Doe jij de deur open voor vreemden als je alleen bent?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:06

Welshcob: dan kan ik 't nog wel begrijpen. Wat dat betreft is 't wel maf geregeld in Nl. Pas als een stalker je bewijsbaar iets aandoet kunnen ze iets tegen 'm doen toch?

Hmmm met die hond weet ik niet zo. Als de inbreker een mes bij zich heeft en de hond bijt heel snel in de arm waarmee de inbreker dat mes vast heeft. Mja als zo'n hond dan in z'n been bijt steekt die vent die hond weer zo neer natuurlijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:07

Welshcobfan schreef:
Ezumii: het was dat of zij en haar moeder werden afgeslacht... de man bleef de politie voor. De man had bij haar moeder ingebroken (die woonde in een andere stad...) en haar wakker gemaakt met het mes op de keel met de mededing: als ik je dochter niet levend kan krijgen, dan maar dood.
Die man kwam altijd wel weer binnen := Gelukkig is het nu over nu ze verhuisd is! Ze kan weer veilig over straat en haar moeder wordt ook niet lastig gevallen meer.
Deze stalker was niet zomaar een stalker... hij was gestoord en zeker in staat om haar te vermoorden. Hij vond haar zelfs toen ze was ondergedoken 200 kilometer verderop!
Dus echte gekken hebben geen open voordeur nodig ;)

En een hond? Die kun je ook snel ombrengen :)

wat een ziek persoon zeg
fout denken van mij misschien: maar ik had mijn allerlaatste cent er voor over gehad om hem om te laten brengen,zodat ik mijn leven verder kon leven..........

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:08

Ik doe gewoon open hoor. Als ik een echte gek aan de deur krijg, zit de hond slechts een metertje verder achter een deur te wachten... en die beschermd mij met zijn leven.

((En iemand die deze hond uberhaupt raken kan is heel erg knap...))

Tot nu toe ook geen gekkigheid gehad. Gisteren wel de buurman, die niet 100% is... omdat hij zichzelf had buitengesloten. ;) De ziel.

Seraphim

Re: Doe jij de deur open voor vreemden als je alleen bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:11

Wij wonen achteraf, en er komen eigelijk nooit onverwacht mensen aan de poort. We hebben 4 honden loslopen waarvan er 2 erg waaks zijn, dus het is wel veilig hier :)

Ojajoh

_Tara_ schreef:
Hmmm met die hond weet ik niet zo. Als de inbreker een mes bij zich heeft en de hond bijt heel snel in de arm waarmee de inbreker dat mes vast heeft. Mja als zo'n hond dan in z'n been bijt steekt die vent die hond weer zo neer natuurlijk.

klopt als een bus :j

maar beetje goeie hond grijpt niet naar de kuit ;)
daar zijn kleine keffertjes voor :P

"mijn ras" is vroeger gebruikt als berenvechter en grijpt linea recta bij gevaar naar de strot van de bedreiger

vuurneon

Een inbreker die het bewust op je huis heeft gemunt, heeft je huis allang in de gaten gehouden (tenzij het een junk is, maar daar ga ik even niet vanuit :P). Die weet wat er in huis bevind en treft ook zeker maatregelen ;)

Enige wat die stalker kreeg was zo'n verbod dat hij niet binnen zoveel meter van haar zich mocht bevinden. Maar ja, dat weerhield hem niet om haar alsnog op te zoeken... Een hoge boete of wat nachtjes in de cel, deden zijn gedachten niet veranderen. Dus ze konden inderdaad alleen écht ingrijpen als er iets gebeurd was. Dat hij haar vermoord had dus.... of haar moeder... (want dat was zijn plan b).

Sja, als ze hem had laten ombrengen dan moest haar dochter opgroeien zonder moeder (want dan zat zij in de cel). Kun je beter met gezin naar Dubai verhuizen, waar ze echt geniet nu :) Dus heeft toch nog een goed einde :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:13

Dus wat dat betreft kun je je voordeur gerust dichtlaten: ze komen toch wel binnen als ze in willen breken....

