Probeer ook verjaardagen van anderen zoveel mogelijk te vermijden en dat gaat me prima af

En idd, dat feliciteren van andere aanwezigen op verjaardagen heb ik ook nooit gesnapt... Wat een flauwekul is dat zeg. Ik steek altijd mijn hand op en roep 1 keer "Hoi allemaal"
Ik moest altijd aanwezig zijn op het 'grote mensen' feestje, koekje hier, snoepie daar, wat te drinken ? En die volwassenen maar praten, en als ik de deur uit wou, om lekker gezond buiten te spelen, of gezellig naar een vriendin te gaan etc. dan mocht dat niet want dat was niet netjes, ik kon alleen naar de winkel vluchten voor etenswaren etc.
.
Afwas hebben we praktisch niet, lang leve de vaatwasser en genoeg mensen die zich aanbieden. Vaak de mensen die ook willen ontsnappen aan het ongezelschap 

waar ik dan vrijwillig heen ga. Vriendin van me gaat trouwen, maar die gaat helemaal op haar eigen ( maatschappelijk niet wenselijke ) manier doen, dus dat wordt volgens mij wel een leuk feesje
dan gaan we gewoon even met zn alle verplicht "verjaardagen"

Ik ga (buiten goede vrienden en familie om) ook nooit naar verjaardagen. Zonde van mijn tijd. Zit ik daar met een toastje een beetje over koetjes/kalfjes te kletsen. Bluugh.