Verhuizen van Utrecht naar Groningen Tips? Wie ook??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:26

SONY schreef:
Tja... moeder en man wonen in Scharmer op boerderij. 10 meter verderop ben je in Harkstede (de straat uit) waar mijn vader woont. Vind dat nou echt een minder stukje Groningen, heb er helemaal niks mee...

>;) Wil je nu weer van m'n tenen af gaan? :+

Ik zou er niet over na hoeven te denken TS, gewoon doen, terug kan altijd nog! ;)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:04

Wedstrijden zat hier, groningen en drenthe zijn veel wedstrijden en ook hele mooie! ik noem alleen maar bv het parkstad concours in veendam in september, daar moet je zéker heen! Ge-wel-dige wedstrijd. Dan hebben we eind oktober natuurlijk nic-zuidlaren, goed moment om de groningse/drentse sfeer te proeven, een hele goede sfeer welteverstaan ;)
Ik woon zelf net onder Groningen in Haren, wel dicht bij de natuur gelukkig en ben ook zo in de stad. M'n vriend woont net boven Nieuweschans helemaal in de middle of nowhere in de polders... nou iemand die durft te beweren dat oost-groningen niks is... Daar noord-oost groningen tegen de Dollard/duitse grens aan.. het is daar gewoon weg heerlijk ;) Met de trein ben je er zo en met de auto ook. Rust, wijds uitzicht, rust... heerlijk die rust.
OV zal zeker niet overal elke 10 minuten gaan maargoed, daarvoor zijn er ook minder mensen die er gebruik van maken en je krijgt er heel wat moois voor terug.

het zal zeker anders zijn dan waar je nu woont maar dat hoeft niet per definitie beter of slechter te zijn het is gewoon anders.
In welk plaatsje komen jullie te wonen?

ArabicQueen

Re: Verhuizen van Utrecht naar Groningen Tips? Wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 14:15

We zijn vooral nog aan het kijken (tenminste ikke :P )

Mijn vriend heeft een groot melkvee bedrijf op het oog rechts van groningen ong zn 30 a 40 min van de Big City af ..

Hij heeft vanochtend het plaatsje nog gezegt maar ik vergeet het steeds :P (stom he)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:32

aah maakt niet uit!
Nou als je zo dicht bij de stad zit... en rechts van de stad.. veel wedstrijden ook daar. Dicht bij drente (zijn ook veel leuke wedstrijden). Klinkt goed hoor! :D

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:36

als je droom een springstal beginnen is zou ik dat doen je leert vanzelf wel mensen kennen.
of je moet naar iets zoeken bij jou in de buurt.
op www.funda.nl staan genoeg van die bedrijven te koop

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:51

ook in woon in Grunn en vind het prima woon nog net in de stad zelf maar wel tussen de boeren en landerijen :P hebben zelf een boerderij :D

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:02

Hmm

Krijg toch het idee dat de Groningers hier nog niet echt wegwijs zijn op het noorderlijke Groninger platteland. En dan echt de kleine dorpjes.

Ik kom zelf uit en ienieminie gehucht en moet toch zeggen dat wij erg veel moeite hadden met import. Dat is de laatste jaren wel minder geworden hoor.

Maar hier in de dorpjes is het meestal zo: gooi jezelf ertussen. Doe leuk mee met alles en het is zo klaar.
Maar doe je nergens aan mee en ben je niet van plan in te burgeren....

Echte Groningers zijn toch meestal wel redelijk stug, nuchter en eigenwijs. Kijken de kat uit de boom.
Maar is de kat uit de boom, dan is er niks meer aan de hand en is het super volk!!

30-40 km rechts van stad is richting Hoogezand-Sappemeer.
hmm. dan zou ik eerder gaan kijken voor iets in Drenthe :)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:18

smokey17 schreef:
Ik kom zelf uit en ienieminie gehucht en moet toch zeggen dat wij erg veel moeite hadden met import. Dat is de laatste jaren wel minder geworden hoor.

