Klaar met stomme verjaardagen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:44

Ik vier mijn verjaardag al jaren niet meer, zie de lol er niet van in.... Een hele avond in een kringetje op de bank, thanks, but no thanks.
Probeer ook verjaardagen van anderen zoveel mogelijk te vermijden en dat gaat me prima af :D

En idd, dat feliciteren van andere aanwezigen op verjaardagen heb ik ook nooit gesnapt... Wat een flauwekul is dat zeg. Ik steek altijd mijn hand op en roep 1 keer "Hoi allemaal" :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:03

Goof schreef:
Ik vier mijn verjaardag al jaren niet meer, zie de lol er niet van in.... Een hele avond in een kringetje op de bank, thanks, but no thanks.
Probeer ook verjaardagen van anderen zoveel mogelijk te vermijden en dat gaat me prima af :D

En idd, dat feliciteren van andere aanwezigen op verjaardagen heb ik ook nooit gesnapt... Wat een flauwekul is dat zeg. Ik steek altijd mijn hand op en roep 1 keer "Hoi allemaal" :D

*Steekt haar hand uit.*

Dan kan ik je feli ehhh de hand schudden! :Y)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:04

Pff verjaardag, ik wil het niet eens horen :(:) Ik moest altijd aanwezig zijn op het 'grote mensen' feestje, koekje hier, snoepie daar, wat te drinken ? En die volwassenen maar praten, en als ik de deur uit wou, om lekker gezond buiten te spelen, of gezellig naar een vriendin te gaan etc. dan mocht dat niet want dat was niet netjes, ik kon alleen naar de winkel vluchten voor etenswaren etc.

Phoe, dit jaar pak ik het anders aan, ik troggel een paard goede vriendinnen op en ik ga lekker stappen, 8-) .
Zal wel weer ietse pietse dronken worden, maar ach, voor een keertje (A)
Tenminste eens ECHT gezellig, al zal het niet voelen als een verjaardag, maar gewoon zoals wel vaker lekker stappen, en daar hou ik juist zo van. Dat opgeblazen gevoel, 'en hoe voel je je nou' :Y) zo als gisteren ? why :+

Ik vind het wel gezellig als mijn opa en oma komen en mijn andere oma, maar daar ben ik ook heel hecht me en die komen vaker langs dus dat voelt ook niet verplicht.

En sommige verjaardagen van andere vind ik leuk en sommige mijdt ik echt !!

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 07:52

Ik heb ook echt een bloedhekel aan de meeste verjaardagen (Inclusief mijn eigen verjaardag)
Inderdaad al die familie die je never nooit ziet en niet eens aardig vind ofzo, die dan echt zo overdreven nep aardig tegen je gaan doen ..
Ik ben zo blij dat ik van Noord Holland naar Zuid Holland ben verhuisd haha, dus denk niet dat mijn familie zo snel op verjaardags visite langs zal komen !!
Dat zou in ieder geval een goede zaak zijn want ik ben bijna jarig. (11 mei) :Y)

CM_

Re: Klaar met stomme verjaardagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 07:55

Herkenbaar!!\
Ik dacht dat ik een Alien was, ik heb al jaren zo'n hekel aan die verplichte feestjes,blegh.

Gelukkig weten mijn vrienden en vriendinnen dat ik een hekel heb aan verjaardagen en ze nodigen me dus ook niet uit. Ze weten toch dat ik nee zeg.
Bah verplicht gedoe, kletsen over koetjes en kalfjes blegh.

Als ik jarig ben,dan ga ik gewoon met een groepje uit eten, veel leuker!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 08:44

Zullen we dan met z'n allen een nieuwe trend zetten?

Gewoon niet gaan als je geen zin/motivatie hebt?

Ik vind het zo frustrerend dat iedereen roept dat ze een hekel aan verjaardagen hebben....maar toch braaf gaan........zo veranderd er nooit iets..... :?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 08:51

die trend was ik al begonnen..... ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 08:54

Ja ik ook....maar het voelt goed als iedereen dat even zegt ;)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 08:58

Mijn laatste verjaardag heb ik door gebracht in Italië, daar mooi niemand verteld dat ik jarig was, telefoon uit, heerlijk :Y)
Nu woon ik op mezelf in een klein hok met genoeg beesten, dus dit jaar is het voor iedereen die wil komen helaas pindakaas, te druk voor de beesten :+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:06

Hier nog een anti-verjaardagsmens :D Ik heb er ene grafhekel aan! Jammere is dat mijn vriend helemaal gek is op verjaardagen, ook van andere mensen, maar vooral die van zichzelf. Hij vindt het geweldig, een huis vol mensen.

