Goede vriend(in) komt uit de kast?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: Goede vriend(in) komt uit de kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:38

Ik zou het helemaal geen probleem vinden, maar er zouden wel even gedachten door mijn hoofd schieten hoe mijn vriendin dan tegenover mij staat :) Met mijn goede vriendinnen ga ik bijvoorbeeld regelmatig naar de sauna en slaap ik mee in bed etc. dus ik zou me wel even afvragen of zij daar niet anders tegenover hebben gestaan als ik ;) Denk echter dat die gedachten al snel weer voorbij zijn en dan zijn we nog even goede vriendinnen als daarvoor hoor! :j

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:45

Ik ben bi, en ook nog geen enkele negatieve reactie gehad eigenlijk. :)
Het is niet bekend bij iedereen, maar heb niet zo iets dat ik elk gesprek moet beginnen met 'Hoi, ik ben bi.' :Y)
Doe je als hetero toch ook niet. :P

Vind inderdaad dat men je maar moet nemen zoals je bent, ongeacht of je op vrouwen of mannen valt.
Helaas denkt niet iedereen daar zo over.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:34

Toen ik het mijn beste vriend voor het eerst vertelde (Mijn lichtelijke ontkenningsfase: 'Nee! Ik ben bi!) vroeg hij meteen of ik niet lesbisch was. Hij had er totaal geen problemen mee en hij had al een tijd het gevoel dat ik niet totaal hetero was.
Het eerste wat we toen ook gedaan hebben is de stad ingegaan en meiden gaan spotten.
'En die?'
'Nooooo! Kijk dan, kijk dan, ze heeft zwabberbenen!'
Enzovoorts.
Ik ben echt heel blij met de manier waarop hij reageerde.
Hoewel het eigenlijk vreemd (Waarom zeggen mensen nooit huilend: 'Ik moet je wat bekennen.. Ik ben hetero! ;( :Y) ) is, vond ik het namelijk zwaar om te vertellen.

Een paar van mijn andere vriendinnetjes zijn erachter gekomen doordat ze op mijn Hyves het woord 'Pann' (HoLeBi-feest) lazen. Alle credits naar Sas, hiervoor, trouwens. :Y)
Ze durfden het niet ter sprake te brengen, maar ik hoorde van mijn beste vriend dat ze het aan hem vroegen. Daarna heb ik het ze zelf verteld. Ook zij reageerden er heel goed op en gingen meteen om zich heen kijken om te vragen: 'Is dat jouw type dan?'

Ik heb heel veel geluk gehad met mijn vrienden en vriendinnen.
Het zou zomaar geweest kunnen zijn dat ze het niet zo makkelijk geaccepteerd zouden hebben, zoals een paar andere mensen in mijn klas.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:37

Het eerste wat ik zei:
ooooooooo dat wist ik allang!
En vervolgens gewoon weer gezellig door beppen.

Viel hem op dat iedereen al die reactie gaf: sja, was ook vrij overduidelijk :j
Dus voor hem ook erg makkelijk: wij gingen er al vanuit, dus wij hadden het al lang en breed geaccepteerd: hij moest alleen zichzelf nog accepteren als homo zeg maar :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:37

Hihi, m'n moeder ging huilen: "Is dat alles? Ik dacht dat er iets ernstigs was." :+:
Edit: En toen ik ook, door de spanning enzo. :Y)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:39

Heb al een liefdesverklaring gehad van n heel goede vriendin.
We hadden toen al sleepovers gehad enzo, dus voelde eerst even raar aan, maar gelijk geaccepteerd :)
Helaas is de vriendschap verwaterd, maar niet door dit

edit: nu ik erover nadenk is het trouwens gek dat ik als hetero een bloedmooie vrouw niet uit bed zou schoppen :Y)
Laatst bijgewerkt door unicorn_kiss op 06-06-09 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:40

Gaaf zijn sommige reacties he? :+: Mijn moeder ging juichen. O:) En mijn vader vond het jammer voor de jongens, want 'nou hadden ze een mooi meisje minder om uit te kiezen' . :+:

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:41

Ik heb het met een jongen die veel bij ons op stal komt. Ik weet zeker dat hij homo is, maar hij komt er nog niet voor uit. Sterker nog, hij doet alsof hij helemaal gek op mij is. Ik ben 9 jaar ouder, en denk dat hij zich hiermee een houding probeert te geven, omdat hij toch wel weet dat zijn liefde niet wordt beantwoordt. En als hij (eindelijk) uiteindelijk uit de kast komt, kan ik daar alleen maar heel veel respect voor hebben..

