Waarschijnlijk een hele blonde vraag...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:58

Ik heb jaren lang in appartementen gewoond zonder buitenruimte, dus geen balkon of zo waar ik de was kon hangen. In het eerste appartement was er helemaal geen buitenruimte, in het tweede was er wel een galerij maar als ik daar de was zou drogen zou ik wekelijks een nieuwe garderobe moeten kopen. Daar werd alles gejat dat los en vast zat. De schone was droogde dus gewoon in de woon- of slaapkamer. En ondanks dat ik nu een leuk dakterras heb, als het regent droogt de was gewoon in de waskamer. Binnen dus. Vind het veel prettiger dan een wasdroger als het "natuurlijk" gedroogd is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:09

Hmmm, ik heb jarenlang op een hele gezellige etage gewoond, waar we het dakterras (en ik moest de keuken ook delen) moesten delen met de andere huisgenoten. In de winter hing mijn was altijd in de kamer. Vervelend, maar ik was niet anders gewend. Dus die flatjes zullen vast nog veel ruimer zijn, hoor. ;)

Ik vind het verbazingwekkend als mensen niet beseffen dat niet iedereen ruim woont of kan wonen. Jeetje, waar kom je vandaan? :D

Inmiddels heb ik een fijne eengezinswoning met een heerlijke tuin in een dorp, maar toch doe ik de was vaak in de droger of hang het op zolder (daar is het relatief warm nu, dus het droogt heel snel). Wij hebben een groen parkje achter ons huis waar aardig wat vogels zitten, dus misschien snap je het al........ Voor je het weet 'FLATSCH' op mijn schone was, hahaha..... Als ik zie wat er op mijn ramen valt (zeker als de glazenwasser net is geweest :+ ).

Mijn was ruikt alsnog heerlijk, hoor. :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:09

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:11

Inderdaad, Laetitia. ;)
Huizen, ruimte en grond zijn in onze omgeving veel en veel duurder. :j

vuurneon

Re: Waarschijnlijk een hele blonde vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:12

Waarom denk je dat ik nog thuis woon :=

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:16

Nou, als ik een ding geleerd heb, is het dat een groot huis niet per se gelukkiger maakt, hoor. ;)
Ik ben dolgelukkig met ons gezellige rijtjeshuisje juist. Zou het echt niet willen ruilen voor een kasteel, echt niet. :n

En ik was destijds ook dolblij met die etage. Heb er superleuke tijden gehad met mijn vriendinnen die ook in dat huis woonden. Die herinneringen, we hebben het er nog vaak over. Ben juist blij dat ik dat heb meegemaakt en niet meteen ben gaan samen wonen met een vent ergens..... :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:41

Ik ben supergelukkig met mijn 60m2! ik ben nl. altijd in een uur klaar met schoonmaken!

Terwijl een vriendin van mij een zeer groot nieuwbouwhuis heeft en zij is echt een hele ochtend van 3 uur kwijt op zaterdag om het huis schoon te hebben...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:45

Ik vind wat kleiner vaak ook veel gezelliger :D . Heerlijk dat mijn kindje vlakbij me kan spelen met haar vriendjes en niet ergens op een kamer achteraf. Lijkt mij niets, het is veel gezelliger zo. Ik zou eigenlijk vooral buiten juist wel wat meer ruimte willen hebben, al hebben we een fijne tuin. Maar goed, ik bedoel natuurlijk een enorm stuk land om mijn paard en de paarden van vriendinnen op te houden ofzo. Maar dat blijft een droom waarschijnlijk. :) :) :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:51

hihi wij hebben ook absoluut geen groot huis, gewoon een hoekhuis. Maar die zolder is zooooo handig! In het trapgat kun je precies een dekbedovertrek neerhangen te drogen! (lits jumeaux maat he). (aangezien het hier immers over de was gaat hahahah)

(als ik niet zo ziek was en ben was ik allang uit huis en had ik met liefde genoten van een knus kamertje, maar helaas... dus dan nog maar genieten van de gemakken thuis! incl de ideaal waszolder hihi )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:52

