Wat stemmen jullie op 4 juni?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:42

Frouk schreef:
Adriana schreef:
Dat is mijn gevoel. Plus er is nog veel politieke onrust in Turkije.

Ja wat betreft de onrust ben ik het wel met je eens. Turkije mag er van mij best bij, maar op voorwaarde dat er rust is en rust blijft.

Ja maar dat kan je helaas niet voorspellen.
En aangezien het hiet nu goed gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:43

Goh... Tja als je hem letterlijk leest komt het daar idd op neer. Hoe zit dat eigenlijk met "uitleveren"?

Ik kan wel begrijpen welke gedachte ze er achter zet overigens. Maar ik snap ook dat het volgens de grondwet niet mag/kan. :) Dus dat lijkt me idd niet echt haalbaar.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:43

Nee, maar je kunt ze er wel op aansturen dat ze blijvende politieke rust moeten gaan creeeren op voorwaarde dat ze toegelaten worden. In andere EU landen is de politiek over het algemeen ook rustig :) Dus het kan wel, maar dan moet het land in kwestie er wel aan willen werken.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:44

Frouk schreef:
Zaina schreef:
valt me altijd op dat bokt veel VVD'ers en veel PVV'ers heeft.
zelf ga ik niet stemmen overigens

Een waarom het besluit om niet te gaan stemmen?

Ik ben tegen democratie en wil er dus ook niet aan meedoen :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:44

Oke :) En waarom tegen de democratie?

Ayasha
Blogger

Je bent tegen de democratie? Mag ik vragen waarom?

AdelineL

Frouk schreef:
Nee, maar je kunt ze er wel op aansturen dat ze blijvende politieke rust moeten gaan creeeren op voorwaarde dat ze toegelaten worden. In andere EU landen is de politiek over het algemeen ook rustig :) Dus het kan wel, maar dan moet het land in kwestie er wel aan willen werken.

Jep en dan is de vraag hebben de mensen daar vertrouwen in?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:45

Tegen democratie? Leg dat eens uit als je wil :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:45

AdelineL schreef:
Frouk schreef:

Jep en dan is de vraag hebben de mensen daar vertrouwen in?

waarschijnlijk niet direct, maar een land kan dat ook niet in een jaar veranderen. Laat ze maar een paar jaar er voor werken en ze daarna bv onder voorbehoud toelaten. Als het over een jaar 5a10 nog steeds rustig is waarom zou je Turkije dan niet gewoon toelaten :)

AdelineL

Re: Wat stemmen jullie op 4 juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:47

Zo denk ik er ook over, laat ze zich maar eerst bewijzen. :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:54

Ja precies :)

hoe denken jullie hier dan over?

De opslag van kernafval is veilig genoeg om de bouw van kerncentrales in de EU te stimuleren.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:55

Frouk schreef:
Maar toch doet Wilders in mijn ogen dan iets niet helemaal goed. Hij is voor mijn gevoel niet duidelijk genoeg dat hij ook de autochtonen wil aanpakken. Want de Wilders stemmers die ik ken (en in Heerenveen zijn dat er nog al wat) zijn allemaal buitenlander haters om het zo maar even te noemen. En een deel van hen zit zelf thuis terwijl ze prima kunnen werken.

Klopt helemaal Frouk!
Bij heel veel mensen schiet als eerste het woord buitenlanders omhoog als ze de naam Wilders horen, hij zou, als hij slim was meer de nadruk moeten gaan leggen op WIE hij wil aanpakken en niet alleen maar WAT.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:57

Citaat:
Als het over een jaar 5a10 nog steeds rustig is waarom zou je Turkije dan niet gewoon toelaten
Omdat Turkije voor 90% niet in Europa ligt misschien? Dat vind ik geen slechte reden om het land niet toe te laten. Net zoiets als - heel banaal - dat Israel meedoet aan het Eurovisie Songfestival. Dat ligt immers ook niet in Europa.

Ik stem CU. Daar kwam ik via de stemwijzer ook op uit en hoewel er een aantal punten is dat niet overeenkomt met mijn visie - het meeste komt wel overeen. Met name als het gaat om de invloed van de Europese politiek op de nationale overheden.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:57

Wildgirl schreef:
Frouk schreef:
Maar toch doet Wilders in mijn ogen dan iets niet helemaal goed. Hij is voor mijn gevoel niet duidelijk genoeg dat hij ook de autochtonen wil aanpakken. Want de Wilders stemmers die ik ken (en in Heerenveen zijn dat er nog al wat) zijn allemaal buitenlander haters om het zo maar even te noemen. En een deel van hen zit zelf thuis terwijl ze prima kunnen werken.

