(te?) vroeg kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:39

Wat brengt tegenwoordig geen roddels..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:39

Het blijft altijd een kwestie van gevoelens. Sommige gevoelens kun je niet negeren en uit de weg gaan. En anderen zullen nooit de gevoelens van anderen 100% kunnen begrijpen. De ene schaamt zich ergens eerder voor dan de andere. En de ene kan nou eenmaal sneller beslissingen maken dan de ander.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:40

malih schreef:
Maar goed, zo als mensen reageren op te jongen ouders, vind ik sommigen ouders ook te oud om aan hun eerste kind te beginnen.

Vriendin van mij is net bevallen van haar zoontje, ze is 38, vriend/man is 42... als t kereltje dan 12 is, is zei 50. je kind is dan nog zo jong als je zelf t lootje legt, dat vind ik ook sneu.

mijn moeder was ook 38 toen ze mij kreeg, ook haar eerste. Maar bij haar zat het medisch niet helemaal lekker waardoor het lang duurde voordat ze mij kreeg.
Ik heb nooit ergens last van gehad en houd mijn ouders jong zeggen ze altijd. Niemand ziet ook dat mijn moeder al 57 is, ze schatten haar nog altijd onder de 50 :)

Als ik nu zwanger zou worden weet ik zeker dat ik een abortus zou laten plegen. Het zou niet fair zijn nu een kindje te krijgen nu mijn vriend en ik allebei nog thuis wonen, ik zonder werk zit en mijn vriend nog studeert. Ik wil eerst dat hij van school is, we samen wonen wellicht zelfs getrouwd zijn en dan zien we wel weer verder :)

ArabicQueen

Heb vorige week ''stiekem'' voor de gein gerookt.. om iemand te stoken. Iemand anders ahd dat dus gezien gelijk dag erna JAAA dit dat slechte moeder gaat roken tijdens zwangerschap bla bla :P moest er wel om lachen

Steph86

DaanxBien schreef:
Steph86 schreef:
Ik had mijn opleiding ook nog niet afgerond maar na de zwangerschap en het verlof heb ik alsnog mijn vervolgopleiding afgemaakt met als resultaat een diploma,waarik op het moment niks mee doe omdat ik fulltime mama ben.

Omdat wij het belangrijk vinden dat in ieder geval 1 van de ouders thuis is voor de kinderen als ze klein zijn maar ook als ze thuis komen uit school ( geld op het moment alleen voor [***] omdat hij sinds april halve dagen naar de basisschool gaat).

Ja dat is ook erg fijn dat er 1 iemand thuis kan zijn
maar stel je voor dat je geen man of vriend hebt waar je in dat opzicht op kan bouwen is het toch heel anders..

Ja ik weet dat het heel anders kan zijn, ik ben zelf van kleins af aan opgevoed door alleen mijn moeder omdat mijn ouders zijn gescheiden toen ik 2 was.
Des te meer reden voor mij dat ik het anders wilde doen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:41

Dan haal je toch de MAP ergens anders? ik woon in almere, dan zou ik hem in hilversum halen :P geen dooie hond die me daar kent,

Nell_

Steph86 schreef:
Ondanks dat de zwangerschap van ons oudste zoontje absoluut niet gepland was is hij zeker geen ongelukje!

he, ik lees dat je zwanger bent van de 3e! Wat leuk, Gefeliciteerd!

Nelleke van Cava :D

Lous

CarinaR schreef:
Ohh het is zo makkelijk praten... een morning afterpil of abortus...
Maar wanneer jij niet durft te erkennen (schamen) dat je zwanger bent, kan abortus op een zeker moment niet meer. En een morningafterpil, zijn genoeg die niet durven te halen...
Persoonlijk zou ik nooit abortus laten plegen IMO staat dat gelijk aan 'moord'/ leven ontnemen.

Maar wat nou als 100% zeker is voor de geboorte dat je kind nooit een normaal leven zal hebben. Het niet kan praten, zijn hele leven verlamd in een rolstoel zal zitten, niet normaal kan eten , een andere ernstige ziekte heeft oid?

Misschien off-topic, maar ik vind niet alle gevallen van abortus moord.
Laatst bijgewerkt door Lous op 09-06-09 21:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:42

Nell_ schreef:
Steph86 schreef:
Ondanks dat de zwangerschap van ons oudste zoontje absoluut niet gepland was is hij zeker geen ongelukje!

he, ik lees dat je zwanger bent van de 3e! Wat leuk, Gefeliciteerd!

