het sloopt me, hoe moet ik het hem duidelijk maken..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:05

Ik ben het eens dat je het beter uit kunt maken.
Nu doet hij zijn best omdat hij verbaasd is, maar dit houdt ook op. Het kan over een week zijn, over een maand, maar dan vervalt hij weer in zijn oude patroon,wat jou dan weer ontzettend verdrietig zal maken :(:) .

Ik las dat je een niet al te hoge dunk van jezelf hebt op dit moment. Is het dan niet beter om je eerst hierop te storten? Jezelf sterk en onafhankelijk maken! Daarna komt een gelukkige relatie van zelf wel! Jij komt op de eerste plaats; niet hij! Hij zou blij moeten zijn dat jij tijd voor hem vrij wilt maken! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:51

principal schreef:
Zoals al overal vermeld wordt, het ligt aan het karakter/opvoeding vd jongen/man.
Je moet zeker jezelf niet laten vallen, blijf doen wat je leuk vind, vraag jij iets en hij zegt nee, oke pech, doe je lekker wat je ging doen.

Mannen denken heel anders, eerst hunzelf dan vrienden, familie en dan pas kom jij. Eigenlijk moeten wij ook zo denken. En er lopen er veel rond en niet iedereen is hetzelfde er zal er zeker 1 tussen zitten die wel meer aan jou denkt.

Beslis voor jezelf, en denk aan jezelf.

Niet elke man hoor :\ ......... heb je echt de verkeerde :j

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:25

feliciaa schreef:
Ik heb hem vandaag niet gezien. Ik belde hem vanmiddag op en vertelde dat ik naar mijn paard ging en dat hij wel mee kon, hij kwam zoals gewoonlijk weer met allemaal smoesjes. Ik heb toen gelijk gezegd, oke dan niet dan zie ik je morgen wel en daar was hij volgens mij nogal verbaast over. Want hij bood metteen aan om een andere dag mee te gaan.

Precies, zoals ik al had gezegt moet jij je hetzelfde gedragen als dat hij doet. Vraag hem niet eens meer mee, je weet inmiddels toch al dat die dat liever niet wilt. Als je hem niet eens meer meevraagt zal die al helemaal gaan beseffen waar die mee bezig is.
Hoe meer jij je gaat gedragen zoals hem, hoe meer hij het doorkrijgt.
Laat hem maar eens lekker achter jou aanlopen i.p.v. andersom!! Respect is wel 1 van de belangrijkste dingen in een relatie heb ik geleerd, en zorg er altijd voor dat je gerespecteerd word door je vriend. Als dat niet zo is is er iets flink mis...
Hij heeft het ontzettend makkelijk zo omdat die gewent is dat jij alles voor hem doet, maar meid... denk eens even goed na!
Het zou ook andersom moeten zijn, en dat is niet meer dan normaal. In een relatie is het nou eenmaal nemen en geven.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:37

feliciaa schreef:
Nee, hij gaat nooit mee naar de paarden, af en toe zegt hij weleens ja als ik het vraag maar wanneer die dag dan aanbreekt heeft hij wel weer een smoesje waardoor hij niet mee gaat. Voor mij is het ook niet leuk wanneer hij mee gaat omdat hij alleen maar vreselijk shagarijnig word en we toch ruzie krijgen. Ik vraag hem dus steeds minder vaak mee. Wel bied ik aan mee te gaan als hij bijvoorbeeld een zaal voetbaltoernooi heeft maar dat hoeft van hem ook niet, al krijg ik het na lang zeuren wel voor elkaar maar hij laat niet merken dat hij het dan ook fijn vind als ik er ben en stuurt me naar een uurtje weer naar huis.

Zijn familie is helemaal niet zo strikt, ze geloven wel in Allah en willen ook dat mijn vriend moslim is en blijft maar ze doen niet aan die dingen als uithuwelijken en hebben er ook geen problemen mee als hij met mij zou gaan trouwen. Zijn vader heeft zelf ook een nederlandse vriendin gehad voor een paar jaar.

