunnen bouwen, samen werken, ga maar door.

Ik vind dat het houden van niet echt een bepaald gevoel is wat er is of niet, ik vind dat alle dingen die je samen doet en ervaart maken dat je van iemand houdt *D en dat je graag bij diegene wil zijn, en niet zonder diegene zou kunnen leven. Alles wat hij doet, wie hij is, maakt dat ik van hem houdt :D :o

Wij zijn trouwens 5,5 jaar samen, en wonen sinds een jaartje nu samen. we zijn bijna 20 en 22

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:38

Nikka schreef:
Ik ben wel niet Amazone, maar ken mijn man al 22 jaar en hij is mijn eerste vriendje. In het begin ben je verliefd, maar na een tijd is de eerste spanning eraf en kom je in rustiger vaarwater met je relatie. Misschien dat sommige mensen elke keer voor die spanning gaan, maar ik ben in al die jaren nog nooit een man tegengekomen die ik leuker vond dan mijn man. En ook al was ik een man tegengekomen waar ik me tot aangetrokken zou voelen, zou ik er niets mee doen. Het gras is meestal niet groener aan de ander kant.

Daarbij vraag ik me af of die spanning wel zo ontzettend leuk is om telkens opnieuw te beleven.
In het begin van mijn relatie had ik wel een grote roze wolk en een troep vlinders, maar daarbij kwamen toch ook een andere soort spanning te kijken. Je kent elkaar tenslotte nog niet door en door, en bij mij zorgde dat soms voor wat onzekerheden, ondanks dat het wel gelijk vertrouwd voelde was er toch spanning van hoe reageren de vrienden/ouders/broers, hoe reageerd hij op bepaalde situaties (als ik moeilijk doe ofzo).
Die begin periode vond ik dus opzich wel leuk, maar de vastigheid die komt na een paar maanden was ook wel welkom. Maar ik was toendertijd 16, en dat was/is mijn eerste relatie, dus die 'negatieve' spanningen kan ook wel een stuk daardoor gekomen zijn.

Die zekerheid dat ik gewoon 100% mijn (soms wat rare :+ ) zelf mag en kan zijn bij hem en dat hij daar dan ook nog eens gelukkig van word, vind ik heerlijk, en dat zou ik niet anders willen.

ruth91

Re: Hoe voelt een langdurige relatie voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:42

ik ben morgen een jaar samen met mijn vriend, gaan ws in september samen wonen. ik denk ook echt dat ik voor altijd bij hem blijf en houd ook heel erg veel van m. op sommige momenten is de spanning er al wel af maar dat kan door bepaalde dingen ook weer terug komen en heb ik het gevoel dat we pas net aant 'daten' zijn haha :P

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:25

Ik denk ook dat het "is dit alles" gevoel ook een beetje met leeftijd te maken kan hebben. Ik heb het momenteel ook wel eens, maar dan gaat het meer over mijn leven en hoe het nu is ingericht allemaal. We wonen nu 2,5 jaar samen en hebben vorig jaar een huis gekocht. We hebben een superlieve hond, wonen in een mooie buurt, we hebben de paarden, 2 auto's, etc. Maar toch heb ik wel eens twijfel of dit nou alles is. Dat is meer natuurlijk voor de leeftijd geloof ik. Ik ben 27 jaar en dat is het punt (rond die leeftijd) dat je je jeugd hebt afgesloten en jouw jeugddromen dus moet gaan "leven". En veel deuren zijn ondertussen gesloten en de werkelijkheid komt soms rauw op je dak.

Ik ben enorm op mijn gemak met mijn vriend. Soms, heel soms, komt bij mij ook het gevoel van broer en zus naar boven. Maar dat is idd maar net wat je eronder verstaat. Het heeft bij mij niks te maken met sexuele aantrekkingskracht (die zit goed!) maar meer dat je zo op je gemak bent met elkaar dat het soms te gemakkelijk wordt allemaal. Tegelijkertijd vind ik het echt geweldig dat we zo met elkaar kunnen omgaan. Ik voel me enorm veilig bij hem, en ik wil hem nooit meer kwijt. Dit is de man van mijn dromen. Ik weet het ook altijd meteen weer zeker als ik weer eens naar hem zit te staren als we op visite zijn ofzo. Ik ben dan zo trots dat dit mijn kerel is!

