diessel schreef:Relaxed schreef:Mijn katten ruik je ook echt wel, maak de kattenbak vaak schoon, maar je ontkomt er niet aan met 2 katten die niet buiten komen in een appartement
Mijn katten gaan wel naar buiten maar doen helaas alles op de bak![]()
Het maakt behoorlijk verschil wat voor kattengrit je gebruikt en wat jij je katten te eten geeft.
Zelf heb ik een open bak die je niet ruikt, behalve op het moment dat ze poepen![]()
Ik gebruik Catsan, dat is een witte korrel die de geur heel goed absorbeert en er ook nog eens heel schoon uitziet![]()
Iedere ochtend leeg ik de bak in de container en maak ik hem met heet water en bleek schoon.
Als ze poepen waar ik bij ben dan leeg ik de bak onmiddelijk en vul hem opnieuw.
Ik doe anderhalve week met een zak Catsan, dus dan valt de prijs best mee![]()
Belangrijkste is voor mij dat ik niet in de stank zit!
Hoeveel liter is die zak dan? Ik ken alleen die pakken van 3 of 4 euro 10 liter is dat geloof ik?
Maar die gaat er bij ons in 1 keer in en verschonen doen we 1 keer per week of anderhalve week.
Wel elke dag de drollen eruit natuurlijk, maar elke dag een kattenbak schrobben?
Wij zitten ook niet in de stank, we scheppen de drollen meteen weg als ze gepoept hebben en als we weg zijn geweest,
controleren we de bak ook even op drollen en scheppen die er uit, geen stank hoor.
Volgens mij kan het best wat minder allemaal, dat is natuurlijk aan jezelf.
Maar zoals je zelf al zegt er zijn nog zo veel andere leuke dingen om van te genieten

Kan ik niet mee zitten, haha. Misschien als ik klanten aan huis zou hebben dat het dan schoner zou zijn... maar ik denk dat ik er dan eerder een luchtverfrisser neer zou hangen dan 2x op een dag zou stofzuigen. Zelfs bij mij op m'n werk gebeurd dat maar 1x per week, nu ik erover nadenk... nou zijn daar geen huisdieren natuurlijk
Daar moet ik bewondering voor hebben. Ik heb hier ook 4 honden in huis lopen die geregeld

Wc doe ik elke dag een doekje overheen, 1 x in de week zon tablet erin en 3 x in de week met chloor. (voorheen deed ik zelfs de wc elke dag met chloor, totdat ik hoorde dat dat wel erg veel was 
En dan nog koken en wassen en de kamer schoon houden... zo ongeveer 2/3 uur per week? Valt eigenlijk nog reuze mee