Hoe onmenselijk kan je zijn..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 10:34

Tsjikkie schreef:
Heel naief, of toch heel erg gek op haar, dat zou ook kunnen.
Ik zeg nu ook dat als mijn vriend vreemd zou gaan dat ik hem het huis uit kick, maar of ik dat ook zou doen als we kinderen zouden hebben? Ik durf daar nu niets over te zeggen. Je zou het ook kunnen zien dat hij juist heel veel om de kinderen geeft en het daarom dus zijn vrouw vergeeft. (maar ofdat zo wijs is, dat weet ik dan weer niet, maar da's ieder voor zich)

Je begeeft je wel in een rot situatie, al wil je je er niet te veel mee bemoeien, waarschijnlijk weet je daarvoor te veel, het zal je toch blijven bezig houden.

Ik vond de tip om leraren en huisarts (politie/wijk-agent ook?) inschakelen wel heel goed. (al gedaan lees ik)

Een verhaal heeft inderdaad twee kanten, maar er bestaan zat mensen waarbij een steekje los zit en zou dan toch wel fijn zijn als deze man iemand heeft om op terug te vallen, neem aan dat voor hem de wereld wel eventjes onder zijn voeten wegzakt als hij zijn dochters en geld kwijt is, blijkt dat zij voor de zoveelste maal er met een andere kerel vandoor is en hij uiteindelijk nog dubbel alimentatie mag gaan betalen ook. En wat alimentatie betalen aangaat vind ik NL soms maar een raar land!

Zou niet weten wat je verder zou kunnen doen.

Belachelijk opmerking zijn hier soms te lezen zeg. Al was hij een ex alcohol verslaafde, heeft hij dan geen recht op een 'normale' vrouw die een relatie 'normaal' wil beeindigen? Verdiend hij het dan om zo behandelt de worden? Volgens mij verdiend niemand dat en ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dit zijn man zou kunnen aan doen.

't Is belgië :-)

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:35

Quellian schreef:
Macusa schreef:
Als die dochter een goede vertrouwensband had gehad met de vader had ze het hem al lang verteld.

Niet als ze onder druk gezet wordt door haar moeder. Blijkbaar heb je inderdaad niet door hoe een invloed een ouder kan hebben op een kind.

Dat weet ik wel degelijk.

Alja

Re: Hoe onmenselijk kan je zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:37

heb alleen de beginpost gelezen maar het lijkt me echt verschrikkelijk om zo medeplichtig te zijn als kind zijnde naar je vader toe en wat ik me ook afvraag waarom laat ze haar zoon achter?

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:37

wat vind je man en je schoonouders dan?
Ik zou denk ik als het mijn zus was zeggen tegen haar dat of zij het hem verteld of dat ik dat zou doen...

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 10:37

faye schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ietwat naief is het wel ja... ;)

Niet alleen naïef. Hij heeft daarmee ook bewust zijn kinderen aan een slechte thuis situatie bloot gesteld. Wat in mijn ogen net zo verwerpelijk is.

Je mag niet vergeten dat hij slechts van een 2-tal keer afweet, de keren dat ze daadwerkelijk is vertrokken.
Van al die andere mannen weet hij niets af hoor.

Sowieso hebben ze hun kinderen altijd vrij los opgevoed, te los naar onze zin, maar goed, ieder in z'n eigen huisje. Maar dat doet er nu ook niet toe.

De feiten zijn wat zich nu afspeelt en het blijft erg voor die kinderen.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:39

Dus haar zoon dankt ze eigenlijk gewoon af :x

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:40

ik zou in het belang van de kinderen advies meldpunt kindermishandeling inschakelen! Zij kunnen jou beter en gericht advies geven over hoe te handelen dan dat wij dat hier via bokt doen! Succes ermee!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:42

Macusa schreef:
Quellian schreef:
Niet als ze onder druk gezet wordt door haar moeder. Blijkbaar heb je inderdaad niet door hoe een invloed een ouder kan hebben op een kind.

Dat weet ik wel degelijk.

Dan zijn je andere antwoorden bij deze te verwaarlozen.

TS; de tip van joycie17 is een hele goede, hoewel zij wrs weinig tot niets meer zullen doen voor de dochter van 18.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 10:42

Dus haar zoon dankt ze eigenlijk gewoon af
Ja.

Omdat ze dus geen kamer meer hebben voor hem (???)
De oudste zus vertelde me dat hij (door hun losse opvoeding) volledig de verkeerde richting op gaat.
Ganse dagen computerspelletjes, games,... Doet geen schoolwerk meer en haalt kwajongensstreken uit.

