(Net) samenwonenden, stel me ajb gerust!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:26

Goof schreef:
Ik snap niet dat je uberhaupt in dit huis bent gaan wonen. Je wist waarschijnlijk al dat het er zo uit zag, waarom trek je er dan in om er vervolgens over te klagen??

Man, wat een bende.....

je haalt me de woorden uit de mond :=

Ik zou een goed gesprek aangaan , wil hij niet opruimen. Dan was ik meteen weer vertrokken. No way dat ik in die zooi zou gaan leven.. :n

Prinslover

Re: (Net) samenwonenden, stel me ajb gerust!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:52

Ohh... dat je zo kan leven zeg :oo . Wat een bende... dit is niet normaal. Ik was er persoonlijk als ik dit van te voren wist, er niet bij ingetrokken :(:) .

Ik denk dat je een heel goed gesprek moeten voeren, en voor jezelf bedenken wat je wilt.. Als het nu als zo is, hoe is het dan over 10 jaar met kinders ofzo? Kan jij dan ook alles doen? Koken, huishouden, werken ect? Ik zou maar even goed nadenken hoor! Succes..

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:06

Ooh jee zeg.
Maar ik heb er wel een vraag over:
Waarom heb je niet als eis gesteld dat ze het eerst moesten gaan opruimen, schoonmaken en schilderen voordat jij kwam.
Ik bedoel je hebt in eerste instantie alleen de wc als eis gesteld als ik je verhaal goed begrijp.

Dit is na mijn mening een beetje mosterd na de maaltijd.
Ik hoop dat een goed gesprek nog iets opleverd.
Succes!!

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:26

Wat een zooitje :+
Ik zou dit ook nooit pikken van m'n vriend! :n Een beetje wederzijds respect mag wel in een relatie vind ik, ook als het gaat om opruimen en huis proper houden!

Ik woon zelf nog niet samen maar ik ga ook serieus moeten hameren om mijn vriend was 'huiselijk' te krijgen vrees ik :+ , ik vind in zijn kamer ook steeds onderdelen van tractors terug :D

Ik zie sowiso een hartig woordje met hem praten, geef hem ergens een eigen ruimte/kamer waar hij zijn gang mag gaan met al de auto onderdelen en waar hij alles wat van hem is kan 'dumpen'. Als de zooi té groot wordt zal hij wel snel zelf opruimen!

Succes in elk geval :)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:31

Ik kan niet snappen dat je er bent gaan wonen. Dit wist je van te voren toch ook al?
Nu daarover klagen is een beetje raar naar mijn idee.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:34

Noou ik ga straks samenwonen nmet mn vriend maar als het zo n puinhoop zou worden zou ik er er toch wel ff zeggen en als het niet bet er zou worden zou ik er toch overnadenken om even weg te gaan zodat hij er eerns ff goed over na kan denken hoe hij die rommel op kan gaan ruimen. mijn vriend woonbt ook op zichzelf maar die heeft nog niet eens zo n puinhoop die heeft het meestal netjes in huis soms moet er wel eens een stofzuiger door maar ja dat heeft iedereen wel eens toch
dit kan echt niet

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:40

kazary schreef:
Ik kan niet snappen dat je er bent gaan wonen. Dit wist je van te voren toch ook al?
Nu daarover klagen is een beetje raar naar mijn idee.

mee eens :=
t.ering wat een takkezooi := :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:43

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:47

eigenlijk vind ik het een beetje sneu voor je vriend dat je hem zo te kakken zet op bokt.. met foto's etc

je wist van te voren dat het er zo'n zwijnenstal was..
ik was er niet eens bij in getrokken

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:23

Ik neem aan dat ze er is ingetrokken omdat ze haar vriend leuk vind en niet omdat het huis haar aansprak?

@Ts, zweep erover :P

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:48

oh dit is echt niet normaal
ik ozu eigenlijk meteen bij hem uit huis gaan zo kun je toch niet leven of zie ik dat nou verkeerd?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:00

Charaz schreef:
Ik neem aan dat ze er is ingetrokken omdat ze haar vriend leuk vind en niet omdat het huis haar aansprak?

@Ts, zweep erover :P

Dan ging ik er nog niet bij wonen als het zulke troep is.
Ik geloof dat ik ook erg hard zou afknappen.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:58

ohh wat een PUINHOOP, wat een pleuriszooi, gatverdamme..!! Ik ben helemaal niet supernetjes maar dit gaat mij te ver, ik was er niet eens bij ingetrokken! Wordt er al gek van als ik naar de foto's kijk :')

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:59

pff blij dat mijn vriend en ik vanaf dag 1 samen alles doen in het huishouden!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:42

Zoals andere bokkers al zeiden, ga eens een goed gesprek houden met hem. Volgens mij heb je nooit echt met hem gepraat over huishouding runnen en taken verdelen.

Wees duidelijk en eerlijk, maar wordt niet boos. Dat werkt averechts. Pak desnoods papier en pen erbij en noteer de taken (op welke dagen) die hij eventueel kan doen zoals afwassen, af en toe koken op de dagen dat hij vroeg klaar is met zijn werk/school, stofzuigen, badkamer poetsen, rommel opruimen enz..

