Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:01

Alane schreef:
Ik ken het ook...
ik: "welke kleur heeft uw modem?"
klant: "hoe kan ik dat zien?"
:wow:

klant: "ik kan niet internetten"
ik: "welke lampjes branden er op uw modem?"
klant: "geen"
ik:" heeft u het modem wel aanstaan?"
klant: "hoe moet ik dat weten?"
ik: "zit de stekker in het stopcontact?"
klant: "nee, ik heb extra gevraagd om draadloos internetten, zodat ik niet overal kabels heb....... "

Raap me op _O- _O-

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:03

Ik had het gister nog (werk bij de Welkoop)

Sta een ouder echtpaar te helpen voor onkruidbestrijding, komt er een andere klant naast staan. Toen ik klaar was met die mensen draai ik me om naar die andere klant:

Waarmee kan ik u helpen?

Hij: Doe me je telefoonnummer maar

Zo apart.. Kon er wel om lachen, heb hem het telefoonnummer van de winkel maar gegeven.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:03

Ik werk in een supermarkt. Ik krijg ook veel standaard opmerkingen;

ik: wilt u uw bonnetje mee?
klant: Nee hoor, hang die maar boven je bed. Kun je vanavond van me dromen..

Ook komt gewoon echt elke avond de zelfde vrouw, van ik denk in de 50/60 jaar) vlak voor sluitingstijd haar boodschappen doen. Ze is standaard om 10 over 8 de winkel uit als winkel om 2000 sluit. Ook heeft ze altijd vragen.. We zijn natuurlijk niet de beroerdste en beantwoorden deze dus ook altijd. Maar met vragen als: vind u dit shirtje leuk? Ik wil het kopen voor een vriendin maar ik weet niet of ze het leuk vind.. Sorry, ik zou niet weten wat ik daaraan kan doen.. :+ Ik zeg altijd maar ja.. Hup, verkopen die handel :p

Kwamen ook eens twee mannen van nja, jaar of 28 ofzo.. Het was rond 1700, ik begon net met werken en was nog helemaal fris (je wordt soms best 'gaar' wanneer je al even achter de kassa zit) dus ik echt heel vriendelijk met een glimlachje: Wilt u uw bon mee?
Klant: Nee hoor..
Lopen ze weg zegt die een tegen de ander.. Ze vind je leuk. De ander: Ja echt he! Met dat lachje achteraf!

Eh.. sorry, wanneer ik naar iemand vriendelijk lach wanneer ik vraag of hij/zij de bon wil, vind ik nog niet meteen iemand leuk!

En de laatste dan nog, Kwam een dronken vent aan mijn kassa die een treetje export bier wilde.. Hij kwam eerst vragen of we niet nog ingesealde treetjes hadden staan. Wij gekeken, nee hadden we niet. (inmiddeld 20:10, we sluiten om 2000) Werd die vent helemaal boos en eisde van ons dat zijn treetje werd ingeseald.. Anders zou hij 'm niet betalen..
Uiteindelijk hebben we wat kunnen regelen, met plakband!, en hij betaalde netjes en nam het mee.. het was 20:25 toen hij de winkel verliet!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:09

er zitten leuke tussen :D geniaal!
en kinderen zijn altijd eerlijk :D

EngeltjeS

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:11

ooh ik heb 1x gehad, dronken man kwam naar me toe.
(nou ja dronken, hij rook op afstand al naar alcohol...)

"ik heb hier 50 euro."
ik: prima :)
"ik wil 50 x 2 euro omwiselen""
ik: meneer, ik kan de 50euro omwisselen voor 25 x 2 euro
"nee, ik wil 50 x losse 2 euro's "

toen maar me baas er bij gehaald...
en die man heeft lang volgehouden hoor

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:14

Wilde jij echt 25 x 2 euro gaan geven wanneer die man daarom vroeg? Ik heb volgens mij nieteens zoveel 2 euro munten in een kassa liggen.. of misschien net aan. Volgens mij mogen wij dit ook niet doen.. 10 is prima, dan de rest in briefgeld, maar 25!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:18

K_im schreef:
Wilde jij echt 25 x 2 euro gaan geven wanneer die man daarom vroeg? Ik heb volgens mij nieteens zoveel 2 euro munten in een kassa liggen.. of misschien net aan. Volgens mij mogen wij dit ook niet doen.. 10 is prima, dan de rest in briefgeld, maar 25!

nee ik wou het niet geven, zo wie zo niet, want het klopt niet he ;) die 50 x 2 euro, dan geef je 50 euro gratis weg.
heb ook niet in de kassa gekeken toen hoor.
het was een snackbar, en vaak hebben die veel kleingeld, tenminste als ik vergelijk met het werk dat ik afgelopen 3 jaar heb gedaan dan.

