wie is nog meer bang voor grote dikke spinnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:11

Ik hoorde m'n zusje net gillen, er zat er weer eentje in de gang :')

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:12

O, bahbahbah, spinnen! :n
Toen ik nog heel klein was gilde ik de boel al bijelkaar als mijn moeder voor de grap een spin op een papiertje tekende. :')
Ik kan niet eens een bladzijde omdraaien met een spin er op, ik ga écht over mijn nek! :r
Heb mijzelf wel aangeleerd dat als er 1 op stal zit dat ik er dan niet te lang naar kijk. Ook kan ik steeds beter tegen andere insecten en hele kleintjes.

Gelukkig heb ik thuis 2 katten die spinnen geweldig vinden. :D

Heeft er iemand hier weleens zo'n cursus gedaan om van die angst af te komen?
Schijnt dat je dan begint met een kleintje, persoonlijk word ik bijdat idee al onpasselijk...
:(:)

x_Rebecca

Re: wie is nog meer bang voor grote dikke spinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:14

Nou, weetje wat ik eigenlijk zo 'vreemd' vind.. Vaak zit er gewoon een klein spinnetje op iemand ofzo. en dan zeg je het, en dan is het ineens moord en brand :+ terwijl dat beest er misschien al 5 minuten zit... dan heb ik zoiets van "Kind, stel je niet aan."
Maargoed, als ik dan denk hoe ik reageer op vlinders snap ik het ook wel weer :j

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:22

Laatst zat er 1 op mijn uitrijdeken, nou werd helemaal panisch...
Ik krijste (ja letterlijk krijste :o ) naar de eigenaar van stal, NICO HELP EEN SPIN, HAAL EM WEG!!!
Nico komt op zijn dooie gemak aan lopen en kijkt me zo aan >;) , en zegt vervolgens heel droog, Goh dus mijn stoerste ruiter is bang voor een klein spinnetje. :+
Nou het was helemaal geen klein spinnetje maar een hele grote zwarte harige joekel die daar lekker op mijn uitrijdeken zat.
Gelukkig heeft de staleigenaar de griezel vakkundig vermoord, maar ik ben bang dat ik voortaan eerst al mijn dekens inspecteer voor ik ze op durf te pakken :(

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:25

Voor de 'spinnenliefhebbers' onder ons. Dit filmpje moet je echt eens bekijken! :Y)

Even in een spoiler gezet voor de mensen die het 'plot' niet willen weten :D
Spoiler:
Op een gegeven moment heeft hij de spin in een bak gevangen en legt de camera er bij in.
De spin doet dan plots een huppeltje... Ik viel bijna met stoel en al achterover

http://www.youtube.com/watch?v=o0peFCNLNHg&feature=channel

En oh ja, het is veilig hoor. De spin kwam bij mij niet door m'n beeldscherm lopen :D

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:29

Hier ook eentje, maakt niet uit of ze groot of klein zijn.
Mijn broertjes die pakken de spin weleens op met papier en pletten hem dan en dan gaan ze net alsof doen alsof ze achter me aan komen.
Nou dan wil je me niet horen gillen.
Ik pak ze zelf ook wel op dat wel, maar dan doe ik het gewoon en dan heb ik die spin beet en dan dringt het tot mij door dat ik een spin beet heb :+ :o
En ik ben ook bang voor vlinders :+ . In de vlindertuin ben ik 1 keer geweest ging er z'n hele grote dikke vlinder op zitten. Ik werd echt hellemaal panisch , volgens mij was dat beest half dood toen ik er eindelijk af was :o
Ben eigenlijk bijna bang voor alle insecten .
Zo heb ik al eens een sprinkhaan in mijn kamer gehad , gelukkig was ie dood maar kan best wezen dat ie nog een tijdje geleeft heeft in mijn kamer ;(
Insecten zijn handig voor sommige dingen maar heb toch liever geen insecten.

