Moeder leent mijn bed zomaar uit...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:52

Ik zou er ook niet blij mee zijn, maar het is toch maar voor 1 nachtje? Dan was je daarna gewoon je lakens en merk je er niks van...

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:53

In alles wat Kiwiko zegt kan ik helemaal inkomen. Als er mee van zulke ouders waren dan was de wereld een stuk gezelliger want de jeugd van tegenwoordig doet allemaal maar en luisterd voor geen klap.

Leen je bed voor een nachtje uit, gast blij, moeder blij en hele ruinie blij. Opnieuw opmaken en je ziet er niks meer van!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:54

beantsje schreef:
SamSter schreef:
Dus dan zou ik MIJN spullen moeten opruimen omdat iemand in MIJN kamer in MIJN bed wilt slapen ?!
Nee dat gebeurt niet, En het is nu ook netjes opgebergt maar je kan dr wel zo bij, En bovendien staat heel het idee me niet aan dat een vreemde in mijn kamer slaapt, loopt, zit of wat dan ook.
Een kamer is iets persoonlijks en net al de spulletjes die dr staan de dingen die in mn kastje staan en liggen.
Mn bed prima maar niet in mijn kamer!

Bovendien, Nu zeg jij wel dat het geen moeite is, Maar als dr voor jou een vreemde komt iemand die jij totaal niet kent , laat jij die dan ook zomaar zonder enige twijfel in jou kamer slapen?
We hebben het over iemand die voor de TS helemaal niet bekent is,
Als het om me zus zou gaan prima of iemand die ik ook ken en vertrouw maar geen wild vreemde.

Even de vette opmerkingen;
1. Of het gebeurt, bepaal jij niet, maar degene die jouw kamer betaalt. Punt. Het lijkt langzamerhand wel of de kinderen het laatste woord hebben...

2. Inderdaad is de vrouw voor TS niet bekend, maar voor de moeder bekend genoeg om haar uit te nodigen om te blijven slapen. Dat zou voldoende moeten zijn.

1: IK betaal mijn kamer aan mijn ouders (kostgeld)
2: dat vroeg ik niet, Vroeg of jij iemand die voor JOU vreemd is , of je die in je kamer laat slapen zonder twijfelen.

Bovendien om even op punt 1 terug te komen, k ben geen kind meer :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:55

AdelineL schreef:
beantsje schreef:

Kijk, daar hebben we het punt:
Wie is er eigenlijk uiteindelijk de baas in huis?

Ja als puber kan je hoog springen of laag springen maar van wie is het huis uiteindelijk? Wie betaalt, bepaalt.
Daarbij komt als extra puntje dat TS minderjarig is en de ouder dus sowieso het laatste woord heeft.

Mijn ouders betalen het huis uiteraard.
Maar ze zeggen vaak genoeg het is joun kamer, je bekijkt maar wat je er mee doet.
Mijn moeder komt enkel op mijn kamer om schoon te maken of de was te brengen, en ze zou het ook niet in haar hoofd halen om mijn bed uit te lenen.
Tja ik heb een top moeder.
Overigens ben ik zelf meerderjarig.

paasei......... zo verwend worden en dan niet eens een nachtje je kamer af willen staan voor het gemak van je moeder...... die je kamer schoonmaakt, je was doet..... en het ook nog eens betaald :) :)

meid, ik zou als ik jou was mijn moeder op handen dragen, en als jouw moeder vraagt (of je meedeeld, dat kan ook ) om een nacht je kamer af te staan zou ik zeggen......... met alle liefde mam! want je doet zoveel voor mij........ dat dit een kleine moeite is....

is er egens een hoek waar je in kan gaan staan en je kan gaan schamen?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:55

Mee eens!! bimmetje

Ik heb regelmatig mensen die bij mij logeren vanwege de afstanden
maar mijn zoon heeft nog nooit geklaagd dat ie zijn bed af moet staan.

Het is geven en nemen... en niet alleen nemen in deze wereld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:57

AdelineL schreef:
Zoiets vraag je als het in mijn ogen is niet eens aan je dochter.

Waarom eigenlijk niet?
Bij mij thuis is het wel vanzelfsprekend, dat anderen in je bed mogen slapen als het zo uitkomt. Ik ben heel wat keren naar de logeermatrasjes verhuisd om mijn bed aan iemand anders af te staan. Ik zie daar ook geen enkel probleem in eigenlijk.

Verder ben ik heel blij dat ik het niet erg vind om op een bed te liggen waar anderen op hebben geslapen. Lijkt me zo zonde van mijn energie als ik me daar druk om zou moeten maken :P Schoon laken er op en ik vind het prima hoor.

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:57

Eh pardon KiWiKo, je doet nu wel net of ik een verwend kreng ben die niks voor mijn moeder doet?
Ik ben altijd wel de gene die met mijn zusje de boodschappen doet.
Heb haar net nog geholpen met de tuin, ik help haak vaak genoeg mee in de huishouding etc.
Doe genoeg voor haar, maar ik zou het een hele belediging vinden als ze mij vraagt of ik mij mijn vriend wil slapen omdat er een vreemde vrouw komt slapen.
Laatst bijgewerkt door AdelineL op 16-05-09 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:58

idd paddington.

Specials

AdelineL schreef:
Eh pardon KiWiKo, je doet nu wel net of ik een verwend kreng ben die niks voor mijn moeder doet?
Heb haar net nog geholpen met de tuin, ik help haak vaak genoeg mee in de huishouding etc.
Doe genoeg voor haar, maar ik zou het een hele belediging vinden als ze mij vraagd of ik mij mijn vriend wil slapen omdat er een vreemde vrouw komt slapen.