Klopt helemaal Frouk!
Bij heel veel mensen schiet als eerste het woord buitenlanders omhoog als ze de naam Wilders horen, hij zou, als hij slim was meer de nadruk moeten gaan leggen op WIE hij wil aanpakken en niet alleen maar WAT.

ja precies. Ik denk op die manier dat hij ook uiteindelijk nog meer mensen voor zich zou kunnen winnen :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:58

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
Als het over een jaar 5a10 nog steeds rustig is waarom zou je Turkije dan niet gewoon toelaten
Omdat Turkije voor 90% niet in Europa ligt misschien? Dat vind ik geen slechte reden om het land niet toe te laten. Net zoiets als - heel banaal - dat Israel meedoet aan het Eurovisie Songfestival. Dat ligt immers ook niet in Europa.

Ik stem CU. Daar kwam ik via de stemwijzer ook op uit en hoewel er een aantal punten is dat niet overeenkomt met mijn visie - het meeste komt wel overeen. Met name als het gaat om de invloed van de Europese politiek op de nationale overheden.

Ik denk ook dat, tenzij je je eigen partij op gaat richten, je nooit een partij zult vinden waarin je met alle punten overeen kunt komen :)

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:58

Corelli schreef:
Tegen democratie? Leg dat eens uit als je wil :)

Dat wil ik wel ;) Ik zal proberen om het kort en duidelijk uit te leggen.

ten eerste:

Democratie is een Grieks woord. Het is een samenvoeging en afkorting van 2 woorden:
- Demos, dat het volk betekent.
- Kratie, dat oordeel of autoriteit (regeren) en wetgeving betekent.
Dit betekent dat de letterlijke betekenis van het woord ‘democratie’; het oordeel (regeren) van het volk, het autoriteit van het volk of de wetgeving van het volk is.

Ik ben van mening dat God het alleenrecht heeft op het gebied van wetgeving,
ik geloof in de wetten die God voor ons gemaakt heeft, en niet in de wetten die de mens zelf heeft verzonnen.
Ik en van mening dat de wetten van God beter zijn voor de mensen namelijk, aangezien Hij ze heeft gemaakt en Hij ons het beste kent en weet wat goed is voor ons.

ten tweede

echt democratisch is het nooit, de mensen stemmen op een partij die het ene zegt en het andere doet..
dit gebeurt al zo lang als democratie bestaat en mensen blijven toch nog steeds denken dat ze echt iets in te brengen hebben, terwijl dit toch niet (altijd) het geval is.

RoodZonnetje

Re: Wat stemmen jullie op 4 juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:02

Wat bedoel je precies met de wetten van God Zaina? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Zaina

de Sharia :)
Laatst bijgewerkt door Zaina op 15-05-09 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Frouk schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ik denk ook dat, tenzij je je eigen partij op gaat richten, je nooit een partij zult vinden waarin je met alle punten overeen kunt komen :)

Daar kon je weleens gelijk in hebben :j

RoodZonnetje

Frouk schreef:
De opslag van kernafval is veilig genoeg om de bouw van kerncentrales in de EU te stimuleren.

Hier denk ik niet eens verder over na, want ik ben anti-kerncentrale :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:03

Nee het is nooit een echte democratie omdat men al vroeg heeft besloten dat wanneer mensen zelf mochten kiezen (dat was al in de tijd van de Grieken en Romeinen) het een grote puinhoop zou worden en dat men daarom gekozen heeft voor een vorm van democratie waarin er een aantal vertegenwoordigers zijn die voor het volk besluiten, met behulp van het volk (in de vorm van stemmen of een referendum) In de middeleeuwen en de vroegmoderne tijd is men langzamerhand ook overgestapt van particularisatie naar centralisatie omdat het niet mogelijk was om een land goed te besturen wanneer er teveel kleine heersers waren die hun eigen ding wilden doen.

Maar wie zou er dan voor God moeten regeren?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:04

Zaina schreef:
de Sharia

Ja, maar concreet? Een land moet toch bestuurd worden, anders krijg je prehistorische taferelen..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:04

@Zaina: jij bedoelt de wetten zoals in de Koran beschreven, denk dat dat duidelijker is ;)

@Heino: ik vind kerncentrales per definitie niet veilig. We dachten in de jaren 70 ook dat je veilig Softenon kon slikken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:04

Heino schreef:
Frouk schreef:

Hier denk ik niet eens verder over na, want ik ben anti-kerncentrale :)

Ja ik ook, maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen voor zijn, maar waarom ben je er dan voor?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:05

ja een land moet wel bestuurd worden, maar volgens de wetten van God, niet volgens een democratie. snap je?