A_manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:54

Ik heb dit forum ff doorgelezen en merk dus dat iedereen af en toe zijn twijfels heeft over haar relatie.. dus ben niet de enige.. Ik heb nu 3.5 jaar met mijn vriend en soms denk ik .. ja is dit het..? Als ik dan een andere leuke jongen zie, dan flirt ik wel eens :o maar daarna ben ik wel blij als ik weer lekker met mijn eigen vriendje mee naar huis ga! Op dit moment wonen we beide nog thuis en dat maakt het soms ook lastig.. Als we strx samenwonen kan het alweer veel anders lopen.

En net als hier ook gezegd is, het is na 'zolang' allemaal vanzelf sprekend.. hij is er, je voelt je op gemak, je kan in je chill kleding bij hem zijn enz.. en soms vergeet je dan om aan je relatie te werken terwijl hij wel zijn best doet om allerlei leuke dingen te organiseren :D:D dus bij ons komt het wel goud!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:58

A_manda schreef:
Ik heb dit forum ff doorgelezen en merk dus dat iedereen af en toe zijn twijfels heeft over haar relatie.. dus ben niet de enige.. Ik heb nu 3.5 jaar met mijn vriend en soms denk ik .. ja is dit het..? Als ik dan een andere leuke jongen zie, dan flirt ik wel eens :o maar daarna ben ik wel blij als ik weer lekker met mijn eigen vriendje mee naar huis ga! Op dit moment wonen we beide nog thuis en dat maakt het soms ook lastig.. Als we strx samenwonen kan het alweer veel anders lopen.

Waarom maakt het thuiswonen het extra lastig? Ik kan er zelf niet over meespreken, maar de meeste mensen vinden het net lastiger om hun relatie spannend te houden als ze samen wonen.

Geen aanval verder hoor, kvroeg het me gewoon af :).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:51

BraveSpots schreef:
A_manda schreef:

Waarom maakt het thuiswonen het extra lastig? Ik kan er zelf niet over meespreken, maar de meeste mensen vinden het net lastiger om hun relatie spannend te houden als ze samen wonen.

Waarschijnlijk bedoelt ze lastig in de praktische zin: elkaar vaak kunnen zien, blijven slapen enz. Lijkt mij toch?

En wat jij (BraveSpots) zei, vind ik ook. Ik ben dan nog maar 7 maanden samen met mijn vriend, die allereerste fase is voorbij maar dat is niet iets slechts. Je kent elkaar idd nog niet heel erg goed en weet niet in hoeverre je bepaalde dingen kan toevertrouwen/... . Ik weet nu al een heel stuk beter hoe hij in elkaar zit, hoe hij op bepaalde situaties reageert enz. En dat vind ik persoonlijk veel leuker dan "oeh, vind hij mij wel leuk?" :+ We merken zelf ook iedere dag hoe beter we elkaar beginnen aanvoelen en kennen, en dat is echt heel fijn om te voelen :)

A_manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:10

BraveSpots schreef:
A_manda schreef:

Ik voel me ook niet aangevallen :) maar ik bedoel er mee dat we nu altijd rekening moeten houden met de rest van zijn en mijn familie.. hij mag dus niet vaak bij ons komen slapen omdat mijn zusje haar vriend dat ook niet mag, en soms hebben we het beide erg druk en zie je elkaar vrij lang niet.. en als je samenwoont heb je dat veel minder, omdat je sowieso 's avonds altijd bij elkaar bent.. zo bedoel ik het :)

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:30

amazone77 schreef:
ben erg trots op hem als partner en als vader.