Het is niet zo dat ik mijn paarden aan de kant zet voor hem want mijn paarden gaan voor alles en dat weet hij ook (al begrijpt hij me nog steeds niet). Op dat gebied laat ik dus niet over me heen lopen.

Op dat gebied laat je niet over je heenlopen (paarden), maar dat zou op geen een gebied moeten kunnen. Hij is totaal respectloost tegenover jou, dat zie je toch hopelijk wel in nou je hier alles zo ziet staan, en de reacties van andere hebt gelezen?
Wat ik zou doen als ik jou was eens goed met hem praten, en als het dan nog niet duidelijk is voor hem, en als er dan nog niks veranderd dan zou ik er zeer zeker een punt achter zetten.
Ik twijfelde ook constant over het uitmaken met mij en mijn ex, als ik het van plan was vond ik het opeens weer zielig, en wou ik het nog een kans geven. Totdat ik onze relatie op een gegeven moment wel 10 nieuwe kansen had gegeven, maar het werd maar niet beter... sterker nog: Onze relatie werd steeds slechter... we kregen steeds vaker ruzie, gingen steeds vaker dingen doen zonder elkaar en spraken elkaar zo een paar dagen niet. Toen brak het moment aan dat ik er een punt achter heb gezet nadat ik er heel veel over had gepraat met me ouders en zussen.
En wat ik noooooit van tevoren had gelooft was dat ik ontzettend OPGELUCHT was nadat ik het had uitgemaakt.
Eindelijk van die ruzies af, van dat getwijfel, van dat verdriet... eindelijk was ik er vanaf. Het scheelde zoveeeel!!
En al zou jij de beslissing nemen het uit te maken, als jullie echt bij elkaar horen komt dat vanzelf wel weer een keer goed. Niet al snel, miss pas over een jaar ofzo...
Jij verdiend een vele leukere, lievere jongen waar je lol mee kan hebben. En zo'n jongen bestaat ook voor jou, zoals ik gelukkig al heb gevonden.
Geef eens een keer toe dat hij miss gewoon niet de ware voor je is, dat ie miss wel niet zo jou type is? Zo erg is dat toch niet...?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:38

Meid, je bent niet gelukkig in deze situatie, wat doe je er nog? Mijn gevoel zegt; He's not that into you.
Je kan heel veel van iemand houden en iemand kan ook van jou houden maar dat wil nog niet betekenen dat het werkt en dat het voor altijd bedoeld is. Ik en mijn ex hielden ook van elkaar ook toen het uitging, het was gewoon beter voor mij en voor hem. Het houden van gaat over. Je moet iemand zoeken die je gelukkig maakt uit zich zelf en ziet dat jij deze acties niet echt waardeerd.
Praat erover en maak 'm duidelijk wat je dwarszit en neem dan de beslissing doorgaan of kappen.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:26

Oei wat lastig. Ik heb ook een beetje in dezelfde soort relaties gezeten... wel met nederlandse jongens overigens, maar er zijn een heleboel mensen in dit topic die gelijk hebben; Hoe meer initiatief we zelf tonen en alle zaakjes regelen, hoe minder hij zal gaan doen. Ik plande ook vaak mijn dag om mijn ex heen.

Uiteindelijk is dat vorig jaar januari stukgelopen en heb ik mezelf wakkergeschud. Zo ver ging ik het nooit meer laten komen. Ik heb een heel jaar heel hard aan mezelf gewerkt, en nog steeds. Ik wilde me niet meer afhankelijk opstellen, en om dat te bereiken, moest ik zelfstandiger worden ;) .

Ik zeg niet dat je nu een einde moet maken aan je relatie, maar ik zou wel beginnen met jezelf wat onafhankelijker te maken. Dat kan sowieso geen kwaad, en gaat hij misschien ook inzien dat het leven anders in elkaar zit dan dat hij nu denkt.. al betwijfel ik dat laatste. Kies voor jezelf!

feliciaa

Re: het sloopt me, hoe moet ik het hem duidelijk maken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 09:42

