Ik zit er al zo lang mee... Ik kan wel janken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:04

Carmenn_ schreef:
Dit mag niet, onder een andere account posten,
en je mentor mag het niet doorvertellen als jij dit niet wilt.

dat is niet waar, ik ben ook mentor en ik heb geen zwijgplicht. Wat denk je nou, als een leerlinge van mij vertelt dat ze verkracht is: dat ik dat niet mag doorvertellen? Zo zit het niet in elkaar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:07

ik vind niet dat je het uiterlijk van iemand hebt die gepest word....die zien er doorgaans anders uit....
ik vind het wel belachelijk dat je rookt,probeer juist eens op te vallen door afwijkend gedrag.....wees eens anders dan die eenheids worst van jouw leeftijd.....dat maakt je als persoonlijkheid een stuk interessanter

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:10

Wat een rare reacties zeg, de TS zit er blijkbaar behoorlijk mee, en nu wordt ze op bokt ook nog is bijna "gepest" ! :?

TS, ik denk niet echt dat er een oplossing is voor pesten, als ze eenmaal weten dat je makkelijk te pakken bent, zullen ze hun "slachtoffertje" niet snel laten gaan. :n

Ik ben zelf ook heel eventjes gepest in de eerste,en daarna (hoe schaamtelijk het ook is :o ) heb ik zelf ook gepest. Eigenlijk kwam dat doordat ik heel populair was op de basisschool(mede doordat ik gewoon heel gemeen was). Want toen ik net als jij in de brugklas kwam, dacht ik dat ik net zoveel was als op de basisschool, dat wordt door de oudere klassen gewoon niet gewaardeerd. Die hebben zoiets van:" hé opdondertje wat kom jij hier doen :r , met je stoere roken" etc. En dan ook nog een vriendje hebben in de 3e, "hun" jongen. Tsja en als t dan uit is, dan hebben ze niks meer te verliezen natuurlijk! :roll:

Ik zeg niet dat het goed is en dat ik het met ze eens ben, helemaal niet zelfs! :n Maar ik denk wel dat dat de hele reden is. En het leuke is als pester, hoe harder je pest, hoe groter je eigen reputatie wordt. klinkt allemaal heel hard, maar zo zit het wel in elkaar.

Eigenlijk is er dus eigenlijk vrij weinig aan te doen, hou je een beetje afzijdig, bemoei je vooral niet met "hun" zaken,en ga ze het liefst uit de weg,zodat je het minst opvalt. Maak niet dezelfde fout als mij door anderen te gaan pesten. Je kan wel naar je mentor gaan , maar ik denk dat dat weinig zin heeft, waarscheinlijk intresseerd dat ze vrij weinig en gaan ze wel door na schooltijd. Één opluchting, het zijn 4e jaars vooral toch? Nou dan zijn ze volgende week weg als het goed is!

Heel veel sterkte ermee in ieder geval :(:)

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:11

okee, en nu even voor ts.

ik weet ook hoe het is. :(:) Ik heb school altijd hels gevonden en gek genoeg ben ik nu zelf juf.

ik raad je aan contact te zoeken met een docent op school waar jij vertrouwen in hebt. Misschien is er schoolmaatschappelijk werk of een vertrouwenspersoon? Al is het maar om je verhaal kwijt te kunnen. wellicht hebben zij ideeen over hoe jou te helpen. Ik heb met het confronteren tussen pesters en gepestte goede ervaringen maar ook een paar slechte.

Ik vind wel dat je moet stoppen met roken maar jij mag gewoon jezelf zijn meid!! Echt waar, je hoeft niet minder make-up te smeren.
Wellicht is er een sova training. Misschien is dat wat voor jou. Ze zijn er ook via jeugdzorg, maar iemand moet dat voor jou regelen. dit gaat over voor jezelf opkomen onder andere. En zien wat er met jou gebeurt als iemand onaardig tegen jou doet.

misschien is het zo dat jij op een bepaalde manier op het gepest reageert wat de anderen motiveert om door te gaan. Je kunt proberen het te negeren. Wellicht helpt dat, maar dat hoeft niet.

Ik hoop dat het helpt dat de 4e klas weg is vanaf nu. Ze komen nog maar een paar keer terug.

