Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Nee, maar je hóeft niet OOK in de kerk te trouwen... Het ging in die post erom dat ik het onzin vind dat je verantwoording af moet leggen.
Citaat:Misschien klopt het wel dat monogaam eigenlijk een aangeleerd iets is onder het mom van 'het hoort zo.' Tel eens na hoe vaak je verliefd bent geweest en hoe vaak deze toch is overgegaan. Terwijl je nog zo dacht dat je niet zonder die persoon kon en samen wou zijn enzovoorts.
Lusitana schreef:Ik wil niet echt een godsdienst topic er van maken, maar laat ik het zo zeggen, er bestaan ook gewoon relaties tussen mensen waar (onze) god niet bij gevraagd is. Die zijn in geen enkel opzicht anders. Dus waarom wel de behoefte om god er bij te halen? Als er geen kerk in het leven was geweest had men anders gedacht.
Welshcobfan schreef:Je trouwt inderdaad in de kerk om je huwelijk te laten inzegenen, heeft niets met verantwoorden te maken.
Ik denk dat monogaam meer iets van deze tijd is, 1000 jaar geleden was het volgens mij juist weer hip om (als man, dat wel weer) zoveel mogelijk schnabbels erbij te hebben.
Ik denk daarom ook dat van oorsprong mensen niet monogaam zijn, maar dat door de veranderende samenleving (en waarden) wij dat wel zijn geworden (teminste de meesten).
Volgens de evolutie was de beste tactiek als vrouw om het zaad te krijgen van een 'stoere' vent, maar een 'watje' te hebben om het kind groot te brengen.
Ik merk wel dat ik sommige mannen heeeeeel aantrekkelijk vind! Maar ik doe er verder niets mee, kijken mag hahahah
Ze zijn nl gescheiden
Dat was respectloos en de belofte aan god verbrekend.
Ik deel mijn vent ook niet. Als hij een ander betere seks kan krijgen, dan zal hij ook maar liefde en affectie moeten gaan zoeken op een ander. Gelukkig denkt mijn vriend er net hetzelfde over. Ik ben overigens absoluut niet jaloers, hij is heel vrij (en ik ook) maar ik ben niet van tweede kansen op relationeel gebied...
Lusitana schreef:Als je van iemand houdt geef je hem de vrijheid. Dat kán de vrijheid zijn om jou los te laten en met de ander verder te gaan, en het kan de vrijheid zijn om twee of meer partners te hebben. Maar wij gunnen dat onze mannen over het algemeen niet, maar logica zit daar niet in en het heeft niet te maken met houden van, maar alles te maken met jaloezie.
Als je kinderen hebt stuur je de eerste toch ook niet weg als de volgende komt? Het is heel goed mogelijk om van meerdere tegelijk te houden en het huis te delen. Maar als het niet om kinderen gaat, met andere woorden als er sex bij te pas komt, is het ineens een stuk moeilijker voor sommigen. We vinden vaak toch dat het iets exclusiefs voor ons is met die ene die we leuk vinden, en vinden het vies en ondraaglijk als hij het ook met anderen doet. Maar waarom eigenlijk?
. RoCKyLoVE schreef:Ik heb een onderzoek gelezen over dat de mens van nature juist wel monogaam is.![]()
Omdat de man en de vrouw bij elkaar blijven om het kind op te voeden. De periode van verliefdheid gaat na 3 jaar over maar daarna schijnen mensen toch wel stoffen etc aan te maken waardoor zij samen willen blijven om kindjes te maken en ze op te voeden.

Malenka schreef:1 keer... en dan nog weet ik dat ik ook zonder hem kan. Ik wil het niet maar ik kan het wel. Ik ben alleen net zo compleet als samen met hem. Ik ben niet afhankelijk van hem. Waarom zou je jezelf zo afhankelijk van iemand maken? Zo erg dat je niet weet wat je zonder diegene zou moeten?
Lusitana schreef:Als je iemand eruit schopt die er een bij wil, houd je dus per definitie NIET van hem....
Het ligt niet zoooo makkelijk.