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:14

ikdoemaarwat schreef:
_Tara_ schreef:

klopt als een bus :j

maar beetje goeie hond grijpt niet naar de kuit ;)
daar zijn kleine keffertjes voor :P

"mijn ras" is vroeger gebruikt als berenvechter en grijpt linea recta bij gevaar naar de strot van de bedreiger

Je kunt toch ook wel van die politietrainingen doen met je hond? Dan heb je wel meer zekerheid dat je hond goed handelt.
Kleine keffertjes heb je sowieso vrij weinig aan als er een inbreker komt lijkt me :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:17

Kleine keffertjes zijn wel goede enkelbijters :D Al pakken ze meestal alleen de broekspijp en kun je rustig doorlopen met keffer en al :+

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:20

Overdag doe ik wel gewoon open, 's avonds mooi niet! En als het echt belangrijk is, bellen ze wel vaker/langer aan, niet dan? :))

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:22

Ligt eraan of ik open doe :)
Maar 's avond laat zeker niet meer.

Er is 1,5 jaar geleden ingebroken, dus ik ben wat meer oplettend. Ze dachten dat ze veel konden vinden maar helaas :')

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:24

Ik doe eigenlijk nooit de deur open als ik alleen thuis ben, ook overdag niet. Maar door de weeks zitten er altijd mensen in 't kantoor hiernaast[wat van mijn ouders is]. Dus echt alleen ben ik niet.
De deurbel staat inverbinding met de telefoon, dus ik kan eerst die oppakken en vragen wie er is en waarvoor. Daarmee kan ik ook de deur open doen.
De hond heb ik niks aan: Is ook zo'n rasechte koffiezetter.
Bekenden lopen hier altijd achterom.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:24

Ik doe nooit de deur open, met als reden dat ik daar gewoon geen zin in heb :o .. Stuur vaak gewoon een van m'n broertjes erop af en mocht er verder niemand thuis zijn, dan heeft diegene pech en wordt de deur lekker niet open gedaan!
Of ik moet weten dat 't de postbode ofzo is met een pakketje. Mensen die voor mij komen, komen wel achterom.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:26

_Tara_ schreef:
Je kunt toch ook wel van die politietrainingen doen met je hond? Dan heb je wel meer zekerheid dat je hond goed handelt.
Kleine keffertjes heb je sowieso vrij weinig aan als er een inbreker komt lijkt me :P

zou ik zeker willen maar mag hij niet :n
zijn kaak is te sterk voor pakwerk en dus ronduit gevaarlijk voor de trainer
tevens heeft hij geen lange afstandssnelheid en de snelheid/energie niet van een (bijv.) mechelaar

dit ras word pas waaks wanneer het donker is (nightkeepersdog word het ras ook wel genoemd) en gaat pas tot actie over als er echt gevaar dreigt,voor de rest zijn ze erg lui en worden ze niet graag moe :+ echt goed te trainen zijn ze dus niet, ze handelen instinctief

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:27

_Jorien_ schreef:
Ik doe nooit de deur open, met als reden dat ik daar gewoon geen zin in heb :o .. Stuur vaak gewoon een van m'n broertjes erop af en mocht er verder niemand thuis zijn, dan heeft diegene pech en wordt de deur lekker niet open gedaan!
Of ik moet weten dat 't de postbode ofzo is met een pakketje. Mensen die voor mij komen, komen wel achterom.

jeetje jij bent lui zeg! :o

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:29

ik doe trouwens altijd de deur op slot, als ik naar boven ga, of ga douchen...

als ik enig gekraak hoor, vertrouw ik het niet, en kriebelt het in mijn hele lijf van de angst... is best wel klote maar dat komt door een aantal voorvallen in het verleden :o

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:31

Bij ons is het makkelijk.. appartementencomplex, dus voordat je naar binnen kan moet je eerst op het huisnummerknopje drukken.. dan kan ik diegene zien door de video ( hij mij niet) En dan kan ik vragen wat die komt doen enz.. bevalt het me niet kan die wachten tot die een ons weegt, ik doe niet open en hij kan er alleen in als ik op de knop drukt dat die naar boven mag komen!

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:38

iloonaa__ schreef:
jeetje jij bent lui zeg! :o

Ghehe.. Heb geen zin in dat gezeur of je bijv kaarten of weet ik veel wat wil kopen, of collecteren. Moeten ze toch voor bij m'n ouders zijn, want ik hoef echt geen kaarten/kaarsen/appelraaten/pepermunt of dergelijke te hebben hoor.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:43

Ik doe meestal wel gewoon open, ook als ik alleen thuis ben.