Je kunt ook eens bellen met de kindertelefoon.

sterkte! je mag me altijd pm'en!!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:13

geerke schreef:
ik vind niet dat je het uiterlijk van iemand hebt die gepest word....die zien er doorgaans anders uit....
ik vind het wel belachelijk dat je rookt,probeer juist eens op te vallen door afwijkend gedrag.....wees eens anders dan die eenheids worst van jouw leeftijd.....dat maakt je als persoonlijkheid een stuk interessanter

iedereen van de leeftijd van ts probeert op zijn/haar manier zichzelf te zijn. ook door trends te volgen of zich af te zetten tegen groepjes. Wat zeg je dit onaardig, het is volkomen normaal om allerlei dingen uit te proberen. Als ik terugkijk op foto's van vroeger van mezelf zie ik ook van alles, inclusief veel make-up af en toe. Ik zie dat vooral als een masker om achter te schuilen.

En het uiterlijk van iemand die gepest wordt..... ik kan je als docent vertellen dat daar geen prototype van is hoor! wat een onzin!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:17

als eerste ben zelf heel erg lang gepest geweest dus begrijp me niet verkeerd maar kan me goed inleven in wat karinvdm zegt.

toen ik 12 was hoefde ik het niet te flikken om veel make up te dragen of te roken. was er uberhaubt niet mee bezig.
uiteraard is het geen rede om gepest te worden maar lees dat je op een groen school zit. niet om te generalisren hoor heb zelf ook op een groenschool gezeten maar neem aan dat er veel "boeren" rondlopen?
deze zijn dit gewoon niet gewend en willen daar niks mee te maken hebben.

persoonlijk vindt ik het echt klote voor je hoor dat je gepest wordt maar eerlijk vindt ik ook dat je er een beetje om vraagt.
je provoceerd met het roken en de make-up en waarschijnlijk ook je gedrag. hoe je overkomt op de rest.

pesten is nog steeds niet goed te praten hoor maar juist omdat ik zelf gepest ben geweest heb ik wel geleerd dat het ook veel spiegelen is.
ben nu een stuk zekerder dus nu gebeurd het niet meer. vroeger was ik onzeker dus kwetsbaar dus een makkelijk prooi om te pesten. en ja ik heb ook stomme acties uitgehaald die op school weer als lopende vuurtjes rondgingen.

oke nog steeds geen rede om gepest te worden maar als ik er nu aan terug denk heb ik inderdaad zoiets van ja heb er deels wel zelf om gevraagt.

dus meisje je bent 12 denk eerst eens aan jezelf, kijk ook goed naar jezelf en kijk naar wat je kunt veranderen.

je kan nog genoeg jaren er oud uitzien geniet van je jeugd

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:23

Ik vraag me af of iets minder make-up zou helpen. Misschien dat een raar idee is, maar je zou het ze op de man af kunnen vragen wat hun probleem met jou is? Als het om (waarschijnlijk) niks bijzonders gaat kan je ook zeggen: "Tja ik vind dat jouw haar ook op een dooie cavia lijkt, maar daar pest ik jou toch ook niet mee!?" (soms kan humor wel eens helpen en erger kan het geloof ik toch niet worden als ik je goed begrijp)

Blijf er in ieder geval niet alleen mee lopen.

Succes!
Laatst bijgewerkt door Leedebee op 15-05-09 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:24

rakni schreef:
geerke schreef:

iedereen van de leeftijd van ts probeert op zijn/haar manier zichzelf te zijn. ook door trends te volgen of zich af te zetten tegen groepjes. Wat zeg je dit onaardig, het is volkomen normaal om allerlei dingen uit te proberen. Als ik terugkijk op foto's van vroeger van mezelf zie ik ook van alles, inclusief veel make-up af en toe. Ik zie dat vooral als een masker om achter te schuilen.

En het uiterlijk van iemand die gepest wordt..... ik kan je als docent vertellen dat daar geen prototype van is hoor! wat een onzin!

als je docent bent valt het mij tegen dat je niet weet dat er wel degelijk een 'profiel' is van een kind wat gepest word.
Meestal gaat het om lieve,rustige kinderen die niet opvallen of willen opvallen.