Die 'lastige' puber laat ze daar maar al te graag achter.. Alleen maar extra balast.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 10:47

Mar77 schreef:
Ik zou denk ik als het mijn zus was zeggen tegen haar dat of zij het hem verteld of dat ik dat zou doen...

Mijn man is hier heel erg mee bezig en twijfelt sterkt om de schoonbroer te waarschuwen.
Schoonouders zien de dochter al jaren niet meer en doen er hun handen van af. Wat ik niet correct vind, maar goed, ze zijn inmiddelas 70 dus...

Als het MIJN zus was, deed ik dit ook: of jij vertelt het of ik doe het...
Maar ik vind dat mijn verantwoordelijkheid hier wel stopt. Ik ga het in elk geval m'n man proberen aan te praten, dat hij haar opbelt. MAar weet niet of ze zelfs zal willen opnemen..
Ze ging ons nog weten te vinden omdat we niet willen helpen verhuizen...

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:50

Lees misschien eerst even heel het verhaal door voor je reageert.. Dit slaat nergens op.
Zou jij tot 3x toe terugkeren naar een 'agressieve ex-alcoholverslaafde'?

Hij is trouwens niet ex-alcoholverslaafd. Ik ben ook wel al eens dronken geweest en ook al meer dan 1 keer. Verschil is dat ik er niet agressief van wordt.. En agressief is een groot woord. Als hij als eens teveel gedronken had op een feestje ofzo, dan was hij snel kwaad en maakte snel ruzie.

Ga maar partij trekken voor iemand die haar kinderen emotioneel manipuleerd om er geld uit te slaan.

Ze is gewoon SLECHT. En dat heeft ze al genoeg bewezen.[/quote]

Wat jij te zien krijgt hoeft helemaal niet te representeren wat je schoonzus met die man heeft meegemaakt (met name, maar niet alleen, na de feestjes).
Je kunt misschien ook denken: datgene wat ik van mijn zwager heb gezien is slechts een kleine afspiegeling van wat mijn schoonzus met hem heeft meegemaakt.

Zonder de feiten te veranderen zou ik jouw post als volgt kunnen herschrijven:

M'n man en ik weten sinds enkele weken dat z'n zus haar man gaat verlaten. Aangezien dit niet de eerste keer is, maken wij ons zorgen en vragen ons af wat er aan de hand is.

Maar er is één en ander aan onze oren gekomen waar we echt niet bij kunnen.
Even kort op een rijtje:
-haar man weet nog van niets
-ze vertrekt volgende week
-haar zoontje van 12 laat ze achter, die weet ook nog van niets
-haar dochter van 16 moet mee en moet ook van school veranderen - die weet het wel
-haar dochter van 18 is uit miserie bij haar vriend ingetrokken en moet op DE dag haar vader opbellen om te zeggen dat haar moeder vertrokken is + ze moet voor de rechter verklaren dat ze bij haar moeder woont zodat die nog alimentatie kan eisen voor haar oudste dochter!!!
-de dochters en hun vriendjes moeten helpen verhuizen die dag
-ze heeft de ganse rekening al leeggehaald en wacht enkel nog op belanstingsgeld om dat ook nog mee te nemen
-wij moeten ook gaan helpen maar hebben gezegd dat we aan zo'n praktijken niet mee doen en 'ze zal ons wel weten te vinden' liet ze ons weten
-haar dochters staan psychologische onder zware druk, nu zo tegen hun vader moeten liegen en dit alles meespelen, de jongste is al de ganse week niet meer op school geweest,...
-zijzelf heeft in haar leven al meer op ziekenkas en op stempelgeld geleefd dan dat ze ooit heeft gewerkt, wij denken dat het allemaal van hem komt

Hoe kan je nu je eigen bloed zo voor je kar spannen om zulke praktijken uit te voeren? Er moet hier wel iets ergs aan de hand zijn. Want uiteindelijk zal hun vader het de meisjes heel kwalijk nemen. Niemand verdiend het zo behandeld te worden.

Ikzelf snap wel dat de meisjes niets durven ondernemen tegen hun moeder. Ze zijn jong, hun moeder zit in de problemen en is duidelijk niet in normale doen.

Ik zou zelf wel de boeman willen spelen maar alles wat we weten komt van de meisjes dus ik wil niet dat zij enig risico lopen. En ik wil hen niet nog meer in de problemen brengen.