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:19

Echt een leuk topic dit _O-
Werk nu al een tijdje bij de ah en heb in die tijd al heel wat rare opmerkingen gehad.
Maar ik kan nu even geen leuke bedenken.. :+

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:35

Ik werk in een supermarkt in de binnenstad van Groningen, waar je dagelijks met behoorlijk wat aparte types in aanraking komt. Zo hadden we tot 1,5 jaar terug regelmatig de bekendste Groningse zwerfster in de winkel. Jeanetje. Klein, vies en vreselijk berucht. Niet iemand om zonder handschoenen aan te pakken (dat wilde je eigenlijk ook niet, zo vies was ze), dan moest je echt oppassen := Op een gegeven moment is ze met d'r fietsje de vijver van het Stadspark ingereden en er niet meer uitgekomen...verdronken.

Anyway, had ik laatst een alcoholist aan mijn kassa. Vraagt hij me opeens of ik Jeanetje nog ken. Ja die ken ik wel, die is al een tijdje dood hè. Begint ie een heel verhaal over dat ze toen verdronken was en dat heel veel mensen het hadden zien gebeuren. Tragisch. Maar waarom werd hij er nou aan herinnerd? Ik had groen-blauwe oogschaduw op, en volgens hem had Jeanetje altijd van die lelijke blauwe ogen. Dat vond ie helemaal niet leuk, of ik het niet weer wilde doen. Nee hoor meneer, natuurlijk niet :')

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:36

Ik werk 's winters altijd in een oliebollenkraam en die staat op hetzelfde pleintje als waar de visboer altijd staat. Er komen toch regelmatig mensen vragen of we een haring met uitjes hebben. :D
En ooit iemand die terug kwam met de oliebollen omdat het leek alsof ze de hele frituurpan in haar mond had als ze een hap nam. Euh, ooit wel eens vetvrije oliebollen gezien? :+

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:43

Ik werkte vroeger bij de C1000, en toen kwam er een vrouwtje naar me toe:

Mevrouw; Meisje, weet jij ook waar ik de gehaktballen kan vinden?
Ik; Ja hoor mevrouw, loopt u maar even mee!
Mevrouw: Oke .
Nou loop loop loop (ik had zoon schortje van de c1000 aan, staat met koeieletters op C1000!)
Zegt die mevrouw ineens, goh wat is het hier veranderd in de albert heyn.
Ik ; uhm mevrouw dit is de C1000!
Mevrouw; Goh , vandaar dat er overal c1000 staat!

Nou sorrry maar ik had het niet meer :D!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:11

Toen ik nog bij de landmacht werkte was er een overste (een luitenant kolonel) die vertelde dat hij moeite had met vrouwen om te gaan. En dat hij ze niet zo goed snapte en zij hem niet.
Een uurtje later komt hij weer naar mij toe en wijst op mijn laptop en vraagt, "is dit nou jouw doosje?" Ik probeerde me nog goed te houden, maar mijn (vrouwelijke) collega die achter hem stond die stikte bijna van het lachen. Dus ik zei tegen hem, "ik denk dat ik weet waar de schoen wringt overste".

