Wildgirl schreef:@phara, in principe ben ik het met je eens maar, ondanks dat ik niet dom ben en best in de gaten had 'dat er wat speelde' was ik mij niet bewust van de ernst van de verslaving.
Niet iedereen heeft daarvoor contact/kennis gehad met zware drugsproblematiek.
Mijn ex was erg slim om o.a in zijn bovenbeen te spuiten(=harig dus slecht te zien)en mij zo bang te maken met bepaalde verhalen dat ik begon te twijfelen aan mijn eigen intuïtie.
Achteraf gezien valt echt ALLES op zijn plek, maargoed dat is achteraf....
Ik heb mezelf ook heel lang kwalijk genomen dat ik het nooit eerder door het gehad/heb willen zien.
Dat moet je jezelf niet kwalijk nemen. Misschien kom jij net als ik uit een milieu waar dat eigenlijk niet voorkomt. Loop je het dan tegen het lijf dan kun je dat gewoonweg niet herkennen, laat staan dat je weet wat de impact is en hoe je jezelf ertegen kunt beschermen. Als je uit een katholiek gezin komt zou je zelfs nog kunnen menen dat er wat te redden valt.
Of ze nu drugs- of alcoholverslaafd zijn, een gokverslaving hebben of agressief zijn, na een aantal jaren en de nodige levenservaring ruik je ze al op een afstand...

maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel, stel we zouden krap met geld zitten, kan hij geen drugs halen wordt hij agressief.. kunnen we misschien niet normaal leven door de drugs (hadden allebei geen super baan) en ik ken gezinnen die er niet goed bijzitten maar wel blowen, dat zou ik echt niet zien zitten. Het is trouwens niet uitgegaan om die reden.