Vreemdgaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:16

Rock schreef:
Maar... ik val óók op vrouwen!

En hoe gelukkig ik ook ben met mijn man, dat is iets waar gewoon niet aan te werken valt.

Ik kan niet ineens niet meer op vrouwen vallen, dat is een deel van mij wat nu eenmaal zo is.

En hoeveel mijn man ook van mij houdt, hij is een man, en geen vrouw, dus hij kan dat stukje gewoon niet opvullen.

Ik ben nog niet vreemd gegaan, en plan dat ook niet, maar ik kan me in die zin wel voorstellen dat dat zou gebeuren als ik een ontzettend leuke vrouw tegen het lijf loop.

Gelukkig heb ik het hier met mijn man over gehad en kunnen we nu dus samen naar oplossingen zoeken :)

Mag ik dit raar vinden..? Je kiest voor een PERSOON, man of vrouw, dat maakt niet uit. Je belooft die persoon trouw te blijven, toch..? Voor mij zou het geen verschil maken of mijn vent me bedroog met een man of een vrouw. Ik zou het beide heel erg vinden en de realtie beëindigen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:17

Kimmie_girl schreef:
We begrijpen elkaar en dat zegt veeeeel meer dan 1000000000 woorden.

Is dat zo? Want volgen mij geraak je op een bepaald manier wel op een einde als je alleen maar aan begrijpen doet en niet aan praten. Je moet kunnen praten om elkaar te kunnen begrijpen. Denk ik.

Suzanne F.

Cookies schreef:
Quellian schreef:
Ik hoorde gister op de radio dat 42% van de getrouwde mannen boven de 40 jaar vreemd gaat. Fijn vooruitzicht :+

Dat percentage ligt eigenlijk nog een stuk hoger.

Absoluut! Meer dan de helft gaat vreemd, zeker!
Heb het nu al zovaak gezien om mee heen en op het werk ook, mannen die zich aanbieden terwijl ze vrouw (en evt. kinderen) hebben...
Pfff

Anoniem

Imago01 schreef:
Even in het algemeen:
als een mens niet monogaam is, moet je als mens, als persoon zijnde, niet een relatie beginnen met iemand die dit dus wel is.

Daar ben je SAMEN bij...

En... is het gezegd dat iemand die niet gelooft dat de mens van nature monogaam is, DUS maar vreemd zal gaan?

Ik geloof niet dat de mens van nature monogaam is. Ik denk dat het een sterk cultuur- danwel geloofsgebonden iets is. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik vreemdga :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:18

sokje87 schreef:
Frouk, waarom zou het niet een deel van de oplossing kunnen zijn?

Ik ben het eens met cookies, waarom moet al het andere ineens over zijn? Waarom houden mensen -en vooral vrouwen- zo krampachtig vast aan trouw? M.i is dat vooral onzekerheid.

@Imago: Zoals in mijn latere post, ik was zelf ook iets kort door de bocht. Want ik kan me nl. heel goed voorstellen dat je je zo voelt, ik voelde alleen een boel oud zeer in je post. Maar ik respecteer ook dat je er zo over denkt, ik bedoelde alleen te zeggen dat het niet voor iedereen zo hoeft te zijn. ;)

Wat bedoel je met een deel van de oplossing?
Ik hou krampachtig vast aan trouw omdat ik al misselijk wordt bij de gedachte dat mijn vriend ook maar iets van hem in het lijf van een ander zou steken.. Ik kan en wil er niet aan denken dat mijn vriend naast mij nog een ander nodig heeft om volledig gelukkig te kunnen zijn. Als je een goede relatie hebt heb je wat mij betreft geen ander nodig.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:20

BraveSpots schreef:
Kimmie_girl schreef:
We begrijpen elkaar en dat zegt veeeeel meer dan 1000000000 woorden.

Is dat zo? Want volgen mij geraak je op een bepaald manier wel op een einde als je alleen maar aan begrijpen doet en niet aan praten. Je moet kunnen praten om elkaar te kunnen begrijpen. Denk ik.

In de 2 en halve jaar dat we samen zijn hebben we nog nooit ruzzie of mot gehad of what ever en nooit problemen gehad over dat ik er niet over kan praten. Ik kan tot een zekere hoogte over dingen praten.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:20

Was een reactie op een paar posts terug Frouk, maar er komen er ineens zoveel bij.
Stel nou dat er heel veel spanning in een relatie is. Dan kun je erover praten -en dat moet ook- maar bij elkaar ontladen is dan misschien wat lastig. Als je dat bij een ander doet, kan dat wel helend voor je relatie werken, omdat je je bv realiseert wat je al hebt. ;)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:21

Ik heb trouwens nog steeds als ik de desbetreffende jongen zie dat ik gelijk zo'n naar gevoel in mijn buik krijg, en de tranen in mijn ogen staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:21

Frouk schreef:
Ja precies, er overpraten en samen een oplossing zoeken. Ik val indd naast mannen ook op vrouwen, maar voor mij is iets met een vrouw beginnen gewoon geen optie als ik in een relatie ben met iemand anders, in dit geval dus mijn vriend. Mijn vriend zou het geen ramp vinden als ik met een andere vrouw zoen (hij vind het minder bedreigend?) en wellicht als ik meer zou willen dat daar ook wel mogenlijkheden voor zijn, maar ik wil dat dus zelf absoluut niet. Ik heb een relatie en ik ga niet aan iemand anders zitten.

