300 km rijden in twee dagen voor baan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:51

Ik heb 5 jaar lang van Lommel naar Tilburg gereden, 3 dagen in de week, dat is ook 70 km (heen). Mijn baas gaf geen reiskosten vergoeding (terwijl het ze nagenoeg niks kost) maar ik vond het werk gewoon echt heel leuk. Toen ik 27 werd heb ik mijn opleiding afgerond en heb nu een baan 50 km verderop. Hechtel-Eindhoven. Ik heb prima reiskosten vergoeding 350 euro netto per maand en een prima salaris. Ik ben er ook 3x geweest. Eerst bij de detacheerder, toen bij het bedrijf zelf en toen nog eens om een contract te tekenen. Dat is ook 300 km. Je moet niet mauwen over reiskosten vergoeding bij sollicitiatie gesprekken. Ik heb hier voor ook wel zeker 10 andere gesprekken gehad, allemaal eigen tijd of vrije tijd. Zo zit het leven in elkaar.

Zolang je niet voor die baas werkt is het eigen investering!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:53

Cool, fijne werkdagen gewenst daar en veel succes, Quincy!

Anoniem

Re: 300 km rijden in twee dagen voor baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:54

[MW] > [LZP]

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:03

TS, ik hoop dat je het voor elkaar krijgt om je reiskosten vergoed te krijgen en als dit is wat je wil, zou ik er echt voor gaan! *D

NB: Wat ontzettend kinderachtig dat meerdere mensen moeten samenspannen om één persoon onderuit te vegen, dat wil ik sowieso even kwijt.

Ik hoop dan ook van harte dat een mod kritisch mee leest.
:o

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:06

hoop ik ook detour!!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:07

tsja,het is maar net wat je ervoor over hebt.
en daarbij vind ik je email ronduit onprofessioneel overkomen...wat is nou 300 km in 2 dagen,ik begrijp best dat je het vergoed wilt hebben hoor,maar zo niet,dan slik je maar een keertje goed en ga je gewoon die auto in.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:09

succes morgen!!!!!
fijn dat het allemaal opgelost is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:11

Off-topic: samenspannen? Onderuithalen?
On-topic: morgen dus al, en vergeet die mail maar, alles is opgelost ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:05

ik ben het met sul eens; samenspannen? huh?

die vrije dagen vragen voor een sollicitatie komt de arbeidsverhoudingen niet altijd ten slechte hoor; je baas kan er ook door wakker geschud worden

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:09

heb je hele topic gelezen en de mail was misschien niet heel slim maar tja daar doe je niks eer aan en gelukkig is het op gelost :)

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:17

heb het topic doorgelezen gelukkig is het opgelost en succes morgen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:30

ach mail kan altijd net wat anders aankomen dan dat je bedoelt.. Dat mensne hier zeggen: "ik had je niet aangenomen" is ook maar onzin, wat heb je daar nou aan?? Je had het misschien iets anders aan moeten pakken, maar ook jij als werknemer hebt het recht om voor jezelf op te komen, en meteen je grenzen te stellen.. daarme kun je idd jezelf wat kwetsbaar maken doordat misschien een ander dan eerder word aangenomen, of juist niet;) je weet niet hoe de werkgever is, dus ach.. zal wel goedkomen. Je weet nu dat je het de volgende keer misschien anders zou doen. Ik wens je veel succes!

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:38

Bedankt iedereen voor het succes wensen!

Ben erg benieuwd hoe het zal zijn morgen, als ik morgen terug ben zal ik even laten weten hoe het was en of ik aangenomen ben natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:48

Goed opgelost! Hiermee heb je laten zien dat je misschien soms misschien wat heetgebakerd bent, maar óók het lef hebt om kritisch naar jezelf te kijken en te leren van je fouten. Goed gedaan.
Ik wens je succes voor morgen!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:06

Ik vind het wel een beetje ver gaan om te zeggen dat iemand die reiskosten maar moet accepteren. Hoeveel mensen zitten er niet al tijden in de bijstand en krijgen de ene na de andere afwijzing. Als je dan ook nog voor elk gesprek (x2) een aantal tientjes kwijt bent kan dat toch voor veel mensen teveel geld zijn.
Je zal maar elk dubbeltje moeten omdraaien om je kinderen fatsoenlijk eten te geven. Dan kunnen een paar tientjes er toch echt niet meer vanaf.

De mail had natuurlijk wel anders gekund. Gelukkig is het nu goed opgelost.
Ik hoop dat het bevalt van beide kanten en dat je een hardstikke leuke baan hebt gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:11

Wat heeft iemand in de bijstand te maken met dit topic? TS moest vrijnemen van haar huidige baan om te solliciteren, dus dat lijkt me niet echt de situatie hier...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:12

Mooi dat t is opgelost, ben benieuwd hoe je t vindt morgen :)
Maar k denk eerlijk gezegd niet dat je morgen al weet of je bent aangenomen of niet. De filiaalmanager gaat waarschijnlijk eerst bespreken met de keukenconcurrentbaas over hoe jij t hebt gedaan en daarna (weekje ofzo denk k ) krijg je pas de uitslag :)

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:30

tita schreef:
quincy123 schreef:
Het reactie terug,

We delen de reiskosten. Zij een dag en ik een dag.

Mazzel ik had je niks vergoed, laat zelf maar zien dat je de baan zo graag wilt hebben maar goed ik doe het niet he :D

Maar als sollicitant hoef je niet te kruipen voor je mogelijke nieuwe werkgever ;) Je werkgever mag ook moeite voor jou doen. Maar dat ligt er natuurlijk aan voor wat voor een functie je solliciteert, wat je te bieden hebt en hoeveel kapers er op de kust zijn!

Ben het in deze kwestie ermee eens, ik had ook geen kilometervergoeding gevraagd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:48

Waar ik vroeger op PZ heb gewerkt, was het wel normaal dat sollicitanten na hun afwijzing, een reiskostenvergoeding vroegen.
Daar hadden ze dan ook recht op.
Maar tijdens de procedure kregen ze (nog) niets.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:00

Ook wel eens aan gedacht dat werkgevers tegenwoordig hun toekomstige werknemers bijna altijd nazoeken op google. Ook leuk als ze zo'n topic vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:06

Klopt Daisies!
Maar goed, via fora iemand met naam en toenaam vinden valt niet mee, lijkt me.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:15

Sommige mensen zijn niet dom, alles is theoretisch gezien te vinden :j

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:12

Ik vindt het op voorhand niet handig om via een mail om reiskostenvergoeding te vragen. Echter gezien het feit dat de werkgever er toch positief op reageert duid erop dat ze wellicht iemand met karakter nodig hebben. Het is in ieder geval toch een manier om op te vallen ten opzichte van de rest. En dat is ( achteraf ) gelukt en met een positief resultaat. Niet alleen krijgt ze reiskosten vergoed maar ze mag ook nog gewoon laten zien wie die persoon is die het lef had om erom te vragen.
Maar goed dat is achteraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:14

daisies schreef:
Sommige mensen zijn niet dom, alles is theoretisch gezien te vinden :j

Wel als je je naam erbij zet, anders wordt het een hele toer :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:25

Nouja, gelukkig is alles, tot nu toe, goed gekomen, ik hoop dat ze de baan krijgt.