Ik hoef ook niet naar Australie zie ik wel, nee één dikke spin en ik ben hellemaal gek ben ik bang.
Ben ik gelukkig niet alleen. :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:53

Mijn twee katten spelen graag met grote spinnen. Dan laten ze zo'n griezel nog eens lekker naar de andere kant van de kamer rennen, zodat ze hem daar ook weer 'te grazen' kunnen nemen. Duurt mij allemaal veel te lang, dus ik neem dan liever zelf actie (of beter gezegd; als er een mannelijk persoon in de buurt is, stuur ik hem er op af). :D

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:41

Liek_ schreef:
Haha ik vind spinnen ook vreselijk, nou wil de ellende dat ik naar Australie ga volgend jaar, hebben jullie die weleens gezien? Deze vriendjes kom je daar tegen: http://www.xs4all.nl/~ednieuw/australian/Spidaus.html

Er is laatst zelfs een nieuwsbericht geweest van een spin die een vogel had gevangen: http://www.villafilosofia.nl/plaatjes/w ... er122a.jpg

Zo zie je maar weer de Nederlandse huisspin is best een lieverdje :P

Jezus! dat is wel heel erg, en iedereen maar roepen: spinnen doen toch niks..
Nou wel dus..
en ookal zijn ze in nederland niet zo groot, ik vertrouw ze echt niet! iewl

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:13

ah rebecca dat snap ik dan ja! :x

echt een groot nadeel van australië die spinnn :x

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:15

Citaat:
Er is laatst zelfs een nieuwsbericht geweest van een spin die een vogel had gevangen: http://www.villafilosofia.nl/plaatjes/w ... er122a.jpg

Zo zie je maar weer de Nederlandse huisspin is best een lieverdje :P

:oo dat meen je niet!? is dat serieus een spin!? ik denk dat ik echt flauwval als ik dat tegen kom... :x

ik vind spinnen ook echt heel erg vies niet alleen eng :x

ik krijg de kriebels van dit topicc :Y)

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:37

superpluisje schreef:
Had gister echt zo'n superdikke grote zwarte huisspin op de muur zitten, had gelukkig visite en die moest m doodmaken van mij :+
We hebben er een boek opgegooid en vandaag kwam mijn vriend thuis en die heeft hem op mogen ruimen...

Wordt idd wel een beetje zenuwachtig voor de 2e :oo

en ja hoor ik heb de 2e gevonden... zit gister op de wc en daar zit weer zo'n vies groot zwart ding -O-

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:54

hier nog iemand, ik ben als de dood voor spinnen.

Op een goeie keer zat ik in mijn auto en ik zag iets blinken in mijn ooghoek. Op het plafond van de auto zat een zwarte dikke spin, mijn auto bijna in de prak gereden! Ik zette mij aan de kant, ben gillend uit de auto gesprongen (dat zal nogal een zicht geweest zijn) 8)7 . Ik heb naar mijn vriend gebeld dat ie me moest komen halen, het was gelukkig niet zo ver meer van zijn huis. De spin was ondertussen al verkropen. :( Hij is met mijn auto naar huis gereden, ik met de zijne. Daar heeft hij bijna heel de auto moeten demonteren om de spin te vinden. Toen kroop dat onding onder mijn zetel en konden we er niet meer aan _-:( . Ik heb een hele bus insecticide leeggespoten in mijn auto en durfde pas de dag erna weer met mijn auto te rijden. Tot op de dag van vandaag ben ik nog altijd zeer wantrouwig in mijn auto, ik kijk altijd eerst naar het plafond! :\
Gelukkig heb ik een lieve vriend die altijd bereid is om spinnen te pakken, alleen laat ie ze telkens ontsnappen :P

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:52

Meld me ook maar. :=
Ben echt als de dood voor spinnen, groot of klein maakt niet uit, alles is eng. :P
Roep altijd iemand anders erbij om de spin onschadelijk te maken. :=

Awwh krijg helemaal de kriebels van die spinnenfoto's. :')
En dat filmpje is ook echt creapy. := (die muziek ook echt. :') )

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:54

Ehhh... ik meld me ook... vreselijk die dikke vieze spinnen.. :o

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:05

Ik ben ook bang van spinnen. Als het hele kleintjes zijn, heb ik er geen problemen mee. Maar vanaf ze een beetje groot worden.. En dan gil ik ook echt het hele huis bij elkaar :o

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 10:11

Nickytje schreef:
Voor de 'spinnenliefhebbers' onder ons. Dit filmpje moet je echt eens bekijken! :Y)

Even in een spoiler gezet voor de mensen die het 'plot' niet willen weten :D
Spoiler:
Op een gegeven moment heeft hij de spin in een bak gevangen en legt de camera er bij in.
De spin doet dan plots een huppeltje... Ik viel bijna met stoel en al achterover

http://www.youtube.com/watch?v=o0peFCNLNHg&feature=channel

En oh ja, het is veilig hoor. De spin kwam bij mij niet door m'n beeldscherm lopen :D

zoals die eerste zwarte zo n eentje zat dus op mijn muur bah.