Amen...

MamboBeach

Weet je wat het ook is, tegenwoordig maakt iedereen zich om een mug al druk.
Ik denk dat ouders tegenwoordig ook niet zo snel nee meer zeggen tegen de kinderen.
Laten zien dat ouders de baas zijn, punt. Geen discussie meer mogelijk.
Niet zo gek dat heel veel kinderen over de ouders heen lopen...

Als ik zo had gedaan tegen mijn moeder was mijn moeder gaan lachen en had gezegd dat ik hoog een boom in kon. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:00

AdelineL schreef:
Doe genoeg voor haar, maar ik zou het een hele belediging vinden als ze mij vraagt of ik mij mijn vriend wil slapen omdat er een vreemde vrouw komt slapen.

Wáárom zou je dat in hemelsnaam een belediging vinden? Echt, ik snap er niets van, vind dat zo ontzettend egoistisch overkomen namelijk... en ongetwijfeld bedoel je het niet zo, dus ik ben benieuwd hoe je het dan bedoeld :=

paddington

MamboBeach schreef:
Als ik zo had gedaan tegen mijn moeder was mijn moeder gaan lachen en had gezegd dat ik hoog een boom in kon. :j

Idd en een schop onder mijn kont denk ik... ;)

AdelineL

Nou ik ben wel even heel blij dat mijn mam en ik altijd op een lijn zitten. :D :D

intral

Als mijn moeder aan mij vroeg of ik mijn matras of bed even wou uitlenen en ik nee zou zeggen zou ze me die nacht persoonlijk op straat zetten om zelf maar een bed te zoeken denk ik :')

verder ga ik mee met KiWiKo ; wie betaalt, bepaalt....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:01

AdelineL schreef:

lief je helpt haar in de tuin........ je helpt haar in het huishouden....... is niet bijzonder, is normaal :D :D

hoe oud ben je?

mijn Sanne is 10 en die doet dat ook

Anoniem

Maar WAT is nou de moeite ervan om een nachtje bij je vriend te slapen tegenover de moeite die de andere persoon anders moet doen, als die jouw bed niet zou kunnen gebruiken?

Bimmetje

paddington schreef:
MamboBeach schreef:

hier nog 1

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:02

paddington schreef:
MamboBeach schreef:

Zoiets inderdaad! ;)

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:03

WildWings schreef:
AdelineL schreef:

Wáárom zou je dat in hemelsnaam een belediging vinden? Echt, ik snap er niets van, vind dat zo ontzettend egoistisch overkomen namelijk... en ongetwijfeld bedoel je het niet zo, dus ik ben benieuwd hoe je het dan bedoeld :=

Ik laat gewoon niemand op mijn kamer, alleen mijn zusje dan.
1. Ik vind het hardstikke goor als er een vreemd iemand in mijn bed slaapt, ook als de lakens weer verschoond worden.
2. Op mijn kamer staan allemaal kost bare spullen waar ik knetter hard voor heb gezweet en geploegt, en die kan ik niet zomaar even opruimen.
3. Ik zou het een hele belediging vinden dat mijn moeder een gast belangrijker vind als haar bloed eigen dochter.

intral

Re: Moeder leent mijn bed zomaar uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:03

@ adelineL ; t gaat om eeen kamer, niet om een leven hoor.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:04

Ik heb geen kinderen.
Maar als ik de jeugd van tegenwoordig zie, wil ik niet eens kinderen.
Kom op joh de maatschappij van tegenwoordig is niet zo vriendelijk meer.

mijn dieren zijn mijn kinderen haha.
Maar ook die weten wanneer iets mag en niet mag.
En hebben zeker wel respect voor mij.
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 16-05-09 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

AdelineL

KiWiKo schreef:
AdelineL schreef:

lief je helpt haar in de tuin........ je helpt haar in het huishouden....... is niet bijzonder, is normaal :D :D

hoe oud ben je?

Ben 19.
Is dat normaal ja? Waarom doet dan bijna niemand het?

Shadow0

AdelineL schreef:
Doe genoeg voor haar

Ik denk dat dit alleen al aangeeft dat de verhoudingen een beetje scheef liggen. Je doet die dingen namelijk niet alleen voor een ander, maar ook omdat je zelf een deel van het huishouden bent. Je eet zelf ook van die boodschappen mee, je ligt zelf ook in die tuin te zonnen als het zo uitkomt, de dingen die je daarbij doet zijn dus niet alleen om je moeder te plezieren, maar ook omdat jij daar leeft.

Maar als het niet bevalt, zou ik aanraden om op jezelf te gaan wonen, (of nog beter, in een studentenhuis). Dan leer je dat een huishouden runnen toch meer inhoudt dan je denkt, dat al die klusjes apart nog niet zo erg lijken maar dat het toch best een omschakeling is om het ineens zelf te doen. En in een studentenhuis leer je ook dat je samen afspraken moet maken, en moet accepteren dat anderen die afspraken niet altijd nakomen...

Verder lijkt een beetje flexibiliteit me niet verkeerd, daar wordt het leven zoveel fijner van :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:05

AdelineL, ik heb nog niet in je profiel gekeken, maar ben jij volwassen?!
Wat stel jij je aan zeg!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:05

KiWiKo schreef:
AdelineL schreef:

hoe oud ben je?

ik help mijn mama vrijwillig in de tuin, keuken ect. gewoon omdat ze ook heel veel voor mij doet, is de normaalste zaak van de wereld als je je moeder helpt toch? :oo
en zo extreeem sociaal ben ik nou ook weer niet opgevoed :=