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:50

Ik zou het helemaal niet schokkend vinden als 1 van mijn vrienden/vriendinnen homoseksueel zou zijn. Het gaat erom hoe ze als persoon zijn, wat een ander tussen de lakens doet gaat me niks aan...
Het gaat uiteindelijk erom hoe je met elkaar omgaat, toch?

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:16

Ik zou er totaal geen problemen mee hebben als een van mn vrienden/vriendinnen uit de kast zou komen.

Mijn rij-instructeur is ook een homo 1e klas, en tijdens het rijden zijn we altijd samen 'lekkere kerels' aan het zoeken. Grappig is ook dat we op zowat dezelfde type/uiterlijk jongens vallen! Laatst ook op een festival hebben we samen mannen staan kijken... Mn vriend weet ook dat we dit samen doen en vind het juist grappig dat ik samen met mn rij instructeur kerels aan het bekijken ben! (zolang ik dr niks mee doe vind hij het wel best haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:17

Totáál geen problemen mee... Heel veel vrienden, oudcollega's etc. van me zijn homo/lesbisch, kan d'r niet wakker van liggen.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:31

MarrieLeen schreef:
Hihi, m'n moeder ging huilen: "Is dat alles? Ik dacht dat er iets ernstigs was." :+:
Edit: En toen ik ook, door de spanning enzo. :Y)

How cute :+: Daar smelt ik van...

Ik heb echter nooit echt uit de kast hoeven komen tegenover m'n familie, dat was al lang bekend bij hun. "Wanneer kom je nou eens met je vriendje?"..M'n moeder zei ook altijd 'ik zou het totaal niet erg vinden als je homo zou zijn, in tegendeel, juist hardstikke leuk"...En dat soort dingen.
Sinds het gewoon voor hun bevestigd is vanaf mijn kant is het allemaal hardstikke leuk, voel ik me veel prettiger en hebben we samen hardstikke veel lol..We maken er grapjes over, kijken naar mannen, etc. :) Heerlijk toch?

Tegenover vrienden (nouja, grotendeels vriendinnen :+ ) is er ook nog nooit een probleem geweest, het is allemaal hardstikke gezellig en genieten er gewoon met z'n allen van :) Zodra er iemand moeilijk over doet kan ik er écht niet mee zitten, ik ben wie ik ben, wordt dat niet geaccepteerd dan zoeken ze het maar lekker uit :) Ik accepteer toch ook dat Truus een kromme neus heeft en Piet wat dikker is?

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:39

Ik heb er ook helemaal geen problemen mee.. heb dit ook al eens ongeveer voorgehad.
veel vrienden,vriendinnen van me zijn geen hetero! net leuk!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:55

Laatst nog een vriendin van mij uit de kast gekomen. Had er nooit bij stilgestaan, maar achteraf vind ik het helemaal niet vreemd. Ik heb er absoluut geen moeite mee. Ik doe er niet raar om, en ga echt niet anders met ze om. Ik heb in mijn omgeving al wat homo-vrienden/vriendinnen, dus ben ook wel wat gewend en ik vind het dood normaal. Een persoon wordt er niet anders om.

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 03:31

Maar het gaat ook om de persoon in kwestie, niet op welk geslacht iemand valt, als een vriend of vriendin uit de kast zou komen zou ik dat helemaal niet erg vinden, gelukkig vinden steeds minder mensen het vreemd, waardoor er meer mensen uit de kast komen, ik zou het wel cool vinden om echt zo een vrouwelijke homo als vriend te hebben, of gewoon een homo, gaan we samen jongens spotten yeah! Ik zelf ben hetero en moet er niet aan denken om iets met een meisje te hebben... Maar als mijn vriend/vriendin op hetzelfde geslacht valt, leuk toch? Ben blij voor ze :D ! En als ik lesbie was of bi, en mijn vrienden zouden dat dom vinden ofzo, zijn ze voor mij geen vrienden meer!