Wie heeft er ook een SMART? (auto)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:05

katiavl schreef:
Ik heb een smart, een betere auto kan ik niet voorstellen! Veilig, leuk om te rijden, comfortabel meer kun je niet wensen.

helemaal mee eens!!!
heb nu ook sinds een half jaartje een smart, echt een top auto!!!!
zou echt geen andere willen.
zo leuk, echt alles zit erop een aan, overal is aan gedacht in die auto! vandaar 'smart'!
ik heb trouwens een semi-automaat! kan dus automaat of schakelen zonder koppeling zeg maar, dat laaste daar rijd ik altijd mee! dus hoef geen hoge touren te maken.
optrekken in die schakel stand gaat wel snel, je moet me soms eens zien optrekken naast een andere auto... hahaha.
snelweg is ook relax, ik heb hiervoor ook in een klein auto'tje gereden dus was voor mij niet wennen.
ik rij er eigenlijk alleen mee binnendoor (hoeft niet verder) en hij rijdt dan ongeveer 1 op 15/16.

mijn vriend heeft een grote auto dus mocht ik spullen of mensen moeten vervoeren dan pak ik die!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:16

Saskiaatje schreef:
Hihi, dankje! :D

Alleen reageert 'ie in z'n Automaat-stand niet zo snel bij optrekken. Je kunt je gaspedaal volledig induwen, dan nog trekt 'ie erg langzaam op. Volgens die vent trekt 'ie sneller op in z'n Schakel-stand, maar dat durfde ik nog niet aan, omdat dat met die tikjes werkt en dat vind 'k eng. _O-

Gezien het kenteken is dit ws het oude type, is de motor gereviseerd? en heb je garantie?

Want als je gewoon niet weg komt in automaat stand is natuurlijk niet goed, zeker niet als meneer de handelaar dan zegt dat je gewoon moet gaan handschakelen.....

Afijn, wel een leuk autootje, nu maar hopen dat hij ook praktisch is voor je.

Saskiaatje

Re: Wie heeft er ook een SMART? (auto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:17

Half jaar garantie. :j Hij is uit 2001.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:31

amondi schreef:
Want als je gewoon niet weg komt in automaat stand is natuurlijk niet goed,

Waar zegt ze dat ze niet wegkomt als ie op de automaat staat?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:45

En ik kan wel een beetje overdrijven. :o Hij gaat natuurlijk wel, maar ik ben een sportauto gewend, dus dit is gewoon ineens een stuk minder vermogen.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:50

Ik heb er 1, een Smart fot two BRABUS uit 2002
Super auto, ben nog steeds verliefd!~

Nooit problemen, echt een fijne auto -en dat zeg ik niet omdat hij te koop staat :o -
Ik ga op zoek naar een iets grotere auto, maar vind het jammer dat deze dan weg moet.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:52

Fijn om zulke positieve berichten te horen. :)

Ik had verwacht dat de achterkant van de auto echt tegen de stoelen aan zou zitten, maar er is nog best veel ruimte! M'n hondje kan daar zonder moeite gewoon liggen.

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:53

Dus een Smart schakel trekt sneller weg dan een automaat? Dat moet ik hebben :p Want zou het vermogen van m'n vw golfje te erg missen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:00

cctje schreef:
Dus een Smart schakel trekt sneller weg dan een automaat? Dat moet ik hebben :p Want zou het vermogen van m'n vw golfje te erg missen!

Euhm...Smarts heeft beide aan board hoor :D Dus kan je kiezen.

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:06

Chiqa schreef:
cctje schreef:

Euhm...Smarts heeft beide aan board hoor :D Dus kan je kiezen.

Wow serieus? Hoe werkt dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:10

Ga maar eens een proefrtje maken, dan ervaar je het zelf. Automaat rijdt niet lekker omdat de toeren heel hoog op kunnen lopen en het dan net lijkt of je niet rijden kan :D
En met tipschakeling hoef je alleen maar het pookie een tikkie te geven als je wilt opschakelen, dus geen koppeling meer.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:15

Nee niet altijd beiden zijn ook alleen met titronic.

