Meer buitenlanders op bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:16

DebjeDopje schreef:
mijn oma zei vroeger tegen ons mam dat je van paardrijden een dikke reet krijgt
dat is ook onzin, ik zit nu op mn kontbotten en rijd nu 7 á 8 jaar paard ;)

edit waar kwam die reactie vandaan van mij, die sloeg eigenlijk ook nergens op :+

oh, komt het daarvan?? mooi! dat verklaart een boel haha...

ik denk dat paardensport in sommige culturen niet zo gewoon is, maar ik weet zeker dat er best veel 'buitenlanders' hier op bokt zitten, en ook paardrijden.
maar het zullen toch voor het merendeel autochtone jonge vrouwen zijn die paardrijden (en bokken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:17

Gut het is wel weer de tijd van het jaar ofzo he, al die topics ineens.. En zoals altijd komt er weer een hoop onwetendheid naar voren, evenals vooroordelen en meer, toch jammer!

Om even ontopic te blijven: ik ben een (paardloze, arme :+) gemiddelde autochtone bokker, die waarschijnlijk meer spelfouten maakt dan Misser :P

Edit: spelfout verwijderd O:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-05-09 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 15:18

juval schreef:
DebjeDopje schreef:
mijn oma zei vroeger tegen ons mam dat je van paardrijden een dikke reet krijgt
dat is ook onzin, ik zit nu op mn kontbotten en rijd nu 7 á 8 jaar paard ;)

edit waar kwam die reactie vandaan van mij, die sloeg eigenlijk ook nergens op :+

oh, komt het daarvan?? mooi! dat verklaart een boel haha...

ik denk dat paardensport in sommige culturen niet zo gewoon is, maar ik weet zeker dat er best veel 'buitenlanders' hier op bokt zitten, en ook paardrijden.
maar het zullen toch voor het merendeel autochtone jonge vrouwen zijn die paardrijden (en bokken).

Jaa dat is wel zo dat het merendeel autochtone (vrouwen/meiden) zijn die paardrijden en bokken :)
In sommige culturen is paardrijden geen Sport maar eerder een vervoermiddel om geld te verdienen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:20

WildWings schreef:
Gut het is wel weer de tijd van het jaar ofzo he, al die topics ineens.. En zoals altijd komt er weer een hoop onwetendheid naar voren, evenals vooroordelen en meer, toch jammer!

Om even ontopic te blijven: ik ben een (paardloze, arme :+) gemiddelde autochtone bokker, die waarsschijnlijk meer spelfouten maakt dan Misser :P

1 meer in deze post :+

Misser had er geen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:20

Maar opzich is het ook logisch dat er letterlijk (dus niet procentueel) meer autochtonen dan allochtonen zijn die paardrijden of bokken.. want volgens mij heeft Nederland toch ook meer autochtonen dan allochtonen (toch?)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:21

Ik denk dat het ook wel een beetje daardoor komt, Roodje. :)
Mijn schoonvader bijv, vind het maar raar dat ik een uur ga dressuren in een bak. Mooi, maar raar!
Mijn vriend moest er ook wel aan wennen, wist ook niet dat het voor de lol gedaan werd. ;)

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 15:21

WildWings schreef:
Maar opzich is het ook logisch dat er letterlijk (dus niet procentueel) meer autochtonen dan allochtonen zijn die paardrijden of bokken.. want volgens mij heeft Nederland toch ook meer autochtonen dan allochtonen (toch?)

Jaa in Nederland zijn er meer autochtonen dan allochtonen

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:22

even tussendoor ik ben autochtoon he :+
maar vroeger in mijn mama en oma's jongere tijd :+ was het gewoon een rijkelui sport voor kakkers etc, nu zie ik niet zoveel kakkers meer rijden eigenlijk... daar worden je nagels vies van en je gaat er van zweten bah! ;)

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 15:23

DebjeDopje schreef:
even tussendoor ik ben autochtoon he :+
maar vroeger in mijn mama en oma's jongere tijd :+ was het gewoon een rijkelui sport voor kakkers etc, nu zie ik niet zoveel kakkers meer rijden eigenlijk... daar worden je nagels vies van en je gaat er van zweten bah! ;)

Zou het erg zijn als mensen dachten dat je allochtoon was :?

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:25

nee helemaal niet, maar dat had ik volgens mij nog niet gezecht en daar ging het topic best wel om
;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:25

Ik bedacht me net dat ik ook een buitenlandse ben op bokt :+ :D .

