M_VE schreef:Waarom zou ik niet achter een simpel kassatje kunnen staan terwijl wij (verdomme!!) 11 uur in de week economie krijgen. (Waaronder ook boekhouding). En dus volgend jaar bij mijn diploma ook een diploma bedrijfsbeheer krijg.
Tja.. Dit vind ik juist nogal een rare uitspraak. "Simpel kassatje", lekker neerbuigend? Heb je uberhaupt ooit zelf achter de kassa gestaan?
Ik ben enorm slecht in economie en boekhouding, maar daar draait het ook helemaal niet om achter de kassa. Economie als vak is toch iets heel anders. De geldzaken is maar een tiende van het werk achter de kassa. Belangrijker is dat je discipline hebt, secuur werkt, klantvriendelijk bent, enige slimheid bezit, plezier hebt of in elk geval doet alsof je plezier hebt in je werk, sociaal bent en vooral heeeeel veel geduld hebt en je niet teveel dingen persoonlijk aantrekt. Wiskunde heb je bovendien ook geen bal aan, want als je iets uit je hoofd uitrekent gelooft het grootste deel van de klanten het toch niet en willen ze het altijd terug zien op de rekenmachine. Bovendien is de rekenmachine drie keer zo snel. En terugtellen heeft ook niets te maken met wiskunde, dat is gewoon iets wat je moet leren.

Maar ik begroet iedere klant altijd even vriendelijk, en behandel ze in principe ook altijd even vriendelijk, tenzij ze dat zelf onmogelijk maken. Ben in de 2 jaar dat ik als caissière werk denk ik 3 keer 'uit mijn rol gevallen', om het zo maar te zeggen. 
Uhh nee laat maar
Hiep hiep hoera voor de Zelfscankassa, nooit geen gezeik
Je hebt gelijk, en ik zeg er altijd wat van als iemand nooit niet zegt 
Dat heb ik ook gedaan op mijn eerste werkdag, gooide zo die doos waar die taart in zat om, om m te scannen
) dood aan de klanten