Lang zijn, leuk of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Careano

Re: Lang zijn, leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:37

Ik ben 1.80m dus ook best lang, al zijn sommigen van jullie wel erg lang. 1.94m! Jeempie.

Ik heb trouwens bijna geen last van mijn lengte bij het kopen van nieuwe kleren. Al heb ik wel met paardrijbroeken dat ze nooit passen, want heb redelijk smalle heupen en hele lange benen en dan zijn ze altijd te kort aan de onderkant. En als je dan weer een maat groter neemt verzuip je erin.

Ik 'moet' wel echt een groot paard hebben, want de paarden van rond de 1.60 lijken echt pony's onder mij :+
Ik heb schoenmaat 42, dus dat is wel een beetje een probleem. Leuke hakken vind ik niet zo gauw, maar daar wil ik ook niet graag op lopen ivm dat ik al lang ben haha.

Ik heb vooral als ik met sommige van m'n vriendinnen ben, die zijn erg klein en dan 'schaam' ik me er een soort voor dat ik er echt een kop bovenuit steek. Maar ach, er zijn volgens mij ergere dingen in het leven :Y)

Mannen zijn inderdaad wel meestal kleiner, da's een beetje jammer!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:25

ik ben 1,75 en 15
jaar maar ik vind het helemaal niet lang
lijkt me wel vevelend om 1,80 te zijn !!!

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:27

ik ben nu 178 en volgens mevrouw de dokter ga ik nog een paar centimeter groeien :j
ik vind het niet erg, maar met broeken is het strontvervelend aangezien ik ook nogal dunne benen heb _O-

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:29

Ik ben 1,78 en vind het helemaal niet erg. Veel jongens zijn gelukkig wel groter dan mij. Het enige wat ik wel heb is dat ik me soms zo lomp kan voelen!

rode_tomaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:34

Hee!
Ik ben 1.81.
Ik had wel wat kleiner willen zijn, maarja.
Ik heb wel geluk dat ik kleine voeten heb (in vergelijking met mijn grootte) namelijk maat 38/39.
Op hakken loop ik niet echt, want dan lijk ik nog groter.
Ik heb ook hele lange benen, en ben smal. Dus voor mij ook een zoektocht naar de goede broek.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:35

Ik ben 1.80 en ik kan niet netjes mijn pony aansporen zonder mijn benen op te trekken, zieter niet uit :P
Heb maat 42, er zijn echt alleen maar omaschoenen in mijn maat, en allstars, dus heb ik er daar maar 3 paar van. Laarzen kan ik ook nog wel vinden, maar ballerinas.. :S

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:54

Ik ben 1,83 en tja, dat is ook niet de leukste lengte... (ben 15)
Had graag wat kleiner willen zijn, want ben de langste uit de klas.. Maarja, ook met paardrijden is het lastig, vooral omdat er maar weinig paarden op de manege zijn waar ik rijd...
En me verzorgpony is een haflinger, waar ik eigelijk ook een beetje te groot voor ben... (gelukkig niet te zwaar)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:10

GVR_Obelix schreef:
1.83 en heb er absoluut geen problemen mee. Ik vind het wel kicken als ik bijvoorbeeld op mijn werk na een vergadering opsta en dat die 'mannetjes' dan allemaal een kop kleiner zijn.

Haha dat vind ik stiekem ook heel leuk :D
Ik ben 1.86 en heb er totaal geen problemen mee (althans, nu niet meer). Alleen als ik tussen allemaal kleine mensen sta voel ik me idd wel een beetje lomp :+
En die broeken ja, lengtemaat 36 vind je gewoon niet zoveel en al helemaal niet als je geen spijkerbroek wilt. Maar rokjes zijn dan wel een mooie oplossing vind ik, alleen niet altijd praktisch.
(ik vind 1.80 eigenlijk helemaal niet zo groot??)

