Is het nou zo raar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:34

ik weet nog dat ik 25 jaar geleden in amsterdam-noord werkte bij de groenvoorziening(tuinvrouw)....niemand werkte daar van de marokkanen...de mercedessen reden af en aan....ook een feit...
en je kunt het ze niet eens kwalijk nemen...de staat maakt dit toch mogelijk?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:34

Vreselijk!!! ze bouwen een Moskee en gaan naar de markt!!!!!!

Eruit met ze! allemaal! Goed gezegd hoor Armani.... not!

Peperkroket

Re: Is het nou zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:39

Nagefloten worden enzo is ook echt heel küt, maar ik word vaker nagefloten door blanke jongens..

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:41

achjah dat nafluiten maakt je dag toch weer goed :P

dat is volgens mij iets wat al honderden jaren gebeurt..

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:42

Chrisje92 schreef:
cile205 schreef:
Tja racistisch ?:D noemen ze het tegenwoordig geen vrijheid van meningsuiting ofzo iets?:D

Hmm om te beginnen de straffen is hoger leggen als een hollander zich misdraagt met zoals wat Geerke zegt.

@Chrisje, als ze zich misdragen straffen uitzitten in eigen land aub, kost het ons ook niks ;)

Allochtonen zijn Nederlands(wanneer ze niet illegaal zijn) dus is Nederland hun eigen land.

Jep, helemaal goed, met als aanvulling : Allochtonen zijn nederlanders waarvan tenminste 1 ouder in nederland is geboren en de andere in het buitenland.. Dus ook onze koningin en Willem- Alexander zijn allochtonen en hun kinderen ook weer..
http://www.art1.nl/artikel/1376-De_defi ... allochtoon

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:43

Dan moeten we ook alle bouwvakkers, gemeenteperk schoffelaars, vuilnismannen en dakbedekkers maar aanpakken want ook die fluiten je na :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:44

Chrisje92 schreef:
Nagefloten worden enzo is ook echt heel küt, maar ik word vaker nagefloten door blanke jongens..

geniet er maar van....over 40 jaar fluiten ze niet meer....voelt ook niet goed hoor...

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:45

Plien91 schreef:
Dan moeten we ook alle bouwvakkers, gemeenteperk schoffelaars, vuilnismannen en dakbedekkers maar aanpakken want ook die fluiten je na :+

Haha, ik voel me altijd 20 jaar jonger als ze me nafluiten :D Makes my dy :D

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:46

:')
Als bouwvakkers naar me fluiten vind ik dat ook wel grappig, maar blowende jongeren op een bankje die gaan fluiten en roepen enzo, daar word ik altijd een beetje bang van.

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:48

amondi schreef:

1 moskee?? naar de markt heb ik het nog niet eens over gehad.....
winkelstraten geen 1 nederlandse winkel te bekennen.
criminele praktijken die er gebeuren die winkeltjes zijn er om zwart geld wit te wassen.haagsche markt daar worden door speakers hele gebeden voor gelezen als je het toch over de markt wil hebben.en als je het over persoonlijke ervaringen wilt hebben???nou dan komt er een hele lijst van dingen die ik zelf meegemaakt heb en gezien heb nogmaals ik scheer ze niet over 1 kam ken er ook zat die wel hun best doen maar het overgrote deel maakt er hier een puinhoop van jong en oud.

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:49

Chrisje92 schreef:
:')
Als bouwvakkers naar me fluiten vind ik dat ook wel grappig, maar blowende jongeren op een bankje die gaan fluiten en roepen enzo, daar word ik altijd een beetje bang van.

Joh, daar hoef je niet bang voor te zijn die zijn toch veeeeeeels te traag door al dat Blowen, ze struikelen over hun eigen voeten als ze opstaan, en zien alleen roze olifantjes :D

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:50

Hahah daar heb je een punt :')

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:51

DorisM schreef:
Ik vraag me af hoeveel mensen hier nou ECHT persoonlijk overlast hebben van Turken of Marokkanen, je hoort het namelijk wel leuk allemaal in de media en van Wilders, maar heb je er zelf wel eens last van gehad?
Ik ben het helemaal met je eens Amondi

Ik vraag me dat ook af. Ik woon in een grote stad waar heel wat bruin volk rondloopt, ook in de wijk waar ik woon. Maar ik heb er nooit, herhaal nooit, last van. Integendeel - de Marokkaanse oudere heren hier in de wijk zijn gemiddeld genomen vriendelijker dan de blanke heren en toen ik laatst met mijn zware boodschappentas in de ene arm en kind in de andere arm liep te sjouwen, was het een jonge Marokkaanse knul die aanbood te helpen, ook de andere tas uit de auto pakte en mijn zware last naar mijn huis toe sjouwde (50 meter).

Wat Wilders betreft: stemmingmaker.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:56

Plien91 schreef:

Keil ze het land uit! :j

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:59

Armani, geven die winkels nu net niet meer kleur?? Ik vindt Turks brood zalig, dus dat haal ok bij de Turk, bij het Marokkaans winkeltje haal ik mn waspoeder, lekker goedkoop ( oer hollands dus, koopjes jagen :P )

Snuisterijen, niets is zo heerlijk om in al die winkeltjes rond te neuzen, leuke spulletjes voor een spotprijs..

Ook mn groente haal ik bij een buitenlands winkeltje..