Wat heb je dan, meis? :(:)

Joh, als je het goed hebt thuis, prima toch? Ik hoop ook dat mijn dochter heeeeeel lang bij mama blijft wonen later. :D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:55

Ons te koop staande appartement heeft zelfs een verbod van de schoonheidscommissie om de was over het balkon heen te hangen! :+
Dat past niet in de gedachtengang van de architect... _O-
Fijn dat de architect dan wel heeft gedacht aan een andere ophangmogelijkheid dmv een soort muurtje waar geen enkel wasrekje volledig tussenpast...
Da's vast een man geweest, die nooit de was doet!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 00:01

hahha als het aan mijn moeder ligt blijf ik altijd heeeel dicht bij hun in de buurt, sja risico van het nakomertje zijn. Maar ik merk zelf ook dat ik heel erg gehecht ben aan mijn ouders (jaja ik ben een echt vaders en moederskindje :P )
Ik heb een zware vorm van allergische astma en reageer slecht op medicatie (ga daarom ook een traject beginnen van immuumtherapie dat 3 tot 5 jaar duurt met heeeeel veel prikken). Dus ben aardig beperkt helaas. (heb daarom ook een goed huis nodig, dat goed geisoleerd is en vooral goed schoon is en niet te dicht bij een groot grasveld)
Maar heb lieve ouders en genoeg ruimte in huis om elkaar niet voor de voeten te lopen.
Maar die zolder... dat wil ik later ook! Zoooo handig! Kunnen 4 wasrekken kwijt (en hebben ook een balkon) en beddengoed kan ook makkelijk drogen!
Maar goed, bij gebrek aan zolder ga ik dan later wel een droger aanschaffen hahahah (gemak dient de mens toch?). Die mis ik nu dus ivm de ideale zolder!
Jammer dat hier de huizen ook aardig duur zijn (huis met stukje wei en stal kan ik wel vergeten, of ik moet met een gulle, rijke kerel trouwen!)

Echt suf dat je in sommige flats niet eens je was naar buiten mag hangen omdat het lelijk staat :Y) Vochtige was in huis laten drogen is ook niet ideaal, want de meeste kamers houden niet van vocht! (van de thuiszorg mag ik eigenlijk ook geen was in huis ophangen, ivm vocht)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 00:15

Wat vervelend voor je, joh, dat wist ik helemaal niet. Sterkte dan maar, hoor!!! :(:)

Ik hou zelf erg van schone huizen, ik ben dus ook kraakhelder. :D
Kost soms wat tijd, maar met een lekker muziekje op en de juiste routine, vind ik schoonmaken helemaal niet zo erg. Kan me je ouders ook goed voorstellen. Het is toch gewoon gezellig met je dochter, althans, zo ervaar ik het. Hopelijk vind ik dat ook als ze pubert, hoor, hahaha (ze is nog maar 4)..... :D ;)

Ik vind het ook onzin dat mensen hun was niet buiten mogen hangen, vanwege de wens van de architect. :+
Mijn hemel, wat een onzin, hahaha...... In bv Italie vind ik al die was juist wel wat hebben in die straatjes.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 00:16

wedden dat de architect ook handelt in drogers }>

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 00:18

In Italie hebben ze sowieso al veel meer begrepen van het begrip 'architectuur' dan hier in Holland. :+
Dus...... :D

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:10

Oooh mijn god wat erg dit topic :=
Beetje wereldvreemd ben je wel hoor, eigenlijk behoorlijk ernstig....

Maar als ik het goed begrijp wachten jullie altijd tot het niet meer regent? Dus ook als het een paar dagen achter elkaar regent?
En als het nou vriest? Dan bevriest je natte was toch buiten? :=

Overigens ken ik weinig mensen met een garage, hier staan alle auto's gewoon op straat.
En vaak als mensen een garage hebben staan de auto's alsnog buiten omdat de garage vol zit met fietsen en weet ik het wat allemaal.
En ik woon niet eens in een stad... (wel in de randstad, wat een verschil blijkbaar met Groningen)
Onze autoradio kan eruit, erg handig tegen diefstal weet je ;)