Ik hoop dit later ook te kunnen zeggen.
We zijn nu bijna 3 jaar samen, het voelt (nog steeds) goed. Zeer zeker géén broer-zus relatie.
We gaan over een klein jaartje samenwonen, als ons huisje gebouwd is.
Soms vraag ik me wel eens af of alles wel gaat zoals het hoort te gaan, maar dan gebeurd er weer iets waardoor ik zoiets heb van: ja dit wil ik gewoon voor de rest van mijn leven, zo samen oud worden.

Mensen kijken me wel eens scheef aan als ik zeg; ik was net 16 toen ik Jouke ontmoette en we iets kregen, maar daar trek ik me niks van aan. Het voelt goed en ik hoop dat dit voor altijd zo blijft.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:42

Wat een heerlijk topic zeg, heb hem bijna helemaal doorgelezen en stroom over van liefde. Hoop dat ik ooit hetzelfde mag ervaren als dat jullie doen! :)

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:07

Ik ben nu 19 en ben sinds gisteren toevallig 1,5 jaar samen met mijn vriend. Toen ik 16 was heb ik hem leren kennen en er is sindsdien nooit meer een ander geweest die leuker was dan hij. Nooit. Al vanaf de eerste keer dat ik hem zag ben ik smoorverliefd (liefde op het eerste gezicht bestaat dus tóch. :+) Maar ach, we waren beide nog zo jong en onervaren dat het een paar keer misliep en ik het al had opgegeven, we konden niet goed met elkaar praten en wisten niet precies wat we nou wouden. Toch ben ik al die tijd verliefd op hem gebleven, heb het zelfs nog met een ander geprobeert om hem te vergeten maar het lukte niet, ik kon hem niet uit mijn hoofd zetten, hij evenmin, en daarom zijn we nu al weer anderhalf jaar bij elkaar en ik ben vreselijk gelukkig met hem. En natuurlijk heb ik wel eens getwijfeld, de laatste tijd zelfs vaker omdat ik net klaar ben met mijn vwo en dus volgend jaar ga studeren. Een nieuwe stad en een nieuw leven, nieuwe vrienden en zo ver van elkaar weg... Ik ben niets anders gewend dan hem bijna elke dag wel even te zien. Maar sinds een tijdje weet ik 1 ding zeker en dat is dat ik bij hém wil blijven en met hem samen wil zijn, wat er ook gebeurd. Ik weet niet hoe dit over een paar maanden is en ik weet ook dat het net zo goed mis kan gaan, maar ik hoop, ik hoop dat hij van mij blijft houden en ik van hem en dat we nog heel lang gelukkig kunnen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar íemand is op deze wereld die zijn plaats kan vervangen, hij is mijn perfecte maatje. Beter dan dit kan het niet worden. :+:

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:29

Ja sex kan je inderdaad hebben zonder gevoel. Maar de liefde bedrijven, elkaar willen, het gevoel van hij in jou, zin hebben in hem etc etc dat is niet alleen sex, maar wel superbelangrijk in een relatie.
Waarom gaan mensen vreemd? Niet omdat ze op zoek zijn naar een vertrouwd gevoel... Nee omdat de spanning weg is, sex maakt dingen spannend ;) Dat bedoelde ik :P

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:14

Ik heb 2,5 jaar een relatie gehad met mijn ex. Nu was dit een beetje een vreemde relatie met heeeeeel veel dieptepunten maar toch wist ik dat ik van haar hield.
Het veranderde wel. in het begin is alles nieuw en leuk en mooi en gaaf en meer, na een tijdje wordt het rustig en hoef je het niet meer steeds te bevestigen. Ik weet dat ik in het begin echt heel vaak: ik hou van je, zei. Na een tijdje zei ik dit steeds minder maar dat betekende niet dat ik het niet voelde. Het werd normaal, rustiger en gaf me wel een veilig gevoel. Ik hoefde het niet te zeggen, ze voelde het wel (dacht ik toen :') ja, lang verhaal).
Ik ben iemand die heel erg uit hoeveel ik van iemand hou, als ik het écht doe. Je hoort het me nooit zomaar zeggen.