Nelleke van Cava :D

Ssst nog niks zeggen op cava hoor, is nog vrij pril :o :D

malih

Suuskipje schreef:
malih schreef:
Maar goed, zo als mensen reageren op te jongen ouders, vind ik sommigen ouders ook te oud om aan hun eerste kind te beginnen.

Vriendin van mij is net bevallen van haar zoontje, ze is 38, vriend/man is 42... als t kereltje dan 12 is, is zei 50. je kind is dan nog zo jong als je zelf t lootje legt, dat vind ik ook sneu.

mijn moeder was ook 38 toen ze mij kreeg, ook haar eerste. Maar bij haar zat het medisch niet helemaal lekker waardoor het lang duurde voordat ze mij kreeg.
Ik heb nooit ergens last van gehad en houd mijn ouders jong zeggen ze altijd. Niemand ziet ook dat mijn moeder al 57 is, ze schatten haar nog altijd onder de 50 :)

Dat vind ik toch wat anders, waarschijnlijk had je moeder het ook eerder gehad, je hebt niet alles in de hand natuurlijk.

shilady

CarinaR schreef:
Maar wanneer jij niet durft te erkennen (schamen) dat je zwanger bent, kan abortus op een zeker moment niet meer. En een morningafterpil, zijn genoeg die niet durven te halen...
Persoonlijk zou ik nooit abortus laten plegen IMO staat dat gelijk aan 'moord'/ leven ontnemen.

Het klinkt idd meschien makkelijk
Maar ik zet op zoon moment mn schaamte opzij en haal die pil gewoon bij mn apotheek
en tja ik ben niet tegen abortus

BraveSpots

CarinaR schreef:

Ondanks dat ik vind dat iedereen die volwassen is zelf moet uitmaken wanneer men trouwt en kinderen krijgt, vind ik dit wel een stom argument.

Ik bedoel, je ben wel 'sterk' genoeg voor een kind te krijgen, maar niet om een MAP te halen? Als je kinderen hebt zal je toch echt wel ergere dingen tegenkomen dan dat (waarbij meer schaamte komt te kijken bedoel ik).
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 09-06-09 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:44

Steph86 schreef:

Ik zeg niks :7 Maarre, dat kan iedereen hier nu toch lezen? :+ Ook cava mensen dus :+

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:45

malih schreef:
Suuskipje schreef:

Dat vind ik toch wat anders, waarschijnlijk had je moeder het ook eerder gehad, je hebt niet alles in de hand natuurlijk.

Mijn moeder is op haar 29e begonnen om een kindje te krijgen, dus niet heel vroeg.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:46

waarom zou het kindje niet welkom zijn?
Mocht ik zo'n kindje krijgen, dan zou dat vast zijn omdat ik er voor kan zorgen.
Laat ik voorop stellen, ik ben niet gelovig, dat iemand abortus laat plegen ok, moet diegene weten, maar een 'ziek' kindje zou ik niet aborteren.
Met daarnaast dat je dan al zover in je zwangerschap bent voordat je dat uberhaupt weet.

shilady

Lous schreef:
CarinaR schreef:

Maar wat nou als 100% zeker is voor de geboorte dat je kind nooit een normaal leven zal hebben. Het niet kan praten, zijn hele leven verlamd in een rolstoel zal zitten, niet normaal kan eten , een andere ernstige ziekte heeft oid?

Misschien off-topic, maar ik vind niet alle gevallen van abortus moord.

Daar ben ik het erg met je over eens lous
Maarja aan de andere kant een kind is een kind of het nou gehandicapt is of niet in welk geval dan ok
ik vind niet dat je moet denken dat het wel oke is als het gehandicapt is en dat het niet oke is als het gezond is. In dat opzich blijft de wereld een beetje oneerlijk
zijn zat mensen die heel blij zouden zijn met een kindje maar het echt niet kunnen krijgen en zoveel mensen die een kind weer weg laten halen gezond en wel.. sommige zelf 3 keer

Steph86

Nell_ schreef:
Steph86 schreef:

Ik zeg niks :7 Maarre, dat kan iedereen hier nu toch lezen? :+ Ook cava mensen dus :+

Ik wordt meestal niet herkend,maar jij herkende me toevallig wel. :D
En vast niet heel cava zal dit topic doorspitten ;)

