Meer vrouwen last van de; "ik-mag-je-niet-blik"?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:53

Ik schijn zo'n blik te hebben, maar doe dat niet bewust. Als ik bezig ben kan ik heel lelijk kijken (schijnt), beetje chagerijnig, terwijl ik dat helemaal niet zo bedoel. Mensen die ik niet ken schrikken ervan en denken dan vaak dat ik het op hen bedoel, of dat ik gewoon onaardig ben. En dat terwijl ik normaal gesproken juist heel vrolijk en sociaal ben.

Ik zie wel vaak van die "ik mag je niet"- blikken, en ik probeer altijd zo vriendelijk mogelijk te kijken naar mensen die me zo'n blik geven, daar heb je ze nog het meest mee, als ze het express doen natuurlijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:57

Equidea schreef:
Wij vrouwen hebben een speciale blik die alleen andere vrouwen begrijpen, ook wel bekend als de "ik-mag-je-niet-blik".

Nu krijg ik datsoort blikken dagelijks toegeworpen, de ene blik nog smeriger dan de ander...
Maar waarom in godsnaam := ? Ik daag (meestal O:) ) niet uit, ik loop er niet mij als miss europa, eerder richting miss boerderij. :=

Dus mijn conclusie is dat het met iets anders te maken moet hebben, maar wat?

Mede gedupeerden melden graag

JA! Die blik ken ik heel erg goed en jammer genoeg hebben de mannen om ons heen dat totaal niet in de gaten. :D :D

Ik werk dus als uitzendkracht, kom ik binnen bij een bedrijf en HOPLA, heb meteen de IK-MAG-JOUW-NIET blik te pakken van mijn tijdelijke collega op de afdeling, wordt ook al 4 maanden elke dag genegeerd en als het zo uitkomt en ze zegt wat, afgezeken.... :D Snap der niets van, de andere 2 meiden zijn gewoon normaal en leuk. Maar mw IK-MAG-JOUW-NIET is wel heel gezellig met de mannen...

Vraag mij dus ook af wat deze vrouwen bezielen... ik ben over 3 maanden weer weg hoor, ben maar tijdelijk!! :7

MRIIIS

Re: Meer vrouwen last van de; "ik-mag-je-niet-blik"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:59

Ik schijn af en toe ook zo'n blik te hebben, apart want ik merk er zelf niet zoveel van. Vriendinnen zeggen het wel eens :')

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:40

haha lache dit!! ja ik ken ze ook, sterker nog, volgens mij trek ik ze aan :D:D ik weet niet wát ik doe, maar het zal wel verschrikkelijk zijn ofzo, haha, meestal moet ik lachen en zwaai ik even, kunnen ze nooit zo waarderen :D

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:53

Ik kijk blijkbaar ook zo.... Heel vaak kom ik ook echt over op mensen als een of andere arrogante trut.. Maar mijn hoofd zit dan gewoon het fijnste ofzo :+. Mijn moeder zegt het ook regelmatig 'kijk eens niet zo arrogant!'. Ik vraag ook of de mensen om me heen het willen zeggen, als ik weer 'DIE' blik trek, maar het blijkt niet veel te helpen...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:59

Jullie zouden mijn moeder eens moeten zien, iedereen die ik ooit mee naar huis heb genomen heeft de vraag aan mij gesteld: mag jouw moeder mij niet? _O-
Mijn moeder kijkt standaard boos/arrogant/bitcherig of hoe je het ook wilt noemen, maar ze is juist de meest lieve en zorgzame vrouw die ik ken. Hoewel ze ook wel echt een bitch kan zijn..

Die blik heb ik dus ook van haar geërfd :Y)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:43

esmir schreef:
haha lache dit!! ja ik ken ze ook, sterker nog, volgens mij trek ik ze aan :D:D ik weet niet wát ik doe, maar het zal wel verschrikkelijk zijn ofzo, haha, meestal moet ik lachen en zwaai ik even, kunnen ze nooit zo waarderen :D

misschien moet je knipogen naar mensen die die blik naar jou doen :')
denk dat dat ook wel grappig is :+

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:53

kreeg vroeger ook vaak te horen dat ik niet altijd zo boos moest kijken. Terwijl ik eigenlijk een heel opgewekt en vrolijk persoon ben (meestal).
Die ik mag jou blik is volgens mij echt een vrouwen ding. En mannen zijn zo stom dat ze dat meestal helemaal niet in de gaten hebben.
Maar het grappige is wel dat als je iemand niet mag, dat dat bijna altijd wederzijds is, je voelt dat meestal gelijk aan van elkaar. Maar als ik iemand zonder reden niet mag, zal ik dat nooit laten merken, omdat ik dat gewoon niet eerlijk vindt.
Op de middelbare school had ik een verschrikkelijke antipathie tegen een vriendin van een vriendin van mij. Was echt volstrekt zonder reden, was eigenlijk gewoon een leuke lieve meid. Maar omdat ik het zo slech van mezelf vond deed ik altijd erg aardig tegen haar. Maar gelukkig ging zij niet zo vaak met ons mee, want volgens mij had ik dat niet eindeloos vol gehouden.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:55

Ik krijg ook constant die blikken toegeworpen haha maar ik kan er alleen maar om lachen. Schijnt overigens dat ik zelf ook vaak nogal arrogant voor me uit kijk. Ben me er alleen nooit van bewust. Dus neem ook niet iedereen serieus die mij zo een blik toewerpt :P.

