Ik kan niet wennen aan de rijstijl van mijn vriend..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:03

Ik stap ook niet in bij zulke idioten!
En ik ben zelf ook niet vies van doorrijden, maar dan wel ergens waar het kan. Snelweg zo goed als leeg etc...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:08

pinuts schreef:
jesito: jij vind 140 net kunnen, een ander 150.. Feit is dat je 120 mag, en niet harder. Over je opmerking over 30 km zones is al goed gereageerd.

Ik geloof er geen bal van dat hier iedereen braaf de aangegeven km rijd overal.
En ik ben echt niet iemand die veel te hard rijd, want ik word ook vaak geduwt en op de bumper gereden.
Wij rijden wel vaker 130-140 km op de autoweg en dan zitten we op de rechter rijbaan en worden door massa´s ingehaald.
Dus ik ben toch echt niet de enigste die er zo over denkt.

rebekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:09

Ik zou ook niet meer bij hem instappen. Je eigen veiligheid gaat voor hoor!

Ik heb net zo'n vriend die altijd als een achterlijke idioot reed.
Die hield ook wel van bumperkleven(en zodra ze naar links gaan nog net niet eroverheen gaan), op het laatste moment invoegen en bovenop de rem gaan staan etc..
Daar ben ik een keer zo boos over geworden tegen hem en ben ook echt niet meer ingestapt.
Dat hij zichzelf tegen een boom aan rijd prima, maar dan niet als ik er naast zit(even kort door de bocht gezegd, is natuurlijk niet leuk als hij dat doet ;)). Maar Ik heb echt geen zin om mezelf van een boom af te schrapen ofzo omdat meneer weer eens onmogelijke tafarelen moet uithalen om langs een auto te komen.
Gewoon stellig volhouden dat je niet meer instapt hielp bij mij wel.
En daarnaast is hij zijn rijbewijs kwijtgeraakt en kon toen niets meer(heeft hem nodig voor zijn werk) maar daar heeft hij erg van geleerd. :D
Nu houd hij zich wel netjes aan de snelheid en heeft ook een auto met cruise control en dat helpt ook wel goed ;)

pinuts

Re: Ik kan niet wennen aan de rijstijl van mijn vriend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:23

jesito: dat maakt het goed? Natuurlijk zijn er meer die zo denken, jammer is dat. Ik rij alleen 130 als ik in moet halen en het bijv niet anders kan. Niet harder. Geloof het of niet;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:25

Oh ik rij wel flink door als het rustig is en als ik weet dat er niet gecontroleerd wordt, rij regelmatig meer dan 50km per uur te hard. Niemand heeft er dan last van.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:29

Jullie wonen in Groningen toch? Misschien kan hij eens meedoen met Bewies mien riebewies van Radio Noord, of iets in die trend, zodat hij wakker geschud wordt?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:45

jesito schreef:
Dus ik ben toch echt niet de enigste die er zo over denkt.

Ja joh, ken je dat verhaal van die sloot en iedereen die erin springt omdat een ander dat ook doet? 8)7

Feit is en blijft dat 120 de wettelijke maximumsnelheid in Nederland op de snelweg is. Omdat een gedeelte van de mensen consequent hard rijden, en dan nog ingehaald worden door mensen die nóg harder rijden betekent niet dat het toegestaan, veilig of verantwoord is. Degenen die 'maar' 120 rijden worden dan zelfs als 'gevaarlijk en idioot langzaam' bestempeld, terwijl ze zich keurig aan de maximum snelheid houden. Dat vind ik idioot.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:48

Ik doe toch niet hetzelfde als iedereen, dus die stelling klopt niet.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:51

jesito schreef:
Ik doe toch niet hetzelfde als iedereen, dus die stelling klopt niet.

