Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Pebblesther schreef:kimnytocize schreef:Ik wil ze helemaal nooit
Wil veeeeel liever de hele wereld blijven zien; schitterende luxe paarden hebben en een mooie sportauto onder mn kont, dan een geld- en energieslurpende krijsende zeurende koter
En het is ook wel fijn dat als ik later oud ben ik m'n kinderen nog heb die dingen voor me regelen / mee gaan naar het ziekenhuis ofzo.
Twiggy2008 schreef:En ik ga elke dag naar mijn paard toe en sta soms ook samen met mijn kind te tutten bij ons paard. Geweldig juist om dat samen te delen.

en wilde ik absoluut geen kinderen, ondertussen is mijn moedergevoel er toch doorgekomen en voel ik me er wel klaar voor.
sommige meiden die *perongeluk* zwanger zijn geworden op hun 18e vind ik beter dan volwassen vrouwen (niet altijd hoor) als jij het gevoel hebt dat je er klaar voor bent.. moet je er vooral aan beginnen.. en niet omdat de mensen om je heen zeggen dat je ondertussen weleens aan kinderen mag gaan denken omdat je anders straks te oud bent.. odetteke schreef:Twiggy2008 schreef:[
Odetteke, ik weet dat veel vrouwen en mannen sowieso vruchtbaarheidsproblemen hebben, helaas. De meesten zijn wat ouder, maar ik ken ook jongere mensen die dit probleem helaas hebben. Dat is heel verdrietig, als de kinderwens groot is. Een van mijn beste vriendinnen was rond haar 25e al in de overgang en het is haar niet gegeven om moeder te worden, terwijl ze zo'n geweldige mama zou zijn....
Maar....... Ik ken ook zat mensen die rond hun 40e rustig zwanger worden. Ik kan nu ook een heel verhaal over mijn persoonlijke situatie gaan vertellen, maar dat is me te prive.
En juist omdat het zo lastig en onvoorspelbaar is denk ik dat als je de wens hebt, de vent hebt en de financien er naar zijn je er voor moet gaan en niet moet gaan wachten tot je die 20000 euro voor een bruiloft bij elkaar gespaard hebt, dat mooie vrijstaande huis eindelijk kan betalen, die nieuwe grote auto hebt gekocht, eindelijk al die promoties hebt gemaakt etc.