Wat is jouw minimum leeftijd om ouder te worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:22

Voor mij ook, hahaha, 50......

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:24

Pebblesther schreef:
kimnytocize schreef:
Ik wil ze helemaal nooit :D

Wil veeeeel liever de hele wereld blijven zien; schitterende luxe paarden hebben en een mooie sportauto onder mn kont, dan een geld- en energieslurpende krijsende zeurende koter ;)

En het is ook wel fijn dat als ik later oud ben ik m'n kinderen nog heb die dingen voor me regelen / mee gaan naar het ziekenhuis ofzo.

Ik werk in een verzorgingstehuis en het is treurig om te zien dat er genoeg kinderen zijn die hun carriere belangrijker vinden dan hun oude pa of ma af en toe een te bezoeken ... Zelfs mensen die hun moeder niet willen bezoeken omdat ze dement is en het daarmee zonde van hun tijd vinden, want ma weet er toch niets meer van!
Dus kinderen hebben is geen garantie voor bezoek op de oude dag ;)

lesilla

Re: Wat is jouw minimum leeftijd om ouder te worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:25

Sowieso moet je die last ook niet op je kinderen leggen.
Als ik zie hoeveel mensen kinderen krijgen omdat ze mogelijk eenzaam zijn later. Niet mijn ding :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:26

Nee, maar dit is nog de generatie die kinderen kreeg omdat de here dat wou :P

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:26

Ik ga van mijn kind toch echt niet verwachten dat ze later voor me zorgt, als ik oud ben. Doet ze dat wel, dan zou ik dat heel erg lief vinden en daar erg dankbaar voor zijn, maar ik verwacht het niet van haar...... Hoop natuurlijk wel dat we dan nog wel zo'n goede, hechte band samen hebben, dat wel, maar dat is ook iets waar je zelf ook aardig een hand in kan hebben.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:27

Twiggy2008 schreef:
En ik ga elke dag naar mijn paard toe en sta soms ook samen met mijn kind te tutten bij ons paard. Geweldig juist om dat samen te delen. :j

Och ja, hoe mijn jochie het op een shetlander zit uit te gillen van plezier, ik krijg er waterige ogen van :o

Gelukkig maar katiavl, kon me al bijna niet voorstellen dat er mensen voorstander zijn van het zooo laat moeder worden :D

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:28

katiavl schreef:
36 eerst carriere en dan kinderen :)

Same here!

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:29

Ik ben bijna 24 en wil graag binnen 2 jaar serieus beginnen denken aan kindjes.Vroeger was ik als de dood voor baby's :+ en wilde ik absoluut geen kinderen, ondertussen is mijn moedergevoel er toch doorgekomen en voel ik me er wel klaar voor. :)

Carriére maken hoeft niet voor mij.Ik ben tevreden met mijn job en als ik zwanger zou zijn wil ik sowiso minder gaan werken om ook voldoende tijd te kunnen hebben voor mijn kindje. Maar de volgende stap wordt eerst samenwonen met m'n vent, dan kindjes :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:31

Schattig he, Odetteke. :+:

Ik heb laatst een schattige roze poetskist gekocht met van die roze borsteltjes en ik heb het zowaar volgehouden om hem nog even te bewaren, want ze krijgt hem pas volgende week als ze jarig is. :D
Ik kijk al weken uit naar haar blik als ze het ziet en ik kijk ook al weken uit naar het samen tutten met de roze borsteltjes. :D

Toch leuk als je als moeder en kind kan genieten van een gezamenlijke liefde voor een heel geliefd huisdier.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:34

Leeftijd is volgens mij niet zo'n beste grens om wel of niet aaan kinderen te beginnen. Ik denk dat je goed moet nadenken of alle benodigde zaken op orde zijn: heb je een fatsoenlijk huis, inkomen, vervoer, netwerk, relatie, gezondheid, wens en verstandelijke mogelijkheden om een kind op te voeden?