Je geeft aan dat er meerdere zijn die hetzelfde gedrag vertonen als jij, en daarmee praat je het voor jezelf goed. En als je dat aangeeft, dan doe je idd klakkeloos mee met de schapen en de dam, de slootspringers ed....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:57

Nee hoor zij zijn diegene die mij inhalen, maar goed als ik een slootspringer ben, dan is dat zo.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:58

Pff hier heb ik zo'n hekel aan! Ik houd er helemaal niet van als mensen onnodig risico's nemen in de auto.
Gelukkig doet mijn vriend dit totaal niet :Y)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:59

@Jesito Dus omdat een ander nog harder rijdt valt het met jou nog wel mee?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:08

Ik stap niet in de auto bij idioten zoals TS beschrijft, zelfde gaat op voor mensen die hebben gedronken.. :)

Meis, als je leven je lief is kies je voor jezelf en heb je kak aan wat je vriend ervan te zeggen heeft.. Als hij hierop de relatie zou laten klappen dan is hij ook geen knip voor de neus waard! Als hij niet wil luisteren en je moet zulke drastische keuzes maken en het loopt dan stuk, moet je bij jezelf denken dat hij het niet waard was..

Of je klaagt er niet meer over en je laat jezelf naar zijn grootje rijden, dat kan ook.. :) De keus is aan jou.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:08

Wat een moraalridders zeg :D

Iedereen rijdt weleens te hard. Beweer je dat nooit te doen, dan heb je vast een dikke boete in het verleden ontvangen voor te hard rijden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:10

Quellian schreef:

Iedereen rijdt weleens te hard. Beweer je dat nooit te doen, dan heb je vast een dikke boete in het verleden ontvangen voor te hard rijden.

Oh ja, ik rij ook wel eens te hard :D Heb er net eentje binnen gehad :') Maar zo'n rijstijl als sommige mensen in dit topic beschrijven, nee, ik kan zeggen dat ik die niet heb :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:13

Quellian schreef:

Nee, nooit een dikke. En neee, ik rijd nooit 50 km te hard. Ik heb zo'n ding in de auto, dat heet cruise control. En als ie niet aanstaat, dan rijd ik gewoon de maximum snelheid. Echt wel eens een km of 5 te hard, en de hoogste die ik binnenkreeg was 10 km te hard. Toen was er ingebroken bij mijn moeder en ik was in alle staten. Maar anders? Nee. Mijn leven en dat van mijn medeweggebruikers is me heel wat meer waard dan 5 seconden eerder op mijn afspraak zijn.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:14

RiandeV schreef:
Tuurlijk, we moeten op de linkerbaan 10 km harder... 8)7
Er is in dit land een maximum snelheid. Die rijd ik en ik haal in als mensen die snelheid niet rijden. En ik let daarbij heus niet op een kilometer. Maar als ik gewoon 120 op de linkerbaan rijd en ineens (snelheid zo hoog dat ze ineens achter je zitten) doemt er iemand als Possie achter me op, rijd ik gewoon 120 verder en ga terug naar rechts zogauw dat veilig kan. (Possie houdt afstand en knippert niet, zegt ze.)
Zit er iemand als TO vriend achter me dan neem ik alle tijd en ruimte om terug naar rechts te gaan, want je moet wel goed kijken, natuurlijk...

Dan heb ik liever wel Possie achter me, al vinden beide chauffeurs me bloedirritant en vind ik beide chauffeurs, met verschillende gradatie, asociaal.

(Gisteravond weer een boete voorkomen op de A12. Zo handig, gewoon de cruisecontrol op 120, dan schrik je een stuk minder van die mobiele flitsopstellingen...)

Edit: kromme zin aangepast. :)

Thnx voor je woorden. En inderdaad ik weet zelf ook heel goed dat ik soms wel errug overdreven rijd hoor...Maar mijn mede weggebruikers zou ik echt niet bij mijn hardrij fratsen erbij mee intrekken, kijk ook al heb ik een haast bijv en kom met een rot gang vaart en rij op de linker rijstrook en zie iemand van rechts naar links komen die wil inhalen, tsja ik besef dan ook wel dat ik degene ben die ff gas terug zal moeten nemen ook al word ik niet heel erg snel iemand die zich op laat fokken maar ik vreet mezelf van binnen wel op als ik achter langzaam rijders die onder het maximum rijden, maar goed dan hoop ik dat ze snel weer naar rechts gaan zodat ik er weer de gas op kan zetten...

