Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:27

Ik snap best dat je een statement wilt maken maar dan doe je dat niet op deze wijze en zeker niet rum vijf jaar aaneen.

Maar ja, mensen komen kijken en betalen grof geld voor een object (ze is niet de enige gestoorde geest) waar ze mee aan kunnen geven dat de wereld zo "respectloos met dieren omgaat" (want dat zou haar doel zijn om mensen hier mee wakker te schudden).

Vraag me af als ze niet zou verkopen of ze dan ook nog zo pricipiëel zou zijn en hiermee door zou gaan......................

Anoniem

Re: Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:29

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:30

Dat mens spoort voor geen meter! De discussie over het slachten van koeien staat 'evenredig' met het slachten van katten; 'het is toch menselijke consumptie?'.. Bah, wat een vertekend beeld, zeg.

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:31

:r Tja, het is dat ik een geweten heb, maar anders zou ik wel weten wat ik met zulke mensen zou doen :x . Maar als iemand anders zich geroepen voelt..... ;)

Hoe ze het zelf ook benoemt (kunst), het is en blijft een feit dat als je op zo'n manier met dieren kunt omgaan, je toch ergens een steekje los hebt zitten. Zeker als ze op zo'n manier met haar eigen huisdier om kan gaan, dan zit er emotioneel (en natuurlijk psychisch ;) ) zeker iets niet goed. Het is gewoon jammer dat ze uberhaupt zendtijd krijgt bij zulke programma's, juist een reden voor haar om nog een keer de grenzen te overschrijden. En over Nederland en de wetten over dierenomgang, daar mag nog heel veel aan verbeterd worden.

Ach ja, ik denk dat ze zichzelf nog wel een keer tegen gaat komen. :j

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:33

Uit het verhaal op tv begreep ik dat ze de kat had geslacht om een statement te maken dat dieren niet als product beschouwd mogen worden.

Als ze nou het hele verhaal in scene had gezet (bijv. foto 1: slapende kat, foto 2: dood konijn met nep-kattenvachtje enz) had ze inderdaad een heel goed statement gehad.Maar nu vind ik het walgelijk.

Je moordt toch ook niet om te laten zien dat je tegen moorden bent? Het doel heiligt de middelen nog niet.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:36

ik heb het ook gezien gister, zat echt met open mond te kijken..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 11:39

beantsje schreef:
Je moordt toch ook niet om te laten zien dat je tegen moorden bent? Het doel heiligt de middelen nog niet.

Juistem, het is een verrekt beroerde statement als je zelf nog nét even een stapje verder gaat dan hetgene waar je zo tegen bent. Inderdaad heiligt het doel de middelen niet.

Ik zat gister dus ook echt tv te kijken 'whaaaaaaaaa, sick fiets!', vriendlief kwam kijken wat er op tv was (werd toch wel erg nieuwsgierig) en dat meidje zat met een poeslief bekkie haar verhaal te doen (eerst dacht ik nog dat het fake was).

En trouwens; katten zijn huisdieren, koeien zijn vee. Koeien worden al eeuwen gebruikt voor het vlees, de melk en de huid, katten worden al eeuwen gehouden als gezelschap en als muizenvangers. Denk dat daar ook het verschil zit.
Net als de zeehondjes; ik vind het vréselijk hoe ze worden afgeslacht om hun huid, maar ik kan het heel erg waarderen als een Eskimo een zeehond vangt en er alles van gebruikt (vlees, vacht, vet, botten).

En kunst, tja... begin me steeds meer af te vragen of alles tegenwoordig maar kunst genoemd mag worden. Ergens is eens een 'kunstenaar' geweest die een uithongerende hond tentoon heeft gesteld. Is kunst he, een hond zien creperen en uiteindelijk overlijden van de honger.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 15-05-09 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:39

beantsje schreef:
Uit het verhaal op tv begreep ik dat ze de kat had geslacht om een statement te maken dat dieren niet als product beschouwd mogen worden.

Als ze nou het hele verhaal in scene had gezet (bijv. foto 1: slapende kat, foto 2: dood konijn met nep-kattenvachtje enz) had ze inderdaad een heel goed statement gehad.Maar nu vind ik het walgelijk.

Ben ik mee eens.
Je denkt nu alleen wat een ziek persoon zij is ipv na te gaan denken over het consumptief gebruik van dieren.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:40

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:52

Gadver ik vind dit echt heel erg vies
Wat een raar mens is dat joh!
Zoiets doe je toch niet!!! :(

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:06

Quellian schreef:
En trouwens; katten zijn huisdieren, koeien zijn vee. Koeien worden al eeuwen gebruikt voor het vlees, de melk en de huid, katten worden al eeuwen gehouden als gezelschap en als muizenvangers. Denk dat daar ook het verschil zit.
Net als de zeehondjes; ik vind het vréselijk hoe ze worden afgeslacht om hun huid, maar ik kan het heel erg waarderen als een Eskimo een zeehond vangt en er alles van gebruikt (vlees, vacht, vet, botten).