Punt bij mij is dat ik er pas achter ben gekomen toen ik al getrouwd was... Heb dus ook nog geen ervaring. Maar praten erover helpt al enorm veel :j

@ Lante, mag je raar vinden hoor! Maar er zit in mijn ogen wel degelijk een verschil tussen een relatie met een vrouw en een relatie met een man, en natuurlijk ook tussen seks met een vrouw en seks met een man. Dat wil niet zeggen dat ik het met elke vrouw doe die ik tegen kom :n Maar ik kan me wel voorstellen dat ik gevoelens zou kunnen krijgen voor een vrouw. Alleen is ook dat bij ons bespreekbaar :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:22

Overigens zijn er voor mij wel verschillen tussen bedrog en bedrog. Als mijn vriend uit lust eens met een ander zou gaan vind ik dat wel moeilijk, maar overkomelijk.

Als hij een ander mee uit eten zo nemen, naar de film, etc etc, dat zou ik VEEL moeilijker vinden. Dat is mij te persoonlijk.. Seks is maar seks, maar bovenstaande is veel persoonlijker.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:22

sokje87 schreef:
Ik ben het eens met cookies, waarom moet al het andere ineens over zijn? Waarom houden mensen -en vooral vrouwen zo krampachtig vast aan trouw? M.i is dat vooral onzekerheid.

Maar nu doe je net alsof alle mannen geen trouw willen en de vrouwen alleen wel. Zo lig het niet hoor.

Mijn vriend wil trouw blijven aan mij, ik aan hem, geen probleem dan toch? Het is niet dat ik hem er tot dwing ofzo...

Pantykous

Re: Vreemdgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:24

Dat heb ik dan verkeerd geformuleerd. Wat ik bedoel te zeggen is dat vrouwen er vaak veel meer moeite mee hebben. Die voelen zich direct heel erg bedreigd, terwijl dat lang niet altijd hoeft.

Natuurlijk zijn er ook een hoop klootzakken op deez aard, zonder twijfel. :D

Als je gewoon trouw aan elkaar wilt blijven is dat natuurlijk geen probleem. Dat lijkt me logisch. ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:24

sokje87 schreef:
Was een reactie op een paar posts terug Frouk, maar er komen er ineens zoveel bij.
Stel nou dat er heel veel spanning in een relatie is. Dan kun je erover praten -en dat moet ook- maar bij elkaar ontladen is dan misschien wat lastig. Als je dat bij een ander doet, kan dat wel helend voor je relatie werken, omdat je je bv realiseert wat je al hebt. ;)

Als er heel veel spanning is in een relatie (wat in mijn relatie ook wel is voorgekomen) heb ik nooit het probleem gehad van bij elkaar ontladen. Wat dat betreft passen we misschien wel goed bij elkaar. We zijn beiden koppig en explosief, dat kan in veel relaties tegenwerken, maar we weten wat we aan elkaar hebben en met een goede explosie zijn we ook direct alles weer kwijt. Ik zie niet in dat je je moet ontladen bij een ander en hoe je relatie daar beter van zou kunnen worden. Als mijn vent zich zou ontladen bij een ander (pff dat klinkt wel heel erg :+ ) zou ik direct zoiets hebben van blijf daar dan ook maar mooi. Op het moment dat je relatie zoveel spanning heeft dat je het met praten niet meer goed kunt krijgen is je relatie volgens mij gewoon niet goed meer en kun je er beter mee ophouden.

Ik heb overigens wel zoiets van als het dan echt zo zou zijn dattie met een andere vrouw moet, laat m dan naar een prutsmuts gaan. Das zoveel onpersoonlijker. Een meisje op straat of via vrienden of hobby vind ik veel bedreigender.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:26

Mijn vriend en ik hebben daar tot nog toe ook geen problemen mee gehad hoor. ;) Maar kan me indenken dat het wel kan werken.

En idd, lekkere woordspeling. :D

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:27

sokje87 schreef:
Overigens zijn er voor mij wel verschillen tussen bedrog en bedrog. Als mijn vriend uit lust eens met een ander zou gaan vind ik dat wel moeilijk, maar overkomelijk.

Als hij een ander mee uit eten zo nemen, naar de film, etc etc, dat zou ik VEEL moeilijker vinden. Dat is mij te persoonlijk.. Seks is maar seks, maar bovenstaande is veel persoonlijker.