*Meldt zich dus aan }:0 *.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 15:27

DebjeDopje schreef:
nee helemaal niet, maar dat had ik volgens mij nog niet gezecht en daar ging het topic best wel om
;)

Jaa klopt maar ik vatte het ff verkeerd op ;)

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:31

gewoon een misverstand heeft iedereen ooit ;)

Rodo_

Re: Meer buitenlanders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 15:31

jup ;):)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:35

Wat mij wel opvalt is dat ik bijna nooit donkere mensen zie paardrijden. Ik ken er maar 1 en heb het sowieso nog maar heel weinig gezien.
Maar misschien hebben zij wel een reden om niet paard te rijden? Heb geen idee hoor. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar!

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:43

ik kende er een en dat was een halfbloedje, nou moet ik ook wel zeggen dat ik er niet echt op ga letten en denk van 'hee wat zit er onder die cap?' ;)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:54

AnnemiekvM schreef:
Wat mij wel opvalt is dat ik bijna nooit donkere mensen zie paardrijden. Ik ken er maar 1 en heb het sowieso nog maar heel weinig gezien.
Maar misschien hebben zij wel een reden om niet paard te rijden? Heb geen idee hoor. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar!

Volgens mij is daar ooit een 'discussie' over geweest en daar kwam toen uit dat 'donkerdere' mensen (in hun cultuur dan) paarden meestal niet als recreatie dieren dienen maar echt nog als machines en dat het daarom nog niet veel voor komt.

Kan zijn dat ik het helemaal fout heb hoor maar die stond mij ervan bij.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:03

Een poosje terug zag ik op wedstrijd een (heel donker) Surinaams meisje rijden. Haar vader las voor, met een prachtig Surinaams accent. Ik heb verschrikkelijk moeten lachen, klonk zo mooi. En vond het eigenlijk best vreemd lijken....stom eigenlijk. Dat je daar vreemd van opkijkt.....

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:03

_Micha_ schreef:
AnnemiekvM schreef:

Volgens mij is daar ooit een 'discussie' over geweest en daar kwam toen uit dat 'donkerdere' mensen (in hun cultuur dan) paarden meestal niet als recreatie dieren dienen maar echt nog als machines en dat het daarom nog niet veel voor komt.

Ik ben een "donkere" half afrikaans/half nederlandse meid met 2 paarden voor onze woonboerderij in hartje achterhoek dankzij mijn hoogopgeleide allochtone vader. En ja ik train bijna elke dag dressuur voor de lol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:05

Haha bij mij is het ook vaak: 'Ja mijn vriend rijd ook paard.' en dan: 'Huh maar hij was toch Antilliaan?' Haha ik kan dr wel om lachen. :)) Het komt gewoon niet zo vaak voor dus het is apart voor mensen, niks mis mee.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 16:05

Juul schreef:
Haha bij mij is het ook vaak: 'Ja mijn vriend rijd ook paard.' en dan: 'Huh maar hij was toch Antilliaan?' Haha ik kan dr wel om lachen. :)) Het komt gewoon niet zo vaak voor dus het is apart voor mensen, niks mis mee.

Heeft je vriend een eige paard of rijd hij op een manege ? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:08

Eigen paard. Een Dravertje. :)

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 16:10

Juul schreef:
Eigen paard. Een Dravertje. :)

oo oke, leuk :D

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:11

aad1990 schreef:
_Micha_ schreef:

Ik ben een "donkere" half afrikaans/half nederlandse meid met 2 paarden voor onze woonboerderij in hartje achterhoek dankzij mijn hoogopgeleide allochtone vader. En ja ik train bijna elke dag dressuur voor de lol.

Oh ik zeg ook absoluut niet dat het niet kan hoor en dat ik dat vind maar zo heb ik het ooit gehoord. maar natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn ik vind het juist super leuk om juist wat meer 'kleur' in de paarden wereld te zien.

Juul nu ga ik ook vooroordelen hebben hoor maar als ik die foto in je profiel zie krijg ik ook geen standaard paardrij man beeld in mijn hoofd. Verder niets discriminerends hoor ;) gewoon grappig net zoals ik wel even zou staan kijken als een van mijn (tevens 'gewoon' autochtone) vrienden zouden zeggen dat ze paardreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:12

Ik zelf ook niet hoor Micha. :D Het is dat ik hem elke zaterdag op z'n paard zie zitten. :))