Laat ik nu van TS een hele andere indruk krijgen.....ze kan natuurljk net die ene uitzondering zijn....maar ik denk meer naar een schreeuw naar aandacht in dit geval.
Ik wil niet zeggen dat ik gelijk heb natuurlijk....

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:26

xNursiex schreef:
Eigenlijk zou ik niet moeten reageren doe dat dan ook niet, maar ik kan me niet inhouden!

Dit meisje, ja inderdaad ze is nog een meisje. Hoe oud ze zich ook mag gedragen, word gepest op school!
Er worden dingen naar haar gegooid. Wat een ellende, het zal je kind maar wezen/het zal jezelf maar overkomen!

En dan wordt er door bokkers gezegd, misschien niet letterlijk, dat ze het aan haarzelf te danken heeft omdat ze rookt en
"sletterig" gekleed zou gaan. Er heeft iemand zelfs hoerig genoemd ...
Daar kan ik toch ongemogelijk een goed woord over zeggen? Dit meisje word gepest en plaatst hier een noodkreet!
Hoe ze verder haar leven inricht moet ze zelf weten. Dit verdient niemand.

Als hier iemand zou posten met een bril, tien kilo te veel en een paardentrui aan naar school. Zou er dan
gezegd worden dat ze niet langer zo'n "suffe trut" moet zijn en wat hips aantrekken, anders is het haar eigen schuld dat
ze gepest word?!

Roken is een keuze, haar make-up en kleren ook. Ik wil niet zeggen dat ik het goedkeur of zelf zo ben (sterker nog, ik ben
twintig en heb de make-up niet zolang geleden pas ontdekt), maar dat maakt ook niks uit. Gelukkig maar dat iedereen
anders is ...

Hier ben ik het mee eens, anderzijds zit ik wel met verbaasde ogen te kijken naar dit topic, dat is omdat ik het zonde vind om zo'n leuk meisje(want dat ben je) te zien die al rookt en bergen make-up draagt. Mijn vraag: Ben je écht zo? wil je dat graag? of.. doe je dat om volwassener te tonen en meer een houding aan te tonen van '' Kijk mij, niemand die mij kan pesten'' en dus, jezelf verschuilen? Dit is een vraag! Niet negatief bedoeld.

Of zit er achter die bergen make-up/roken eigenlijk een klein onschuldig meisje die zich gewoon ontzettend onzeker voelt en dat het onderliggende probleem is voor de bergen make-up en roken... Dit vraag ik me gewoon af. Pesten keur ik nooit goed, hoe je er ook uit ziet. terwijl ik het wel kan begrijpen, hoe onbenullig dit ook klinkt. Het (kan) een harde wereld zijn in je pubertijd en hélaas word je vooral in die leeftijdsfase er vaak op afgerekend op je uiterlijk. Jij zit in de pubertijd en je bent je eigen identiteit aan het onwikkelen en ontdekken. Als ik mezelf vergelijk met jou.. dan klopt het dat ik op die leeftijd écht nog kind was. Speelde paardje.. Make-up? Wat is dat??? }:0 Maar wat is mijn recht om mezelf te vergelijken met jou? Ieder mens heeft zijn eigen waarden en normen en elk mens is anders. Ieder mens is uniek.. Zo ook jij!

Ik lees hier ook heftige reactie's die ik écht onterecht vind. Hou er nog wel -hoe jong of oud ze er uit ziet- rekening met haar leeftijd.

Die opmerking van Karinvdm gaat me net iets boven het hoofd. Op de manier waarop je het zegt is het net alsof je zegt. '' Als je verkracht zou ik het niet gek vinden en dus met andere woorden, dan zou het je eigen schuld nog zijn. Tenminste dat is mijn interpretatie die ik er aan geef. Als ik er dieper op in ga snap ik wat je bedoelt.. Maar dit kan niet leuk overkomen op andere mensen, en ookal loopt je naakt over straat.. Nog geen enkel reden om een persoon te verkrachten. Als de man zijn seksuele behoeftens dan niet in kan houden is het zijn fout.