We weten echt niet wat we nu moeten ondernemen. Het liefste zouden we haar man willen waarschuwen maar we moeten dit heel voorzichtig aanpakken. Hij is een ex-alcoholist die wij op feestjes wel eens agressief hebben zien worden, en hij lijkt ook niet in zijn normale doen. Niemand kan voorspellen hoe hij gaat reageren en nu woont iedereen daar nog dus ik zou zelfs durven vrezen voor een familiedrama...
Dat risico is minder groot als ze inmiddels verhuisd is. Tegen de tijd dat hij haar heeft weten op te sporen, is hij een beetje bekoeld hoop ik [size=7][i](dat zijn jouw eigen woorden)
. [/size]Ik kan begrijpen dat mijn schoonzus uit deze situatie wil en vraag me af hoe we haar het beste kunnen helpen zonder dat het op zo'n dramatische manier moet.

We weten het dus echt niet! Beide beslissingen houden een groot risico in. De tijd is ook kort, over 6 dagen is het zover.

Iemand ooit zoiets meegemaakt? Ach ik hoop eigenlijk van niet...[/i]

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:55

Lieke_M schreef:
Lees misschien eerst even heel het verhaal door voor je reageert.. Dit slaat nergens op.
Zou jij tot 3x toe terugkeren naar een 'agressieve ex-alcoholverslaafde'?

Hij is trouwens niet ex-alcoholverslaafd. Ik ben ook wel al eens dronken geweest en ook al meer dan 1 keer. Verschil is dat ik er niet agressief van wordt.. En agressief is een groot woord. Als hij als eens teveel gedronken had op een feestje ofzo, dan was hij snel kwaad en maakte snel ruzie.

Ga maar partij trekken voor iemand die haar kinderen emotioneel manipuleerd om er geld uit te slaan.

Ze is gewoon SLECHT. En dat heeft ze al genoeg bewezen.

Alcoholisme omvat veel meer dan het "structureel consumeren van alcohol". Als hij herhaaldelijk niet heeft weten stoppen met drinken voordat hij agressief werd, is dat ook een vorm van alcholisme.

En ja, je wilt de vrouwen niet de kost geven die 3x of meer terugkeren naar hun alcholverslaafde partner, temeer als er kinderen in het spel zijn. Die vrouwen zijn niet echt niet dom. Je kunt hier geen oordelen over geven als je het zelf niet hebt meegemaakt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:57

Neem contact op met die man, zeg dat je in nood zit. En vraag of je 1000 euro van hem kan lenen. En zeg erbij dat het spoed heeft. Dan ziet hij hopelijk tijdig dat zijn rekening geplunderd is.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:59

Macusa, waarom oordeel je op zo'n wijze over een stukje tekst op internet? Je weet totaal niets van de situatie af en maakt alleen maar aannames o.b.v. een paar regels tekst.

Eerlijk gezegd ben ik van mening dat niemand hier een oordeel over kan vellen. Tips geven hooguit maar ik denk dat je in zo'n situatie als deze niet je heil moet zoeken bij bokt maar bij een professioneel iemand.

Niemand hier weet exact van de situatie af en jullie kunnen er wel een welles/ nietes verhaal van gaan maken maar daar is alsnog niemand bij geholpen.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:59

Lieke_M schreef:
Mar77 schreef:

Mijn man is hier heel erg mee bezig en twijfelt sterkt om de schoonbroer te waarschuwen.
Schoonouders zien de dochter al jaren niet meer en doen er hun handen van af. Wat ik niet correct vind, maar goed, ze zijn inmiddelas 70 dus...

Als het MIJN zus was, deed ik dit ook: of jij vertelt het of ik doe het...
Maar ik vind dat mijn verantwoordelijkheid hier wel stopt. Ik ga het in elk geval m'n man proberen aan te praten, dat hij haar opbelt. MAar weet niet of ze zelfs zal willen opnemen..
Ze ging ons nog weten te vinden omdat we niet willen helpen verhuizen...

Ik denk dat het een hele domme beslissing zou zijn om die schoonbroer zelf te waarschuwen.
Ik geef je schoonouders groot gelijk. Het is hun zaak niet wat hun dochter doet. Het enige wat zij kunnen doen is de deur voor haar en de kinderen open laten staan. Jullie kunnen dit allemaal heel vervelend vinden en zelfs kindermishandeling noemen, maar ik maak nergens uit op dat jullie weten wat er precies speelt, noch wat de context is van de beslissing van je schoonzus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:00

Lieke_M schreef:
faye schreef:

Niet alleen naïef. Hij heeft daarmee ook bewust zijn kinderen aan een slechte thuis situatie bloot gesteld. Wat in mijn ogen net zo verwerpelijk is.

Je mag niet vergeten dat hij slechts van een 2-tal keer afweet, de keren dat ze daadwerkelijk is vertrokken.
Van al die andere mannen weet hij niets af hoor.

