mensen in de supermarkt met pasen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:48

Tja, sommige mensen menen dat ze niet eten om te leven, maar leven om te eten... :+

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:32

Ik vind het ook leuk en lekker om met pasen wat extra's te doen, maar ik geef er geen kapitalen aan uit! Helaas moest ik vanmorgen nog boodschappen doen, ik dacht lekker op tijd te zijn door om 08.00 uur al naar de supermarkt te gaan. Staat er al een hele RIJ buiten :(

Winged

Re: mensen in de supermarkt met pasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:47

Nou.... Toen ik om 5 voor 8 bij mijn werk kwam.... Waren de klanten al naar binnen! Was echt ontzettend druk (denk aan 'laten we vroeg heen gaan dan is het niet zo druk!' Resultaat als iedereen dat doet: Druk....). Maargoed we hebben pasen weer overleefd. Op naar Pinksteren O:)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:50

Ik ging vanochtend ook even wat verse broodjes halen (Joepie, paasaanbieding: 10 harde verse broodjes voor 1 euro 20 :)) ) Ik had verder niets, maar heb 20 minuten in de rij gestaan in een supermarkt waar 6! kassa's open waren :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:57

Ik kan me er niet druk om maken, vind het jammer dat de paaseitjes al in de schappen liggen als kerst nog niet voorbij is (hoe kan je kinderen zo laten geloven in zulke mooie dingen?). Ik irriteer me eerder aan die mensen die zo vreselijk slecht gehumeurd zijn dat als je per ongeluk tegen hen op botst er niet eens een "maakt niet uit" van af kan als je je excuses aan bied, integendeel, ze geven je ook nog een hoop voor je voeten ook! :x Als je zo slecht tegen feestdagen kan, sluit je dan op in je kelder oid. :=

De krantenverkoper/bedelaar krijgt van mij ook niets. Als die gaat werken, hoeft ie daar niet zo te gaan zitten. Dus hoppa.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:11

Mijn verzorgpaardjes staan zeg maar links achter de plaatselijke AH. Bij topdrukte dagen staan de auto's dus tot ver voorbij het erf. Heb de eigenaar ook al gevraagd of er weer iets gratis werd weggegeven. :P
En dat was vrijdag... :oo
Echt druk maken doen we niet, wel verbazen over wat mensen allemaal kopen of menen nodig te hebben. Okay, die gezinnen met 6 personen en/of opgroeiende vreetpubers, ala, daar valt idd niet tegen aan te werken. Maar al die zogenaamde luxeproducten...Vroeger was het idd paasbrunch, paaseitjes en, met kinderen, eitjes verven, dat was Pasen. Tegenwoordig lijkt het idd net zo'n graai en vreetfestijn als Kerst maar dan in de lente...
Ach, ze doen maar...goed voor de economie, denk ik dan maar. ;)

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:29

Ik werk in een supermarkt, en het was bijna net zo druk als met kerst := echt niet normaal.. het was ook niet heel leuk werken eigenlijk... :')

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:38

Ow nog even over de straatkrantverkopers:
Ze mogen niet verslaafd zijn
Ze zijn dakloos
Anders krijgen ze namelijk geen kaartje ;)
Dus hebben ze geen kaartje, dan komen ze niet op een eerlijke manier hun kranten en moet je inderdaad niets van ze kopen. Hebben ze die wel, dan zijn ze eerlijk, clean en dakloos.

Lekker makkelijk: Ga werken :\ Iemand die er netjes uitziet en wel een huis heeft komt al bijna niet meer aan werk, hoe wil je dan aangenomen worden als je op straat slaapt? :\

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:00

Lekker makkelijk, vooral geen moeite meer doen en hopen dat werkende mensen, die ook moeite hebben moeten doen voor die job, je in je onderhoud voorzien :(:)

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:04

Nou, ik moest vandaag dus de hele dag in de AH werken.
Wat een ramp zeg, op een gegeven moment waren er 4 klanten tegelijk tegen me aan het praten met hun vragen en niemand stopte met praten. Ik zo uhhh ik doe u even als eerst, nou al die koppen chagerijnig maarja ik moet toch ook wat :+

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:11

Nou, ik heb het ook overleefd... Bij de plaatselijke super kon er niemand meer op de parkeerplaats, de auto's stonden schots en scheef in de aangrenzende straat geparkeerd.
Geen karretjes meer zelfs... Ik was iets vergeten, dus moest vanmiddag terug, alle schappen overal leeg!!!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:16

pharagirlke schreef:
Lekker makkelijk, vooral geen moeite meer doen en hopen dat werkende mensen, die ook moeite hebben moeten doen voor die job, je in je onderhoud voorzien :(:)

Volgens mij valt het verkopen van straatkranten ook onder in je eigen onderhoud voorzien? Of werken mensen die op straat de telegraaf en de veronicagids verkopen ook onder mensen die niet werken en verwachten dat anderen in hun onderhoud voorzien?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:18

daarom ben ik dus bewust pas na 19.00 boodschappen gaan doen
had niet meer nodig dan yoghurt,sla,vlees en brood
ik was er met 10 min weer uit ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:20

ikdoemaarwat schreef:
daarom ben ik dus bewust pas na 19.00 boodschappen gaan doen
had niet meer nodig dan yoghurt,sla,vlees en brood
ik was er met 10 min weer uit ;)

Wow, hier kon ik het wel shaken om rond die tijd nog aan brood te komen!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:24

Nou hier nog zat hoor :D
had ook nog verse bolletjes erbij
maar misschien scheelt het dat ze hier zelf bakken en ook nog laat in de middag een lading bakken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:26

Het was hier vooral chaos en mensen die na sluitings tijd nog gewoon rustig boodschappen komen doen. En dan zijn we niet eens eerder dicht gegaan ofzo, al jaren gaan we om zes uur dicht.

