Na het spelletje en na het drinken gaat hij dan ook lief mee naar boven. Dan hou ik hetzelfde avondritueel aan, uitkleden, pyama aan, nog even naar de wc, tanden poetsen en eventueel een glaasje water. Dan slaapt hij zo! Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Na het spelletje en na het drinken gaat hij dan ook lief mee naar boven. Dan hou ik hetzelfde avondritueel aan, uitkleden, pyama aan, nog even naar de wc, tanden poetsen en eventueel een glaasje water. Dan slaapt hij zo! 

Diablo schreef:Mijn meiden waren alle drie moeilijke slapers. Zal misschien ook wel aan mezelf hebben gelegen, want ik ben zo'n moeder die vindt dat kleine mensjes bij hun ouders horen 's nachts. Negen maanden hebben ze in je buik gezeten en als ze geboren worden, worden ze plompverloren moederziel alleen in een kamertje in een bed gedumpt. Ik begrijp daar echt helemaal niets van.
Mijn meiden hebben als baby allemaal bij mij in bed geslapen. Toen ze ouder werden, gingen ze langzamerhand naar hun eigen bed, maar als ze 's nachts wakker werden, kropen ze bij mij en sliepen verder. De twee oudsten (10 en 12) doen dit al jaren niet meer en slapen geweldig goed.
Mijn jongste (6) komt 's nachts nog wel eens en kruipt dan heerlijk tegen mama aan en dan slapen we samen verder. Ik geniet er juist van.....voor je het weet, is die tijd voorbij.
Twiggy2008 schreef:Nickytje schreef:Het 'erkennen' van dat er iets is. Bv de heks achter het raam (ik zeg maar wat hoor) werkt volgens mij ook niet bij ieder kind. Denk dat het een beetje afhankelijk is van kind tot kind. Als mijn mama vroeger zou gezegd hebben: ja er zit inderdaad een heks/... onder je bed, maar je kan haar wegsturen met een toverspreuk, dan had ik waarschijnlijk hysterisch gillend mijn kamer uitgerend en de eerste twee weken niet meer gaan slapen.
Het is ook niet de bedoeling dat je erkent dat er 'iets' is, maar dat je erkent dat je kind die angstgevoelens heeft, DAAR gaat het om.![]()
Neem je kind serieus bij angsten en probeer het om te turnen naar iets positievers. Dat is de truuk. Uiteindelijk zijn deze fasen bij de ontwikkeling heel normaal. Wel vervelend voor het kind, maar wel normaal.
Overigens slaapt mijn dochter na nachtmerries wel bij mij in bed. En ze kan de nachten erna alsnog prima in haar eigen bedje slapen, hoor. Geen enkel probleem, ze is dol op haar gezellige kamertje en haar bedje. Maar is ze echt doodsbang na een hele nare droom, mag ze zich bij mij geborgen en veilig voelen in bed. En weet je, ik vind het als moeder nog gezellig ook, dat zijn hele speciale momenten saampjes.
Maar als het idd een spelletje is om tijd te rekken, dan ben ik altijd heel duidelijk. En dan zijn die spelletjes zo over, hoor.
Volledig mee eens
ik zal wel slecht zijn maar deed gewoon de deur opslot aan de buitenkant.
Brainless schreef:tita schreef:ik ben vaste oppasser geweest van een tweeling van 3 maanden tot 8-10jaar en dat ongeveer 4x in de week met alle ellende erbij.
genoeg ervaring opgedaan en ik vond het vreselijk dus verlopig geen kinderen hier
Ervaring?
Kinderen opsluiten is geen ervaring.
tita schreef:ik ben vaste oppasser geweest van een tweeling van 3 maanden tot 8-10jaar en dat ongeveer 4x in de week met alle ellende erbij.
genoeg ervaring opgedaan en ik vond het vreselijk dus verlopig geen kinderen hier