Ouders vinden mij té dik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Re: Ouders vinden mij té dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 13:47

okey, fijn dat je het me dan verteld. Maar let echt niet op wat ik eet, kan nl echt niet tegen honger hebben. En eet echt best veel!

Sport ook wel veel, maar ben echt niet ongezond bezig met letten op wat ik eet enzo. (ben de tel kwijt voor wat ik allemaal wel niet naar binnen het geschokt vandaag :Y) )

Want een paar posts hierboven staa wat TS allemaal heeft gegeten in 1 dag, echt heel erg weinig.
Dan val ik echt flauw van de honger :')

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:07

Nodig je ouders even uit voor een gesprek met mijn zusje, zij is 25 en heeft vanaf haar 12/13 een eetstoornis.
Is daarvoor al opgenomen geweest, ging een hele tijd goed maar word nu voor een jaar intern opgenomen.... kans op volledige genezing..... bijna nul... :\

Zijn jouw ouders helemaal gestoord ofzo dat ze zó tegen jou praten!!! -:(-
Laat ze blij zijn dat ze een gezonde dochter hebben!!!!

En je bent beslist niet veel te zwaar.
Je huisarts heeft je een eerlijk en gezond antwoord gegeven, daar zou ik dus meer waarde aan hechten dan de onzin van je ouders, die weten niet wat ze zeggen en waar ze mee bezig zijn!! 8)7

Wat wel zo is, is dat als je ouder wordt je makkelijker aankomt en moeilijker afvalt (vanaf je 20/25e wordt dat alleen maar erger ;) ik was altijd 55/60 kilo bij ruim 1.80, dat was eng dun, dat werd langzaam 65 en dat was slank maarniet eng dun, na een jaar pfeiffer was dat tig kilo's meer de 70 kilo ruimmmmm voorbij, en voor die er weer af waren..... ;) ook al was ik ook toen nogsteeds niet te dik maar ben gewend slank te zijn dus wil dat ook zo houden, ben al bijna 27 trouwens) dus zou ik er wel voor zorgen om niet echt aan te komen, wat nu dus wel gebeurd zei je.
Ik zou een avondje per week lekker gaan sporten/hardlopen/noem maar iets en verder gewoon gezond eten, maar besist geen 10 kilo gaan afvallen omdat je ouders zo debiel doen hoor!

Ik wil weleens een discussie met ze aangaan, kijken wat ze dan nog te zeggen hebben!! |o _-:(

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:12

essie_blue schreef:
okey, fijn dat je het me dan verteld. Maar let echt niet op wat ik eet, kan nl echt niet tegen honger hebben. En eet echt best veel!

Sport ook wel veel, maar ben echt niet ongezond bezig met letten op wat ik eet enzo. (ben de tel kwijt voor wat ik allemaal wel niet naar binnen het geschokt vandaag :Y) )

Want een paar posts hierboven staa wat TS allemaal heeft gegeten in 1 dag, echt heel erg weinig.
Dan val ik echt flauw van de honger :')

je bent ook in de groei, geen wonder. En je bent bovendien niet heel klein; je hebt het gewoon nodig om dat lichaam aan de praat te houden.

Ik kan met heel weinig eten af, zonder dat er iets gebeurt of ik honger heb.

Renske; wat vreselijk voor je en wat geef ik je gelijk. Invloeden van buitenaf kunnen iemand zo kapotmaken. Zeker als het gewoon zo uitgesproken wordt, zoals bij de TS gebeurt...

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:13

Ben het helemaal met je eens Renske. Vreselijk voor je, dat van je zusje.
Kan met wat onstabiele meiden zo verkeerd gaan als je ouders zo doen!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:15

ja, en anders word je er wel onstabiel van. Zeker je familie is zo belangrijk als het om dat soort dingen gaat. Die horen je te steunen en je niet de sh*t in te praten.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:32

Lekkere ouders heb je dan. Ik vind je helemaal niet te dik, n.a.v. de foto's in je profiel dan ;). Ik ben 1.63 en weeg 63 kilo en een e cup :o , net als suuzer? Ben ook niet dun, maar ook niet dik. Ik krijg er ook echt niet veel kilo's af, al zou ik het willen. Ik ontbijt normaal; boterham/broodje of drinkontbijt met fruit, lunch; 1 of 2 boterhammen of broodjes, 's middags wat fruit of wat lekkers, iets kleins, 's avonds avondeten en wat fruit of iets kleins.
Op deze manier ga je, misschien onbewust wat minder eten omdat je oudwers zo tegen je zeuren. Op die manier ontwikkel je straks ook nog een eetstoornis en dat is wel het laatste wat je wil. Het belangrijkste is dat je gewoon gezond bent, met een voor jou gezond gewicht. Gewoon lekker en gezond eten en sporten!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:36