Maar dat is niet voor alle mensen zo, hoewel ik me soms een uitzondering voel, kan ik liefde en lust niet van elkaar scheiden. Het is voor mij dan ook moeilijker te begrijpen dat andere mensen dat wél kunnen. Maar dat is misschien iets raars van mij uit dan?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:28

sokje87 schreef:
Mijn vriend en ik hebben daar tot nog toe ook geen problemen mee gehad hoor. ;) Maar kan me indenken dat het wel kan werken.

En idd, lekkere woordspeling. :D

het zal wat dat betreft ook best kunnen werken voor bepaalde relaties, maar dan moet je daar wel open voor kunnen staan. En ik kan dat dus echt niet :+

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:29

Waarom is dat raar? Ik vind het niet raar als iemand het wel kan, en ik vind het ook niet raar als iemand het niet kan.

Dat is toch gewoon heel persoonlijk, zo ben je of zo ben je niet. :)

@Frouk: en als je vriend en jij er allebei zo over denken, is dat helemaal perfect :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:32

Ik zie hem vanavond weer, ik zal hem er eens naar vragen, hoe hij er over denkt, ben nu eigenlijk wel heel benieuwd :+
Hij roept altijd wel met vreemdgaan dan pak je je spullen en ik hoef je nooit meer te zien, maar ik zal m eens vragen hoe hij denkt over dat je relatie wellicht beter zou kunnen worden door je te ontladen (blijft raar :P ) bij een ander.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:40

Algemeen:

Er zit wel degelijk een verschil tussen elkaar begrijpen en met elkaar praten. Je kunt namelijk ook heeeeel veel met elkaar praten, maar elkaar niet begrijpen en dan zit er ook iets mis.

Van tevoren bespreken van hoe je reactie waarschijnlijk zal zijn als je partner vreemdgaat, maakt geen verschil in gevoel als het uiteindelijk gebeurt. Ik had mijn ex van tevoren verteld: vreemdgaan = einde vertrouwen = einde relatie. Maar de pijn werd er voor mij niet minder op. Hij kon meteen de armen van zijn nieuwe aanwinst in kruipen dus hoe hij het uiteindelijk allemaal gevoeld heeft; vast niet zo erg als dat ik het voelde. Hij heeft namelijk weloverwogen zijn beslissing genomen om vreemd te gaan. Hij vertelde mij dat op het moment dat hij vreemdging hij dacht: ik kan nu blijven of naar huis gaan. Hij koos om bij die meid te blijven en ging toen vreemd….

Ontladen? Tsss doe je maar in de sportschool ofzo. Als je als man of vrouw zijnde spanningen hebt in een relatie en daar met een ander over wilt praten, helemaal prima joh (alhoewel je daar ook mee moet uitkijken want sommigen praten je dan de raarste dingen aan wat dan ook weer voor nieuwe spanningen zorgt). Maar je hoeft toch niet bij een ander te gaan shoppen om te gaan kijken en vergelijken? Als je niet tevreden bent met wat je hebt, moet je nieuwe halen. En dan nog niet eens voor je eigen lusten maar puur omdat je neem ik aan om je partner geeft en die dien je te respecteren om wie hij of zij is. Je wéét dat je je partner pijn doet met vreemdgaan dus waarom bewust die actie nemen dan? Dat respect heeft je partner namelijk wel verdiend! Is die partner dan zo slecht voor je geweest, dus is het een soort wraak? Dan is het je eigen stomme rotschuld want dan had je voor die wraakactie gewoon al moeten kappen met elkaar.

Ik zie wel het verschil tussen liefde en lust maar die lust moet je lekker voor je partner bewaren en die liefde ook. Beide hoef je niet bij een ander te gaan aanbieden. Lust zie ik meer als een 1 night stand als je single bent ofzo…

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:41

Vreemd gaan vind ik aandacht te kort hebben ;)
Als mijn vriend vreemd zou gaan ik zou hem heel hard terug pakken door he took te doen ookal is het heel moeilijk!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:42

Imago, je had het wat mij betreft niet beter kunnen verwoorden, zo zie ik het ook :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:42

love_nadesh schreef:
Als mijn vriend vreemd zou gaan ik zou hem heel hard terug pakken door he took te doen ookal is het heel moeilijk!

Oh ja dat is echt DE manier.... :roll:

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:45

Suzanne F. schreef:
love_nadesh schreef:

Ik vind wraak echt het meest lage wat je kunt doen. Sta er dan tenminste nog boven.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:49

Zoals Imago heeft gedaan, tuurlijk doet het zeer maar je wist de voorwaarden:

:evaw:

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:50

Suzanne F. schreef:
love_nadesh schreef:

Nou ja mijn vriend hoeft mij niet te bedonderen ookal heeft die spijt en staat die tejanken ik zou hem terug laten voelen wat die mij heeft laten voelen.