Aangezien ik van mijn vriend verplicht mijn verjaardag moet vieren en omdat bepaalde mensen zichzelf uitnodigen, zit ik zelf niet in de bediening. Bij hoge uitzondering en om te ontsnappen naar de keuken haal ik eens een frisje of een stukje taart, maar aangezien mijn vriend het graag wil vieren, doet hij de bediening maar :) Afwas hebben we praktisch niet, lang leve de vaatwasser en genoeg mensen die zich aanbieden. Vaak de mensen die ook willen ontsnappen aan het ongezelschap _O-

Van mij mogen ze het afschaffen! Dom verplicht nummertje...

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:48

Ik heb er niet zo veel mee, maar onze familie is niet zo groot (ik heb geen contact met familie van mijn vader's kant) dus veel verjaardagen hebben we niet. Ik ga meestal niet naar de verjaardagen van mijn oom, tante, neefjes en neef (moeder's kant) maar soms ook wel want meestal is het wel gezellig. Hier hebben zij ook geen problemen mee.

Mijn eigen verjaardag vind ik overigens ook nooit zo boeiend.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:57

Welshcobfan schreef:
Wat ik nooit snap aan verjaardag is: waarom moet iedereen gefeliciteert worden met mijn verjaardag :?
Waarom wordt mijn oom elk jaar weer gefeliciteerd met de verjaardag van zijn nichtje :? En dan kan hij weer terug zeggen: gefeliciteert met de verjaardag van je vriendin!
Wat is dat voor een vreemde gewoonte :P

Haha, dat doen we hier in Duitsland inderdaad niet, daar wordt alleen de jarige gefeliciteerd. ik wist dat in het begin niet en feliciteerde netjes iedereen toen een Duits vriendinnetje jarig was. Die mensen keken mij héél raar aan.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:01

Briljant, nog meer anti-socialen ;) :D

Verjaardagen, kraamvisites, bruiloften, we-zijn-tig-jaar-getrouwd-feestjes... ik doe er niet aan.
Eigenlijk ga ik alleen naar begravenissen.
Mijn ouders en zus/zwager pakken dit ook prima aan, een dag voor het 'gezin' en op een andere dag overige fam. vrienden / kennissen. Daar kan ik dan nog prima mee leven, gewoon een leuke dag met ons gezin en that's it.
De rest van m'n familie zie ik dan ook echt alleen op begravenissen.

Al heb ik dit jaar m'n eerste bruiloft sind euh 20 jaar? := waar ik dan vrijwillig heen ga. Vriendin van me gaat trouwen, maar die gaat helemaal op haar eigen ( maatschappelijk niet wenselijke ) manier doen, dus dat wordt volgens mij wel een leuk feesje :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:04

Wij zijn in december jarig. Vieren wij het in het weekend tussen onze verjaardage in, dan komt de helft niet omdat ze sinterklaas aan het vieren zijn. Stellen we het een weekje uit, dan komt de helft niet 'omdat we elkaar volgende week met kerst ook al weer zien'.
Bovendien is het toch al een megadrukke tijd.

onze oplossing; wij vieren onze 'halve verjaardag', ergens in de zomer met een giga barbecue, op een tijdstip dat het ons uitkomt en dat we er zin in hebben. Geen cadeaus toegestaan behalve een flesje voor bij de barbecue. Bevalt geweldig!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:12

haha, ik dacht dat ik 1 van de weinigen was.
elk jaar heb ik er weer erg veel hekel aan.. totdat mijn feestje dan vind ik het altijd leuk.

maar op het werk en zo. vreselijk. en indd iedereen feliciteren. wat kan ik er nuo aan doen als mijn vriend jarig is.

verjaardagen van iemand anders vind ik daarentegen weer erg leuk

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:14

Haha wat een hoop mensen ! ik heb er zelf ook echt een hékel aan zie mn familie toch nooit dus waarom zou ik dan gaan.
Maar het is wel opvallend hoeveel mensen met tegenzin gaan.. zou dat misschien bij de rest van de familie ook zo zijn :') dan gaan we gewoon even met zn alle verplicht "verjaardagen" :))

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:11

Ik heb ook een hekel aan verjaardagen! Nou is het ook nog zo dat bij ELKE gelegenheid dat ik de familie van mijn vriend zie iedereen iedereen 3 kussen geeft bij het komen, maar ook weer bij het gaan. Nou als ik ga dan doe ik maar zo van *maakt vage zwaai met hand* en tot ziens allemaal *sneakt weg*. Man wat heb ik daaaaar een hekel aan zeg dat gekus heel de tijd. Idem voor iedereen feliciteren *maakt weids gebaar met hand* en jullie ook alleemaaaal gefeliciteerd :P.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:21

Aaah ik heb er ook een hekel aan :D :+
Vooral het gefeliciteer gedoe aan iedereen, bedoel 1 persoon is jarig toch, de partner erbij oke maar verder.... heb er een hekel aan...