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:20

Ik ben 1.88 en vind het meestal niet zo'n probleem. Alleen spijkerbroeken kopen is een drama. Ik heb lengtemaat 38 en die kom je bijna nergens tegen. Ik moet echt een lange 36 hebben wil k hem passen. 34 hoef ik me al helemaal niet aan te wagen want dat is sowieso hoogwater :P. (lange benen korter lichaam en lange armen). Ik ben ook meestal de langste maar dat maakt mij niet uit. Daar stoor ik me niet aan.
Ik heb schoenmaat 42 en kan vaak leuke schoenen vinden.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:53

niemand van jullie ook problemen bij het kopen van truitjes??
zie ik een leuk shirtje maatje S/M meestal , dan komt het nog al vaak voor dat de mouwen veel te kort zijn. probeer ik dan een L/XL dan wordt ie weer veel te wijd... :(

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:55

Ik ben 1,79 m. en vind mezelf precies lang genoeg. :)
Ik zou in ieder geval echt niet klein willen zijn..
Maar ik kan me voorstellen dat mensen het niet leuk vinden om lang te zijn.
Wat ik wel jammer vind is dat ik niet meer op alle pony's kan rijden enzo ;)
En verder zijn spijkerbroeken ook wel een beetje een probleem qua lengte.. Nouja, probleem. Ik moet er wat meer moeite voor doen dan andere, laat ik het zo zeggen ;)

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:14

wou nog even reageren op de reacties over die operatie die ik heb gehad!!
ik heb 8 weken op krukken moeten lopen omdat eigenlijk mijn beide knieen waren gebroken..
hier heb ik weinig last van gehad trouwens hoor!!
ik heb het er heel graag voo rover gehad want langer als dat ik nu ben had ik niet willen zijn!!

mijn rug is nog 2 cm gegroeit en dacht eerst ook altijd straks word ik zoon aap met lange armen korte benen maar dat is niet zo hoor!!
ik kan gewoon normale truien en vesten aan en die passen prima!!
okee de mouwen zijn misschien iets korter dan bij anderen maar ik vind het nog lang genoeg haha!!

ik zou het zo weer doen!!
volgens mij was ik het eerste meisje waarbij ze het deden in het ziekenhuis in groningen!!
wel een stoer verhaal toch !!

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 19:15

Olijkje schreef:
Ik ben 1.80 en ik kan niet netjes mijn pony aansporen zonder mijn benen op te trekken, zieter niet uit :P
Heb maat 42, er zijn echt alleen maar omaschoenen in mijn maat, en allstars, dus heb ik er daar maar 3 paar van. Laarzen kan ik ook nog wel vinden, maar ballerinas.. :S

All stars vind ik altijd wel redelijk groot lijken in maat 40 of groter, heb jij daar geen last van?
Heb zelf maat 39 en ik heb ook al heel lang All stars maar toch vind ik ze alsnog groot lijken!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:19

ik ben 1,83 paar cm mindr zou ik niet verkeerd vinden heb ook schoenmaat 43/44 dus moet naar speciale zaken toe voor mn schoenen. ook paarden moet ik alleen grote hebben anders kan het gewoon niet.
ene broertje is ruim 2 meter dat is nog erger overal voor bukken overal bovenuitsteken. en iedereen die je ziet of spreekt begint erover

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:24

Ik ben iets kleiner dan 1.80 en ik heb ook zo een probleem met kleding kopen! Jeetje ik moet echt de stad af wil ik een leuke blouse of broek vinden. Ben heel smal maar wel heel lang.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:39

ik ben 1,78 en 15 jaar.
Opzich vind ik het wel fijn om lang te zijn.
Alleen met paardrijden iets minder fijn.
Mijn benen zijn heel lang waardoor ik al gauw bij een paard van 1,70 mijn benen om zijn buik kan vouwen :P. Ook rijbroeken pas ik bijna nooit omdat ik nogal smal ben en lange benen heb.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:12

De nieuwe Gstar collectie is echt super lang!!!!! bij mij is lengtemaat 34 altijd net te kort voor het mooie, maar die zijn gewoon te lang :D

Weet je wat trouwerns ook een wereld van verschil is: als je niet dik bent!!! Ik ben 185 (op papier 188, maar dat is als je giga wordt uitgeregekt in het ziekenhuis :+) en heb kledingmaat 38-40.. Daardoor toon ik niet groot, log of lomp, als je wat voller ben lijk je veel eerder reusachtig!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:08

Pffff wat heerlijk om te lezen dat er meiden zijn die groter zijn dan ik. :D
Ik ben 45 jaar en 1.80. Op de lagere school stak ik boven iedereen uit, dus ook boven de leraren. Met 14 jaar was ik al 1.80 en ben niet meer gegroeid.
Kleren kopen in die tijd was een ramp. Er waren geen lengte maten zoals nu, dus altijd hoogwater op Scheveningen. Rijlaarzen te kort (binnenkant laarzen snel kapot), wedstrijdjasje de mouwen te kort (werd dus mannenjas) rijbroeken te kort, spijkerbroeken te kort. Dan ga je leren rijlaarzen kopen, dus op maat gemaakt, en natuurlijk veel duurder :( . Schoenmaat 39/40 is nu normaal, maar vroeger........ Kleding maat was jaren lang 38 nu 40 :o