Maar knipperen met mijn lichten of extreem overdreven bumperkleven nee hoor dat komt niet in mijn straatje voor...Heb zelf namelijk wel keer meegemaakt hoe het voelt als jezelf aan inhalen bent maar er een belachelijke mobiele-rijder je van achteren met een rot vaart nadert en op km-verre-afstand al met zijn groot licht begint te seinen...Nou sorry maar dat vind ik meer van het asociale gedrag en die letten ook niet op hun medeweggebruikers...

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:19

pinuts schreef:
jesito: dat maakt het goed? Natuurlijk zijn er meer die zo denken, jammer is dat. Ik rij alleen 130 als ik in moet halen en het bijv niet anders kan. Niet harder. Geloof het of niet;)

Op dat moment ben je evengoed in overtreding hoor }:0

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:21

Dit topic is erg herkenbaar (en gaat trouwens erg snel), alleen bij mij is het juist mijn vriend die niet erg gecharmeerd is van mijn rijstijl. Ik rij redelijk agressief (standaard te hard), maar zal niet bumperkleven / van baan wisselen zonder richting aan te geven / door rood rijden.

Ik ben met hem met de auto naar Luxemburg (mijn auto) geweest en naar Winterberg met mijn vaders auto en eigelijk vertelde hij vorige week pas dat hij vind dat ik best agressief rij. Hij vind echter wel dat ik moet rijden, omdat we dan sneller gaan en hij vind dat ik beter autorij. Ik ga er wel rekening mee houden, maar te snel rijden (op de snelweg) zal ik waarschijnlijk wel blijven doen.

Ik heb alleen wel met hem afgesproken dat hij rijdt in het donker (omdat ik dan een beetje sterretjes zie ;( .

@ TS: Volg je gevoel!! Doe niets waar jij je niet prettig bij voelt!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:23

zorro schreef:
Ja opzich hebben jullie helemaal gelijk, maar ik vraag me af wat er dan uiteindelijk van ons terecht komt, als ik niet meer bij hem in de auto stap.. Van de andere kant, misschien krijgt hij dan wel eens door dat het menens is, dat ik dit echt niet wil. Het is het proberen waard! Ik weet niet of ik mijn kind bij hem in de auto zal durfen zetten, ik denk het eigelijk wel. Ik heb wel het vertrouwen dat hij dan anders zou rijden, maar dat zal hij ook met mij moeten doen. Hij heeft er echt alle vertrouwen in dat er niks gebeurt en dat hij alles onder controle heeft. En nee, ik ben niet zo'n miep die al bang is als een blaadje van de boom valt..

.

Nou dat denk ik dus niet he. Als zijn ego zo groot is EN daarnaast kennelijk jouw leven niet zo waardevol vind zal hij dat ook niet voor een kind doen, waarom? hij vind zijn rijstijl toch fantastisch zo? Niet meer instappen, laat hem zichzelf maar kapot rijden in een eenzijdig ongeluk

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:24

Als hij al jaren op deze manier rijd, denk ik niet dat hij die aan zal passen, mochten er kinderen komen..Hij ziet er zelf ook geen kwaad in dus.. Als jij werkelijk denkt dat je leven naast hem in gevaar is, dan stap je niet in.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:27

Die lieve jongen lijkt jou niet altijd even veel te respecteren ... Dat hoeft natuurlijk ook niet altijd maar in dit geval zou ik toch maar eieren voor je geld kiezen en niet meer bij hem in de auto stappen als hij rijdt. Misschien komt de boodschap dan beter over.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:28

Ik herken wat van mezelf in de rijstijl van jouw vriend.. :o maar als mijn vriend mij zou vragen rustiger te rijden, zou ik het ook wel doen. Je hoort rekening te houden met je passagiers :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 10:28

Wat een reacties alweer, dit maakt blijkbaar heel wat los! Ik heb alles gelezen, er was een vraag in wat voor auto hij rijdt: een mercedes met v8, en een jeep met zware diesel motor. Bij de mercedes is de snelheid het punt, dat ding kan ontzettend hard, en hij trapt hem graag in. Ik begrijp dat ook, als ik er in rijdt heb ik ook wel eens zin en geef even plankgas. Verschil met ons is dat ik stop bij 140, en hij nog graag even door trapt. Met de mercedes is hij verder minder aso in gedrag, het is puur de snelheid. Hij remt wel vrij laat. De jeep trekt minder snel op, daar is hij meer aso in gedrag in, onder het mom van: ik kom er nu aan, dus iedereen aan de kant. Maar of hij nu in mijn alfa rijdt, of in een golfje, hij blijft een wilde rijstijl hebben.