Dat gekus gedoe, this meestal wang-wang touch haha. Bedoel de kerels hebben het lekker makkelijk, die hoeven eventueel alleen de vrouwen te kussen en de mannen een hand.. waarom is dat andersom ook niet zo :+

Gedoe... heb er straks ook een verjaardag... joepie:+ geen zin in maar ben er al paar keer niet geweest tijdens hun verjaardag (mijn ouders wel hoor) dus het is nu maar keer weer tijd dat ik ook weer eens heen ga :o

Heb ook wel wat hekel aan mijn eigen verjaardag, familie en kenissen van me ouders waar ik niks mee heb en dus maar 3x in het jaar zie met verjaardag van me ouders en mij dan.... telkens zelfde vragen hoe gaat het met je studie :+ :+

Zoo standaard :Z

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:50

Diablo schreef:
Welshcobfan schreef:
Wat ik nooit snap aan verjaardag is: waarom moet iedereen gefeliciteert worden met mijn verjaardag :?
Waarom wordt mijn oom elk jaar weer gefeliciteerd met de verjaardag van zijn nichtje :? En dan kan hij weer terug zeggen: gefeliciteert met de verjaardag van je vriendin!
Wat is dat voor een vreemde gewoonte :P

Haha, dat doen we hier in Duitsland inderdaad niet, daar wordt alleen de jarige gefeliciteerd. ik wist dat in het begin niet en feliciteerde netjes iedereen toen een Duits vriendinnetje jarig was. Die mensen keken mij héél raar aan.....

Bij mijn nichtje doen we dit wel en die is toch ook echt duits en woont in duitsland 8-)

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:15

Ik vind verjaardagen juist helemaal niet erg, integendeel!
Soms komt het niet zo goed uit maar das wat anders. Zo was vorige week mijn neefje jarig en had ik nog een bult werk voor school. Toch gegaan en t was supergezellig.
Ik vind het heel leuk om regelmatig mijn familie te zien! (en dat heeft niet te maken dat ik mij hiertoe verplicht zou voelen)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:14

Bleeeeeeeeeegh, verjaardagen! :( Ik ga (buiten goede vrienden en familie om) ook nooit naar verjaardagen. Zonde van mijn tijd. Zit ik daar met een toastje een beetje over koetjes/kalfjes te kletsen. Bluugh. :(

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:20

Ik houd ook niet van verjaardagen. Ik vier mijn verjaardag al jaren niet echt meer.

Het voelt voor mij als verplichting als mijn familie jarig is en ik MOET op visite gaan om hen te feliciteren en dan vervolgens ouwehoeren (me kapot vervelen). Maar een ding heb ik nooit kunnen snappen, waarom feliciteren bezoekers behalve jarige job ook andere mensen zoals ouders, partners enz..? :o :o?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:55

Familie, daar kom ik al jaren niet meer, en zij ook niet bij mij. Mis ik niets aan :D
Ouders, broer en zus kom ik helaas niet onderuit, maar ben er altijd maar een uurtje.
Feestjes van vrienden ben ik gemiddeld 1 1/2 uur aanwezig; ligt er aan hoe druk het is (kan niet zo goed tegen drukte), en hoe gezellig het is.
Mijn verjaardag is heel simpel; die vier ik s'middags, alles altijd weer tijdig vertrokken :D

Feliciteren van familieleden...tja, kan ik ook geen zinnig antwoord op geven. Wat ik meestal doe (en vele hier waarschijnlijk ook) is roepen; 'gefeliciteerd, allemaal!'

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:43

Als klein kind vond ik het helemaal geweldig als we weer eens een verjaardag hadden thuis.Maar hoe ouder ik word, hoe groter de hekel eraan.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:56

goh, hoe herkenbaar is dit onderwerp!! is dat een eigenschap van ons bokkers?? nouja velen onder ons dan.

zullen we maar een keer een grote verjaardagsmeeting houden??
enne welshcobfan: gefeliciteerd he. ook de hele familie. haha
ben je nou toch je verjaardag aan het vieren??