Even terug op het onderwerp. Wat wil je zelf het liefst doen met deze nare pesterijen? Zou je het durven om een gesprek met je mentor aan te knopen. Of is die drempel te hoog voor jou? Zoja is het idd een héél goed idee om een brief te schrijven naar een vertrouwenspersoon of je mentor. Misschien zelfs een aardige docent die je dit durft toe vertrouwen. Pesten kan een hele impact op je leven hebben, dus is het beter om er snel wat aan te doen ipv er mee rond te blijven lopen. Hoop dat je wel geniet van je jeugd ''kind-zijn'' en dat je je goed bedenkt dat je altijd nog ''oud'' kan zijn.

Sterkte en succes.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:32

Ik neig ook een beetje naar wat Geerke schreef. Zo te zien op de foto's heeft de jongedame in kwestie genoeg vriendinnen, en te oordelen naar de reacties in dit topic ook genoeg support van mensen die haar blijkbaar kennen.

Meid, als je mijn dochter was ging je kop onder de kraan en haalde ik de schrobber erover. En die sigaretjes kon je ook wel vergeten. Maar goed, ik ben oud en jij bent net de lagere school ontstegen. Experimenteren, okay.. maar kijk eens kritisch naar je profielfoto's: je vriendinnen zien er spontaan, fris, fruitig en vrolijk uit. Jij steekt daar behoorlijk 'oud voor je leeftijd' bij af. En dan zeg ik het vriendelijk.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:35

Sjee, arian_wolf, jij beschrijft precies mijn gedachten.

TS, praat er met je mentor over, echt. Anders houd dit niet zomaar op. Heel veel succes. Uit ervaring weet ik dat het vreselijk is. :(:)
Maar wel een tipje, ga niet roken. Of je nou 12 bent of 20, gewoon niet doen. :D En asjeblieft, doe ietsje minder make up op. Ik denk dat jij een prachtige meid van jezelf bent, en dat hoef je niet onder deze laag te verschuilen. Make up kan mooi zijn, maar het hoeft niet overdreven te worden. ;)

Celinee_

Re: Ik zit er al zo lang mee... Ik kan wel janken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:40

xNursiex schreef:
Eigenlijk zou ik niet moeten reageren doe dat dan ook niet, maar ik kan me niet inhouden!

Dit meisje, ja inderdaad ze is nog een meisje. Hoe oud ze zich ook mag gedragen, word gepest op school!
Er worden dingen naar haar gegooid. Wat een ellende, het zal je kind maar wezen/het zal jezelf maar overkomen!

En dan wordt er door bokkers gezegd, misschien niet letterlijk, dat ze het aan haarzelf te danken heeft omdat ze rookt en
"sletterig" gekleed zou gaan. Er heeft iemand zelfs hoerig genoemd ...
Daar kan ik toch ongemogelijk een goed woord over zeggen? Dit meisje word gepest en plaatst hier een noodkreet!
Hoe ze verder haar leven inricht moet ze zelf weten. Dit verdient niemand.

Als hier iemand zou posten met een bril, tien kilo te veel en een paardentrui aan naar school. Zou er dan
gezegd worden dat ze niet langer zo'n "suffe trut" moet zijn en wat hips aantrekken, anders is het haar eigen schuld dat
ze gepest word?!

Roken is een keuze, haar make-up en kleren ook. Ik wil niet zeggen dat ik het goedkeur of zelf zo ben (sterker nog, ik ben
twintig en heb de make-up niet zolang geleden pas ontdekt), maar dat maakt ook niks uit. Gelukkig maar dat iedereen
anders is ...

_/-\o_

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:41

KarinvdM schreef:
Vinden jullie het dan normaal dat een kind van 12 zoveel make-up gebruikt? Ik niet in ieder geval. :n Ik zou vroeger zo de deur niet uitgemogen hebben.

En nee, ik heb niet op het VMBO rondgelopen, dat was er in mijn tijd nog niet. :D

En dan vindt men het ook nog raar dat er soms zulke jonge meiden verkracht worden...

Sorry hoor, maar ik word echt pissig om jouw reacties. Al die make-up en dat roken is misschien niet jouw ding maar daar gaat dit hele topic niet over. het gaat om een meisje die hulp zoekt omdat ze gepest wordt. Zij kan daar niets aan doen, zij vraagt daar niet om.