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:35

ik heb zo goed als een flatje in schiedam gekocht..
en daar heb ik een best groot balkon..
maar in de papieren staat dat er niks aan het balkon hek aan de buitenkant mag worden gehangen...
dus de mensen waar ik het van hoop te kopen hebben 3 waslijnen gespannen tussen de 2 muren :D
en aangezien mijn balkon op het zuide is staat de heledag de zon dr op :P
dus huppa voor ik het opgehangen heb is het dan al droog..
maar me handdoeken zou ik niet ophangen die gooi ik in de droger..
anders worden ze zo hard O:)
en ik hou daar niet zo van moet wel lekker zacht zijn :o

ene zo wordt je was ook niet nat als het gaat regenen!!
ja tenzij de wind op me balkon staan hahaha
maar daar denk ik eigelijk niet aan hoor :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 15:25

Mereltje; Je was bevriest niet als je het in de kou buitenhangt. Helemaal windstil is het namelijk nooit he? :P

MarvanTom; Rare architect! Inderdaad wat Welshcobfan zegt!

Ik wilde overigens zelf altijd een gigantisch huis, maar daar heb ik me overheen gezet. Doe me maar een klein knus huisje met een stukje land, een bak en een stal. Makkelijk om schoon te maken. Oohja, vergeet de tuin niet voor de waslijn :Y)
Anyway, eerst maar lekker dromen en geld verdienen :j
Ik wilde altijd een schoonmaakster 8)7 Maar dat hoeft nu ook niet meer, onzin. Ik kan zelf ook wel schoonmaken. :')

Squit; Dat klinkt echt super, hele dag zon.
Wij hangen onze handdoeken express wel op, wij houden juist wel van harde handdoeken, kan je je lekker droogschuren :=

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:38

Janine1990 meen je dat nou???
oww ik haat het echt!!!
mijn ex zijn moeder heeft geen droger..
en als ik dan daar ging douche owwwwww ik ergerde me er dood aan haha
ik ben altijd aan zachte handdoeken gewend of verwend ;) :o
ook al moet ik me droger straks aanzetten voor 7 handdoeken en washandjes maakt mij niet uit..
ik wil me niet afdrogen met schuurpapier :+

jaaaa lekker he de heldag zon :D
en ik kijk op een grasveldje dus heerlijk geen huizen voor me neus ;)
en de zon staat dan ook de heledag op me slaap en woonkamer..
ik vind het van de slaapkamer even iets minder maarja..
me was is dan wel zo droog je kan niet alles hebben he ;)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:15

jij kent niemand die op kamers in groningen woont? Want dan heb je dus een kamer, vaak geen droger.. En dan tadaa, bestaat er toch nog een droogrekje.. Droogt snel in de badkamer;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 16:29

Jaa, veel klasgenoten wonen op kamers. Maar ze wassen thuis he? :P

Sorry Squit, ik meen het echt := We wassen ook niet met wasverzachter O:) (handdoeken dan he?)
Droger aan voor 7 handdoeken is overigens niet zo heel weinig toch? Bij mij gaat er soms op het laatste moment nog een dekbedovertrek in, zonder verdere was.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:00

@ Janine1990: Mijn haar is zelfs een keer bevroren toen ik met nat haar op de fiets zat, dus wat heeft dat met windstil zijn te maken? :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 18:01

Nat haar is zwaarder dan was dat uit de wasmachine komt?
Want als je was ophangt is het al wel gecentrifugeerd...

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:19

:=

Oke wat jij wil....

Zou toch wel wat aan je algemene kennis doen, wordt nog zwaar voor je als je in de echte wereld gaat leven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 18:21

Jaa sorry, ik leef in een fantasiewereld... 8)7
Ik heb het véél te goed, word verwend, niet normaal.
Maar het echte leven, nee dat heb ik vast nog nooit meegemaakt...

Niet te snel oordelen dame ;)
Ik heb soms mijn minder snuggere momenten en kan heel bekrompen denken. Maar dat wil niet zeggen dat ik nog niets van de wereld heb gezien, of het échte leven niet ken.