En een keer liep ik in mijn nette uniform en daar had ik mijn medailles op mijn linkerborst zitten. Komt er een veteraan aan van over de 80 die prikt me in mijn borst zeker 20 keer. "Zooooo, heb jij ook medailles en waar zijn die van?" Mijn collega kwam niet meer bij.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:12

Mariska_D schreef:
Ik werkte vroeger bij de C1000, en toen kwam er een vrouwtje naar me toe:

Mevrouw; Meisje, weet jij ook waar ik de gehaktballen kan vinden?
Ik; Ja hoor mevrouw, loopt u maar even mee!
Mevrouw: Oke .
Nou loop loop loop (ik had zoon schortje van de c1000 aan, staat met koeieletters op C1000!)
Zegt die mevrouw ineens, goh wat is het hier veranderd in de albert heyn.
Ik ; uhm mevrouw dit is de C1000!
Mevrouw; Goh , vandaar dat er overal c1000 staat!

Nou sorrry maar ik had het niet meer :D!

Hahahhahahahahhaa _O- Te leuk sommige uitspraken :')

Ik werk niet in een winkel, maar toen ik op sollicitatie was in een bejaardentehuis kwam er zo'n oud vrouwtje naar de leidster daar toe,' Ik heij mien thee nog nie 'ehad!!' Zegt die leidster; 'Nee mevrouw uw hebt uw thee al wel gehad hoor' .
Zegt die vrouw tegen mij 'Nee heur, en ieje al wel dan?' (oftewel; en jij al wel?)
Ik weet niet of ze nou dacht dat ik daar ook woonde offuh.. :') Was iig wel heel grappig, zo'n vrouwtje van 90 met zo'n accent. :))

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:23

ik werk in een telefoonwinkel..
belt er iemand op

ik: goedendag u spreekt met bladiebladiebla
klant: hallo ik had een vraag over mijn telefoon

en toen was het stil en ik dacht dat de verbinding was verbroken ofzo
dus ik zeg: hallo??? hallo???

klant: ja hallo (vet geirriteerd) ik vroeg naar mijn telefoon
ik: uhmm ja maar wat is de vraag dan??
klant: (kwaad) ja zorg dat je je zaakjes voor elkaar hebt bla bla ik kom wel naar de winkel toe om dit persoonlijk met je af te handelen
ik: prima tot zien!
en gooide de hoorn erop

weet nog steeds niet wat de vraag was.. klant ook nooit gezien :P

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:30

Ik heb wel heel vaak leuke reacties gehad (werk in de AH) maar ben heel veel gewoon vergeten, heb wel een keer een rot opmerking gekregen en die blijft op de een of andere manier hangen.

Ik was chips aan het vullen en zat op m'n hurken, vraagt een mevrouw ik heb een vraagje maar blijf maar zitten je bent toch maar een simpele vakkenvuller.

Toen dacht ik van als er geen vakkenvullers zouden zijn zou de winkel anders een grote **** zooi zijn hoor, maar goed. :P

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:44

Ik werk bij de Jumbo op de broodafdeling, en toen kwam er een zwarte man aan. En ik zei; Meneer kan ik u helpen? hij; Ja hoor, ik wil een donker bruin brood, want ik ben een neger dus moet ik bruin brood. maar dat was uitverkocht (was voor sluitingstijd). ik dat netjes gezegt en hij ging een paar meter verderop staan. Dus ik liep van de afdeling naar achter in de winkel naar de vriezer, loopt die man mij helemaal achter na en sloot me op in de vriezer voor de grap. Paar minuten stond ik daar, totdat een manager de deur open deed. Ik was boos en die man mag niet meer de winkel in. :(

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:48

Ik werk bij de mac donalds en heb ook al heel wat rare/grappige opmerkingen gehoord.

Zo wordt er bijvoorbeeld heel vaak een frikandel speciaal besteld. Kom op mensen. _-:(

En mensen proberen ook vaak meer geld terug te krijgen. Kost iets bijvoorbeeld 5,15, dus geven ze me 10,15 zodat ik 5 euro terug kan geven. Dus ik pak het geld, gooi mijn la weer dicht en dan is het, pardon ik gaf 20 euro hoor. Terwijl ik heus wel weet wat ik aanpak. Dus weer die hele kassa natellen, klopte dus gewoon wat ik had teruggegeven, die meneer meteen vet boos en zeggen van nou wat een flutrestaurant blabla ik kom hier nooit weer. Nou prima joh, fijne dag nog. :evaw:

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:48

Superleuk allemaal _O- !

