Wonen op de Waddeneilanden?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siers83

Berichten: 7411
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:41

@ A_lette: Ben ff nieuwsgierig, wie was die texelse scharrel?

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:44

Wij rijden 1 keer in de maand een wedstrijd. Wil je vaker dan moet je naar de vaste wal, maar dat is een kostbare aangelegenheid.
En in augustus een marathon uiteraard.

En idd. het waait hier altijd. Zit de rest van Nederland te zweten tijdens een hittegolf, is het hier nog heerlijk.

Luanaa

Berichten: 710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:44

Hier nog een eilander :wave:
Ameland :))
Nouja.. Als ik bij m'n vader ben :')
Ben geboren en opgegroeid op Ameland.

Hier nog meer Amelanders las ik.
Nou dan kennen jullie vast Pizzeria San Remo wel! :)

En de meiden van Manege de Seelon ken ik ook. Dat waren eerst vriendinnen van me :)

Winged

Berichten: 33092
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:48

Bluebontje schreef:
En idd. het waait hier altijd. Zit de rest van Nederland te zweten tijdens een hittegolf, is het hier nog heerlijk.

Hmm dat heb ik wel gemerkt toen ik met een hittegolf op Terschelling zat. Kwam wel ontzettend bruin terug :+

Hier kan het trouwens ook flink waaien hoor, maar vroeg mij gewoon echt af of die wind daar standaard staat. Ja dus :+
(..kom gewoon niet zoveel buiten Drenthe met mijn vooroordelen :+ )

@ Siersma: even via pb ;)

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:54

Pizzeria San Remo ken ik wel, maar kom er nooit. :o
Waar woont je vader, als ik mag vragen?

Luanaa

Berichten: 710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Friesland

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:56

Naast de pizzeria in Nes dus :)
Pizzeria is van mijn vader. Dat verhuurt hij nu. Maar het huis is nog wel van ons.

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:58

Jongens, ik kan niet eens naar een eiland, hoe moet ik dan Westernles vinden, het lukt me nu precies... :D

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:04

Siersma schreef:
@ A_lette: Ben ff nieuwsgierig, wie was die texelse scharrel?

Ben ik ook wel benieuwd naar :D :))

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:05

TurdusMerula schreef:
Jongens, ik kan niet eens naar een eiland, hoe moet ik dan Westernles vinden, het lukt me nu precies... :D

Op Texel zijn ook westernstallen :) Hoe de kwaliteit van de lessen is weet ik niet :)

Jildau

Berichten: 9439
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:26

Het lijkt mij heerlijk om op een eiland te wonen! Alleen dan wel op bijvoorbeeld Texel. Terschelling en Vlieland lijken me minder door de lange boottocht. Dan kan je minder snel even naar het vaste land. ;) Ik ga al een paar jaar elke zomervakantie naar een eiland. Afgelopen 2 jaar naar Texel geweest en dit jaar ga ik met een vriendin naar Ameland en met mijn vriend naar Vlieland. Nu al zin in!

RoseK
Berichten: 1281
Geregistreerd: 14-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:42

Ik kom ook van Texel, woon nu op kamers in Utrecht en dat is toch ook wel fijn. Texel is leuk om thuis te komen vooral als het lekker weer is, maar ben toch ook wel weer blij als ik naar de stad kan.
Wedstrijden rijden op Texel is trouwens goed te doen hoor. Ze worden eigenlijk altijd gehouden op manege akenbuurt en ik geloof dat er wel minstens 1 keer per maand dressuur is, springen iets minder. Er zijn daar een grote binnnen en buitenbak en een springveld.

Siers83

Berichten: 7411
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:30

Ik ben juist ontzettend blij als ik weer terug ben. Ik vind t erg leuk om een dagje de stad in te gaan om te winkelen ofzo, maar vind t zo druk en t stinkt ook vind ik.

@ Wendy: Staat jou paardje langs de pontweg? Bij Hin?

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:23

Ik ben ook blij als ik na een dagje vaste wal weer bij de boot sta.
Dan merk je pas hoe fris de lucht bij ons is!

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:39

Bluebontje schreef:
Ik ben ook blij als ik na een dagje vaste wal weer bij de boot sta.
Dan merk je pas hoe fris de lucht bij ons is!


Dat heb ik ook altijd onwijs. Heb ook altijd lichte verkoudheid verschijnselen als ik weekje aan de wal ben (geweest).
Maar ik moet zeggen dat ik het aan de wal zijn ook altijd heerlijk vind, hoewel dat misschien ook komt omdat er op Schier zo bar weinig te beleven is.