Hmm totdat je het zelf even niet meer aankan...
Ik snap dat nooit hoor zulke dingen zeg je toch niet!
Misschien moet je eens rustig gaan praten met je ouders... Over hoe jij je erbij voelt wanneer ze zoiets zeggen..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:16

Maar vat je het misschien verkeerd op, wat je ouders zeggen? Ik voelde me soms ook heel erg aangesproken door mn ouders en dingen kwamen harder aan dan ze bedoelden, gewoon omdat ik het niet leuk vond dat mn ouders me ergens niet in steunde. En als mn vriend dan bijv. bij zo'n discussie aan tafel had gezeten, zij ook wel eens van, nou Joyce, zo ging het niet echt hoor. Maar ik was dan zo pissig, dat ik dat helemaal niet inzag. Probeer het ook eens van je ouders kant te bekijken...

@essie_blue, ik vind jou dus niet mager. Je bent wel heel erg slank, maar als ik je foto's zie, zou ik niet zeggen dat je (zwaar) ondergewicht hebt!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:18

ze is heel dun, maar het zijn maatstaven voor volwassenen :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:24

Essie_blue, bent idd niet graatmager! Je hebt een gezond gezicht en je bent slank, niet mager!
Dit is voor mij mager: klik
En dit dik: klik
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 01-06-09 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:24

even idd goed rond de tafel, dit heb ik ook gedaan met me moeder, mn moeder zat meer met mn gewicht dan ikzelf, ik voel me fit, ben gezond en zit lekker in me vel, dat maakte haar niet uit, in haar ogen was ik te dik, ik ben met haar rond de tafel gaan zitten en nu doet ze het niet meer, ze heeft geaccepteerd dat ik me zo lekker voel, komt nog bij dat ik een goede sporter ben, ik ben gezonder dan een slank iemand die alleen junkfood eet, dat weet ik zeker, nu dit opgelost is kan ik tenminste ook weer lekker in me velletje zitten, maar aan de andere kant, ze deed het omdat ze bang was dat ik suiker zou krijgen, of er uit zou zien als een amerikaan oid.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:27

xDramaQueen schreef:
even idd goed rond de tafel, dit heb ik ook gedaan met me moeder, mn moeder zat meer met mn gewicht dan ikzelf, ik voel me fit, ben gezond en zit lekker in me vel, dat maakte haar niet uit, in haar ogen was ik te dik, ik ben met haar rond de tafel gaan zitten en nu doet ze het niet meer, ze heeft geaccepteerd dat ik me zo lekker voel, komt nog bij dat ik een goede sporter ben, ik ben gezonder dan een slank iemand die alleen junkfood eet, dat weet ik zeker, nu dit opgelost is kan ik tenminste ook weer lekker in me velletje zitten, maar aan de andere kant, ze deed het omdat ze bang was dat ik suiker zou krijgen, of er uit zou zien als een amerikaan oid.

Tjah egt geloof me, ze blijven doorgaan!

Ze zeggen: dit is voor je eigen bestwil, niets anders helpt, we zien je dikker en dikker worden blablablab

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:28

En dat boek dat ik geplaatst heb, vraag anders eens aan je ouders of ze dat willen lezen?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:29

lifaya schreef:
xDramaQueen schreef:

Tjah egt geloof me, ze blijven doorgaan!