Ik werk in een kapsalon. Afijn telefoon gaat : goedem...kapsalon huppeldepup met kapster.
klant; ja hallo met huppeldehup, heb je misschien ook een gaatje? :?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:05

Lach me echt kapot =P

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:27

O er viel me nog een te binnen. Ongeveer 100 jaar geleden tijdens mijn stage in een computerzaak was er een klant die mij daar een tijdje lastig viel. Op een gegeven moment vroeg hij aan 1 van de medewerkers daar over mij wat er zou gebeuren als ik op een van de Amsterdammertjes zou gaan zitten. Het was de bedoeling dat ik het zou horen en rood zou worden. Maar ik antwoordde heel beleefd:'Wat denkt u nu meneer? Zo'n ding gaat helemaal naar binnen want het is precies mijn maatje, met minder neem ik geen genoegen. Die vent liep gepikeerd weg want medewerkers en klanten gierden van het lachen. We hebben hem daarna ook nooit meer gezien.

Chantal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:47

Pasamba schreef:
Ik werk bij de mac donalds en heb ook al heel wat rare/grappige opmerkingen gehoord.

Zo wordt er bijvoorbeeld heel vaak een frikandel speciaal besteld. Kom op mensen. _-:(

En mensen proberen ook vaak meer geld terug te krijgen. Kost iets bijvoorbeeld 5,15, dus geven ze me 10,15 zodat ik 5 euro terug kan geven. Dus ik pak het geld, gooi mijn la weer dicht en dan is het, pardon ik gaf 20 euro hoor. Terwijl ik heus wel weet wat ik aanpak. Dus weer die hele kassa natellen, klopte dus gewoon wat ik had teruggegeven, die meneer meteen vet boos en zeggen van nou wat een flutrestaurant blabla ik kom hier nooit weer. Nou prima joh, fijne dag nog. :evaw:

Simpele oplossing ;) ik werk ook bij de kassa en zorg altijd dat ik in mijn ene hand het gegeven geld houd (boven de kassa maar er nog niet in) en met de andere hand geef ik terug. Wel even oefenen om het met een hand te doen, maar daarna heb je nooit meer gezeur :+

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:50

Haha sommige opmerkingen hier zijn echt hilarisch _O-
Ik werk zelf niet met andere mensen, dus heb ik heb er zelf geen.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:52

Chantal_ schreef:
Pasamba schreef:

Simpele oplossing ;) ik werk ook bij de kassa en zorg altijd dat ik in mijn ene hand het gegeven geld houd (boven de kassa maar er nog niet in) en met de andere hand geef ik terug. Wel even oefenen om het met een hand te doen, maar daarna heb je nooit meer gezeur :+

dacht ik ook meteen toen ik het las.
Als je het geld op de balie houd voordat het wisselgeld in de klant zijn portomonee zit kan hij er nooit een slaatje uit slaan.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:59

klant afgeleverd op adres na een gezellige rit

komt ie naar me toe ik dacht toen je aan kwam rijden dat je een db je was (dom blondje) maar dat moet ik terug nemen .....
je bent totaal het tegenovergestelde

ik lach en denk bij me zelf dom eeehhhh kan heel dom overkomen hoor als je dat wil (u vraagt wij draaien) heel makkelijk
blond geeft niet hoor ben zo rood als maar kan maar als jij het blond vind prima :P

ben er verder maar niet op in gegaan moest te veel lachen en was tegelijk te verbaast

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:00

haha sommige dingen komen me zo bekent voor :P
ik werk bij super de boer achter de kassa
heel vaak mensen idd met die bonnetjes
''hang maar boven je bed''
''ík krijg het toch niet terug van de belasting''

ik maak echt heel vaak grappige dingen mee maar ben er heel veel vergeten,, haha eentje die ik nooit vergeet is dat ik gewoon achter de kassa zat, ik was heel erg moe en chagerijnig en had er al 8 uur opzitten.. hoor ik opeens ''he jij daar!!! ja hé hier beneden!! dus ik '' jaa?''
pakt de man die bij de kassa stond heel blij zijn mobiel ''ja die is van mij hoor'' :D
was het zo'n beltoon xD
de hele rij lach helemaal plat van het lachen :P