Wat kun je een kindje bieden ipv wat kan een kind mij brengen aan geluk en zaligheid..

Als je die dingen op orde hebt dan ben je al een heel eind om een goed eouder te kunnen zijn lijkt mij..

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:50

ik denk dat leeftijd niet het belangrijkste is.. vroeger wilde ik nooit kinderen.. en ben er ook nog steeds niets zeker van of ik ze wel wil.. het is trouwens niet zo dat ik kinderen niet leuk vind.. vind ze onwijs leuk! vooral als ik ze terug kan brengen naar de ouders als ik ze zat ben ;) sommige meiden die *perongeluk* zwanger zijn geworden op hun 18e vind ik beter dan volwassen vrouwen (niet altijd hoor) als jij het gevoel hebt dat je er klaar voor bent.. moet je er vooral aan beginnen.. en niet omdat de mensen om je heen zeggen dat je ondertussen weleens aan kinderen mag gaan denken omdat je anders straks te oud bent..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:52

odetteke schreef:
Twiggy2008 schreef:
[
Odetteke, ik weet dat veel vrouwen en mannen sowieso vruchtbaarheidsproblemen hebben, helaas. De meesten zijn wat ouder, maar ik ken ook jongere mensen die dit probleem helaas hebben. Dat is heel verdrietig, als de kinderwens groot is. Een van mijn beste vriendinnen was rond haar 25e al in de overgang en het is haar niet gegeven om moeder te worden, terwijl ze zo'n geweldige mama zou zijn....

Maar....... Ik ken ook zat mensen die rond hun 40e rustig zwanger worden. Ik kan nu ook een heel verhaal over mijn persoonlijke situatie gaan vertellen, maar dat is me te prive. ;)

En juist omdat het zo lastig en onvoorspelbaar is denk ik dat als je de wens hebt, de vent hebt en de financien er naar zijn je er voor moet gaan en niet moet gaan wachten tot je die 20000 euro voor een bruiloft bij elkaar gespaard hebt, dat mooie vrijstaande huis eindelijk kan betalen, die nieuwe grote auto hebt gekocht, eindelijk al die promoties hebt gemaakt etc.

Nou nou, er is heel wat meer in het leven dan materiële zaken hoor! Ik ben zo blij dat ik eerst alles heb gedaan wat ik wilde doen en toen pas kinderen kreeg. Die ervaringen pakt niemand mij meer af en hebben mij (ons) gemaakt wie we zijn. Wat wel financien betreft, ik zie liever een wat "oudere" moeder met een stevige financiele basis dan een jonge moeder die elke cent moet omdraaien. Als we dan toch over clichés gaan beginnen :D

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:53

Ik dacht altijd dat ik voor mijn 30 ste kinderen wilde, maar nu heb ik ze nog steeds niet (ben net 30). Eerst inderdaad maar eens zelf leven. Een aantal vriendinnen hebben al vroeg kinderen gekregen, en ik ben wel blij dat ik dat niet gedaan heb. Komt nog wel.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:56

ik was 24 toen ik mijn eerste kreeg. totaal geen spijt van gehad.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:59

ik lees dat mensen tegenwoordig vroeg beginnen aan kinderen?? Wat? laat juist! het is voor je lichaam toch het beste om wat vroeger ( lees 23, 24, 25) te beginnen hoor.. Er zijn namelijk vrouwen die al in de overgang zijn op hen 35ste.. Tis gewoon natuurlijk.. ( maargoed, ik zou ze zelf ook nog niet willen hoor:P miss helemaal NIET)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:00

Op je 35e in de overgang zijn is niet natuurlijk, hoor. ;)

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:05

Faye: daar ben ik het toch niet helemaal mee eens hoor.. het is inderdaad wel makkelijker om wat meer geld te hebben.. maar vind het zeker geen must..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:09

twiggy: het komt niet vaak voor idd, maar vanaf dan krijg je ook sneller gehandicapte kinderen, of nog moeilijk kinderen.. hoeft niet, maar kan wel..

