Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
malih schreef:Maar goed, zo als mensen reageren op te jongen ouders, vind ik sommigen ouders ook te oud om aan hun eerste kind te beginnen.
Vriendin van mij is net bevallen van haar zoontje, ze is 38, vriend/man is 42... als t kereltje dan 12 is, is zei 50. je kind is dan nog zo jong als je zelf t lootje legt, dat vind ik ook sneu.

DaanxBien schreef:Steph86 schreef:Ik had mijn opleiding ook nog niet afgerond maar na de zwangerschap en het verlof heb ik alsnog mijn vervolgopleiding afgemaakt met als resultaat een diploma,waarik op het moment niks mee doe omdat ik fulltime mama ben.
Omdat wij het belangrijk vinden dat in ieder geval 1 van de ouders thuis is voor de kinderen als ze klein zijn maar ook als ze thuis komen uit school ( geld op het moment alleen voor [***] omdat hij sinds april halve dagen naar de basisschool gaat).
Ja dat is ook erg fijn dat er 1 iemand thuis kan zijn
maar stel je voor dat je geen man of vriend hebt waar je in dat opzicht op kan bouwen is het toch heel anders..
CarinaR schreef:Ohh het is zo makkelijk praten... een morning afterpil of abortus...
Maar wanneer jij niet durft te erkennen (schamen) dat je zwanger bent, kan abortus op een zeker moment niet meer. En een morningafterpil, zijn genoeg die niet durven te halen...
Persoonlijk zou ik nooit abortus laten plegen IMO staat dat gelijk aan 'moord'/ leven ontnemen.

Suuskipje schreef:malih schreef:Maar goed, zo als mensen reageren op te jongen ouders, vind ik sommigen ouders ook te oud om aan hun eerste kind te beginnen.
Vriendin van mij is net bevallen van haar zoontje, ze is 38, vriend/man is 42... als t kereltje dan 12 is, is zei 50. je kind is dan nog zo jong als je zelf t lootje legt, dat vind ik ook sneu.
mijn moeder was ook 38 toen ze mij kreeg, ook haar eerste. Maar bij haar zat het medisch niet helemaal lekker waardoor het lang duurde voordat ze mij kreeg.
Ik heb nooit ergens last van gehad en houd mijn ouders jong zeggen ze altijd. Niemand ziet ook dat mijn moeder al 57 is, ze schatten haar nog altijd onder de 50
CarinaR schreef:Ohh het is zo makkelijk praten... een morning afterpil of abortus...
Maar wanneer jij niet durft te erkennen (schamen) dat je zwanger bent, kan abortus op een zeker moment niet meer. En een morningafterpil, zijn genoeg die niet durven te halen...
Persoonlijk zou ik nooit abortus laten plegen IMO staat dat gelijk aan 'moord'/ leven ontnemen.
malih schreef:Suuskipje schreef:
mijn moeder was ook 38 toen ze mij kreeg, ook haar eerste. Maar bij haar zat het medisch niet helemaal lekker waardoor het lang duurde voordat ze mij kreeg.
Ik heb nooit ergens last van gehad en houd mijn ouders jong zeggen ze altijd. Niemand ziet ook dat mijn moeder al 57 is, ze schatten haar nog altijd onder de 50
Dat vind ik toch wat anders, waarschijnlijk had je moeder het ook eerder gehad, je hebt niet alles in de hand natuurlijk.
Lous schreef:CarinaR schreef:Ohh het is zo makkelijk praten... een morning afterpil of abortus...
Maar wat nou als 100% zeker is voor de geboorte dat je kind nooit een normaal leven zal hebben. Het niet kan praten, zijn hele leven verlamd in een rolstoel zal zitten, niet normaal kan eten , een andere ernstige ziekte heeft oid?
Misschien off-topic, maar ik vind niet alle gevallen van abortus moord.

BraveSpots schreef:CarinaR schreef:Ohh het is zo makkelijk praten... een morning afterpil of abortus...
Ondanks dat ik vind dat iedereen die volwassen is zelf moet uitmaken wanneer men trouwt en kinderen krijgt, vind ik dit wel een stom argument.
Ik bedoel, je ben wel 'sterk' genoeg voor een kind te krijgen, maar niet om een MAP te halen? Als je kinderen hebt zal je toch echt wel ergere dingen tegenkomen dan dat (waarbij meer schaamte komt te kijken bedoel ik).
Dat is persoonlijk he.