Rebeccaa schreef:En over kinderen van 12 en jonger e.d. tja, die kiezen er toch zélf voor om te kijken? Op tv komt toch ook vaak sex aan bod? Ja, misschien ben ik zo naïef hoor, maar of ze nou seksistische dingen zien op TMF of op Net 5 maakt ook geen bal uit, in mijn ogen. (:
Jij komt uit Ede? Komt er bij jullie vaak seks aan bod op school?
Ik heb op meerdere, zowel Christelijke als Openbare, scholen gewerkt en op geen een basisschool kwam seks vaak aan bod.
En als seks op school aan bod komt, dan gaat het over grenzen aan durven geven als mensen je lastig vallen of aanraken op een manier die je niet wilt, of het zijn min of meer biologielessen...
Er wordt echt wel eens gegniffeld en uitgedaagd of een halve puber in wording die opmerkingen maakt, en de meisjes kunnen ook wel uitdagend gekleed gaan en uitdagend dansen bij de playbackshow, maar je merkt dat ze dat vaak doen omdat inderdaad op van die videoclips de dames/danseressen zo gekleed gaan en uitdagend dansen en ze dan denken dat dat zo hoort.
Ik heb dus wel een hekel aan zulke clips omdat ze kinderen een beeld geven van manier van kleden en gedragen en omgang tussen man en vrouw en omgang met seks en liefde, die ik niet normaal vind, en waar ik ook niet achter sta. Jongens die meisjes om niets uitschelden voor "B*tch" en erger en meiden die zichzelf of elkaar onder druk zetten, of zich door jongens onder druk laten zetten om zich zo te gedragen en zo met seks om te gaan zoals op tv... Zowel in de videoclips als in sommige tv programma's/soap-series.
Seks zonder relatie, vreemd gaan, anderen gebruiken of misbruiken, iemand beoordelen of veroordelen om zijn lichaam etc, allemaal dingen waar ik niet achter sta en zulke normen en waarden wil ik ook niet promoten...