het leed dat keukenconcurrent heet :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:56

Zucht... Loezoe, je begrijpt prima wat ik bedoel, je maakt het moeilijker dan het is met je artikelnummers.
Even in Jip en Janneke taal: TS wil dat het contract er niet meer is, of het nou wordt verscheurd (nietig, nooit bestaan) of dat er een rood kruis doorheen wordt gezet met een edding (ongedaan gemaakt). Denk dat TS ook snapt wat ik bedoel :)

Pashon; qua dat snap ik je angst wel, het is een groot bedrijf en jij staat er alleen in. En jij zult vast niet de enige gedupeerde zijn die ze hebben meegemaakt, dus voor hun is dit 'kaassie'.
Ik hoop dat je advocaat kan zorgen dat jullie gewoon het geld terug krijgen zodat jullie elders een keuken kunnen gaan uitzoeken. Het is natuurlijk niets als je alle andere werkzaamheden uit moet gaan stellen door 1 bedrijf die z'n afspraken niet nakomt.

Succes, ben erg benieuwd hoe het gaat lopen!

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:59

de TS heeft mij via PB zelf verzocht om die artikelnummers zodat ze zich er alvast wat in kon verdiepen, dus ik vind het wel van belang. vooral omdat de procedures enorm verschillen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:01

Loezoe schreef:
de TS heeft mij via PB zelf verzocht om die artikelnummers zodat ze zich er alvast wat in kon verdiepen, dus ik vind het wel van belang. vooral omdat de procedures enorm verschillen.

Ik snap dat het voor TS wel van toepassing is, maar voor de overige mensen hier niet. Net als de discussie of Mandemakers en Keukenconcurrent onder dezelfde firma vallen, is toch niet belangrijk voor de anderen? :+

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:01

Daarom hebben wij alsnog toch ook besloten om gewoon precies dezelfde door ons ontwerpte keuken bij Bruynzeel te hebben gekocht, deze organisatie is wel veel beter en ook nog veel gastvrijer...Wij waren ook bij de keukenconcurrent geweest en het leek wel een ongeregeld zooitje bij mekaar niet normaal meer en dat noemt men ´´verkopers´´!!

Wij gewoon gereageerd tegen ze van ´´Sorry geen tijd voor verkoop praatje wij kijken eerst´´...

Maar toen we bij hun naar uitgang na ons rondje door de winkel te hebben afgemaakt keken ze ons met hun allen echt zo aan van waar slaat dat nou weer op...En deden we heel erg opvallend naar hun met ons toen nog krantje van de bruynzeel stonden we bij hun voor de deur met dat krantje van bruynzeel door te kijken, en wij besloten naar bruynzeel te gaan...Nou echt ze wouden ons ook bijna volgen :D

En toen uiteindelijk goed onderhandeld met de organisatie BRUYNZEEL :D

Pashon

Re: het leed dat keukenconcurrent heet :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 12:10

Bruynzeel kwam bij ons als een van de duurste uit de bus dus hebben wij destijds voor de keukenconcurrent gekeken. toen wij kwamen kijken waren ze overigens helemaal niet opdringerig of onbeleefd. dus daar kan ik weinig slechts over zeggen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:22

Pashon schreef:
aangezien wij nog steeds geen reden hebben waarom zij niet willen leveren.

Als zij je die reden niet willen geven binnen redelijke tijd, haalde ik echt mijn geld terug. Kom op zeg, het gaat hier niet om een pak suiker. Als ik 10.000 euro betaald heb, wil ik zsm hetgeen hebben waarvoor ik betaald heb. En als ze niet met een héél goede reden komen waarom het niet geleverd wordt, haalde ik linea recta mijn geld terug. Ik denk niet dat ze je voor het gerecht zullen slepen.....

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:36

@latnahc2 :

Het is toch logisch dat iedere winkel zijn eigen prijzen heeft. Dat is de kracht van de mandemakers groep, de een verkoopt wat duurder dan de ander. Voor verschillende doelgroepen. Daarbij, de medewerkers moeten ook hun target halen. Als je een beetje bijdehand bent, krijg je gewoon goede korting hoor. Je hebt het in eigen hand.

@ts. Wat vervelend zeg!! Ik zou ze gewoon helemaal gek bellen en net zo vaak langs gaan tot ze van ellende de zaak op gaan lossen. Want geloof me, als je ze lekker op hun lipt zit, gaan ze wel werken!!