Vanmiddag lag ik in de armen van mn vriend en zei ik zo spontaan ineens 'I love you', zonder er van te voren aan te hebben gedacht, het kwam er zo uit. Ik schrok dus ook wel van mezelf en keek hem raar aan maar hij vond het schattig en zei gelukkig hetzelfde terug :') Was lekker poedersuiker geweest als hij het niet terug had gezegt.

Ik hoop dat ik nog jaren bij hem kan blijven en dat het dus ook rustig word en vanzelf gaat :) Relaties en houden van iemand is zo iets moois :) Maar tegelijkertijd heel eng. Je moet je toch blootgeven aan de ander. Nu ik weet dat er een kans is dat het breekt ben ik wel voorzichtiger. Maar ik ga alleen relaties aan waarin in toekomst zie :)

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:11

Hmm, ik heb het nu ruim 1,5 jaar met mijn vriend en hier is het ook zeker geen broer-zus relatie. De vlinders zijn wel weg, maar verliefd ben ik zeker! Vlinders kunnen soms nog wel even terug komen als hij ineens spontaan uitzich zelf aan komt met een cadeautje of verrassing..

Dit is wel de eerste keer dat ik dit gevoel heb. Het is echt meer als al die school-vriendjes := We delen alles samen, doen veel samen, hij gaat mee naar verjaardagen van mijn familie etc etc.

Sommige mensen vinden onze relatie niet kunnen. Ik leerde hem kennen toen ik net 16 was, kregen het 2 maanden erna. Hij was toen net 24 jaar. Maar na 1,5 jaar nog steeds gelukkig en de plannen om samen te wonen zijn er ook al. :D Ach ja en de mensen die zeggen, een lange en serieuse relatie op een vroege leeftijd kan niet, nou hier wel hoor. :) Hoop nog heel lang bij hem te blijven..

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:58

Ben nu 1,5 jaar samen met mijn vriend,
we hebben onze ups en downs wel gehad,
maar toch zijn we nog steeds samen..

Ik heb er wel een tijdje overna gedacht om het uit te maken, en hij ook, maar nu is gelukkig alles weer goed..
Hij kan zo lief zijn, vlinders komen zeker terug als hij ontbijt op bed voor me maakt of een cadeautje meebrengt, of wanneer we iets leuks gaan doen (hele einden varen, naar een concert, etc.)

Maar ook erg belangrijk vind ik dat hij er voor mij is wanneer ik dat nodig ben. Afgelopen woensdag is mijn tante overleden, waar ik heel erg gehecht aan was. Toen ik het te horen kreeg was hij bij me, en hij is blijven slapen en deed alles wat hij kon. Gister was de begravenis en ook al vond hij dat supermoeilijk, hij is meegegaan en deed ongelovelijk zijn best om me te troosten.

Zulke dingen vind ik erg belangrijk in een relatie, ben erg blij dat ik hem heb en broer en zus gevoel is er gelukkig (nog) niet :+:

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:17

Ik ben nu bijna 1,5 jaar samen met mijn vriend, het is even uit geweest door omstandigheden, maar is weer goed gekomen!
Hij vaart en is daardoor 2 weken in de maand weg en 2 weken thuis. Nu nog steeds al is hij die 2 weken weg, mis ik hem enorm!
Ik heb nog steeds kriebels in me buik als ik aan hem denk en als gewoon saampjes zijn enz!
Hij staat ieder moment van de dag voor me klaar, hij weet piekfijn als er iets met me is, ook al probeer ik zo vrolijk mogelijk te doen!

Ben nog steeds heel erg verliefd!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:23

Yvanka_ schreef:
Hmm, ik heb het nu ruim 1,5 jaar met mijn vriend en hier is het ook zeker geen broer-zus relatie. De vlinders zijn wel weg, maar verliefd ben ik zeker! Vlinders kunnen soms nog wel even terug komen als hij ineens spontaan uitzich zelf aan komt met een cadeautje of verrassing..

Dit is wel de eerste keer dat ik dit gevoel heb. Het is echt meer als al die school-vriendjes := We delen alles samen, doen veel samen, hij gaat mee naar verjaardagen van mijn familie etc etc.