Maar het blijven allemaal dieren met gevoel. En in lang niet alle maatschappijen zijn katten huisdieren en koeien vee. In India zijn koeien heilig en in China eten ze katten. Om eerlijk te zijn zie ik het verschil niet, behalve de categorieën die wij mensen er op 'geprojecteerd' hebben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 12:07

Ik zie het wel, maar ik ben dan ook een extreme kattenliefhebber, dus niet geheel objectief :D

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:12

Hehehe, ik ook hoor. Mijn kat is me heilig, en ik vind een koe ook een stuk minder aaibaar. Maar ik probeer op dat soort momenten door mijn emoties 'heen' te denken. Maar ik snap je punt zeker.

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:12

Quellian schreef:
En kunst, tja... begin me steeds meer af te vragen of alles tegenwoordig maar kunst genoemd mag worden. Ergens is eens een 'kunstenaar' geweest die een uithongerende hond tentoon heeft gesteld. Is kunst he, een hond zien creperen en uiteindelijk overlijden van de honger.

Ja, deze ken ik ook. Toch snap ik echt niet dat zulke dingen gewoon kunnen en mogen. Maar ja, het kan blijkbaar gewoon omdat mensen toch niet genoeg tegengas geven en wetten en regels het toestaan.

Ben benieuwd wanneer geaborteerde kinderen tot kunst verheven worden, misschien volgende stap? Als dit zieke gedrag zich verder ontwikkeld zou ik er niet raar van opkijken. Aziatische lichamen, herkomst onbekend (maar zouden krijgsgevangenen zijn?) zijn ook al tot kunst verheven. Zo'n tentoonstelling heb ik geen problemen mee, als ze vrije mensen zouden zijn die hun lichaam gedoneerd hebben (die heb je ook). Maar dit vind ik gewoon crimineel en mensen gaan er gewoon naartoe, ondanks dat ze de achtergrond kennen.
Je moet naar het totaalplaatje kijken en bij deze mevrouw klopt die gewoon niet omdat er ook een vorm van mishandeling in voorkomt, daarom slaat ze oa die plank zo mis.
Laatst bijgewerkt door SorayaDL op 15-05-09 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 12:15

Inderdaad Soraya, wanneer is het kunst om een rugtas van dode baby te hebben? Bedoel... anders liggen die kindertjes ook maar te vergaan in hun grafje, kun je zo'n kind beter verwerken in een rugtas, heb je het altijd bij je :)* (argument Tinkebell).

Ik denk ook dat het vooral nieuwsgierigheid is van de mens. Net als met die uithongerende hond, waarom zou iemand dat willen zien? Ik kan me niet voorstellen dat iemand het mooi vindt, ik kan me wel voorstellen dat het voor wetenschap interessant is, maar dat hoort weer geheel los te gaan van kunst. Pure sensatiezoekers denk ik dan...

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:17

Het enige wat ik kan denken is: Wat een Gestoorde Trol, ze moeten haar maar afmaken, villen en ergens in een vitrine zetten met de tekst: Deze vrouw was gestoord.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:03

Ik kijk nu het filmpje met de hamsters. Het is nog een jonge meid ook nog (denk van mijn leeftijd?)
Ik vraag mij af wat er in haar leven mis is gegaan dat ze zo doet.
Net zoals ze zegt in dat filmpje, dat er duizenden mensen dan ook verkeerd bezig zijn ivm de ballen, is bullshit.
Alleen gekken laten hele dagen hun hamster/muis in een bal lopen. En daar is zij 1 van.
Bah haar zou ik echt niet tegen moeten komen, zou eens heel graag met haar willen discuseren.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:05

Ik heb het gister ook op tv gezien, en het verhaal er achter dus ook gehoord.

Ik vind het echt ziekelijk. :r Dat mens is echt niet goed hoor. :=

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:05

Dat mens is echt ZIEK.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:06

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:06

Absurd zeg! Die vrouw tikt niet helemaal. Van de foto's word ik gewoon misselijk, gadverdamme.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:09

Ze komt niet eens uit haar woorden bij het filmpje van Dumpert. Ze weet volgens mij zelf niet eens wat ze zegt/doet.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:15

Je kat wurgen op 2 jarige leeftijd omdat hij DEPRESSIEF zou zijn??? Wat een belachelijke onzin! Verschrikkelijk wijf!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 13:17

De kat was 5, maakt imo nog geen verschil...

Kan het filmpje hier niet zien, ga er van het weekend eens voor zitten!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:18

Dat ze een statement probeert te maken, okee.
Maar dat ze in staat is om haar eigen kat om te brengen vind ik ontzettend luguber.