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:16

Ja die hebben wij ook wel een aantal keer binnen gehad, zo'n enge grote zwarte. :=

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:51

Ik ga dus écht dat filmpje niet bekijken...

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:20

Ik ben er ook heel erg bang voor en daar baal ik best van!! Als ik heel rationeel nadenk dan WEET ik gewoon dat ze hier niet schadelijk zijn, maar op het moment dat ik er dan oog in oog mee kom te staan gaat alle rationaliteit overboord en ontstaat er volledige paniek. Dit komt ws. doordat op de Mavo een vriendinnetje mij achterna heeft gezeten met een dikke vette harige spin en hem vervolgens over de deur (die op slot zat!) van de wc heeft gegooid! Ik raakte volledig in paniek en heb mijn handen gekneust doordat ik de deur niet openkreeg!

Ik zou best heel graag van mijn spinnenfobie afwillen want ik weet haast zeker dat ik als ik zo`n dikke tijdens het rijden in de auto ontdek, ik mezelf best wel eens tegen een boom of in een sloot zou kunnen parkeren...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:32

Hier nog 1 met Arachnafobie.
Ik weet altijd precies waar ze gaan zitten in de badkamer :P In het hoekje bij het bad........
Ik heb wel eens voor het raam gestaan en toen kwam er 1 naar beneden zoefen........ieks.........
Of de wc-deur opendoen en er hing er 1 te bungelen aan de deur........bah bah bah bah.
Wel een mooie spuitbus gevonden. De spinnen zijn binnen 2 minuten dood en dan kan ik ze op stofzuigen.
Nadeel is dat je ze ziet kreperen en de poten vallen uit de lijfjes.............ARGHHHHHH.
Nog iets leuks gevonden op internet. In 2 uur ben je van je arachnafobie af:
http://www.fobiespreekuur.nl/index_spinnenfobie.html
Zo zijn er nog wel meer op google te vinden.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:43

Meld zich :o

Ben niet bang voor een dier van 600 kilo maar wel van een spin! :Y)
Vreselijke beestjes! ieh!

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:55

@ NienkeKara : Ja stom he. :') Die vergelijking wordt bij mij ook vaak gemaakt.

Maar ik wil er eigenlijk wel vanaf, want waar paarden zijn, zijn ook wel is spinnen. :')

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:58

Bang voor grote dikke spinnen? |o

Ben al bang voor een klein spinnetje, aan de andere kant van mijn kamer ;(
En ik vraag me ook wel af waar het ooit vandaan is gekomen, maar heb gewoon een fobie voor spinnen(tjes)..Dus bij deze meld ik me ook :o

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:59

Hier nog eentje, dooodsbang voor die kleine krengen!

Laatst ook, er zat buiten een redelijk grote spin tegen de wand op van het huis. Dus ik allemaal aan het gillen, kwam mijn broer naar buiten. Hij zou hem wel eventjes platstampen, dus hij schopt hem van de wand af, en gaat erop staan. Het nadeel was, dat je hem hoorde kraken op het moment dat mijn broer erop ging staan. Gadver, heb nog nooit zo hard gegild O:)

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:08

Gatver. _O-

Wij hadden een keer zo'n grote zwarte dikke bij de trap zitten.. En mijn moeder met de krant meppen, alleen sloeg ze mis. _O- Dus dat beest naar boven rennen.. Stopte die gelukkig nét voor de deur van mijn zusje der kamer (zit een spleet onder dus hij zou zo onder haar deur naar binnen kunnen glippen). Gelukkig sloeg moeder toen wél raak. :')

En laatst ook nog, zat er weer zo'n grote in de gang. Komt mijn tante heel nonchalant de kamer inlopen.. 'ja wat moet ik met dat ding?' dus zij heel rustig die spin doodgeslagen. :=
Rest van ons gezin lag ondertussen alweer helemaal in de stress. _O-