Nikka schreef:Ik ben wel niet Amazone, maar ken mijn man al 22 jaar en hij is mijn eerste vriendje. In het begin ben je verliefd, maar na een tijd is de eerste spanning eraf en kom je in rustiger vaarwater met je relatie. Misschien dat sommige mensen elke keer voor die spanning gaan, maar ik ben in al die jaren nog nooit een man tegengekomen die ik leuker vond dan mijn man. En ook al was ik een man tegengekomen waar ik me tot aangetrokken zou voelen, zou ik er niets mee doen. Het gras is meestal niet groener aan de ander kant.
Daarbij vraag ik me af of die spanning wel zo ontzettend leuk is om telkens opnieuw te beleven.
In het begin van mijn relatie had ik wel een grote roze wolk en een troep vlinders, maar daarbij kwamen toch ook een andere soort spanning te kijken. Je kent elkaar tenslotte nog niet door en door, en bij mij zorgde dat soms voor wat onzekerheden, ondanks dat het wel gelijk vertrouwd voelde was er toch spanning van hoe reageren de vrienden/ouders/broers, hoe reageerd hij op bepaalde situaties (als ik moeilijk doe ofzo).
Die begin periode vond ik dus opzich wel leuk, maar de vastigheid die komt na een paar maanden was ook wel welkom. Maar ik was toendertijd 16, en dat was/is mijn eerste relatie, dus die 'negatieve' spanningen kan ook wel een stuk daardoor gekomen zijn.
Die zekerheid dat ik gewoon 100% mijn (soms wat rare
) zelf mag en kan zijn bij hem en dat hij daar dan ook nog eens gelukkig van word, vind ik heerlijk, en dat zou ik niet anders willen.