En je laatste opmerking word ik helemaal ziek van. Ja het is raar dat er nog steeds meisjes verkracht worden. Ik was 5 jaar toen ik verkracht werd en ik had toen echt nog geen dikke laag make-up op mijn hoofd hoor.
Voor jou is het blijkbaar logisch dat meisjes met veel make-up op sneller verkracht worden? Omdat ze hoerig lijken ofzo? wat een rotreactie..

edit: hele topic doorgelezen..

Tegenwoordig zie je meisjes op de basisschool al met make-up en kleding waar je mond van openvalt. Ik liep toen nog vrolijk in een legging rond en speelde tikkertje en ik ben nu 19 dus sja. Tijden veranderen en ik denk dat kinderen nou eenmaal steeds eerder op hun uiterlijk beginnen te letten.

@ Ts, ik hoop dat je in sommige berichten nog wat nuttige tips hebt gelezen en ze ook gaat gebruiken. Ik hoop voor jou dat er wat aan de situatie gedaan kan worden want dit verdien jij echt niet. Sterkte!
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 15-05-09 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:45

Oeii.. Gevoelige snaar...

KarinvdM. Zou je alsjeblieft willen ophouden met die kl*te reatie's van jou? Je kan hier mensen mee kwetsen, niet alleen TS. Denk eens even na. Heb jij een plank hout voor je hasses?! Je bent kort door de bocht, per direct. En recht door zee, alleen zonder na te denken. Hallo? Aarde aan jou! Er zijn meerdere bokkers hier, die hebben gezecht dat je reactie's Not done zijn.

Kappen dus, ze kunnen gevoelig zijn.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:46

En bokt heeft weer hun laagste punt bereikt.
Deze meid heeft het er al moeilijk mee. En jullie gaan er net zo hard mee verder. Vrij zwak al noem ik het zelf. :)

MEESTAL zijn diegene die gepest worden. De stillere types op de achtergrond. De minder knappe dames.
MAAR er zijn OOK meisjes die een knappe uiterlijk hebben. maar onzeker zijn. Of iets dergelijks. Iets wat negatief genoeg is voor de pesters om haar te pesten. en dat heeft de TS.

Ik denk dat sommigen zich hier diep moeten schamen.
Als de ts veel make-up wilt dragen, dan moet ze dan doen.
Als zij het zo nodig vind. (Ondanks dat het slecht is.) als ze denkt dat roken nut heeft. Dan moet ze dat doen.
iedereen experimenteert wel eens. ;)
En zij doet dat op die leeftijd al. ;)

Ze vraagt om tips over het pesten niet of jullie het goed vinden dat ze rookt en make-up draagt.
Ga geen dingen verzinnen wat de reden kan zijn, want dat weten jullie niet.
Jullie maken het niet van dichtbij mee.
TIPS. Dat is wat ze wilt. Over het PESTEN. niet over het uiterlijk en roken.

Ik weet hoe het op die school is en ik heb het allemaal mee gemaakt. Want ik heb ook op die school gezeten. En het gaat er daar totaal niet eerlijk aan toe.
En ik heb al die verhalen gehoort. Ik heb ellis gesproken. en ze heeft het er ECHT moelijk mee. ;)

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:48

Sterkte meisje!
Ik hoop voor je dat het snel voorbij gaat. Probeer in gedachten te houden dat deze mensen gewoon hartstikke laag. En waarschijnlijk ook harstikke onzeker zijn.
Mischien zijn ze wel hartstikke jarloers omdat jij zo'n mooie meid bent!
Dat roken ben ik het ook niet mee eens, maar goed dat moet je zelf weten :)

@ Mensen op bokt. Hier zitten alle brugpiepers compleet onder de make-up. Dikke plamuur lagen zie je hier. En veel roken....dr zijn er weinig die niet 'mee' doen daaraan.
Als dit meisje dat wil, laat haar lekker dr gang gaan :D

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:50

JustaLive schreef:

KarinvdM. Zou je alsjeblieft willen ophouden met die kl*te reatie's van jou? Je kan hier mensen mee kwetsen, niet alleen TS. Denk eens even na. Heb jij een plank hout voor je hasses?! Je bent kort door de bocht, per direct. En recht door zee, alleen zonder na te denken. Hallo? Aarde aan jou! Er zijn meerdere bokkers hier, die hebben gezecht dat je reactie's Not done zijn.