@ paradox: Daar ben ik druk mee bezig, ik ben zoals ik al eerder gezegd heb onder behandeling van een psycholoog (ik heb er zelfs 2). Dit is overigens niet de eerste keer dat ik onder behandeling ben van een psycholoog. Ik heb tot 2 jaar terug ook bij 2 verschillende psychologen gelopen.
@ moelie: Ja ik zie in dat ik op geen enkel vlak over me heen moet laten lopen. Ik probeer nu ook sinds een tijdje niet meer over me heen te laten lopen, niet door mijn vriend maar ook niet door de andere mensen om mij heen. Ik vind het erg moeilijk maar ik doe mijn best. Dit is ook een onderdeel waar ik veel over praat met mijn psycholoog.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:57

Nou Feliciaa, hou vol en zet jezelf op de eerste plaats........

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 19:49

Ik heb jullie hulp weer even nodig...
Ik heb het er de laatste dagen goed met mijn vriend over gehad. Ik heb een aantal keren echt recht in zijn gezicht tegen hem gezegd dat ik het niet meer trek en wat er allemaal moet veranderen, en dat het niet normaal is hoe hij doet..
Maar het lijkt gewoon niet tot hem door te dringen.. Hij word alleen maar kwaad dat ik er steeds over zeur en hij zegt steeds je hebt me zo genomen en ik ga niet veranderen dus wen er maar aan.. En dat is ook wel zo, ik heb hem ook zo genomen maar ik kon toch ook niet vanaf het begin weten dat hij altijd zo zou blijven en dat hij nooit eens een keer bij mijn ouders wou gaan zitten.. Want dat had hij van te voren niet aangekondigd...
Het lijkt gewoon of intereseert het hem niet wat ik denk en voel en heeft hij niks voor me over..
Ik ben nu echt op een punt dat ik begin te twijfelen of ik het niet beter uit kan maken.. Maar ik kan het niet.. Iets in mij houd me tegen en diep van binnen hou ik gewoon heel veel van hem..
Ik heb nu het gevoel dat ik mezelf er alleen maar mee heb want ik ben nu degene die de hele dag met een rot gevoel rond loopt, ik kan mijn gedachten er maar niet vanaf zetten.. Terwijl het lijkt alsof mijn vriend er helemaal niet bezig is. Ookal heb ik hem al een aantal dagen niet gezien en doe ik heel bot tegen hem..

Kunnen jullie me helpen? Ik weet even niet meer wat ik moet doen..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:54

2 dingen:
1) Je moet mensen niet willen veranderen. Hij heeft een goed punt: hij is zo en hij wil of kan zich niet aanpassen naar jouw wensen.
2) Met zijn gedrag maakt hij jou ongelukkig, en dat gaat niet veranderen (zie punt 1). Je kunt 2 dingen doen. Accepteren dat je een ongelukkig leven voor de boeg hebt met deze jongen (of denk je dat je ooit gelukkig kunt worden als iemand zich zo gedraagd?), of er een punt achter zetten.

Klinkt misschien cru maar jouw punt is duidelijk, en dat van hem ook...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:01

Ja hoor, ik kan je best een raad geven waar je wat mee kan: laten gaan die gast. Hij is niet in jou en jouw leven geïnteresseerd en jij bouwt het jouwe om hem heen. Dat gaat 'm dus niet worden ....

Ik begrijp best dat het moeilijk is om iemand waarmee je al wat langer een relatie hebt los te laten, maar heus, soms is dat zo'n opluchting! Kan je gewoon weer jezelf zijn in plaats van te voldoen aan een plaatje dat iemand van jou heeft of te hopen dat iemand anders aan jouw ideaalplaatje gaat voldoen.