Wees maar blij dat er nu lengte maten zijn en leuke kleren voor jonge meiden. Vroeger liep je als 15 jarige in kleding van je moeder.
Nee, dat was geen leuke tijd. Nu valt het haast niet meer op dat ik lang ben. Als ik iemand tegen kom die langer is dan ik, dan denk ik
*\o/* YESSSSSS ik ben lekker kleiner :P

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:19

*Meldt zich.

Ik was de laatste keer 1.83. Ik zit er niet echt mee, heb wel regelmatig dat ik me erg lomp voel ivm m'n vriendinnen omdat ik overal bovenuitsteek. Maar zie eigenlijk meer voordelen, mensen zoeken in de menigte? Geen probleem! Iets pakken achterin een hoge kast? Kom maar!
Als ik mocht kiezen had ik wel een paar cm minder gewilt, al was het inderdaad maar om normale broeken te kunnen kopen en shirts met lange mouwen te hebben die lang genoeg zijn, want ik heb nu standaard m'n mouwen opgestroopt.

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 23:33

Romyv schreef:
De nieuwe Gstar collectie is echt super lang!!!!! bij mij is lengtemaat 34 altijd net te kort voor het mooie, maar die zijn gewoon te lang :D

Weet je wat trouwerns ook een wereld van verschil is: als je niet dik bent!!! Ik ben 185 (op papier 188, maar dat is als je giga wordt uitgeregekt in het ziekenhuis :+) en heb kledingmaat 38-40.. Daardoor toon ik niet groot, log of lomp, als je wat voller ben lijk je veel eerder reusachtig!

haha ja dat wel,
ik ben ook gewoon slank en kan eten wat ik wil maar zou
niet snel veel aankomen!
toch zou ik best iets voller willen zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 06:59

Hoe zit het met jullie schoenmaat in verhouding met jullie lengte?
Bij ons in de buurt woont een meisje die is net wat langer dan ik met schoenmaat 45, ik ben dan ook erg gelukkig met "maar" maat 41..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 07:13

Ik ben 157 en ik groei niet meer, alsof het voor mij zo geweldig makkelijk is om broeken te kopen.

Leef d'r maar mee. Zal wel moeten. :Y) :D

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 07:33

Ik ben 1.80 en heb er eigenlijk helemaal geen problemen mee.
Ik woon nu sinds een jaar in frankrijk waar de mensen toch wel overduidelijk een stuk kleiner zijn.
Soms voel ik me wel een beetje sneeuwwitje en de zeven dwergen, maar ik ben het gewend :+
Al mijn paarden zijn tussen de 1.50 en 1.60 en eigenlijk ziet het er niet zo raar uit.
Wel heb ik hier een probleem met broeken kopen.
Vooral mijn spijkerbroeken maat 29/34 verkopen ze hier niet, maar dat is niet zo heel erg want dan kan ik mooi eens in de zoveel tijd naar Nederland om me helemaal suf te shoppen :D

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 07:55

1.80 is toch niet zo lang?
Ik ben ook 1.80 meter. (naja, ik vind zelf 1 centimeter kleiner, maar op mijn ID-kaart staat dat ik 1.80 ben ;) ) Ik heb me er eigenlijk nooit aan gestoord hoor. Heb ook gewoon hakken aan. Veel mensen om mij heen zijn ook lang hoor. Ik vind het wel fijn eigenlijk :)

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:28

Ik ben rond de 1.79 en voel mij wel vaak lang, ik ben ook nog eens redelijk dun (is wel aardig bijgetrokken gelukkig :D)
Ik heb nooit moeite met lengte bij broeken, heb lengte maat 32 en toevallig 2 dagen geleden nieuwe broek gekocht, en toen zei ik nog tegen een vriendin die mee was en ook lang is, dat ik juist vaak broeken heb die vaak te lang zijn

Ik heb eerder last met truitjes, vaak zijn ze te kort, of na 1x wassen heb ik een blote rug, gelukkig zie je nu steeds meer lange shirts, die ik dan ook veel draag 8-)