Sowieso hebben ze hun kinderen altijd vrij los opgevoed, te los naar onze zin, maar goed, ieder in z'n eigen huisje. Maar dat doet er nu ook niet toe.

De feiten zijn wat zich nu afspeelt en het blijft erg voor die kinderen.

2x maar? Sorry, maar je hebt ook als vader de plicht om je kinderen een stabiele omgeving te bieden. Dat heeft hij niet gewild blijkbaar. Hij is in mijn ogen net zo schuldig. Er zou wel eens veel meer kunnen spelen dan je ook maar zou durven vermoeden.

poepernol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:01

jeetje wat rottig,maar ik kan je vertellen dat deze man niet alleen is.
ook mijn vriend heeft iets gelijkaardigs meegemaakt(nog steeds eigenlijk)
zijn ex heeft hem bedrogen,1ste x heeft hij dit door de vingers gezien,2 x ook nog maar en de 3e x heeft hij haar buiten gestampt,ze heeft alles van hem gehouden,tot zijn kleding toe!!
de eerste 2 maand dat ze uit elkaar waren heeft ze de kleine bij hem gedumpt en is ze vertrokken,na 4 maand is ze hem komen ophalen en sinds die dag liggen wij in proces met haar,de kleine is ondertussen bijna 8 jaar en wij staan nog wekelijks bij de advocaat!!! zijn zoontje zegt dat hij geen papa heeft en dat hij beter en liever bij mama is,ze wil dat wij alles betalen voor de kleine maar we mogen hem niet zien.ook heeft zij mijn vriend zijn spaarboekje leeggemaakt terwijl zij ook altijd op de dop heeft gestaan en die mooi opspaarde!!
vertel die arme man waar hij aan toe is en zorg dat hij met zijn kinderen kan praten,de oudste 2 mogen zelf kiezen bij wie ze blijven,enkel voor de jongste gaat de rechter beslissen.
en als de vriend van de 18 jarige dochter werkt,dan kan zij(de dochter) officieel gaan samenwonen(op de gemeente aanvragen)en dan krijgt de moeder geen allimentatie meer.
als ze getrouwd zijn gaat hij wel voor haar moeten blijven betalen.

het gerecht in belgie is op dit gebied geen zak waard(wij weten er alles van) zorg dat hij sterk in zijn schoenen staat en dat hij een straffe advocaat in de hand neemt.

bij ons is het kind toegewezen aan de moeder die op de dop stond en thuis bij haar vader woonde,wij hadden een eigen woning en ik en mijn vriend gingen werken!!!
oordeel rechter was dat de moeder meer tijd had voor het kind dan wij!!!!

moest je verder willen praten kan je mij altijd pb'en.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:03

Als de man zo alcoholverslaafd zou zijn, dan vraag ik me af waarom de 12-jarige zoon blijkbaar wel bij de man mag blijven. Als je bij zo'n man zou vluchten, zou je denk ik toch wel àl je kinderen meenemen tegen welke prijs dan ook, dan bestaat 'geen plaats' niet, al moet je op de vloer slapen. En voor de kinderen is het zeker niet zomaar en simpel spelletje van even partij kiezen voor de 'goede' ouder, als dat nu de vader of de moeder is. Want je mag er misschien niet vanuit gaan dat de moeder volledig in fout is als buitenstaander, maar er dan maar los vanuit gaan dat de vader wel alcoholverslaafd moet zijn vindt ik even fout, want dat weet je dus ook niet vanop een verhaaltje van een internetforum. Je hoeft niet met een geweldadig gezin opgescheept te zitten om bang te zijn dat er iets ernstigs gaat gebeuren wanneer dit uitkomt, ik vraag me af hoe koel de mensen hier gaan reageren als blijkt dat je al het geld waar je zo hard voor gewerkt opeens kwijt bent plus de kinderen die je doodgraag ziet. Dan heb je sowieso al stalen zenuwen nodig om niet door het lint te gaan. Ik denk dat je het meeste bent met tips zoals de huisarts inlichten.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 23-04-09 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 11:04

@ macusa:
Wij KENNEN haar toch??!!!!!! Mijn man is met haar OPGEGROEID. ZE is altijd een doorwinterde leugenaar geweest!!!

Ik pik het niet dat je mijn woorden zomaar gaat aanpassen!

Haar kinderen gaan hier ook niet voor liegen hoor.

Weet je, mijn man heeft mij ooit 1 keer tegen de muur geduwd, hard. Nadat hij vodka-orange had gedronken (teveel) en we ruzie kregen in de bar.

Hij hoeft nooit meer om een vodka-orange te vragen, dat kan ik je wel zeggen...