Door het mooie weer zijn de meeste mensen wel goed gehumeurt. Vind het altijd wel leuk om met de feestdagen te werken. Gezellig ect. :)

Wij hebben laat in de middag nog vrachten brood en broodjes moeten afbakken trouwens.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:30

Het viel echt heeeeeel erg tegen qua drukte. Om half 9 vanochtend was het goed druk maar de rest van de dag viel het erg mee :j Had verwacht ik de hele dag moest blijven zitten maar heb genoeg dingen kunnen doen :j Natuurlijk heeft het volk wel GOED gehamsterd...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:33

Lyonesse schreef:
pharagirlke schreef:

Volgens mij valt het verkopen van straatkranten ook onder in je eigen onderhoud voorzien? Of werken mensen die op straat de telegraaf en de veronicagids verkopen ook onder mensen die niet werken en verwachten dat anderen in hun onderhoud voorzien?

Dingen op straat proberen aan te smeren noem ik niet echt een job nee maar goed... :') Als ze er mee in hun onderhoud konden voorzien, moest je ze niet nog wat geven ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:35

Je hoeft ze ook niets te geven ;) Je KOOPT een straatkrant, net als dat je betaalt voor een abbo op de veronicagids, of de Telegraaf KOOPT. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:38

Dan heb ik je bericht mis geinterpreteerd, ik dacht dat je ze er nog wat bovenop moest geven. :)
(wij hebben dat hier nl helemaal niet)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:40

pharagirlke schreef:
Dan heb ik je bericht mis geinterpreteerd, ik dacht dat je ze er nog wat bovenop moest geven. :)
(wij hebben dat hier nl helemaal niet)

Nee hoor :) Zij verkopen die kranten voor 2 euro of 2,50 ofzo en that's it :) Ze moeten daarom ook een pasje hebben :) Zodat mensen weten dat ze geen verslaafden zijn en niet gewoon de boel bedonderen en "wat bij verdienen" :) De junks etc zijn de gewone zwervers en dat is een ander verhaal :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:47

Ik vind het eerlijk gezegd toch ietwat kort door de bocht om mensen die dakloos zijn zo over één kam te scheren. Ben het er helemaal mee eens dat er vast en zeker rotte appels tussen zitten, die zitten nu eenmaal overal. Maar sinds mijn, altijd hardwerkende en erg netjes uitziende, broer door omstandigheden bijna op straat had gestaan kijk ik er zeker weten toch iets anders tegenaan.

Ik koop overigens ook niet altijd zo'n krantje, maar een 'goeiemorgen, maar nee, dank u wel' kan er altijd wel van af. Kost ook niets, en ik vind het zelf altijd wat prettiger staan dan die mensen echt straal negeren.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:47

Ik zei het vandaag nog tegen mijn man, dat het wel weer graaien geblazen zal worden in de supermarkt. Jammer dat er zo veel wordt geconsumeerd. Met kerst volstouwen met konijntjes, kalkoenen, hert, noem het maar op (en dan ook nog het liefst zo goedkoop mogelijk vlees). Met de paasdagen kuikentjes kopen in de dierenwinkel en tussen door klagen over het gewicht :D Lekker gezellig!

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:54

kips schreef:
Nadine___ schreef:
Ik ben zondag jarig, vandaar dat ons karretje ook behoorlijk vol zat. Maar inderdaad, ik werk zelf in de appie en wat een gedoe allemaal. Mensen zijn behoorlijk prikkelbaar naar elkaar toe, ze kunnen niets hebben en beuken ons aan de kant (de vakkenvullers) Ik vind het allemaal behoorlijk overdreven. Alle spullen gaan heel hard, veel lege vakken terwijl er al minimaal 2x zoveel besteld is. Wat een drama zeg!

he paaskindje wat leuk dat je zondag ook jarig bent, ik ben dan ook jarig :D
met die daklozen tegenwoordig kan je eigenlijk niet meer zien wie dakloos is of niet,, ik was laatst in zwolle met een vriendin, en ik zei zo kijk een dakloze zullen we als liefdadigheid een euro ofzo geven,, vriendin zei gelijk van nee,, hij staat er heel vaak maar heeft gewoon een huis en gezin en een goeie baan ernaast

Ja, haha. Jij ook al?
Vandaag weer een hele drukke dag in de appie gehad. Enorm veel vulling en nog vakken leeg. Waar laten al die mensen het?

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:07

A_lette schreef:
Nou.... Toen ik om 5 voor 8 bij mijn werk kwam.... Waren de klanten al naar binnen! Was echt ontzettend druk (denk aan 'laten we vroeg heen gaan dan is het niet zo druk!' Resultaat als iedereen dat doet: Druk....). Maargoed we hebben pasen weer overleefd. Op naar Pinksteren O:)

Inderdaad! Pfoee. het was druk bij de AH waar ik werk. Dramaaa :=
Vooral onze afdeling (vers) wordt met de feestdagen erg geplunderd. Maarja, het is ook lekker toch? Goede reden om te eten voor velen.