Ze zeggen: dit is voor je eigen bestwil, niets anders helpt, we zien je dikker en dikker worden blablablab

vraag ze eens of zij er mee moeten lopen of jij?
maar dan ook de vraag zit jij wel lekker in je vel? voel jij je fijn? zo ja dan moet je volhouden :j en anders zou ik toch echt dreigen met een psychiater, niet zo netjes maar ik zou dan toch wel echt zeggen dat je naar een psychiater wilt met zn alle om te vragen of het gezond is dat je ouders je een bijna eetstoornis aanpraten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:30

@Lifaya, helemaal met je eens!

en dramaqueen, is waar wat je zegt, als je als slank iemand alleen maar troep eet, is dat ongezonder dan een steviger persoon die goed sport en goed eet. Ik moet zelf ook oppassen dat ik goed gezond eet, ik wil namelijk 2 a 3 kilo aankomen, maar dat gaat bij mij amper ivm darmen. Ik ben dan snel geneigd om wat ongezondere dingen te eten, terwijl dat helemaal geen zoden aan de dijk zet! Vooral omdat ik dan juist last van mn darmen krijg en ik het tegenovergestelde effect bereik ;) Het belangrijkste is gewoon dat je gezond eet, voldoende beweegt en je je lekker voelt in je eigen lichaam!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:30

Alexx schreef:
ja, en anders word je er wel onstabiel van. Zeker je familie is zo belangrijk als het om dat soort dingen gaat. Die horen je te steunen en je niet de sh*t in te praten.

Dat is ook niet altijd waar hoor. Mijn moeder is inmiddels zo'n 5 jaar geobsedeerd bezig met mijn gewicht, maar daar heb ik nooit onder geleden. Ik ben wel zo nuchter om zelf in te zien dat ik een gewoon gewicht heb hoor...

Het enige wat ik niet leuk vond waren al die ruzies steeds maar, die negatieve sfeer.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:33

joyce2 schreef:
@Lifaya, helemaal met je eens!

en dramaqueen, is waar wat je zegt, als je als slank iemand alleen maar troep eet, is dat ongezonder dan een steviger persoon die goed sport en goed eet. Ik moet zelf ook oppassen dat ik goed gezond eet, ik wil namelijk 2 a 3 kilo aankomen, maar dat gaat bij mij amper ivm darmen. Ik ben dan snel geneigd om wat ongezondere dingen te eten, terwijl dat helemaal geen zoden aan de dijk zet! Vooral omdat ik dan juist last van mn darmen krijg en ik het tegenovergestelde effect bereik ;) Het belangrijkste is gewoon dat je gezond eet, voldoende beweegt en je je lekker voelt in je eigen lichaam!

http://www.nu.nl/algemeen/1927295/veel- ... k-dik.html

:j als je wilt aankomen kan je ook een zwaardere sport nemen :j je mag me eventueel even pmen voor meer uitleg

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:35

Ik heb zware gewichtsproblemen gehad door allerhande factoren, mag ik dus in mijn handjes knijpen met mijn ouders. :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:35

mij word gewoon soms verboden om iets te eten, alleen omdat " ze me steeds dikker zien worden" ....Dat vind ik gewoon te ver gaan...

Helaas is mijn moeder psychoterepeur en zit ik al bij een psychiater (voor mijn medicatie, heb ADD) dus dat dreigen met psychiater heeft geen zin haha :P

Over dat boek, mijn moeder leest helaas geen engels

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:36

dan zou je moeder zich helemaal moeten schamen..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:37

xDramaQueen schreef:
dan zou je moeder zich helemaal moeten schamen..

Tjah, ouders zijn is toch iets anders als je werk... daar ben je hoe noem je dat, objectief en is het geen prive

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:38

Misschien even aanhalen bij je psychiater?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:39

katiavl schreef:
Misschien even aanhalen bij je psychiater?

Al gedaan, ben alleen even het antwoord vergeten maar weet wel dat dat antwoord geen verandering zou brengen

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:40

heey.. ten eerste ik vind je niet dik. niet eens flink..

en ten tweede ik vind dit niet echt kunnen als je ouders je afzeiken.. heb je er als eens iets van gezegt ?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:40

Jeetje ik herken dit helemaal! Mijn ouders (vooral moeder) doet precies het zelfde :( Het is vreselijk ook als je gewoon een keertje iets lekkers neemt dan is het gewoon gelijk paniek.

Kijk ik ben heel wat breder dan normaal maar niet dik, ook niet de kleinste borsten (d). Maar ik krijg het wel weer dagelijks te horen, terwijl moeder het zelfde is gebouwd etc. alleen zijn probeert om de 10 sec. een nieuw dieet... en ik doe dat niet. Ik eet zeg maar niet veel en als ik dan aan sonja doe dan kom ik aan omdat ik dan te veel binnenkrijg voor mijn lichaam :=