Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Hetgeen ik spaar is voor onvoorziene kosten.Mocht mijn wagen het plots begeven of mijn paarden naar de kliniek moeten en natuurlijk spaar ik ook om een startcentje te hebben mocht ik gaan samenwonen 
Ik bereid me erop voor de dag dat ik samenwoon dat ik 5 keer zo lang moet sparen wil ik een weekendje weg kunnen of iets extra wil kopen zoals kledij of nieuwe schoenen.__Nathalie__ schreef:1450 -
600 huur (minimaal hier op de veluwe)
100 auto verzekering + belasting
150 boodschappen
100 verzekering voor jezelf
25 telefoon
150 geen idee wat je aan benzine betaald ongeveer is dit.
Myca schreef:Waarom probeer je niet eerst te settelen met je eigen job, stekkie en dan kijken of/wat je over houdt. Het lijkt me krap, zeker als je een keer de dierenarts of garage nodig hebt. Misschien kan je eerst iemands bijrijder proberen te worden. Want niet alleen geld, maar ook tijd kan meespelen.

Vooral als die van geen kanten klopt
En ik bel voor zo'n 30€ de maand max. met mijn gsm.Bovendien ga ik niet elke maand kleding kopen en heb ik geen 'boodschappen' die ik zou moeten doen 
Maar gewoon afwachten en zien wat te tijd brengt
... x_Anne_x schreef:Ik weet dat er al heel veel topics zijn over kosten van een huis, kosten van een auto en de kosten van een paard.
Maar hier worden altijd zulke ruime schattingen gegeven dat ik t even niet meer volg.
Zo als van vele hier is mijn grote droom ooit een eigen paardje te hebben. Op dit moment is dat echt niet haalbaar omdat ik er niet genoeg geld voor heb. Maar ik ga straks weer studeren. Namelijk; Pabo.
Nu is t gemiddelde startsalaris van een leraar basis onderwijs €2175 bruto.
Veel mensen in mijn omgeving (geen paarden mensen) zeggen dat dat nooit genoeg gaat zijn om een paard en een huis en een auto te kunnen onderhouden.
Dus mijn vraag is eigenlijk een beetje of jullie denken dat je t daar mee red.
Ik woon nu nog op kamers in utrecht maar ik ben niet van plan daar eeuwig te blijven.
Het idee nu is een leuk klein appartementje/huisje ergens op de veluwe te gaan zoeken als ik klaar ben met studeren.
Ik zou overigens mijn paard wel graag op een pensionstal/manege willen hebben staan omdat ik zeker in t begin wat begeleiding nodig zal hebben en ik dat ook gewoon erg leuk en gezellig vind.
Is dit haalbaar?

, huur op mijn alleen appartement, heb een auto en leef best ruim en ik heb het laatste anderhalf jaar gemiddeld 500 euro pm gespaard... van dat bedrag kan ik straks dus echt wel een paard onderhouden en nog sparen. Het kan hoor.