Maar ik wil maar zeggen, met een beetje kwade wil kan ik nu gaan zeggen dat ik mishandeld werd door mijn man en dat hij agressief was als hij gedronken had.

Zo is mijn schoonzus, in alles overdrijven, drama maken,...
Neem het nu maar van mij aan.

En het feit dat ik toch wel durf denken aan het risico voor een familiedrama, ja sorry, ik sta niet eens in voor m'n eigen daden mocht dit mij overkomen.

Die daders van zo'n drama zijn niet allemaal de gedoorwinterde alcoholisten, aggresievelingen,... nee het zijn vaak de moegetergde slachtoffers.

Hiermee help je me geen stap verder, dus ik zou graag hebben dat je op een ander topic gaat lastigdoen.
Laatst bijgewerkt door Lieke_M op 23-04-09 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:04

Macusa schreef:
En ja, je wilt de vrouwen niet de kost geven die 3x of meer terugkeren naar hun alcholverslaafde partner, temeer als er kinderen in het spel zijn. Die vrouwen zijn niet echt niet dom. Je kunt hier geen oordelen over geven als je het zelf niet hebt meegemaakt.

En dat geld hier voor iedereen. Ik ga er van uit dat TS weet waar ze het over heeft. Zij kent haar schoonzus, en wij niet. En als zij zegt dat ze al herhaaldelijk heeft bewezen niet te vertrouwen te zijn, dan geloof ik dat. Ik ken haar niet, dus heeft het voor mij ook geen zin haar verhaal in twijfel te trekken. En ja, ieder verhaal heeft twee kanten, maar ik vind niet dat jij in de positie bent TS te vertellen dat ze geen oordelen kan geven als ze het zelf niet heeft meegemaakt. Dat geldt voor jou namelijk precies het zelfde.

En ja, je hebt vrouwen die tot 10 keer toe terug keren naar hun aggressieve alcoholverslaafde man. En je hebt ook vrouwen die manipulatief zijn, handelen vanuit hun eigen gewin, misschien zelfs psychopatische kenmerken hebben, en daardoor hun gezin volledig kapot maken. En daarbij hun man de zwarte piet toespelen. Allemaal mogelijk, maar ik kan vanaf mijn luie stoel niet zien wat er aan de hand is. Dus geloof ik TS gewoon op haar woord....

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:06

Denise_84 schreef:
Macusa, waarom oordeel je op zo'n wijze over een stukje tekst op internet? Je weet totaal niets van de situatie af en maakt alleen maar aannames o.b.v. een paar regels tekst.

Eerlijk gezegd ben ik van mening dat niemand hier een oordeel over kan vellen. Tips geven hooguit maar ik denk dat je in zo'n situatie als deze niet je heil moet zoeken bij bokt maar bij een professioneel iemand.

Niemand hier weet exact van de situatie af en jullie kunnen er wel een welles/ nietes verhaal van gaan maken maar daar is alsnog niemand bij geholpen.

Ik vel helemaal geen oordeel. Ik nodig TS alleen maar uit het ook eens van de andere kant te bekijken en haar erop attent te maken dat er misschien wel veel meer en hele andere aspecten zijn dan de conclusies die zij baseert op haar persoonlijke waarnemingen.
Ik vind het zeer pijnlijk hoe TS haar schoonzus hier te kijk zet en afschildert (als iemand die haar kinderen mishandelt, een geldwolf is, een slet en wat iedereen verder allemaal nog tussen de regels door kan lezen). Ik vind dat geen pas hebben.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:07

poepernol schreef:

Deze vrouw is ook niet alleen. De blijf van mijn lijf huizen zitten er vol mee.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 11:09

femke27 schreef:
Neem contact op met die man, zeg dat je in nood zit. En vraag of je 1000 euro van hem kan lenen. En zeg erbij dat het spoed heeft. Dan ziet hij hopelijk tijdig dat zijn rekening geplunderd is.

Dan gaat ie dat aan z'n vrouw vragen en niet zelf afhalen..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:09

Masuca ik heb misschien over je redenatie heen gelezen, maar waarom laat je dan een 12-jarig kind bij zo'n gevaarlijke man achter?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:10

Macusa schreef:
poepernol schreef:

Deze vrouw is ook niet alleen. De blijf van mijn lijf huizen zitten er vol mee.

Hou toch op zeg, er bestaan tegenwoordig ook blijf van mijn lijf huizen voor mannen.

Buiten dat; als de situatie echt zo benard zou zijn, dan zou ze haar kinderen wel meenemen, mocht ze van ze houden. Blijkbaar gaat het hier alleen om geld.