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:12

Ik ben reuze blij met mij zoon van 18 (ik ben 38) en ik zou er niet aan moeten denken om nu nog een baby te moeten krijgen. Als je ouder bent dan 35 heb je overigens wel een verhoogd risico op geboorte afwijkingen, dan zou mij toch wel afschrikken.

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:15

Ikzelf heb altijd beweerd dat ik nooit geen kinderen wilde omdat ik mijn paarden had en dus geen tijd om zwanger te zijn en kinderen te hebben.

Nu zit ik voor 3 jaar in Curaçao en ben ik zwanger van onze eerste. Hadden in NL voor vertrek al besloten dat mijn spiraaltje eruit ging en we het wel zouden zien.

Heb mijn paarden voor mijn vertrek allemaal moeten verkopen dus dat had ik allemaal niet meer. Na 3 maanden in Curaçao was ik al zwanger, heel snel en hebben er gelukkig niets extra's voor hoeven doen. 18 Juni is mijn uitgerekende datum en mijn vriend en ik zijn er helemaal klaar voor en hebben er zin in.

Ben twee maanden terug trouwens 26 geworden, dat was mijn moeder ook toen ze mijn zus kreeg, vind ikzelf een mooie leeftijd.

Riddershow

Ik zou de vraag anders stellen: Wanneer vind jij dat je klaar bent om kinderen te krijgen?
Als jij als 18 jarige een goed inkomen hebt en de verantwoordelijkheid aankunt, waarom niet? Omdat dat niet modern is? Omdat je perse bejaard moet zijn voordat je kind uit huis is?
Ik ben er juist voor om de kinderen voor je dertigste te hebben. Maar... je moet ze wel kunnen verzorgen financieel en mentaal! Of te wel; de één zal het nooit kunnen en de ander is er al vrij vroeg bij. Dus een leeftijd eraan hangen werkt niet.

Ikzelf wil ze voor mijn 30e wat betekend dat ik er toch wel over een jaar of 2 aan de slag moet met mijn vriend (he wat vervelend) Nu hebben we het nog iets te druk met de verbouweing.

Tivoli

Nou,hier dus zo'n 'onvolwassen meisje' dat op haar 18e zwanger raakte.
Hoewel ik 'al' drie jaar een relatie had,samenwoonde en een inkomen had, het was wel onverwacht.(door de pil heen)

Goed,ik was 18 toen ik zwanger raakte,maar we wisten beide meteen: We houden het!
We hadden de mogelijkheden,en vonden dat het lot had bepaald dat wij een kindje zouden krijgen.
Ik was 19 toen ze geboren werd,en ben nu 21 jaar.
Fay is nu 2 jaar en haar papa en mama gaan over twee weken trouwen.

Ja,ik word er vaak op afgerekend een jonge moeder te zijn,ja,mensen kijken mij na en praten erover...
Ik ga mezelf niet verdedigen op het waarom ik wel of niet kinderen zou mogen hebben.
Wij zijn er gelukkig mee,en dat neemt niemand ons af.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:21

Ik wil wel kinderen.
Maar niet voor mijn 24ste denk ik..
Vind dat wel een mooie leeftijd.

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:29

mijn zus was 22 toen haar dochter werd geboren, mijn nichtje was 20 en ik zelf ben nu ook zwanger en ben 23 als de uk geboren word.
Dit vind ik wel een mooie leeftijd ( 23 )....

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:31

Eerst mijn studie afmaken. Op zijn vroegst 25, wat ik waarschijnlijk niet red. En eigenlijk moet ik dan nog even verder. Dus ehm... 30 ofzo? ;) Geen idee eigenlijk, hangt denk ik van het moment dan af, hoe mijn leven er dan uit zou zien :j