Quellian schreef:
Nou TS; volgens mij hebben we dezelfde vriend, precíes de rijstijl van mijn vriend! Buiten dat ik het doodeng bij hem in de auto vind, schaam ik me ook nog eens tot achter m'n oren tegenover andere weggebruikers, weet soms echt niet waar ik moet kijken.

Heel herkenbaar inderdaad. Maar wat doe jij er aan, blijf je instappen, blijf je er iets van zeggen?

Ik las verder nog wat dingen over een rijles nemen, hij heeft genoeg ervaring en inzicht om het dan keurig netjes te doen, vrees dat het geen enkel nut heeft. Hij geeft ook best toe trouwens dat hij aso rijdt, alleen hij ziet niet in dat het fout en gevaarlijk is. Hij heeft alles onder controle, volgens hem.

Ik heb goed over alle reacties nagedacht. Het valt me op dat de meeste mensen geen relatie met een wegpiraat zouden willen hebben, en gelijk bij zo'n persoon weg gaan. Ik doe dat niet, verder zit het goed tussen ons, en het word alleen maar beter. Genoeg plannen samen, en ik laat dat niet schieten hierom. Ik lees gelukkig ook reacties van mensen die ook samen zijn met een wegpiraat en het dus ook accepteren.

Het blijft moeilijk denk ik, maar we zullen er toch een oplossing voor moeten vinden. Ik ga er in ieder geval actief mee bezig, ik moet morgen nog even naar de stad omdat mijn pas gekochte epilady het niet doet :+ en hij wou wel even mee naar die winkel. Ik ga natuurlijk voorstellen dat ik rij, en dat ik hem wel even ophaal. Meestal zegt hij dan gelijk dat hij wel even rijdt, maar dat doen we dus niet. Ik rijdt, tenzij hij de snelheid onder de 150 houdt, op tijd remt, en verder geen aso gedrag vertoont. Ik ben benieuwd waar hij voor kiest.

Wat betreft de 5 uur rijden binnenkort, hetzelfde verhaal. Ik kan helaas niet zeggen dat ik anders niet mee ga, ik wil er juist super graag heen, en hij doet het speciaal voor mij, want zo heel veel vind hij er niet aan.

Hij hoeft zich van mij echt niet braaf aan alle regels moet houden, dat doe ik zelf ook niet, ik rijd ook wel eens wat te hard. Het moet gewoon minder aso, minder hard, minder agressief. Ik weet dat hij het kan, op de vrachtwagen rijd hij netjes, met kar rijdt hij netjes, als hij met de trailer met mijn paard rijdt rijdt hij zelfs super voorzichtig.

Vraag aan jullie, als jullie ergens naar toe gaan, wie rijdt er dan: jijzelf, of je vriend? En waarom?

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:29

heel erg herkenbaar.

Mijn ex was ook zo roekeloos in het verkeer, Geen gordel om.. Veel te hard rijden en natuurlijk niet op letten. Omdat meneer best hoog heeft gereden met een kart (ja zegt meneer zelf!!) denkt hij te weten hoe hij op onverwachte dingen moet reageren. Nou dus niet he... Ben een keer bij hem ingestapt en toen ik er achterkwam dat hij had gedronken ben ik ook zoweer uit gestapt...

Ik moet zeggen ik rij wel altijd ''door'' maar pas me eigen altijd aan de verkeerssituatie. Waar je 80 mag en ik kan maar 60, Dan rij ik 60 geen problemen mee. En gelukkig heb ik me huidige vriend ook zover dat hij zich gewoon aanpast. Hij kon eerst dan juist helemaal pissig worden dat ze niet door reden enzo haha .. maar eerst draagde hij ook geen gordel en nu wel :D