Schade na de storm van vannacht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:06

Ik ook schade aan mezelf :j
Vanaf 1 uur niet geslapen. Om half 7 was het afgelopen, kon ik gaan slapen, gaat de wekker _O-
En toen was ik sjaggie...

Ben ook een paar keer flink geschrokken zeg! Wat een knallen..

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:06

Welke storm :P
(Belgisch)Limburg heeft neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeergens last van gehad!!!!
:D :D :D :D :D :D

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:07

Ik heb er ook last van gehad vannacht. 1 keer hoorde ik zo'n harde knal dat ik dacht dat er een bom wat ontploft. Alle ramen trilden in huis.. Mijn paard stond vannacht volgens mij buiten (wel met mogelijkheid tot een grote schuilstal), daar heb ik me vannacht ook best zorgen over gemaakt.. gelukkig staat ze vlak bij een elektriciteitcentrale die eigenlijk altijd alle bliksem opvangt, mocht het daar in de buurt inslaan..

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:07

wees maar blij...
de ramen stonden af en toe te trillen!!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:08

Hmmm onweer viel bij ons dus wel aardig mee (of ik heb t niet gezien omdat ik met mijn kop onder de dekens lag, en stiekem met mijn vingers in mn oren nog een btje probeerde te slapen). Maar de wind kwam wel boven alles uit. Onwijs hard, en echt uit het niks was het er in eens. Ik was namelijk wakker geworden van onweer (maar niet speciaal hard ofzo), en toe woei het nog niet heel hard. Pas na een kwartier ofzo is het onwijs gaa waaien.
Bij ons gelukkig geen schade, maar een paar 100 meter verderop is het heel erg met grote dikke bomen die omgewaaid zijn, grote takken die overal liggen, en daken die eraf zijn gewaaid. Het apparte is dat dat in een lijn loopt richtig (of vanaf hoe je het zien wil) Nijkerk Gld.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:09

Ik heb helemaal niks gemerkt, heb heerlijk geslapen.
Het heeft wel geregend, maar verder....

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:09

Goof schreef:
breezy302 schreef:
Op teletekst staat dat het hier in ..... Alblasserwaard het ergste is geweest.

Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt ;)
Ik weet het van vroeger, ik heb in H-I-A gewoond, dat gebied werd altijd het meest getroffen, maar in Dordrecht en Rotterdam was het altijd NET ietsjes erger. Kelders die volgelopen waren, bliksem inslagen.
Waar ik nu woon, daar gaat het onweer altijd langs :D

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:10

Ik ben als de dood voor onweer, nou ja was. Want sinds vannacht niet. Ik heb de hele nacht niet geslapen, we hebben ongeveer een half uurtje pauze gehad tussen de buien door. De eerste keer dat ik helemaal alleen boven zat. De eerste viel mee, maar de tweede reeks! Sjeemienee, allemaal inslagen in de verte enzo, kon helaas niet veel bliksems zien. Toen werd het rustig, en na 5 minuten op eens een hele onverwachtse knal, de bliksem is ingeslagen, maximaal 300 meter van ons af.

Moet ik wel eerlijk bekennen dat ik Meteoroloog wil worden en dit dus heerlijk vond. :P Had het toch juist voorspeld. :) Ben nu van mijn onweerangst af en kan nu dus mijn droom najagen. STORM CHASEN. :)

De schade, ehm niks. Ja, wat takjes enzo maar meer niet echt. :P
'T gaat vanavond waarschijnlijk weer verder.. het zit nu al weer te dreigen.

(Ik woon in Meppel)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:11

Hier een beetje onweer gehoord, verder niks. Ik zie ook niets op straat liggen, dus het zal wel meevallen :D

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:11

Hier vlakbij Arnhem om 5uur vanmorgen ineens een harde knal waarvan ik wakker schrok, geen idee hoelang het toen al bezig was. Paar flinke knallen nog gehoord en dat is het wel. Het waait hier nu nog wel flink maar alles is nog heel zover ik kan zien.

gohya

Re: Schade na de storm van vannacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:15

Hier in Ermelo flink noodweer gehad, de straat was een rivier.
Ook een keiharde knetterende knal,een inslag dus,brandweer was er al op af gegaan.In mijn weiland is een boom of grote tak gevallen,pony's mankeren nix.Was echt heftig zeg vanacht van half 5 tot 5uur.

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:17

Wij zijn rond 11 uur nog onze (3 potige) kat gaan zoeken buiten. God o god wat een noodweer zeg, echt niet normaal!
Gelukkig hadden we haar snel gevonden, arme beest werd om de pas omgewaaid en was heel blij dat ze weer binnen zat :(:)

De schade valt hier ook mee, op wat kapotte planten/bloemen/bomen na. Ga zo in het bos rijden en ben heel benieuwd wat ik daar ga aantreffen :o

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:18

Eerder schade aan mezelf.

(lees: niet geslapen en zometeen examen biologie)

loez

Hier heeft het alleen flink geregend en gewaaid.. Wel flitste het hier behoorlijk en heeft het wat gedonderd. Gelukkig niet hard.

Woon in Noord- Limburg trouwens!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Wij hebben een heel oud huisje, maar gelukkig wel een aardlekschakelaar!
Het ging hier ook echt wel te keer, en vriend maar zeuren dat ik maar moest slapen terwijl alle stroom er af lag.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:19

Tot nu toe buiten een hoop gerommel slechts een millimeter (nog niet eens) geregend.

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:20

ojeej! succes!!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:21

Zoezi schreef:
Welke storm :P
(Belgisch)Limburg heeft neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeergens last van gehad!!!!
:D :D :D :D :D :D

Toch heeft het hier vannacht wel geonweerd hoor, ik heb een paar fikse klappen gehoord, en er is ook regen gevallen, maar ik denk dat het al met al een uurtje duurde.
Ik zit een kilometer of 8 bij jou vandaan.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:22

buiten geen schade wel krassen van de kat die mij als schuilplaats gebruikt heeft.... auwie :P ik wist niet dat katten daar ban voor waren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:23

Goof schreef:
breezy302 schreef:
Op teletekst staat dat het hier in Vlaardingen, Schiedam, Rotterdam Zuid en Alblasserwaard het ergste is geweest.

Oei, dat was wel te merken ja. Ik zat in Vlaardingen idd en het ging echt bizar te keer!

Ik woon ook in Vlaardingen en het was echt heel erg, nog nooit dit meegemaakt!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:23

:Z niet echt goed voor mn jetlag...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:25

nou bij ons was het wel heftig werd er rond half 4 wakker van en waaien en hard regenen en flinke onweer. maar echt schade heb ik nog niet gezien

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:26

moonsparkle schreef:
:Z niet echt goed voor mn jetlag...

jawel joh, zo blijft hij lekker lang hangen :=

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:28

Bij ons begon het rond half 11 te stormen, later in de nacht werd ik wakker van het onweer, niet normaal! Het was een constante donder en dan tussendoor nog hardere knallen. Lichtflitsen aan een stuk door, elke kamer werd om beurten verlicht. Keiharde wind en regen. De katjes bang :(:) En ik de enorme vrees dat er wat met m'n paard zou gebeuren die buiten in de wei stond op stal ;( Gelukkig is er met hem niks aan de hand en is alles op stal nog heel weet ik sinds vanmorgen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:28

bij ons is er zat water gevallen, de boer blij die had s`middags kunstmest gestrooid :+
er is 38 mm gevallen :7