xNursiex schreef:Eigenlijk zou ik niet moeten reageren doe dat dan ook niet, maar ik kan me niet inhouden!
Dit meisje, ja inderdaad ze is nog een meisje. Hoe oud ze zich ook mag gedragen, word gepest op school!
Er worden dingen naar haar gegooid. Wat een ellende, het zal je kind maar wezen/het zal jezelf maar overkomen!
En dan wordt er door bokkers gezegd, misschien niet letterlijk, dat ze het aan haarzelf te danken heeft omdat ze rookt en
"sletterig" gekleed zou gaan. Er heeft iemand zelfs hoerig genoemd ...
Daar kan ik toch ongemogelijk een goed woord over zeggen? Dit meisje word gepest en plaatst hier een noodkreet!
Hoe ze verder haar leven inricht moet ze zelf weten. Dit verdient niemand.
Als hier iemand zou posten met een bril, tien kilo te veel en een paardentrui aan naar school. Zou er dan
gezegd worden dat ze niet langer zo'n "suffe trut" moet zijn en wat hips aantrekken, anders is het haar eigen schuld dat
ze gepest word?!
Roken is een keuze, haar make-up en kleren ook. Ik wil niet zeggen dat ik het goedkeur of zelf zo ben (sterker nog, ik ben
twintig en heb de make-up niet zolang geleden pas ontdekt), maar dat maakt ook niks uit. Gelukkig maar dat iedereen
anders is ...
Hier ben ik het mee eens, anderzijds zit ik wel met verbaasde ogen te kijken naar dit topic, dat is omdat ik het zonde vind om zo'n leuk meisje(want dat ben je) te zien die al rookt en bergen make-up draagt. Mijn vraag: Ben je écht zo? wil je dat graag? of.. doe je dat om volwassener te tonen en meer een houding aan te tonen van '' Kijk mij, niemand die mij kan pesten'' en dus, jezelf verschuilen? Dit is een vraag! Niet negatief bedoeld.
Of zit er achter die bergen make-up/roken eigenlijk een klein onschuldig meisje die zich gewoon ontzettend onzeker voelt en dat het onderliggende probleem is voor de bergen make-up en roken... Dit vraag ik me gewoon af. Pesten keur ik nooit goed, hoe je er ook uit ziet. terwijl ik het wel kan begrijpen, hoe onbenullig dit ook klinkt. Het (kan) een harde wereld zijn in je pubertijd en hélaas word je vooral in die leeftijdsfase er vaak op afgerekend op je uiterlijk. Jij zit in de pubertijd en je bent je eigen identiteit aan het onwikkelen en ontdekken. Als ik mezelf vergelijk met jou.. dan klopt het dat ik op die leeftijd écht nog kind was. Speelde paardje.. Make-up? Wat is dat???
Maar wat is mijn recht om mezelf te vergelijken met jou? Ieder mens heeft zijn eigen waarden en normen en elk mens is anders. Ieder mens is uniek.. Zo ook jij!
Ik lees hier ook heftige reactie's die ik écht onterecht vind. Hou er nog wel -hoe jong of oud ze er uit ziet- rekening met haar leeftijd.
Die opmerking van Karinvdm gaat me net iets boven het hoofd. Op de manier waarop je het zegt is het net alsof je zegt. '' Als je verkracht zou ik het niet gek vinden en dus met andere woorden, dan zou het je eigen schuld nog zijn. Tenminste dat is mijn interpretatie die ik er aan geef. Als ik er dieper op in ga snap ik wat je bedoelt.. Maar dit kan niet leuk overkomen op andere mensen, en ookal loopt je naakt over straat.. Nog geen enkel reden om een persoon te verkrachten. Als de man zijn seksuele behoeftens dan niet in kan houden is het zijn fout.
Even terug op het onderwerp. Wat wil je zelf het liefst doen met deze nare pesterijen? Zou je het durven om een gesprek met je mentor aan te knopen. Of is die drempel te hoog voor jou? Zoja is het idd een héél goed idee om een brief te schrijven naar een vertrouwenspersoon of je mentor. Misschien zelfs een aardige docent die je dit durft toe vertrouwen. Pesten kan een hele impact op je leven hebben, dus is het beter om er snel wat aan te doen ipv er mee rond te blijven lopen. Hoop dat je wel geniet van je jeugd ''kind-zijn'' en dat je je goed bedenkt dat je altijd nog ''oud'' kan zijn.
Sterkte en succes.