Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
pinuts schreef:jesito: jij vind 140 net kunnen, een ander 150.. Feit is dat je 120 mag, en niet harder. Over je opmerking over 30 km zones is al goed gereageerd.
). Maar Ik heb echt geen zin om mezelf van een boom af te schrapen ofzo omdat meneer weer eens onmogelijke tafarelen moet uithalen om langs een auto te komen.
jesito schreef:Dus ik ben toch echt niet de enigste die er zo over denkt.

jesito schreef:Ik doe toch niet hetzelfde als iedereen, dus die stelling klopt niet.

De keus is aan jou. Quellian schreef:Wat een moraalridders zeg
Iedereen rijdt weleens te hard. Beweer je dat nooit te doen, dan heb je vast een dikke boete in het verleden ontvangen voor te hard rijden.
Heb er net eentje binnen gehad
Maar zo'n rijstijl als sommige mensen in dit topic beschrijven, nee, ik kan zeggen dat ik die niet heb

Quellian schreef:Wat een moraalridders zeg
Iedereen rijdt weleens te hard. Beweer je dat nooit te doen, dan heb je vast een dikke boete in het verleden ontvangen voor te hard rijden.
RiandeV schreef:Tuurlijk, we moeten op de linkerbaan 10 km harder...![]()
Er is in dit land een maximum snelheid. Die rijd ik en ik haal in als mensen die snelheid niet rijden. En ik let daarbij heus niet op een kilometer. Maar als ik gewoon 120 op de linkerbaan rijd en ineens (snelheid zo hoog dat ze ineens achter je zitten) doemt er iemand als Possie achter me op, rijd ik gewoon 120 verder en ga terug naar rechts zogauw dat veilig kan. (Possie houdt afstand en knippert niet, zegt ze.)
Zit er iemand als TO vriend achter me dan neem ik alle tijd en ruimte om terug naar rechts te gaan, want je moet wel goed kijken, natuurlijk...
Dan heb ik liever wel Possie achter me, al vinden beide chauffeurs me bloedirritant en vind ik beide chauffeurs, met verschillende gradatie, asociaal.
(Gisteravond weer een boete voorkomen op de A12. Zo handig, gewoon de cruisecontrol op 120, dan schrik je een stuk minder van die mobiele flitsopstellingen...)
Edit: kromme zin aangepast.
.zorro schreef:Ja opzich hebben jullie helemaal gelijk, maar ik vraag me af wat er dan uiteindelijk van ons terecht komt, als ik niet meer bij hem in de auto stap.. Van de andere kant, misschien krijgt hij dan wel eens door dat het menens is, dat ik dit echt niet wil. Het is het proberen waard! Ik weet niet of ik mijn kind bij hem in de auto zal durfen zetten, ik denk het eigelijk wel. Ik heb wel het vertrouwen dat hij dan anders zou rijden, maar dat zal hij ook met mij moeten doen. Hij heeft er echt alle vertrouwen in dat er niks gebeurt en dat hij alles onder controle heeft. En nee, ik ben niet zo'n miep die al bang is als een blaadje van de boom valt..
.
maar als mijn vriend mij zou vragen rustiger te rijden, zou ik het ook wel doen. Je hoort rekening te houden met je passagiers
Quellian schreef:Nou TS; volgens mij hebben we dezelfde vriend, precíes de rijstijl van mijn vriend! Buiten dat ik het doodeng bij hem in de auto vind, schaam ik me ook nog eens tot achter m'n oren tegenover andere weggebruikers, weet soms echt niet waar ik moet kijken.
en hij wou wel even mee naar die winkel. Ik ga natuurlijk voorstellen dat ik rij, en dat ik hem wel even ophaal. Meestal zegt hij dan gelijk dat hij wel even rijdt, maar dat doen we dus niet. Ik rijdt, tenzij hij de snelheid onder de 150 houdt, op tijd remt, en verder geen aso gedrag vertoont. Ik ben benieuwd waar hij voor kiest.