Dat herken ik inderdaad ook wel, hoewel het in 'mijn dorp' (eigenlijk ben ik zelf import := ) wel meevalt aangezien de import de inheemse bevolking :') in aantallen overtreft. Wat zeker helpt is:
- iedereen groeten, zelfs al zeggen ze eerst niets tegen jou (van mensen die niet groeten wordt al snel gedacht dat ze zich te goed voelen)
- de zondagsrust respecteren (hoewel er steeds minder mensen naar de kerk gaan wordt de zondagsrust vaak nog in ere gehouden)
- meer in het algemeen proberen een beetje rekening te houden met anderen
- 'gewoon' gewoon doen, dan doe je gek genoeg :+
- oja, en gepraat wordt er altijd, dus daar kun je je maar beter niets van aantrekken en gewoon meedoen :))

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:24

goeroe schreef:
smokey17 schreef:

Dat herken ik inderdaad ook wel, hoewel het in 'mijn dorp' (eigenlijk ben ik zelf import := ) wel meevalt aangezien de import de inheemse bevolking :') in aantallen overtreft. Wat zeker helpt is:
- iedereen groeten, zelfs al zeggen ze eerst niets tegen jou (van mensen die niet groeten wordt al snel gedacht dat ze zich te goed voelen)
- de zondagsrust respecteren (hoewel er steeds minder mensen naar de kerk gaan wordt de zondagsrust vaak nog in ere gehouden)
- oja, en gepraat wordt er altijd, dus daar kun je je maar beter niets van aantrekken en gewoon meedoen :))

Inderdaad. Alles en iedereen groeten. In het begin zeggen ze niks terug. Maar dat komt wel.

Zondagsrust doen wij niet aan. En de kerkgangers zelf vaak ook niet :) lekker grasmaaien!
Alleen harde boem boem muziek werkt niet.

En inderdaad lekker meekwekken :)

Bij ons is de import inderdaad ook meerderheid. Alhouwel Zuiderlingen het slecht doen bij ons. Sowieso doet kouwe kak het niet zo goed! Laten peperdure huizen bouwen om er achter te komen dat ze toch niet echt op het Groningerplatteland thuis horen. Al die vieze koeienmest. Meestal vlogen ze weg als de bietencampagne begon :P

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 15:26

goeroe schreef:
smokey17 schreef:

- oja, en gepraat wordt er altijd, dus daar kun je je maar beter niets van aantrekken en gewoon meedoen
:))

Gelukkig is het hier precies het zelfde dus dat zal al geen moeite zijn :P

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:36

Het scheelt denk ik dat je al in een dorp woont. Van een grote stad naar een dorp is de overgang moeilijker.

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:36

ja die kleine dorpjes zijn eigenlijk wel overal hetzelfde...
wij wonen nu sinds 2 jaar in oldekerk (aan de westkant van groningen; import vanuit joure; friesland) en het bevalt hier prima!

wel hebben we nu beide een auto want dat gaat en staat gewoon veel gemakkelijker

vriendlief was van de week nog met de buurman te vliegeren
toen ze later even lekker in het weiland zaten te rusten liep dr een ree voorbij op zo'n 50 meter
"dit is nu de reden waarom we lekker landelijk en gemoedelijk wonen in het noorden"

en qua prijs tja dan is het helemaal wel het overwegen waard vaak...

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 15:49

In utrecht is alles ontzettend duur en kan je je eigen stalletje wel op je buik schrijven ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:51

We hebben hier in het dorp ook een springstal. Doet het ook goed, van Jur Vrieling.

De supermarkten hier in het noorden zijn vaak ook gewoon elke dag tot 8 uur open hoor

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:40

Nu woon ik niet in Groningen, maar wel in de buurprovincie en heb redelijk wat ervaring met kleine dorpjes op het platteland.

Mensen kijken idd anders naar mensen 'van buiten'. Maar... Als je gewoon aardig doet en ze mogen je, dan is het meestal ook gewoon goed voor het leven. Mijn ervaring is dat de mensen erg loyaal zijn, en niet zo moeilijk doen over kleine dingetjes. Nu heb je natuurlijk ook niet zoveel last van elkaar omdat je niet dicht op elkaar zit.
Ik zou je aanraden om je even voor te stellen aan de buren, even een praatje maken, interesse tonen. En iedereen stug begroeten, of je hand opsteken.