Gr een werknemer van de mandemakers groep

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:43

Quellian schreef:
Ongedaan maken is hetzelfde als nietig verklaren.
N.a.v. dit topic krijg ik het idee dat TS liever geen keuken meer aanschaft bij de Keukenconcurrent (wat ik snap, want op deze manier van handelen zit niemand te wachten), dus dan is het een kwestie van je geld terug zien te krijgen. Ik snap dus niet waarom TS bang is om voor het gerecht gesleept te worden, zoals ik zojuist ook al zei. Ik snap dat ze een advocaat in de arm heeft genomen, maar ik begrijp die angst niet :) Want als ik het zo lees dan staat ze gewoon in haar recht.

Pashon: ik denk niet dat jij hier een halve of verdraaide waarheid hier plaatst, integendeel.

Maar dit Keukenconcurrent-verhaal hou ik wel in mijn achterhoofd, aangezien wij net een huis hebben gekocht en dus ook keukens aan het kijken zijn.

kijk eens bij http://www.ardland.kuechen.de/ mooie keukens, normale prijzen, geen dreiging oid en als je 5x wilt komen en dan nog niets besteld even goede vrienden. ze spreken vloeiend nederlands. verwacht neit dat je veel van de prijs afkrijgt, daar doen ze niet aan; gewoon rechtstreeks een goede prijs.
verder kan ik je http://www.bloksmakeukens.nl in leimuiden aanraden. echt een topper qua service en prijs. Wij vonden echter een kastje in dld mooier en die was niet leverbaar via bloksma, anders hadden we daar gekocht.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:51

miisshOrse schreef:
@latnahc2 :

Het is toch logisch dat iedere winkel zijn eigen prijzen heeft. Dat is de kracht van de mandemakers groep, de een verkoopt wat duurder dan de ander. Voor verschillende doelgroepen. Daarbij, de medewerkers moeten ook hun target halen. Als je een beetje bijdehand bent, krijg je gewoon goede korting hoor. Je hebt het in eigen hand.

@ts. Wat vervelend zeg!! Ik zou ze gewoon helemaal gek bellen en net zo vaak langs gaan tot ze van ellende de zaak op gaan lossen. Want geloof me, als je ze lekker op hun lipt zit, gaan ze wel werken!!

toch blijft het belachelijk dat je 'bijdehand' moet zijn om korting te krijgen. zo konden wij na een half uurtje ons poot stijf houden 50% van onze keuken bij brugman af krijgen.. belachelijk!
wij hebben niet getekend (toen werden ze een stuk minder vriendelijk) en zijn met dezelfde wensen en eisen richting duitsland vertrokken. de keuken was daar standaard al onder de prijs van brugman...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 13:54

Diablo schreef:
Pashon schreef:
aangezien wij nog steeds geen reden hebben waarom zij niet willen leveren.

Als zij je die reden niet willen geven binnen redelijke tijd, haalde ik echt mijn geld terug. Kom op zeg, het gaat hier niet om een pak suiker. Als ik 10.000 euro betaald heb, wil ik zsm hetgeen hebben waarvoor ik betaald heb. En als ze niet met een héél goede reden komen waarom het niet geleverd wordt, haalde ik linea recta mijn geld terug. Ik denk niet dat ze je voor het gerecht zullen slepen.....

ik denk dat jij je daar goed in vergist, zulke bedrijven slepen je echt wel voor het gerecht hoor. ze zijn nou eenmaal op geld belust!

@ miisshOrse, wij zitten ze al enige tijd op hun lip en ze hebben er simpel gezegt gewoon schijt aan. dus ook dit is geen oplossing in dit geval (helaas)

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:21

miisshOrse schreef:
@latnahc2 :

nou ik vind dat net zo belachelijk als je bij de ah bij de 1 een euro voor je boter betaald en bij de ander 6 euro voor het zelfde pakje.
het is en blijft een ah
en het is en blijft een keukenconcurent.
en ik heb liever eerlijke winkels dan dat ze meer en meer winst uit me proberen te rammelen
op een niet al te vriedelijke manier mag ik wel zeggen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:24

Pashon schreef:
ik denk dat jij je daar goed in vergist, zulke bedrijven slepen je echt wel voor het gerecht hoor. ze zijn nou eenmaal op geld belust!