Ik heb een paar weken opgepast op de poezen van mn schoonzus, ze woonde midden in Lombok Utecht bij de kanaalstaat. Een wijk met vele kleuren, mensen van alle pluimage, binnen 2 dagen werdt ik al begroet door de buurtbewoners ik heb geen seconde angst gehad en ben geen een maal bedreigd of wat dan ook..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:02

Ik vraag me af, soms he, of de jongens aan wie ik lesgeef (jonge zigeuners) door velen ook niet als Marokkanen worden gezien. Ook donker, ook een zwaar accent en zo nu en dan gewoon eng om langs te lopen. Toch zijn het stuk voor stuk goeie jongens, ook al vreten ze dingen uit die niet door de beugel kunnen.
Ook hen wordt steeds toegeroepen dat ze naar hun eigen land moeten gaan. Hee, newsflash: dit IS hun eigen land! En dat geldt ook zo voor legio Marokkanen.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:03

Ze vreten dingen uit die niet kunnen, maar het zijn wel goede jongens?
Ergens snap ik dat stukje niet? :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:07

Leer ze maar eens kennen. Ze gaan voor je door het vuur. Als je soms hoort hoe die jongens moeten leven (met 9 man in een bouwkeet omdat hun woonwagen is afgefikt - en dat al anderhalf jaar, want ze krijgen geen vergunning voor een nieuwe wagen!!) en dat ze dan toch 's morgens om kwart voor negen weer in de schoolbanken zitten... Als je dan op tv beelden ziet die in zo'n situatie gemaakt zijn en je ziet twee van de jongens slapen, samen op een 1-persoons matras, met ook nog een babyzusje in hun armen... En toch zijn ze gemotiveerd en werken ze hard, want ze willen uit die situatie komen.

Dan hoor ik dat er een opgepakt is omdat hij mee heeft gedaan aan een reeks inbraken. Dat vind ik dan stom en dan scheld ik hem de huid vol, bij wijze van spreken, maar als je dan dat hoofd ziet - ze zijn jong en veel te beinvloedbaar, en in de verkeerde cultuur opgegroeid. Dat maakt ze nog geen slechte jongens.

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:08

Waarom zouden zij minder recht hebben om op dit plekje van de wereld rond te lopen??

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:11

Armani1985 schreef:
amondi schreef:

1 moskee?? naar de markt heb ik het nog niet eens over gehad.....
winkelstraten geen 1 nederlandse winkel te bekennen.
criminele praktijken die er gebeuren die winkeltjes zijn er om zwart geld wit te wassen.haagsche markt daar worden door speakers hele gebeden voor gelezen als je het toch over de markt wil hebben.en als je het over persoonlijke ervaringen wilt hebben???nou dan komt er een hele lijst van dingen die ik zelf meegemaakt heb en gezien heb nogmaals ik scheer ze niet over 1 kam ken er ook zat die wel hun best doen maar het overgrote deel maakt er hier een puinhoop van jong en oud.

Sorry Amondi en ik bedoel het niet rot.. maar kom een jaartje in denhaag wonen dan piep je wel anders :(:) :D

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:14

Iemand die een reeks inbraken pleegt schaar ik niet onder goede jongens, sorry.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:15

Blue_Eyes schreef:
Leer ze maar eens kennen. Ze gaan voor je door het vuur. Als je soms hoort hoe die jongens moeten leven (met 9 man in een bouwkeet omdat hun woonwagen is afgefikt - en dat al anderhalf jaar, want ze krijgen geen vergunning voor een nieuwe wagen!!) en dat ze dan toch 's morgens om kwart voor negen weer in de schoolbanken zitten... Als je dan op tv beelden ziet die in zo'n situatie gemaakt zijn en je ziet twee van de jongens slapen, samen op een 1-persoons matras, met ook nog een babyzusje in hun armen... En toch zijn ze gemotiveerd en werken ze hard, want ze willen uit die situatie komen.

Dan hoor ik dat er een opgepakt is omdat hij mee heeft gedaan aan een reeks inbraken. Dat vind ik dan stom en dan scheld ik hem de huid vol, bij wijze van spreken, maar als je dan dat hoofd ziet - ze zijn jong en veel te beinvloedbaar, en in de verkeerde cultuur opgegroeid. Dat maakt ze nog geen slechte jongens.

een andere cultuur wil niet zeggen dat het een verkeerde cultuur is.....het combineren van verschillende culturen is niet makkelijk,helemaal niet als de mensen opeen gepakt zitten in een drukke stad

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:16

kazary schreef:
Iemand die een reeks inbraken pleegt schaar ik niet onder goede jongens, sorry.

Sja... ik ken er meer die dat niet doen. En toch, nou ik die jongens ken... Verkeerde invloeden doen veel met een jonge gast. Hij doet zijn best om eruit te komen, maar ik kan me voorstellen dat dat niet meevalt.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:17

armani1985, ik ben het helemaal met je eens. ;)
ik ben geboren in een dorp naast rotterdam, daar denken er meer mensen zo over. maar ik ben 3 jaar geleden naar drenthe verhuisd, dat is toch wel even anders! er zijn hier bijna geen allochtonen, en de mensen hier denken er heel anders over. je zou ze haast naief noemen :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:17

geerke schreef:
een andere cultuur wil niet zeggen dat het een verkeerde cultuur is.....het combineren van verschillende culturen is niet makkelijk,helemaal niet als de mensen opeen gepakt zitten in een drukke stad

Op zich waar. Maar als het in je cultuur normaal is om te stelen, drugs te dealen en mensen af te persen, dan zit er in die cultuur wel iets scheef.