Tuinhaard onterecht bij bestelling. Terugbrengen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:26

Caye schreef:
Theorieen zeg je daar ;) Theorie en praktijk zijn 2 dingen die naast elkaar staan.. maar zoooo verschillend zijn :j en vaak niet samen kunnen werken
Die normen en waarden zitten er echt wel hoor.
Tis wel een erg kortzichtige redenatie om dat na 2 post te kunnen oordelen over iemand is het niet? :D

Het "kudde gedrag" waar vele mensen uit bestaan en niet durven uiten van hun EIGEN mening ( bang voor tegen gas of veroordeling ;) )
Daar begin ik niet aan. Als je 10 mensen vraagt wie in hun neus peutert en wie het smakelijk op eet zal ook NIEMAND durven zeggen dat ze het wel eens doen ;)
Tis maar hoe je het bekijkt.

Maar buiten dat ik moeder ben, ben ik ook me zelf. ALs je mama bent mag je NIET meer leven? Als maar je gedragen en zo?
Als ik naar de kroeg of feesje ga en ik drink te veel dat ik dronken ben ofzo. Is dat iets waar me kinderen last van hebben?
Nee die liggen veilig bij hun eigen vader of bij de oma te slapen zonder dat ze 1 stro breedte slechte invloeden krijgen :D

maar dat gaat teveel offtopic. ;)
Naja ik zal het niet doen :D klaar :D

Deze uitspraak kan ik zeer waarderen, getuigd van eerlijkheid over jezelf! Niet dat de aktie eerlijk is alhoewel ik dan weer vind als ze het ZELF in JOUW auto geladen hebben en de all-clear geven om te vertrekken ze geen poot meer hebben om op te staan hoe dan ook (en ze dus erg in de handjes mogen knijpen dat het zooi'tje z'n weg terug vond).
Wat ik zou doen? Geen idee, ik sta in de situatie niet en weet geeneens wat een tuinhaard is. Doet ook niets ter zake. Wat je ZOU doen kan je niet zeggen tot je in de situatie verkeerd! Vele moraalridders zijn door de knietjes gezakt op het moment surpreme .... of dachten jullie dat Heer Bush bij z'n eedaflegging heeft gezegd "zal effe lekker oorlogje stoken en bevoking pesten enzo" ;) ... nee hoor, allen eerlijker dan de paus, verklaard als geen ander de hoge cijfers van verliezen en diefstallen van zelfstandigen ;)

Ik heb al meer maals dingen terugbezorgd en erg botte reacties mogen horen ; verloren goederen in shoppingcenter, verschillende KM's speciaal voor gereden, stond na AFSPRAAK voor gesloten deur, ze had mijn gegevens, nooit een "bedankt" mogen horen. Geldbeugeltje van kind met schoolgeld in, terugbezorgd, een sneer naar kind en vervolgens één naar mij ... :x :( .... En bedankt ja! Teveel terugbetaald in winkel, terug om te melden, hoop gezeik, winkelmanager erbij en in achterkamertje moeten en door de winkel bekeken worden alsof je ene overvaller bent ... T-shirts gevonden, geen naam, met goederen naar winkel van waar die kwamen, sneer ... "hou de zooi, ze moeten maar opletten en hun spul niet achterlaten" ... Ik zeg het, je gaat wel 's denken op de duur of je nog wel zou zeggen of zwijgen ;) :n

Omgkeerd paar weken terug bij Camieu (frankrijk) wat spulletjes gekocht, gaan we naar andere winkel worden we door boze ratelende dame aangeklampt, hele resem woorden zo snel, kon niet volgen :? Even later komt ze op me af, gritst mijn luiertas open en pikt vervolgens mij tas van camieu uit m'n luiertas weg, en loopt roepend en scheldend weg. De winkelbediende legde me in een verstaanbaar tempo uit dat ze me beschuldigde dat iemand haar camieuspullen gepikt had die ze had neergezet ... was ik niet, maar was wel mooi MIJN spullen kwijt ... en geen poot om op te staan :( ... Een heuse confrontatie zal gevolgd hebben, "mevrouw" was wel 3 keer zo "gespierd" als ik ben := ... en ticketje zat in mijn handtas .... Ben gaan melden bij Camieu met mijn ticketje maar nog geen bericht dat iemand het spul terugbracht ... Dan sta je daar, bekeken alsof jij de dief bent terwijl je net onder de ogen van iedereen bestolen werd en de taal niet voldoende beheerst om tegengas te geven ...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:38

Citaat:
Wat je ZOU doen kan je niet zeggen tot je in de situatie verkeerd! Vele moraalridders zijn door de knietjes gezakt op het moment surpreme ....