Stel ook eens voor om deze weekend gaan verven. Het is nu prachtig weer en niet koud, dus de ramen kunnen nu wagenwijd openstaan. ;) Een beetje kleur doet altijd wonderen.

Verder kun je ook opbergdozen met deksels kopen en dan kunnen jullie (vooral je vriend) troep opbergen en bijvoorbeeld onder bed schuiven of ergens in een kast opbergen. zie link voor een voorbeeld opbergbox: http://www.leenbakker.nl/nl/assortiment ... zicht.aspx of koop mooie rieten manden (met of zonder deksel) en zet ergens in je slaapkamer/woonkamer. Geef aan dat je ergert aan zijn rommel en dat je fijn zou vinden dat hij zijn rommel in een mand of lade gooit.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:57

Mwah, ik denk dat je vriend nog gewoon hetzelfde leeft en woont als voorheen (met die andere vriend erbij, mannenhuis, etc.) en dat jij er gewoon 'bij' bent ipv dat jullie echt samenwonen. Misschien beter om óf samen echt iets 'nieuws' te betrekken, samen inrichten, afspraken maken en dus samen schoonhouden/koken. Óf op je nagels gaan zitten bijten tot die andere dude er uit is en dan samen de boel heel anders inrichten en afspraken maken. Zodat 't echt iets van jullie SAMEN wordt en niet ZIJN huis waar hij toevallig bij in zit. Daarom wil ik ook, als ik ooit samen ga wonen met m'n vriendje, samen alles inrichten, zodat 't echt iets van ons en niet mijn of zijn appartement, waar je eerst altijd je vrijgezelle leven had en waar dan ineens iemand bij is. Lijkt me echt een kwestie van gevoel...

ps. Just my advice.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:47

Even een fictief vraagje: toen je daar de eerste keer kwam, zeg maar je eerste date, zag het er toen ook zo uit?

Of had ie het toen opgeruimd.
Zo ja, dan kan ie dat wel volhouden ook.
Em houdt ie dat niet vol. Dan is ie misschien "not that into you"

Zo nee, waarom heb je het dan toen niet meteen weggegaan?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 11:07

Idd Charaz! :+
En ik moet zeggen dat ik jullie vrij heftig vind reageren, ik weet inmiddels dat er meer zijn die troep maken, en nee ik keur het ook niet goed, maar om het dáárom uit te maken..

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:11

Ach, ik heb het recent met mijn vriend uitgemaakt omdat ie te veel zoop. Ieder zijn redenen zou ik zeggen.

Als je ergens mee kunt leven, prima. Kun je het niet, ja, wat moet je dan he?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:14

Ik vind er ook nogal heftige reacties tussen zitten ..
Alsof een relatie alleen gemaakt is op een schoon huis??

Mijn raad: eens lekker met zijn tweetjes gaan zitten, en er eens hele duidelijk afspraken over maken ;)
Maak een duidelijk plan, waar jullie beide tevreden mee zijn..
Volgens mij ben je dan een heel eind!

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:22

Ik vind ook dat sommige mensen nogal heftig reageren, om het hierom nou uit te maken... Ik zou inderdaad ook eens goede afspraken gaan maken. :j

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:31

Maar het is algemeen bekend dat je veel reacties op Bokt met een flinke korrel zout moet nemen zo af en toe :D Er is nogal frictie hier tussen je handelen op Bokt en het handelen in de realiteit..

Nogmaals; praten is the key :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:43

Nou, ik zou dit ook héél ernstig opvatten hoor. Niet voor die paar maanden dat ze nog daar wonen (dat begreep ik teminste) maar dat iemand zo kan leven.

En met 'zo kan leven' bedoel ik twee dingen: In zo'n gore mesthoop, maar ook zo je vriendin verwaarlozen. Als hij haar gelukkig maakt met een beetje netter te leven, dat alleen al zou voldoende reden moeten zijn om dat te doen. Maar nee, wat is zijn reactie: 'je mag me wel dankbaar zijn dat je hiet mag wonen'.

Nu ben ik (blijkbaar??) erg verwend door mijn vriend, want zulke dingen zou hij nooit zeggen tegen mij. Evenzeer dat ik het ook niet zou zeggen tegen hem. Samenwonen duid vooral op het woord samen voor mij. Het is een nieuw (en normaal leuk) stadium in je relatie. Je bent nu samen verantwoordelijk voor een huis, voor elkaar, en vooral, om elkaar blijven gelukkig te maken, ook in de nieuwe situatie. Dat mis ik in het verhaal van de TS, van allebei de kanten trouwens.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:45

Je moet het ook niet uitmaken, maar je moet erover praten.. In plaats van zijn dure horloge verstoppen en je frustraties over hem op bokt te uiten. Want dan kom je vanzelf in het stadium van uitmaken terecht..

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:46

Jeetje zeg, en ik denk al dat mijn vent een sloddervos is. :=
Ik zou eens een hartig woordje met hem praten. Al die rommel vooral uit de woon en slaapkamer.
Mijn vent heeft er ook een handje van om bijv gereedschap overal te laten slingeren. Ik zeg, prima, maar niet in de woonkamer. En liefst ook niet boven. ;)