Buis/leiding geraakt, ik vertrouw het niet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:37

Chiqa schreef:
MandyR schreef:
Natuurlijk wel chiqa, daar hebben ze toch zand opgegooid en dat zand is in het gat verdwenen dus gat is dicht. :P

O ja natuurlijk stom, had ik ook zelf kunnen bedenken :D

wemkelover schreef:
Tsjong wat maakt iedereen zich druk op zo mooie dag.

Zo te zien maak jij je dr anders nog veel drukker om ;)

JustaLive schreef:
Chiqa: De eigenaar heeft ons beide verteld dat er gééééén gas in zat.

Nee maar hij kan niet vertellen wat het wél was, en ze roken ook gas :)

MMMM nee hoor. Heb ik helemaal geen zin in om me ergens druk over te gaan maken vandaag.
Maar als de baas het zegt kan een meisje van 13 niet veel doen, en julie zitten haar te katten. Vind ik best wel sneu. Het is haar probleem gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:56

wemkelover schreef:
MMMM nee hoor. Heb ik helemaal geen zin in om me ergens druk over te gaan maken vandaag.
Maar als de baas het zegt kan een meisje van 13 niet veel doen, en julie zitten haar te katten. Vind ik best wel sneu. Het is haar probleem gewoon niet.

A sorrie maar je maakt je toch echt druk, anders reageer je niet ;) B er wordt hier helemaal niemand afgekat, TS opent een topic met de vraag joe ze het beste kan handelen en daar krijgt ze antwoord op.
We zien ook allemaal wel dat er telefoonangst in het spel is, dat geeft helemaal niets!
Daarom duurt het ook even wat langer, en er zijn mensen die zich mss zorgen maken, dat is geheel terecht.
Als het iedereen onverschillig zou laten zou ik me pas zorgen maken :j Meisje vraagt advies en tips, en die krijgt ze niets meer en niets minder :)

En jou opmerking is zo jammer he, geen echt leuke opmerking om een topic een beetje vriendelijker laten
verlopen, vind je ook niet?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:08

wemkelover schreef:
Tsjong wat maakt iedereen zich druk op zo mooie dag.
, ze woont er niet, het is haar erf niet. De eigenaar van dit alles stond er zelf bij als ik goed begrepen had en zei dat het goed was. Dus dan is het zijn probleem en neit die van TS. Lijkt mij.

Wat is dat nou weer voor rare opmerking, het is dan wel het erf van de boer, maar de TS komt er vaak want haar verzorgpaard staat daar, dus het is dan misschien wel niet haar probleem, maar zij is wel de sjaak als het een keer fout gaat.
Zeker als je weet dat je het had kunnen voorkomen.

lovelygirly

Re: Buis/leiding geraakt, ik vertrouw het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 17:44

Als ik de gemeente bel. :) wat moet ik dan zeggen. gelijk aan de eerste en beste het verhaal uitleggen of moet ik daar speciaal iemand voor spreken.
En kan ik op dit tijdstip nog wel bellen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:48

Lovelygirly jullie hebben toch gebeld??

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 17:48

ik heb nog niks gedaan.
Ik moest de hele dag werken. Dus ben nu net pas weer op bokt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:49

Dan heb je vriendin gebeld, ze vertelde in dit topic dat het gas al vervlogen was en je je geen zorgen hoefte te maken toch?

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 17:50

zou eens vragen of ze gebelt heeft.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:52

Hier je antwoord op je vraag :) Ik zi enu inmiddels dat er niet gebeld is (Sorrie vergissing) maar dat ze het aan haar vader heeft gevraagd.

JustaLive schreef:
Beste bokkers! :
Heb het aan mijn vader gevraagt ( weet er veel van. Heeft eerst ook opleiding gedaan deze richting op :) )
En hij moest in het begin wel lachen dat wij ons zorgen maakte. Hij stelde moeilijke vragen, zoals: Hoe diep was het gat dat ze hadden gegraaft etc. etc.
Nou ik antwoord gegeven, ruim een meter enzo.
Dit kwam als antwoord:

Maak je geen zorgen meid. het gas zit onder de grond. Hij zei wel dat het écht gas was. Het gas dat onder de grond los is gekomen, is nu al lang verdampt. En het gas dat in de lucht zit. Is allang weg gegaan. Als het binnen in huis was was het een heel ander verhaal, maar je hoeft niet bang te zijn voor ontploffingen of een gasbom. Dat kan niet omdat het gas allang weg is gegaan door de lucht en wind! :)

Oh bokkers, geloof me. Altijd die eeuwige verhalen over mijn vaders vroegere " super tijd toen die nog zo goed hier in was :? " Maar wat was ik blij dit te horen! :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:15

pfft, als jullie niet durven te bellen, geef dan een adres, dan belt iemand anders wel. Dit is ten eerste zonde van het gas, als dit niet ontdekt wordt kan hier zo veel gas uit lekker.
Ten tweede hoeft er maar een vuurtje bij te komen en je weiland staat in de fik... Want ja, het verdampt, maar er komt steeds nieuw bij uit de leiding. Denk dan in ieder geval aan je verzorgpaard, die hoeft er maar bij in de buurt te staan en zeg maar dag tegen paardlief..
Ongelooflijk hoe stom mensen kunnen zijn...