Dit zegt denk ik meer over jou dan over de rest van de mensen...
Ik ben geen moraalridder, maar ook zeker niet zo asociaal om zoiets te houden en ja, dat zeg ik zonder zelf in die situatie te zitten. Ik weet namelijk wel welke normen en waarden voor mij belangrijk zijn.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:45

Saint Misser O:) :D
Ach, trek jij maar conclusies wat je wil, ik weet dat in mijn tuin geen haard staat van waar dan ook, net zoals dat ik weet dat op mijn rekening geen centjes staan van een ander dan van mij. Ik kan mezelf netjes in de ogen kijken in de spiegel. Ik ben geen crimineel, maar niet heilig ook. Het hangt allemaal maar van de situatie af. Krijg alleen de kriebels van alle moraalridders wetende welke gradatie van "gaten" zelfstandigen in hun stock hebben na inventaris. t'Is nooit iemand tenslotte ... ;) t'Gaat me hierom ;) Het is statisch gezien onmogelijk dat elke reactie hier waarheidsgetrouw is en dat iedereen zo "lief en aardig zou terugbrengen of zou melden" .... Ik zeg "ik betwijfel of iedereen hier wel zo eerlijk zegt of praat naar de mond van wat men verwacht dat men wil horen" ;) Snap-je?

lesilla

Re: Tuinhaard onterecht bij bestelling. Terugbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:48

Dus omdat er gaten zijn, kan je het verantwoorden. Is helaas maar een voorbeeld van een consonantie om met dingen om te gaan.

Vind trouwens erg dat moraalridders onnormaal word gezien. Zie dat wel vaker op bokt.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:49

Dat heb ik niet gezegd, dat maak jij ervan, zegt dus meer over jouw manier van mensen bekijken en (ver)oordelen dan over mij ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:53

Ik oordeel niet, ik vraag. En consonantie is gewoon dit soort denken heeft niks met oordelen te maken :)

Ik heb niks tegen mensen die dat doen hoor, ik moet er imo niet mee leven

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:00

Ik moet plots denken aan dat verhaal van een echtpaar waar de bank per ongeluk een paar miljoen op de rekening had gestort... ze hebben het gelijk opgenomen en zijn met de noorderzon vertrokken :+

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:04

Ik zeg gewoon dat handelaars met enorme "gaten" zitten in de stock bij inventaris, dat het nooit kan zijn dat maar één iemand daar de oorzaak van is, dat geweten en bekend is dat zelfs eigen personeel wel 's wil ontvreemden en gezien de enorme hoeveelheden er véél mensen moeten "pikken". Maar uiteindelijk iedereen altijd "politiek correct" gilt dat zij het niet zouden doen want blablabla ... Iemand moet het toch wel doen??? En ik bedoel dan niet de per abuus meegegeven tuinhaard maar ook echt moedwillige diefstal.

t'Is gewoon frappant dat iedereen naar de politiek correcte manier reagereerd als je de cijfers ernaast neerpoot en de feiten op papier ziet ... Misschien zijn bokkers eerlijk ... Of misschien zijn er die gewoon leuk naar de mond praten en anders denken dan ze doen? Tenslotte, getuige zijn de vele meldingen van gestolen paardenspul bv .... nee ik heb niets van gejat paardentuig in mijn bezit .... maar meldingen zijn schering en inslag en t'is paardenvolk die die zooi jat ... maar "heel bokt is heilig"??? Mja .... ik zeg "ik-weet-het-zo-nog-niet" ;) Snappie?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:20

Sonja schreef:
Eerlijk? Dat zou ik dus niet doen (hamburgerverhaal van Katiavl). Ik zou niet een half uur gaan autorijden om iemand die zelf een foutje gemaakt heeft 3 euro te gaan brengen. Dat gaat me te ver.

dit zou ik inderdaad ook niet doen..
wel hebben mn moeder en ik een keer aan zon camping winkel een bonnetje gekregen die neit klopte, toen we de winkel uitliepen zagen we dat 2 artikelen er niet opstonden en die we dus niet betaald hadden. toen zijn we ook terug gegaan, waarna de cassiere zo mogelijk een nog grotere puinhoop van de bon maakte..(die 2 artikelen stonden er toen wel op maar toen had ze op de een of andere manier weer andere artikelen er af gehaald en gaf ze ook nog eens teveel wisselgeld terug..) toen dachten wij ook...tja... dan is t toch echt je eigen fout, we zijn toen ook maar gewoon doorgelopen..

een tuinhaard (of elk ander artikel) van 600 euro vind ik echt absurd om te houden..snap niet dat mensen dat doen..