Ik vergelijk de koffer altijd met de tas van marry poppens niet normaal wat daar ingaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:17

Waar staat titronic voor?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:19

Alleen de tipschakeling (spelfout van mij daarjuist), dubbel is een optie.
Vind wel spijtig maar de mijne is wel superbasismodel
Laatst bijgewerkt door lesilla op 24-04-09 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:20

Maar is handgeschakeld zuiniger dan automaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:21

O je bedoelt tiPtronic :D Ik dacht al even dat het mij in de steek zou laten,
ja ik wist wel dat ze niet standaard zijn uitgevoerd met beide maar het is het proberen waard,
alhoewel ik zelf nooit voor de vollautomaat zou gaan.
Automaat gebruikt altijd meer brandstof omdat het een slip heeft in de koppleing wat brandstog kost.
Je hoort dit ook aan de toeren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:22

Mij maken ze dat wijs, maar met een klein verschil. De rijstijl zegt het meest.
Chiqa weet het vast te zeggen, echt zalig wat ze allemaal van smart en andere autos weet :j

Voila hahah staat er al :D

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:37

Hm zonder koppeling rijden lijkt mij niks.... Of is dat niet anders met bijv een hellingproef?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:46

O dacht al dat het een typefoutje was :D bedankt voor het compliment Katia :)

cctje schreef:
Hm zonder koppeling rijden lijkt mij niks.... Of is dat niet anders met bijv een hellingproef?

O dat went zo snel joh, je wil niet meer zonder als je dr eenmaal aan gewent bent. En idd het is anders bij de hellingproef, maar dat is bij elke automaat zo, je hoeft immer de koppeling niet ingetrapt te houden bij het optrekken, alleen maar de handrem even aangetrokken houden en het gaspedaal rustig indrukken als je weer rijden wil, handrem dr af en je kan weer verder hobbelen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:05

Maar Saskiaatje, is de motor gereviseerd? Hoeveel km staat erop? :) Gewoon ff om zeker te weten dat je straks niet met problemen langs de kant staat en zo wel, dan zou het super zijn als hij altijd dealer onderhouden is (met boekje :P), dan kun je hem zo bij de dealer laten reviseren.

Ja Chiqa, hoe weet jij eigenlijk zoveel van auto's? :D Ik ben dol auto's, maar moet nog wel veel leren. Mijn vriend werkt elke dag met auto's (nja, hij zet autoruiten :P), maar weet er ook belachelijk veel vanaf!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:07

Het parkeren is toch zo super he, het is vandaag jumping antwerpen en er is zo weinig plaats. Maar voor een smartje :+:
Net zoals in de parking van de winkel kan je hem gewoon even tussen de vuilbakken zetten en hopen dat ze hem niet meenemen. :P

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:14

:)) Tussen de vuilnisbakken :D
Ja, dat lijkt mij ook wel ideaal! Ik rijd zelf een ford mondeo wagon en op een druk evenement heb ik wat meer zoekwerk dan jij denk ik :P

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:53

XoNo schreef:
Maar Saskiaatje, is de motor gereviseerd? Hoeveel km staat erop? :) Gewoon ff om zeker te weten dat je straks niet met problemen langs de kant staat en zo wel, dan zou het super zijn als hij altijd dealer onderhouden is (met boekje :P), dan kun je hem zo bij de dealer laten reviseren.

Uhm, gereviseerd? :o?

Hij staat nu op 109.000km en hij is van 2001. Dus hij heeft zo'n 13.500km per jaar gelopen. :)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:55

Heb je dit topic wel gelezen?????

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:57

Ja, dat ga ik me ook afvragen :D

Smarts van 2001 (als ik me niet vergis) en ervoor hebben een ernstige fout in de motor, maargoed, dit uit zich meestal rond de 70000km, dus het kan zijn dat die van jou al gereviseerd is. Heb je er boekjes bij? :)