Edit: Typo
Laatst bijgewerkt door Caroline1985 op 17-05-09 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:05

Ik ken hem ja. Ik ben er zelf ook wel heel goed in. :D

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:32

Ik ken hem ook wel... :D

Blijkbaar pas ik die onbewust toe, ik had een goede vriendin die me zei dat ik haar vroeger toch haatte want ik keek met zo'n blik van 'get lost b*tch' en dat terwijl ik haar echt super fijn vond en ik me rot kon amuzeren met haar :=
Blijkbaar schrik ik mensen af met m'n blik :')

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:35

Ik krijg 'm heel vaak moet ik zeggen..
& ook die blik waarbij je van boven tot onder wordt bekeken/gekeurd, haaaaat ik! (misschien nog wel meer dan de ik-mag-je-niet)

Nu hoor ik wel vaak dat ik ook regelmatig naar iemand kijk alsof ik hem/haar niet mag.. Terwijl het eigenlijk niet zo is, doe het blijkbaar af en toe onbewust.. Moet er misschien aan gaan werken, maar hoe? Ik kan moeilijk de hele tijd schaapachtig lachen,toch? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:52

Als ik iemand zie waar ik een schijthekel aan heb zie je mij ook niet lief lachen hoor :P
En als ik die blik "zomaar" (zoals vanochtend in de stiltecoupe toen ik 1 woord zei := ) dan ben ik zo eerlijk om er wat van te zeggen!!

(" wat kijk jij nou? ") :P

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:07

Ik krijg hem ook nog wel eens toegeworpen, waarom weet ik ook niet :P ?
Vooral ook van 1 collega op het werk, maar die krijgt hem dus ook fijn terug }>

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:28

ja, ik krijg hem ook vaak genoeg en loop net als TS vaak in de boerderijkleren. :P

Whihihi, die mensen hebben eerder een probleem met zichzelf denk ik dan maar :')

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:36

ikdoemaarwat schreef:
Nueve schreef:
Ik doe dat altijd onbewust! And I don't like it.

Vriendin van een vriendin van me (jaja) was laatst naar die vriendin van me toegekomen 'Mag Tessa mij niet ofzo? Ze kijkt me altijd zo arrogant/'ik-mag-je-niet' aan!'
Terwijl ik d'r gewoon een toffe meid vind.. :=

Dat heb ik dus ook
Ik schijn een bepaalde blik te hebben waarmee ik iedereen wegjaag :+

Ik krijg altijd te horen : "jeej toen ik jou voor het eerst zag vond ik je een echte bitch maar nu ik je ken val je reuze mee"

En ik heb zelf echt niks in de gaten :')

dat heb ik dus ook altijd maar ja wat kunnen we er tegen doen :p

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:19

Ik krijg ook vaak te horen dat ik mensen niet zo arrogant aan moet kijken, maar dat doe ik echt niet bewust.
En idd: Oh, ik dacht dat jij echt een bitch was, maar je bent eigenlijk gewoon aardig.

Stom. :o

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:37

Ik heb die blik ook volgens mensen, & vind dat maar wat kud!
want mensen krygen echt een verknipt beeld van je
terwyl, ik bedoel het totaal niet zo,
meestal ben ik dan gewoon in gedachten verzonken of gewoon druk bezig.

kan dus eigenlyk ook weinig zeggen over meiden die dat doen
maar als het meiden in een groep zyn kan het wel vaak met
opzet zyn. ontzettend wannabe mja :o

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:42

Ik ben ook erg bedreven in 'de blik'.
Probleem is alleen dat ik het meestal niet expres doe, als ik in gedachten ben krijg ik al vaak te horen dat ik wel wat aardiger mag kijken.
Als ik hem wel expres gebruik is het trouwens bijna altijd voor vervelende mannen, één blik en ze begrijpen de boodschap meteen.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:44

Ik heb dus ook zo'n blik!! Vaak gaat het echt onbewust dan ben ik aan het nadenken ofzo en dan kijk ik wat moeilijk! Haha!

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:46

ik heb hem af en toe onbewust := als ik van alles aan het bedenken ben in me hoofd en dan ineens op kijk ofzo, hihi maar de meeste mensen die ik belangrijk vind weten dat van me dusja ;)

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:47

ik ken het. ik schijn altijd arrogant te kijken :Y) heb echt niks door

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:48

:o Ik zit profielen te kijken en sommige kijken idd echt zo (sorry)

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:57

Ik ken het ook, maar zodra ik zelf merk dat ik het doe, probeer ik gauw een lach op te zetten :P
Maar merk het wel hoor, sommige vrouwen die je aankijken alsof je van mars komt of iets.
En het vervelende, als ze ook nog blijven staren al helemaal!

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:59

VivaLaVida schreef:
Als ik iemand zie waar ik een schijthekel aan heb zie je mij ook niet lief lachen hoor :P
En als ik die blik "zomaar" (zoals vanochtend in de stiltecoupe toen ik 1 woord zei := ) dan ben ik zo eerlijk om er wat van te zeggen!!

(" wat kijk jij nou? ") :P

oeeeh wat zei die gene? ik zou je in myn geval opje smoel hebben willen slaan in een stiltecoupe
Heb ik iig niks gezegt niet dat ik het echt doe hoor :=