De relatie beëindigen doet zeer maar dat is maar voor bepaalde tijd. Da's beter toch dan een leven lang ongelukkig zijn met iemand die jou niet voldoende respecteert om een beetje moeite te doen?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 20:24

@ Yessy: Het is ook eigenlijk ook niet echt veranderen wat ik van hem vraag. Ik probeer hem duidelijk te maken dat het niet normaal is dat hij niet geintreseerd is in alles wat ik doe of wat met mij te maken heeft en zo ook mijn ouders.
Het enige wat ik van hem vraag is dat hij er ook eens wat moeite gaat doen om onze relatie te laten slagen want zelfs daar lijkt hij helemaal niet mee bezig te zijn.. Als ik hem aan de telefoon heb ook. Het voelt alsof het hem niks kan schelen hoe het verder gaat en dat ik maar moet veranderen en dat het anders niks doet.
Hij vraagt dus wel van mij om te veranderen (waar ik best bereid toe ben), maar hij wil zelf niet tegemoet komen en ik ben niet van plan om zich helemaal aan te passen zodat het alleen naar zijn wensen verloopt..
Wat hem niet lekker zit is mijn onzekerheid en iets wat in het verleden met mij is gebeurd waardoor ik nogal wat problemen heb met dingen die met sex te maken hebben, ik ben hiervoor onder behandeling van een psycholoog, voor mezelf maar ook een beetje voor hem omdat ik ook wel snap dat dit voor hem niet makkelijk is. Of terwijl ik ben al aan het veranderen voor hem.. En hij weigert ook maar een beetje moeite voor mij te gaan doen..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:31

Je vraagt hem geinteresseerder te zijn in jouw leven, wat ik heel goed begrijp, ik denk dat er weinig vrouwen zijn die met iemand willen samenleven die geen interesse in hen tonen. Maar zelfs die aanpassing wil hij niet doen... dat zegt toch genoeg?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 20:35

Ja eigenlijk wel.. En toch.. Iets in me zegt dat hij wel van me houd en dat ik moet blijven vol houden tot het tot hem doordringt.. Maar aan de andere kant ik weet niet hoelang ik dat nog vol ga houden voordat ik helemaal in stort..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:46

Persoonlijk zou ik er een punt achter zetten, maar dat is mijn mening. Hoe moeilijk het ook is.
Uit jouw verhaal maak ik op dat je niet gelukkig bent, misschien heb ik dat verkeerd gelezen dus verbeter mij als ik het fout heb.

Wil je op deze manier je leven verder leiden?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:49

meid wat doe je jezelf aan????????

een relatie heeft niks, nul, comma, nul met opofferen te maken........ en dat is nu net wat jij aan het doen bent.........

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:01

In het begin van een relatie is alles leuk en spannend. Je wil elkaar leren kennen etc.
Na 2 jaar, zolang heb je toch al een relatie met hem?? Moet je naar elkaar toe gegroeid zijn. Je moet van alles van elkaar weten. Een ´goede´ relatie hebben met zijn ouders maar hij ook met jou ouders.
Het is geven en nemen. En zoals ik het nu gelezen heb ben jij de enige die aan het geven is en neemt hij alleen maar. Een relatie heb je als je geinteresseerd bent in elkaar. En dat is hij blijbaar niet echt in jou.

Geen gelijkwaardigheid en dus ook geen relatie!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:35

feliciaa schreef:
Ja eigenlijk wel.. En toch.. Iets in me zegt dat hij wel van me houd en dat ik moet blijven vol houden tot het tot hem doordringt.. Maar aan de andere kant ik weet niet hoelang ik dat nog vol ga houden voordat ik helemaal in stort..

Als ik zo al jouw reacties lees breek je vriendje al het goede werk van de psycholoog net zo hard weer af als de psych het op kan bouwen. Zorg eens eerst voor jezelf ipv tegelijk te proberen om een kerel te heropvoeden (wat trouwens een onmogelijkheid is)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:11

Verleid me, verstik me
pak m'n vrijheid af
bemin me, beperk me
ga je gang, ik ben laf

Je wilt samensmelten
- een onnozel idee -
maar ik ben romantisch
ik ga d’r in mee...

Kneed me en knecht me
wees lief en gemeen
gun me de plek
van het blok aan je been

Als jij mijn vrouw bent
ben ik je man
dan vechten we samen
voor dat wat niet kan

We doen nóg meer water bij onze wijn
totdat er alléén nog maar water zal zijn
helder maar smaakloos, geen kleur meer, geen gloed
zo leven we samen de dood tegemoet

Weg met de eenzaamheid, leve de sleur
jaloezie, irritatie, gesprekken, gezeur
de liefde geeft hoop, de liefde heeft zin
de liefde is een valstrik, maar ik trap er zo graag in

Steeds dezelfde fouten
steeds dezelfde pijn
bijna net zo gruwelijk
als helemaal alleen te zijn

Misschien is het deze keer anders
misschien is het deze keer waar
is alle wijsheid van de wereld maar een fout
ik wil het graag geloven, want ik houd zoveel van haar

Het spel is weer begonnen
ik zit er midden in
verslaafd als een verslaafde
verzetten heeft geen zin

Ik kan alleen verliezen
mijn hart en mijn verstand
de liefde laat pas los
als ze is opgebrand

Dan ben je weer jezelf
alleen en onbemind
maar volwassen en verstandig
. . .
totdat het weer begint

Hans Teeuwen slaat de plank niet altijd mis. Meisje, denk aan jezelf. Dump the zero and get yourself a hero!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:19

feliciaa schreef:
Ik heb jullie hulp weer even nodig...
Ik heb het er de laatste dagen goed met mijn vriend over gehad. Ik heb een aantal keren echt recht in zijn gezicht tegen hem gezegd dat ik het niet meer trek en wat er allemaal moet veranderen, en dat het niet normaal is hoe hij doet..
Maar het lijkt gewoon niet tot hem door te dringen.. Hij word alleen maar kwaad dat ik er steeds over zeur en hij zegt steeds je hebt me zo genomen en ik ga niet veranderen dus wen er maar aan.. En dat is ook wel zo, ik heb hem ook zo genomen maar ik kon toch ook niet vanaf het begin weten dat hij altijd zo zou blijven en dat hij nooit eens een keer bij mijn ouders wou gaan zitten.. Want dat had hij van te voren niet aangekondigd...
Het lijkt gewoon of intereseert het hem niet wat ik denk en voel en heeft hij niks voor me over..
Ik ben nu echt op een punt dat ik begin te twijfelen of ik het niet beter uit kan maken.. Maar ik kan het niet.. Iets in mij houd me tegen en diep van binnen hou ik gewoon heel veel van hem..
Ik heb nu het gevoel dat ik mezelf er alleen maar mee heb want ik ben nu degene die de hele dag met een rot gevoel rond loopt, ik kan mijn gedachten er maar niet vanaf zetten.. Terwijl het lijkt alsof mijn vriend er helemaal niet bezig is. Ookal heb ik hem al een aantal dagen niet gezien en doe ik heel bot tegen hem..

Kunnen jullie me helpen? Ik weet even niet meer wat ik moet doen..

Misschien zit hij gewoon zo in elkaar. Misschien kan hij niet anders (of meent in ieder geval dat hij niet anders kan). Het boos worden is niets anders dan een afweermechanisme. Mannen die bijvoorbeeld zijn vreemd gegaan doen dat ook als ze zich in het nauw gedreven voelen als ze merken dat jij terechte verdenkingen hebt. Jij hoeft je alleen maar af te vragen of je met dit soort conflicten door het leven wilt. Je kunt zielsveel en hartstochtelijk van iemand houden, maar dat wil niet zeggen dat je er ook mee kunt samenleven of een huishouding voeren. Die praktische kant wordt nog wel eens onderschat. Dat jij heel veel van hem houdt en heel veel voor hem doet garandeert verder op geen enkele manier dat hij jou met respect zal hehandelen.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 20:48

Update: Het is uit tussen mijn vriend en mij..
En het voelt toch als een hele opluchting :)
Iedereen bedankt voor de hulp!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:07

gefeliciteerd :D

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:20

ts,ik heb je topic meegelezen en het enigste gevoel wat ik kreeg over je vriend was,heel cru gezegd,je was goed voor als hij wat nodig had (op welk gebied dan ook)en als jij wat nodig was gaf hij niet thuis,wees blij dat het uit is ,hoe moeilijk je het ook gaat krijgen,meisje ,zet jezelf op de 1e plaats want dat ben je waard.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:02

Dat is nou eens goed nieuws!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:19

En hoe gaat het nu met je meid?
kun je jezelf er een beetje bij neerleggen?
en hoe reageerd hij?