Ik zou nog wel graag keer naar de andere waddeneilanden willen en daar lekker paardrijden enzo(Schaamt zich diep, is nog nooit op andere waddeneilanden geweest :o ). Ben wel heel benieuwd hoe het daar is, qua omgeving, qua mogelijkheden enzo(ook op niet paardengebied) en natuurlijk qua paardengebied ;) .

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:00

Siersma schreef:
Ik ben juist ontzettend blij als ik weer terug ben. Ik vind t erg leuk om een dagje de stad in te gaan om te winkelen ofzo, maar vind t zo druk en t stinkt ook vind ik.

@ Wendy: Staat jou paardje langs de pontweg? Bij Hin?

Ja klopt! :D Ken je mij (of m'n paard) ? :))
Wie ben jij, ken ik jou? :D (via pb? :) )

Imre

Berichten: 14227
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:07

Ik heb een aantal maanden op Vlieland gewoond/gewerkt. Heerlijk eiland, maar ik zou er niet permanent willen wonen. De bewoonde wereld is me te ver weg. Anderhalf uur op de boot, en dan ben je nog maar in Harlingen... Ook het geringe aantal afvaarten en dat de laatste boot zo vroeg gaat vind ik niet handig. Ik kom nog een aantal keer per jaar op Vlie om lekker te rijden en oud en nieuw te vieren, het blijft mijn favoriete eiland (sorry bewoners van andere eilanden!). :)

Mijn paard heb ik ook meegenomen vanaf het eiland! :D Hij was een import-eilander trouwens, maar heeft er toch een jaar of 8 gewoond. :j

Siers83

Berichten: 7411
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:12

Wendy, ik ken jou niet maar rij elke dag langs jou paardje. Dan ken je Manon met bonte Punck ook wel. Die stond vorig jaar bij mij. Mijn hafje staat bij Teun Huisman, op de hoek pontweg/ gerritslanderdijkje. Foto in profiel.

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:15

Ja die ken ik wel! :j Grappige pony is dat ook! :D
Ik zal er eens op letten of ik jouw paardje zie! :j

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:19

Nou Ijssnuiver, je hoeft je nergens voor te schamen hoor.
Ik ben ooit met school eens naar Texel geweest, maar daar weet ik niets meer van.
En ooit eens naar Terschelling en daar was het donker!

susanne_m

Berichten: 961
Geregistreerd: 20-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:42

Imre schreef:
Anderhalf uur op de boot, en dan ben je nog maar in Harlingen...

en bedankt.. wat is er mis met Harlingen ;) haha!

die ontzettende drukte bij de veerboot, en idd al die (gestresste) mensen die de weg vragen, daarvoor hoef je niet op een eiland te wonen. lijkt wel of het ieder jaar drukker wordt!
heb zelf (jammer genoeg) niet op een eiland gewoond, wel gewerkt en vakantie gehouden.
en dan t liefst op vlieland.
ben bijna op alle eilanden geweest, texel: stortbui weekend lang, terschelling; zoveel gefietst.. (heb een hekel aan fietsen)
ameland en schier weet ik niet zoveel meer van.. en vlie; geweldig veel lol gehad met de trekker en unimog op t strand :)

Imre

Berichten: 14227
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:12

:D Er is niets mis met Harlingen, maar de meeste mensen moeten vanaf daar nog een paar uur rijden. ;)

Riannneh
Berichten: 93
Geregistreerd: 29-06-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:43

Ik kom ook van Texel, erg leuk hoor! (vooral met dit weer 8-) )

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:40

Bluebontje schreef:
Nou Ijssnuiver, je hoeft je nergens voor te schamen hoor.
Ik ben ooit met school eens naar Texel geweest, maar daar weet ik niets meer van.
En ooit eens naar Terschelling en daar was het donker!


Gelukkig maar ;) . Ja ik ben met werkweek keer op Ameland geweest, maar dat was niet echt noemenswaardig en kennelijk als klein kind ook op Ameland, maar dat weet ik dus niet meer :+ .

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:13

Bluebontje: Terschelling donker??? hihi.. is dat het enige dat je is bijgebleven dan?

Ik ben op alle eilanden behalve Texel geweest. Ik vond het op Schier altijd heerlijk, daar hadden we een huisje midden in de duinen. Ameland woonden allemaal vriendinnetjes en hadden we heel vroeger ook een huisje. Vlieland komen we 's zomers wel eens om een ijsje te halen en we gaan bootje varen. Lijkt me wel erg klein om te wonen, net als Schier. Texel weet ik dus niets van maar het schijnt dat ze daar stoplichten hebben???!! ;) haha.. Ik wil daar wel graag eens een SGW rijden in oktober. Lijkt me geweldig!

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:20

Hoe is dat op Terschelling dan?? Is dat ook zo klein allemaal als op Schier?