En dit is wel een normale reactie?
Als je wil dat ze ophoudt moet je vooral zo door gaan.
Nadenken dametje voordat je zo'n reactie plaatst. Ik begrijp dat je het opneemt voor je vriendin. Maar deze manier is niet de goede!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:52

[quote="KarinvdM"]Vinden jullie het dan normaal dat een kind van 12 zoveel make-up gebruikt? Ik niet in ieder geval. :n Ik zou vroeger zo de deur niet uitgemogen hebben.

En nee, ik heb niet op het VMBO rondgelopen, dat was er in mijn tijd nog niet. :D

En dan vindt men het ook nog raar dat er soms zulke jonge meiden verkracht worden...[/quote]

Weet je wat mij opvalt.
Dat jij het typetje bent die in al dit soort topics mensen komt afzeiken.
met je zogenaamde mooie reacties. ;)
Jij bent voor mij wel een redelijk bekende.
Kom je veel tegen.

reacties slaan totaal nergens op.
Ik denk dat je maar gauw moet gaan als je niet eens meer normale reacties kan geven.
Als ik jou tegen was gekomen had ik je allang een grote bek gegeven.

Jou zou ik nu zo graag willen uitschelden, maar ik ga me niet meer verlagen naar dat niveau.

Ik wind me helemaal op om die poedersuiker van jou.
Jij zegt dat die meisjes er om vragen.
Hoe zielig ben jij wel niet, als je dat denkt?
God allemachtig. ZIELIG.
Sorry hoor.
Niemand vraagt er om om verkracht te worden. Dik dun, knap, lelijk. wel make-up of geen make-up.
Het maakt allemaal niet uit. Verkrachten doen ze toch. Die mafkezen.

Alsjeblieft ga weg als je niet meer normaal kan reageren.
Je verpest een topic.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:54

anneM_Ajax schreef:
JustaLive schreef:

En dit is wel een normale reactie?
Als je wil dat ze ophoudt moet je vooral zo door gaan.
Nadenken dametje voordat je zo'n reactie plaatst. Ik begrijp dat je het opneemt voor je vriendin. Maar deze manier is niet de goede!

Ah-Ah Absoluut niet ;)
Zij geeft gevoelige reactie's. Waar je mensen écht mee kunt kwetsen. Dit helpt niks zo, Zo maak je ts. Maar andere mensen ook niet blij mee ;)
Ik heb hier over nagedacht om dit te plaatsen. En já, Dit verdient ze. Ik zou haar een rotschop willen geven, Hoe onbenullig kun je zijn om dit zo te plaatsen?! *die karen dan *

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:56

Hahaha gaan we nu met zijn allen Karin pesten. :D

Jullie zijn echt zo ontzettend kinderachtig bezig.
Zijn jullie nou werkelijk een haar beter dan degenen (de pesters) op wie jullie nou af geven?
IMO niet.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:57

Dat laaste snap ik. Maar toch, ik lees iets puberaals in je reactie :P

Ik ben het ook niet eens met haar reactie, maar ze is er al meerdere keren op aangesproken door verschillende bokkers.
Je zou dat oko op normale toon kunnen doen. Nu is de kans dat zij boos wordt groot, en dan zijn jullie boos op elkaar. Dat schiet niet echt op, of wel?

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:58

Zoals ik al zei, het gaat hier NIET om de make-up of roken! Het gaat erom dat ze gepest word, en dat ze dat wil veranderen. Dus vind de reacties van KarinvdM ook zéér onterecht. Is misschien idd de generatiekloof, maar toen ik 2 jaar terug in de brugklas zat was ik zowat de enige zonder make-up e.d. Roken en make-up is háár keuze, maar daar kan ze NIET om gepest worden.
Vind dat sommige mensen hier wel iets beter kunnen nadenken voor ze zoiets plaatsen, want je kunt er TS/anderen mee kwetsen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:59

Oké, Ik zal me inhouden. En me niet meer verlagen naar haar niveau.

Karen: Sorry voor mijn boze reactie's maar je hebt mij en ik denk ook wat andere behoorlijk gekwets.
Excuseer ;)

anneM_Ajax

:D

Giolli
Zeg maar Ber!

:)