Sommige mensen vinden onze relatie niet kunnen. Ik leerde hem kennen toen ik net 16 was, kregen het 2 maanden erna. Hij was toen net 24 jaar. Maar na 1,5 jaar nog steeds gelukkig en de plannen om samen te wonen zijn er ook al. :D Ach ja en de mensen die zeggen, een lange en serieuse relatie op een vroege leeftijd kan niet, nou hier wel hoor. :) Hoop nog heel lang bij hem te blijven..

Ik kan me inderdaad ook zo ergeren en beledigd voelen als mensen zeggen dat wij nooit een echte goede relatie kunnen hebben en zo veel missen, omdat we zo jong samen zijn....
Wij waren 14 en 16 toen we wat kregen, in middels zijn we ruim 5,5 jaar samen en wonen we ook een jaartje met veel plezier samen. Het broer-zus gevoel dat sommige mensen ana geven heb ik nog nooit ene moment gevoelt bij ons samen... En als ik onze relatie en manier van omgaan met elkaar vergelijk met andere relaties in onze omgeving dan denk ik wel eens dat wij dan juist veel volwassener en verstandiger met elkaar omgaan, en een liefde hebben die veel puurder is... serieuze relatie op jonge leeftijd kan zeker wel!

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:44

Ik ben deze zomer 2 jaar samen met mijn lief, en het voelt inderdaad zoals de meesten hier zeggen gewoon heerlijk veilig en vertrouwd. Al willen die vlinders ook nog wel de kop op steken als ik naar hem kijk terwijl hij ligt te slapen of als hij weer van die bepaalde bewegingen maakt die hem zo eigen zijn, heerlijk. Snow Patrol heeft een mooi nummer met een nog mooiere zin daarin: I could sit for hours finding new ways to be awed each minute. Dat heb ik na bijna 2 jaar nog steeds.
Een heerlijk, warm, veilig, vertrouwd gevoel.
Natuurlijk kan ik hem af en toe wel achter het behang plakken en zijn er wel eens woorden maar dat is werkelijk altijd meteen weer goedgemaakt omdat we ons beiden afschuwelijk voelen als er iets niet goed zit. Zo hoort het denk ik ook, geeft een fijn veilig gevoel dat hij ook WIL dat we samen goed werken. :)
En wat betreft passie/seks, ik vind dat wel belangrijk, maar zie de noodzaak er niet zo van om dat allemaal maar op bokt te zetten. Dat is iets intiems tussen ons. :)

Ik hoop van harte dat hij over een paar jaar de vader van mijn kindjes wordt, was het maar vast zo ver, we kunnen niet wachten. :D

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:01

het is echt houden van geworden..
en af en toe nog zon verliefde kriebel.
en tuurlijk irriteer je je wel een aan dingen, maar dat heeft iedereen wel eens denk ik zo
ik vind het heerlijk een langdurige relatie (2,5 jaar)
we hebben ook al plannen om samen te gaan wonen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:54

Volgens mij heb ik dit ooit ergens gelezen: "Echte liefde is dat je zoveel van iemand houdt dat je de nare eigenschappen voor lief neemt."
Immers, niemand is alleen maar leuk.

Overigens moet ik wel een beetje grinniken om de term langdurig in relatie tot de relaties hier genoemd. Ik denk niet dat je na een jaar al een langdurige relatie hebt. Ik ben, zoals eerder gezegd, ruim 4 jaar met mijn vriend en dat zie ik eigenlijk nog helemaal niet als langdurig. Ik twijfelde zelfs of ik hier wel zou reageren daarom. :)
Leuk dus hoe iedereen dat woord op zijn eigen wijze interpreteerd.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:22

Ik heb in februari dit jaar ook een punt achter mijn relatie gezet omdat het ook meer een soort van broer/zus relatie was geworden...

Bij het lezen van dit topic wordt ik gewoon weer helemaal verliefd op het verliefd kunnen zijn...Wauw, mijn complimenten voor iedereen hier die het zoo mooi kan verwoorden en ik hoop dat ik ook ooit een keer weer met jullie mee kan praten ;)