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:47

Ik was 21 toen mijn dochter werd geboren en 23 toen mn tweede dochter werd geboren.
Ben er wel altijd op aan gekeken en nog steeds.
Ben standaard de jongste moeder aan het schoolplein en daarnaast ziet mijn dochter van 7 eruit alsof ze 10 is,dus ja, de opmerking : jij was er vroeg bij kan ik inmiddels dromen :+
Ach weet je, ik heb het reuze gezellig met mijn meiden en we zijn gewoon een leuk groepje ongeregeld bij elkaar :D :D :D :D
Laatst bijgewerkt door Meetje22 op 09-06-09 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:47

BraveSpots schreef:
CarinaR schreef:

Ondanks dat ik vind dat iedereen die volwassen is zelf moet uitmaken wanneer men trouwt en kinderen krijgt, vind ik dit wel een stom argument.

Ik bedoel, je ben wel 'sterk' genoeg voor een kind te krijgen, maar niet om een MAP te halen? Als je kinderen hebt zal je toch echt wel ergere dingen tegenkomen dan dat (waarbij meer schaamte komt te kijken bedoel ik).

Ik snap wat je bedoelt, maar het gebeurt en ik ben het in mn werk meer dan eens tegengekomen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:48

Ik ben idd ook niet tegen abortus, maar je moet t wel normaal gebruiken. Niet lekker zwanger worden en t niet willen en dan met je benen wijt bij de dokter liggen. Dat gaat er echt niet in bij mij.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:48

Ik hou juist niet van oud kinderen krijgen.
Iedereen in mijn klas heeft ouders van 50/55
Mijn ouders zijn 39&41.
Mijn moeder was 21 toen ze met mn vader trouwde, 22 toen ze mij kreeg en 23,5 toen eigelijk het 2e kindje moest komen maar dat werd een miskraam en toen 25 toen mijn broertje kwam.

Ik wil ook vroeg kinderen. Ik vind boven de 30 te oud ;) :o Dat is persoonlijk he.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:49

Ik wil zelf helemaal geen kinderen, heb zo ontzettend veel plannen, waar kinderen gewoon echt niet bij passen. En ik heb ook vrij weinig met kinderen. Vind ze best leuk als ik moet oppassen ofzo, maar meer als een paar uur hoeft van mij echt niet.
Ik ben dan niet zo dat mocht het ooit wel gebeuren dat ik zwanger raak, en dan hopelijk gewoon van iemand waar ik een goeie relatie mee heb, zal ik het toch ook weer niet weg laten halen, omdat ik daar geen goed gevoel over heb. En iedereen zegt toch dat moedergevoel vanzelf komt als je zwanger bent of je kind in je armen houdt. Dus ik denk dat het dan best wel goed zou komen.

Veel vriendinnen van mij hebben inmiddels ook hun eerste kinderen of zijn zelfs al zwanger van de 2e. Hardstikke leuk voor hun, want ze zijn er allemaal dolgelukkig mee, maar ik moet er nog niet aan denken.
Overigens ben ik 23 en zijn die vriendinnen ook allemaal rond dezelfde leeftijd.

Als een kind zwaar gehandicapt geboren zou worden, zou ik er wel heel hard over nadenken of ik het wel hou. Ligt heel erg aan de kwaliteit van leven voor zo'n kind. Niet omdat ik er zelf niet voor wil zorgen, maar als zo'n kindje totaal geen kwaliteit van leven heeft, zou ik het egoistischer vinden om het geboren te laten worden als om het te aborteren, hoe moeilijk dat ook zou zijn.

Steph86

@ Meetje,

Je hebt echt 2 prachtige dochters!!

Pink_Horizon

Ik heb altijd juist geroepen dat ik heel jong kinderen wil maar ondertussen ben ik al 24 dus valt het alles mee ;)

Ik vind dat je niet eerder aan kinderen moet beginnen dan dat je alles netjes voor elkaar hebt. Huisje, nette baan en vooral een stabiele relatie. Dit is natuurlijk geen garantie voor een goede toekomst maar imo wel het minimale om mee te beginnen als je een klein mensje op de wereld zet....

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:50

Steph86 schreef:
@ Meetje,

Je hebt echt 2 prachtige dochters!!

Dank je wel :D :D :D

je mag ze een weekendje lenen :+
Laatst bijgewerkt door Meetje22 op 09-06-09 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt