Beste vriendin gaat met jouw ex.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annie88

Re: Bestevrienden gaat met jou ex.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:31

Weet je wat ik denk?

Ik denk dat het voor iedereen anders ligt, ik zou het als een les ervaren en betere afspraken maken met vriendinnen, zodat het je niet nog een overkomt!
Je kunt er nu toch niks meer aan/tegen doen.. Haal het positieve eruit, en beschouw het als een les, zoals VEEELLL meer mensen moeten doen..
Ik bedoel, maar je niet zo druk, als dit het ergste is op de wereld....

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:39

Jep, the same here!
Ik ben 2 jaar met n jongen gegaan, we hebben ook een super tijd gehad maar als de liefde over is dan is dat zo!
Ik had ook al 10 jaar een beste vriendin, door dik en dun, lief en leed deelde we.
Zij had een vriend en toen dat dat uit ging zei ze nog heel schijnheilig: "Ik zou het zo dom vinden als jij met mijn ex zou gaan, echte vriendinnen doen zoiets gewoon niet"..

3 weken later belt mijn ex mij op om te zeggen dat hij iets met haar heeft, hij vond het niet leuk voor mij als ik dat van iemand anders moest horen daarom wilde hij daar eerlijk over zijn.
Van hem vond ik het heel sympathiek dat hij eerlijk tegen mij was, maar hij was mij niks verschuldigd! Zij wel! Zij was mijn vriendin, en prima dat je verliefd word, kan je ook niks aan doen! Maar ben dan op zn minst eerlijk! Toch?

Opzich heb ik helemaal geen problemen hiermee, vond het alleen minder dat zij tegen mij heeft zitten liegen! }:0
Zegt ze ook nog dat ik het niet leuk zou vinden omdat ik nog verliefd op hem zou zijn, wat niet het geval was maar het enige wat ik der minder leuk aan vond was dat zij schijnheilig tegen mij loopt te liegen.
Uiteindelijk hebben we er niet echt ruzie om gehad, ik heb het gewoon geaccepteerd, we zijn wel niet meer zown dikke vriendinnen als voorheen maar af en toe zie ik haar nog en dan is het toch best gezellig! :(:)

Denk dat je zoiets t beste gewoon kunt accepteren, het is uit! En je kunt er verder toch niks aan veranderen als je vriendin verliefd op je ex is!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:07

Tja het is uit tussen jullie dus helaas voor jou heb je niet echt een reden om het niet leuk te vinden. Maar dat je het niet leuk vindt kan ik me heel goed voorstellen.

Dit zegt alleen wel iets over hem :=
Probeer normaal met je vriendin te praten, laat jullie vriendschap niet kapotmaken door een vriendje. Een man mag nooit je vriendschap verpesten, en nu al helemaal niet (neem aan dat je nog best jong bent)?

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:33

Aangezien we 4 pagina's verder zijn en ik geen tijd/zin heb om die allemaal te lezen reageer ik even op de begin post

Ik snap heeel goed dat je boos bent op je vriendin.
Ik bedoel jij had het wel uitgemaakt maar dat zij dat meteen een week later met hem afspreek
en nog wel een beetje om je rug om ook zou ik ook echt niet leuk vinden!
Ook al ben je niet meer verlieft knaagt het wel als je hem met een ander ziet zo snel,
al helemaal al is het jou beste vriendin!

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 20:10

@ Als jij dat anders vindt heb ik 1 vraag voor je: Wat wil jij nog met die vriendin?

Dat weet ik dus ook niet want het was wel de gene die altijd met me mee ging paardrijden mee uit gaan schoolwerk maken.
Verveel me wel een beetje nu hoor, maargoed zij vraagt steeds om te praten en dan vind ik dat goed en dan gaat ze het mij verwijten dat zij met hem gaat omdat zij had gezegt dat ik het niet uit moest maken.

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:44

xEline schreef:
@ Als jij dat anders vindt heb ik 1 vraag voor je: Wat wil jij nog met die vriendin?

Dat weet ik dus ook niet want het was wel de gene die altijd met me mee ging paardrijden mee uit gaan schoolwerk maken.
Verveel me wel een beetje nu hoor, maargoed zij vraagt steeds om te praten en dan vind ik dat goed en dan gaat ze het mij verwijten dat zij met hem gaat omdat zij had gezegt dat ik het niet uit moest maken.

Als je je vriendschap er niet voor op wilt geven, dan zou ik tegen haar zeggen dat je niet de vriendschap tussen jullie wilt opgeven.
Je moet alleen even bij jezelf na gaan, of je het kan "vergeven"
Verder nu goede afspraken maken. Zolang je eerlijk tegen over elkaar bent, dan zou je (als je dat zelf wil) weer een vriendinnen kunnen worden.
Ik hoop het wel voor je, want het zit je heeeel erg dwars (anders zet je het niet op bokt.) Het zou zonde zijn als zo een akkefietje jullie vriendschap in de weg zou staan.
Dus:
Goed praten met elkaar en ga bij jezelf na of je het waard vind.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:53

Jildau schreef:
Ik vind de reacties best wel raar. Jullie zouden het dus allemaal prima vinden als je vriendin met je ex ervandoor gaat, direct nadat het uit is tussen jullie? Kan ik me niet voorstellen.

En wat maakt het uit dat zij het uitgemaakt heeft? Dat betekend nog niet dat ze het leuk vond om het uit te maken en dat ze het leuk vind om toe te kijken hoe haar vriendin hem direct neemt toch?

TS; Ik zou je eens goed gaan afvragen of dit wel een beste vriendin is.

Waarom zou ik het niet prima vinden en dan spreek ik nu alleen voor mezelf hoor ;)
Net als wat Kiwiko zegt, hij is vrij.. en vrij is vrij en niet 'van' of horend bij iemand.
Mijn ex had ook vrijwel direct nadat onze relatie over was een ander meisje.. en ik had ook vrijwel direct daarna iemand anders leren kennen. Tja, zo is het leven.. helaas kun je sommige dingen niet plannen :)

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:00

breezy302 schreef:
Wij hebben hier de ongeschreven regel om nooit wat met de vriend/ex van je vriendinnen te doen. Ook al hebben ze maar een weekje wat gehad dat doen wij gewoon niet.

Nou, inderdaad.
Hoeft mijn beste vriendin me ook niet te flikken....kan ik niet waarderen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:01

NoaC schreef:
breezy302 schreef:
Wij hebben hier de ongeschreven regel om nooit wat met de vriend/ex van je vriendinnen te doen. Ook al hebben ze maar een weekje wat gehad dat doen wij gewoon niet.

Nou, inderdaad.
Hoeft mijn beste vriendin me ook niet te flikken....kan ik niet waarderen.

En ik ook zeker niet!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:10

Bij ons is het zo dat er meerdere jongens zijn geweest die 'gedeeld' zijn. Zo'n probleem is dat niet. Als je maar niet meteen na een week erop springt (even bot gezegd). Ik vind dat jouw vriendin wat langer had kunnen wachten en haar enthousiasme wat kunnen inhouden voor jou. Ze moet er ook respect voor hebben dat jij iets met hem hebt gehad en ze heeft absoluut geen reden om jou te verwijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:00

Ik snap precies wat je bedoeld en heb in zo`n soortgelijke situatie gezeten. Alleen maakte ex het uit met mij..

Paar weken later had ie dus verkering met mijn beste vriendin. Wat ik heb gedaan is het contact met beide verbroken. En alles van hun geblokt en verwijderd.

Het heeft bij mij heeeeeeel lang geduurd voordat ik eroverheen was, echt overheen.

Uiteindelijk hebben ze na een halfjaar ofzo beide hun verhaal nog gedaan en gek genoeg kon het me allemaal niets meer schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:02

Het is toch uit tussen jullie? Geef me eens een goede reden waarom ze niet met hem zou mogen gaan? Jij wou hem niet meer, dan is er toch niks meer tussen jullie.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:29

Vind het wel een beetje raar van je vriendin. Maar jij was niet meer verlieft, dus wat maakt het nog uit?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:35

Marchador schreef:
Waarom zou ik het niet prima vinden en dan spreek ik nu alleen voor mezelf hoor ;)
Net als wat Kiwiko zegt, hij is vrij.. en vrij is vrij en niet 'van' of horend bij iemand.
Mijn ex had ook vrijwel direct nadat onze relatie over was een ander meisje.. en ik had ook vrijwel direct daarna iemand anders leren kennen. Tja, zo is het leven.. helaas kun je sommige dingen niet plannen :)

Nee oke als je daar zelf geen problemen mee hebt als je ex direct een ander neemt dan moet je daar blij mee zijn want ik zou het wel supervervelend vinden. En je kan dit inderdaad niet plannen, en zo is ook inderdaad het leven, maar daarom kan je het wel vervelend voor haar vinden toch?

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:04

"Jij vind hem toch niet meer leuk", "hij is toch weer vrij" "hij is geen eigendom"

Mijn mond valt open bij de reacties hier!
Ik durf 90 % zeker te zeggen dat als hetzelfde bij iemand hier gebeurd, en je vriendin gaat er vervolgens met hem vandoor na 1 week, 1 wééék! En dan helemaal met leugens! Nou degene die dat niks boeit.... Nee kan hem me niet voorstellen.

Bij mij was n flink gesprek geworden en anders hoefde ik dr echt niet meer te zien hoor. Zoiets flik je gewoon niet, en anders VRAAG je het eerst. Maar de vriendin heeft geloof ik weinig fatsoen.

Bij ons is het ook een ongeschreven regel, als een van mijn vriendinnen nu supergraag iets met mijn ex zou willen.. prima. Dat is ondertussen wel al weer 5 jaar uit maar zou me echt niks meer kunnen schelen.

Het zegt sowieso al iets dat de TS hier een topic over opent want het zit har toch niet lekker. Dat je geen gevoelens meer voor iemand hebt wil niet zeggen dat het je niks kan schelen als hij er vandoor gaat met je beste vriendin.

Succes meid! Ik zou haar even flink de waarheid vertellen, sowieso omdat ze tegen jou liegt (dat er niks was) en dan nu opeens wel.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:05

als je boos bent, vind ik dat terecht. zij hoort bij hem uit de buurt te blijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:10

_Lott schreef:
als je boos bent, vind ik dat terecht. zij hoort bij hem uit de buurt te blijven

Want? Hij is weer 'op de markt' hoor. Ik zou verdrietig zijn als mij dat overkwam maar zou het grof vinden om ze tegen te houden. Zéker als ik het zelf uitgemaakt had.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:16

Ik vind ook niet dat ze hem tegen moet houden, maar ik vind het van die vriendin gewoon erg onrespectvol. Er gewoon direct mee vandoor gaan en dan ook nog liegen. Jullie beweren dus bijna allemaal dat je dat prima zou vinden? Dat je beste vriendin direct je ex inneemt? Ik ben het volledig eens met Oester!

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 11:20

_Lott schreef:

Uit de buurt blijven is ook wat overdreven natuurlijk :P , ik kan ze niets verbieden maar het blijft gewoon niet leuk

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 12:52

Jildau schreef:
Ik vind ook niet dat ze hem tegen moet houden, maar ik vind het van die vriendin gewoon erg onrespectvol. Er gewoon direct mee vandoor gaan en dan ook nog liegen. Jullie beweren dus bijna allemaal dat je dat prima zou vinden? Dat je beste vriendin direct je ex inneemt? Ik ben het volledig eens met Oester!

Blijkbaar vind bijna iedereen dat goed aan de reacties te lezen, ik ben er absoluut niet tegen kijk verliefdheid hou je toch niet tegen :)
Maar een week nadat het uit is... kom op zeg, dat is geen beste vriendin! een beste vriendin flikt zoiets niet... mijn beste vriendin zou dat nooit doen, ik zelf ook niet. :n en wat maakt het uit of het een jaar is of 4 maanden... dat maakttoch niet uit... verliefd zijn kan heel intens zijn.

blauw00gje

Re: Beste vriendin gaat met jou ex.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:09

Heb je je vriendin eigenlijk nog gesproken?

xEline

Re: Beste vriendin gaat met jouw ex.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 20:57

Nou , ik zal het eens even updaten

Ik zat gister dus bij iemand anders op de msn en toen zag ik ineens S (L) J staan dus die twee hebben dus sinds 10 mei met elkaar. terwijl het toen nog geen maand uit was.
Ik heb gezegt tegen der dat ze mijn beste vriendin niet meer hoeft te zijn en dat ze ook niet meer bij me aan moet komen als het uit is, En tegen die jongen heb ik gezegt dat hij ook maar beter niet tegen me hoeft te praten dat het goed zo is. en dat het natuurlijk een vreselijke rot streek is. Hij heeft een vriendin er bij. en ik ben een vriendin + vriend kwijt.
En ze kunnen het allebij volgends mij niet zoveel schelen als ik de verhalen van andere hoor ( en het zal geloven ) dat ze over mij zegt dat ze sch*jt aan mij heeft en dat ze doet wat ze wilt dus helaas maar ik ga me er niet zoveel druk meer om maken want ik heb examens volgende week en ga me daar op storten en ga daarna weer naar een andere school dus meschien kom ik daar een leuke vriendin tegen!

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 20:57

En wat betreft de jongens , MIJN JACHT SEIZOEN IS GEOPEND :Y)

blauw00gje

Re: Beste vriendin gaat met jouw ex.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:57

Hmm, lekker laten zitten dan :)