@ miisshOrse, wij zitten ze al enige tijd op hun lip en ze hebben er simpel gezegt gewoon schijt aan. dus ook dit is geen oplossing in dit geval (helaas)

Ze kunnen wel op geld belust zijn, maar ook zij moeten zich aan het contract houden. Ook voor de rechter.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:24

ik zou gewoon naar de politie gaan.
want ik vind dit oplichting.
en anders zou ik elke dag in de winkel verschijnen zeiken net zo lang tot ze me keuken komen brengen.
densnoods neem ik familie mee.
denk dat ze het snel zat zijn als je de andere klanten weg jaagt
gewoon rustig daar gaan staan met een bordje ik heb al betaald maar ze weigeren mijn keuken te leveren.
dat is niet verboden maar ze vinden dat vast niet leuk

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:36

Ga eens naar de website van Kassa. Daar kun je ook vragen stellen. Leg dit probleem daar eens voor. Denk dat je dan een duidelijker antwoord krijgt.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:42

femke27 schreef:
Ga eens naar de website van Kassa. Daar kun je ook vragen stellen. Leg dit probleem daar eens voor. Denk dat je dan een duidelijker antwoord krijgt.

onze advocaat is er mee bezig, dus laat zulk soort programma's even achterwege.

ChevanoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:43

misschien verstandig om de volgende keer alleen een aanbetaling te doen en pas bij levering te betalen dit word ook aangeraden door de radar en consumentenbond. (eigenlijk met alle dure aankopen die besteld moeten worden)Nooit vooruit betalen.En niet alle keukenconcurenten zijn slecht heb in mijn buurt ook goede verhalen gehoord.

ik zou dit verhaal doorspelen aan radar die kan er heel wat mij. Sterkte !

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:45

Chevano schreef:
misschien verstandig om de volgende keer alleen een aanbetaling te doen en pas bij levering te betalen dit word ook aangeraden door de radar en consumentenbond. (eigenlijk met alle dure aankopen die besteld moeten worden)Nooit vooruit betalen.En niet alle keukenconcurenten zijn slecht heb in mijn buurt ook goede verhalen gehoord.

en dat kan dus niet. ze leveren de keuken pas als ze het complete bedrag ontvangen hebben (dit hebben ze ook en nog niet leveren :( ) zoals ik ook al eerder gezegt heb zullen er ongetwijfeld ook goede ervaringen zijn anders was het concern allang failliet geweest.

ChevanoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:17

Pashon schreef:
Chevano schreef:

en dat kan dus niet. ze leveren de keuken pas als ze het complete bedrag ontvangen hebben (dit hebben ze ook en nog niet leveren :( ) zoals ik ook al eerder gezegt heb zullen er ongetwijfeld ook goede ervaringen zijn anders was het concern allang failliet geweest.

het kan wel mijn schoonzuster en haar man hebben het ook zo gedaan. de dag dat de keuken geleverd werd heeft hij eerst alles nagelopen en tuurlijk klopte er iets niet . hij heeft toen een klein bedrag betaald enzou de rest betalen als het andere geleverd werd . Tuurijk vonden ze het niet fijn maar ja voet bij stuk houden. de wet bepaald pas betalen bij een goede aflevering.(maar hun gaan daar ook nooit meer heen hoor!

ik hoop alsnog dat je keuken geleverd word hoor vind het een hoop geld!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:55

Goede leer voor de volgende keer. Ik vind 10.000 euro echt veel te veel geld om zomaar in goed vertrouwen te betalen als je nog helemaal niets ontvangen hebt. Vreemde gang van zaken ook.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:29

de keukenconcurrent leverd geen keukens als het geld niet betaald is, deze ellen lange discussie hebben wij destijds al met ze gevoerd!

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:31

ze willen het liever niet maar als je zegt dat je anders ergens anders gaat kopen kan het wel hoor.
de baas raad de verkopers aan om er een deal niet op stuk te laten lopen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:33

latnahc2 schreef:
ze willen het liever niet maar als je zegt dat je anders ergens anders gaat kopen kan het wel hoor.
de baas raad de verkopers aan om er een deal niet op stuk te laten lopen.

bij ons kon het niet, en zoals ik van meerdere mensen hoor die klant zijn geweest bij de keukenconcurrent leveren ze enkel pas als ze het geld binnen hebben en geen minuut eerder! je kan zelfs niet eens een afspraak maken als ze nog geen geld ontvangen hebben.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:43

wat een achterlijk filiaal ;(

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:58

latnahc2 schreef:
wat een achterlijk filiaal ;(

komt vanuit het hoofdkantoor, het filiaal regelt de aflevering niet.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:19

het is zeker wel een achterlijk filiaal want bij het filiaal waar mijn ex heeft gewerkt en nog een aantal waar hij wel eens inviel en kwam voor tijdelijke actie's enz was dit geen probleem.
ik geloof dan ook niet dat dit vanuit het hoofdkantoor komt.
tenzei dit filiaal vaker lever problemen heeft dan zullen ze wel denken eerst het geld binnen halen en de rest is niet zow belangrijk.