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 18:16

Jij mag ook wel even dimmen hoor. ;)
Jij denkt heel makkelijk maar jij staat niet in mijn schoenen.
Je mag wel een beetje netjes doen. ;)

Weetje.
Op zulke mensen ga ik verder niet meer in. :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:35

Sharon, dat bericht had ik inderdaad geplaats :) Is trouwens wat mijn vader mij heeft verteld! :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:57

lovelygirly schreef:

Weetje.

Je hebt wel een heel eisenlijstje :+

Ik zou tóch even naar de gemeente bellen. Liever nu trekken aan de bel dan straks in het ziekenhuis zonder vel ;) (want voor hetzelfde geld gaat er wel wat in de hens..)
Als je naar de gemeente belt, verteld dat je een vermoeden hebt van een gaslek en vervolgens vraagt wie daar over gaat. Dan komt het toch helemaal goed?

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:05

Plien91 schreef:
lovelygirly schreef:

Weetje.

Hoezo eisen? Ze vraagt alleen of ze even wil dimmen en ze zegt dat ze wel een beetje netjes mag doen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:10

Froexiie schreef:
Plien91 schreef:
[quote="lovelygirly"

Weetje.
[/quote

Hoezo eisen? Ze vraagt alleen of ze even wil dimmen en ze zegt dat ze wel een beetje netjes mag doen.

't ging mij om het Jij mag, jij denkt, je mag :+ Ze vraagt het inderdaad, alleen de manier waarop hè, de toon maakt de muziek.... ;)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:19

Plien91 schreef:
Froexiie schreef:

't ging mij om het Jij mag, jij denkt, je mag :+ Ze vraagt het inderdaad, alleen de manier waarop hè, de toon maakt de muziek.... ;)

Er staat toch ook een knipoogje achter :P ?
Dus volgens mij valt de toon waarop wel mee, maar dat kan aan mij liggen. :+

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:05

lovelygirly.
ik heb het hier in dit topic met jouw vriendin erover gehad (zie pagina 2/3) en mijn vriend zit bij de brandweer! ik heb hem hierove r verteld en hij zegt dat het zeker wel een gasleiding kan zijn. zoals ik al eerder zei kloppen de tekeingen vaak niet van de leidingen in de grond (en onder een varkenschuur kan zeer zeker wel een gasleiding lopen) mij vriend vindt het ook behoorlijk stom dat jullie nog niemand gebeld hebben ervoor.. hij weet hoe gevaarlijk het kan zijn!! niet alleen voor de boer, of jullie, maar ook voor de brw mensen als die ter zijner tijd ineens moeten komen opdraven.. die mensen wagen hun leven.. en hoe eerder jullie met zoiets bellen hoe eerder het opgelost kan zijn.. (stel: even een erg scenario wat KAN gebeuren..stel dat ze op den duur toch moeten komen en er is al zoveel gas gelekt dat zelfs een ininminie vonkje of iets dergelijks een enorme ontploffing kan veroorzaken en er overlijdt daarbij een brw man?? hoe zou je je dan voelen?? ik zou mezelf totaal haten omdat ik niet eerder heb gebeld iig..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:16

Moderatoropmerking:
Het zou prettig zijn als er hier niet op de persoon, maar op het onderwerp gereageerd wordt.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 04:38

lovelygirly schreef:
Als ik de gemeente bel. :) wat moet ik dan zeggen. gelijk aan de eerste en beste het verhaal uitleggen of moet ik daar speciaal iemand voor spreken.

Als je belt kan je aan de meneer/mevrouw aan de telefoon zeggen dat je een vraagje hebt; jullie zijn bij het graven misschien op een gasleiding gestoten (jullie hebben iig duidelijk gesis gehoord en wat vreemds geroken) en weten niet zo goed wat jullie nou moeten doen?!
De meneer/mevrouw geeft je nu óf zelf antwoord, of hij/zij verbindt je door met iemand die er verstand van heeft :) .
En anders vraag je gewoon even of je vader of moeder voor je belt ;) .

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 06:51

Chiqa schreef:
Ach we merken het wel eind van het jaar, als de boer een torenhoge gasrekening heeft, en dan niet verbaasd reageren :D

En ja natuurlijk is het gas al lang en breed verdampt, maar dat gat he....dat zal niet vanzelf dichtgaan :P

Die torenhoge rekening komt er niet hoor....tenzij het lek voorbij de gasmeter zit....
En geloof me, in dit geval had die boer wèl actie ondernomen want dan had hij namelijk een gaslek in zijn huis gehad.....

Ik snap trouwens de ouders van deze meiden niet....Als mijn dochter met dit verhaal was thuisgekomen had ik zèlf actie ondernomen! je wilt toch dat jouw kind in een veilige omgeving met haar sport/hobby bezig is? en daar horen gas of wat voor lekken dan ook niet bij!