@odetteke: hahaha dat vind ik wel een geniale actie hahaha.. een paar miljoen :O

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:42

Nanda schreef:
Caye schreef:
Maar dat zijn dingen die ik OOK terug breng :j dit is andere situatie. Als portomonee/ sieraden what ever vind. Dan meld ik dat netjes bij politie en kunnen de mensen het bij MIJ ophalen.

Ja? Ik meen me te herinneren dat je ooit een (dure) telefoon die op een barkruk oid in een café lag, hebt meegenomen? Dat je toen zoiets had van, dan had die persoon maar beter op z'n spullen had moeten letten?

Ik zie het verschil niet in een portomonee, sieraden of een tuinhaard. Het is niet van jou. Punt.

euh,... was EX vriend ;) ik kreeg die foon van hem inderdaad ( dat je dat nog weet zeg :wow: haha )
en hoorde het verhaal later dat hij die gepikt had. Ik had die foon al en leed was al geschied ;)

** zeg niet dat het goed te praten is daar niet van **

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 12:04

Caye schreef:
Theorieen zeg je daar ;) Theorie en praktijk zijn 2 dingen die naast elkaar staan.. maar zoooo verschillend zijn :j en vaak niet samen kunnen werken
Die normen en waarden zitten er echt wel hoor.
Tis wel een erg kortzichtige redenatie om dat na 2 post te kunnen oordelen over iemand is het niet? :D

Het "kudde gedrag" waar vele mensen uit bestaan en niet durven uiten van hun EIGEN mening ( bang voor tegen gas of veroordeling ;) )
Daar begin ik niet aan. Als je 10 mensen vraagt wie in hun neus peutert en wie het smakelijk op eet zal ook NIEMAND durven zeggen dat ze het wel eens doen ;)
Tis maar hoe je het bekijkt.

Maar buiten dat ik moeder ben, ben ik ook me zelf. ALs je mama bent mag je NIET meer leven? Als maar je gedragen en zo?
Als ik naar de kroeg of feesje ga en ik drink te veel dat ik dronken ben ofzo. Is dat iets waar me kinderen last van hebben?
Nee die liggen veilig bij hun eigen vader of bij de oma te slapen zonder dat ze 1 stro breedte slechte invloeden krijgen :D

maar dat gaat teveel offtopic. ;)
Naja ik zal het niet doen :D klaar :D

Ik denk dat degenen die het ding zelf zouden houden, hier niet op dit topic durven te reageren, vanwege de reaties die ze dan misschien naar hun hoofd geslingerd krijgen. Ik vind het heel knap van je dat jij dat wel durft. Je bent de 1e!!
Ik dacht al: wat voor mensen heb ik in mijn omgeving rondlopen. Allemaal mensen zonder eigen zaak natuurlijk. Die niet begrijpen hoe vervelend het voor een (kleine) ondernemer is om zo´n duur ding even kwijt te raken. Als ik de reacties op Bokt lees is de rest van NL zo heilig als een boontje O:) .
Denk toch echt wel dat degenen die hier gereageerd hebben, ook zo zijn. De rest zet gewoon zijn mening niet in dit topic.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:58

Dat kan natuurlijk ook ;) Alhoewel ik echt wel denk dat echt niet elke non de in de biecht de waarheid spreekt ;)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 10:12

Zoooo, de vuurhaard is terug bij Boerenbond.
Daar stonden me vanmorgen 3 mensen (waaronder de baas) heel onnozel aan te kijken. Wisten van niks. Degene die mijn man aan de telefoon had gehad, had niemand wat verteld.
Ze hadden de haard dus nog steeds niet gemist. Tjongejonge zeg.
Pas toen ik zij dat hij bij de tuinset zat, zei een dame: Ja natuurlijk! Die stond bij de louncheset op de pallet!

Ik mocht me een mooie rozenstruik als bedankje uitzoeken. En die ruikt lekker!!!! Heerlijk!

Iedereen weer blij! *D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:20

Leuk die rozenstruik! Geniet er maar lekker van!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:25

Dat is een aardig gebaar van ze!
Super dat je hem terug gebracht hebt.

Ben ergens wel met Sonja eens, dat je niet echt weet wat je doet in zo'n situatie. Maar bij iets van 600 euro hoef ik echt niet lang na te denken hoor; dat gaat tever.
Maar als ik thuis kom en er blijkt in een supermarkt iets niet aangeslagen ofzo, ga ik echt niet terug.