Wij hebben thuis wel honden in huis maar die neem ik nooit mee naar de voordeur. 's avonds zitten de honden in de garage dus dan zijn ze pretty useless als beschermhond.

Zowel bij mij thuis als op mijn kot kan ik ook vanaf de bovenverdieping even uit het raam gaan kijken wie er staat. Dat doe ik dus vooral als ik toevallig al boven zit, als ik nog in pyama of andere niet presentabele kleren zit :+ en als het 's avonds laat is en ik niemand verwacht.
Mijn kot ligt in een doodlopende straat dus daar komen in principe alleen maar bewoners en bezoekers van bewoners. 'Thuis' is in Antwerpen, daar kan in principe vanalles voor je deur staan.
Raarste dat ik in Antwerpen een keer gehad heb was een man die 's avonds laat nog aanbelde met een heel verhaal dat hij dringend geld nodig had om medicijnen te kopen. Man zag er niet zo fris/nuchter uit en mijn zus en ik vertrouwden het niet dus hebben gewoon de deur dichtgedaan. Toen is hij naar de buren gegaan, die hebben hem wel geld gegeven en daarna ging hij weg.
Maar een bel om 11u 's avonds bij ons thuis kan ook gewoon de buurjongen zijn die weer eens wat nodig heeft.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:44

Judith_H schreef:
Bij ons is het makkelijk.. appartementencomplex, dus voordat je naar binnen kan moet je eerst op het huisnummerknopje drukken.. dan kan ik diegene zien door de video ( hij mij niet) En dan kan ik vragen wat die komt doen enz.. bevalt het me niet kan die wachten tot die een ons weegt, ik doe niet open en hij kan er alleen in als ik op de knop drukt dat die naar boven mag komen!

Maar er is maar 1 iemand voor nodig die de deur wél opendoet. Jij kan wel op je hoede zijn, maar de buuf die iedereen vertrouwt kan wel de deur open doen. Dus issie alsnog binnen :=

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:49

Overdag kan ik prima door het keukenraam kijken, wie er voor de deur staat. Overigens doet onze bel het niet en bekenden kloppen allemaal bij ons op het raam. De rest blijft braaf wachten en vragen zich af of die bel het nou doet of niet. :+

Over het algemeen doe ik wel open, maar ik heb een paar keer gehad dat er onsympathiek uitziende kerels voor de deur stonden en dan laat ik ze lekker staan. :D
Ik vraag me nog steeds af wat die gasten hier moesten.....
Is het donker en ik verwacht niemand, zou ik altijd door de deur vragen 'wie is daar?'. No way, dat ik zomaar open doe. Ik ben daar wel heel voorzichtig in.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:50

Overdag kan ik prima door het keukenraam kijken, wie er voor de deur staat. Overigens doet onze bel het niet en bekenden kloppen allemaal bij ons op het raam. De rest blijft braaf wachten en vragen zich af of die bel het nou doet of niet. :+

Over het algemeen doe ik wel open, maar ik heb een paar keer gehad dat er onsympathiek uitziende kerels voor de deur stonden en dan laat ik ze lekker staan. :D
Ik vraag me nog steeds af wat die gasten hier moesten.....
Is het donker en ik verwacht niemand, zou ik altijd door de deur vragen 'wie is daar?'. No way, dat ik zomaar open doe. Ik ben daar wel heel voorzichtig in.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:50

Dubbele post???? :?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 13:50

Werd er net weer aangeklopt :( :( :(
Nu dus maar open gedaan. Het was een ander. Een vrouw met zwart en knalrood haar door elkaar heen :+
Kwam ze van Proximus, 1 of ander gsm abotje aansmeren. Ik heb echt zo'n hekel aan zulke mensen! Man als ik een abo wil op een gsm dan zoek ik wel op internet!!!! En ik ga zeker geen geld spenderen aan dat stomme bellen :(
Weer een reden erbij om de deur gewoon niet open te doen..........

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:52

Ik doe wel open, maar ik spiek wel altijd even wie er staat :P