Het leuke aan Groningen vind ik, dat je vanuit echt platteland, 5 min verder echt in de stad Groningen zit. Het is een vrij abrupte overgang. In de stad Groningen is trouwens de 1e zondag van de maand koopzondag. Verder zijn er heel veel leuke winkels. En iets onder Groningen, in Leek zit een mooie Divoza winkel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:43

Het Noorden is geweldig! Woon zelf in Grootegast, 30 minuutjes van de stad. Ben in drie kwartier MET DE BUS op school.
Alle voorzieningen in het dorp, mijn basisschool ben ik niet over te spreken, maar dat is persoonlijk :P
Gewoon een AH, Aldi, Schlecker, Etos, Marskramer, Rabobank. Er komt een nieuw dorpscentrum met winkels. We hebben een bakker. Ik heb geen idee, maar ik mis niets. Ik zou voor geen goud in de stad wonen, want ik woon in een heerlijk groot huis.

De AH op het Zernike is overigens héél handig. Want Beijk (catering) in de schools is waanzinnig duur! :P

En ohja, ik ging in de stad naar de middelbare school. DAAR dachten ze al dat ik van een boerderij kwam. 8)7 Dus zo verbaasd ben ik niet over de gedachten van de iets meer zuiderlingen over ons groningers.

Echt in het noorden zou ik persooonlijk niet willen wonen, maar als je je plaats een beetje kan vinden en niet te moeilijk bent, is het vast goed te doen.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 21:43

ayo schreef:
Nu woon ik niet in Groningen, maar wel in de buurprovincie en heb redelijk wat ervaring met kleine dorpjes op het platteland.

Mensen kijken idd anders naar mensen 'van buiten'. Maar... Als je gewoon aardig doet en ze mogen je, dan is het meestal ook gewoon goed voor het leven. Mijn ervaring is dat de mensen erg loyaal zijn, en niet zo moeilijk doen over kleine dingetjes. Nu heb je natuurlijk ook niet zoveel last van elkaar omdat je niet dicht op elkaar zit.
Ik zou je aanraden om je even voor te stellen aan de buren, even een praatje maken, interesse tonen. En iedereen stug begroeten, of je hand opsteken.

Het leuke aan Groningen vind ik, dat je vanuit echt platteland, 5 min verder echt in de stad Groningen zit. Het is een vrij abrupte overgang. In de stad Groningen is trouwens de 1e zondag van de maand koopzondag. Verder zijn er heel veel leuke winkels. En iets onder Groningen, in Leek zit een mooie Divoza winkel.

Altijd goed om te weten :p

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:47

ik ben samen met mn viendje van het 'westen' naar zuidoost drente verhuisd. we woenen hier nu 2,5 jaar en ik wil niet meer terug!! onze familie en vrienden wonen daar mja hier leren we steeds meer mensen kennen. in het begin vond ik het wel lastig af en toe maar het bevalt ons super!!

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:16

divoza; ja daar woon ik gevaarlijk dichtbij en in roden zit de paardendrogist.. ook altijd handig zo dichtbij

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:23

haha mee eens ik woon dus net voor Adorp maar nog wel in groningen zit op het platteland lekker paardje aan huis en leuke buren (wel op afstand :D ) en voelde me hier meteen thuis met 5 minuten kan ik gewoon op de grote markt staan en toch woon ik tussen de koeien schapen en ander vee :P

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:24

Maaar ik moet zeggen dat ik ook wel heel graag in drenthe zou willen wonen lekker in de bossen eigenlijks wel liever daar dan hier :)

Vriendin van me heeft net een huisje gekocht in 't Zandt nou dat lijkt me niks om daar te wonen

Ben overigens wel benieuwd waat TS evt wil gaan wonen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:30

Divoza is zeker een plus! Daarnaast de snelweg van Groningen naar Drachten, erg handig om snel bij de Epplejeck te komen... :Y)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:45

En laten we dan voor de volledigheid ook nog even de Hippo in Assen noemen. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:47

Het hippische noorden.

Vergeet niet Hypo Fryslân in Drogeham.... :Y)

daban

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:56

SecretLIN schreef:
Maaar ik moet zeggen dat ik ook wel heel graag in drenthe zou willen wonen lekker in de bossen eigenlijks wel liever daar dan hier :)

Vriendin van me heeft net een huisje gekocht in 't Zandt nou dat lijkt me niks om daar te wonen

Ben overigens wel benieuwd waat TS evt wil gaan wonen :)

Leuk waar in t'Zandt???
Is een leuk dorpie