Leren, hoelang van te voren beginnen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Question

Re: Leren, hoelang van te voren beginnen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:43

Ik kan ook alleen leren met tijdsdruk. Dus ook de avond van te voren.
Het gaat prima zo, helemaal geen stress verder want ik doe toch alles op een avond :D

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:44

Als het veel stof is, maak ik tussendoor vast een samenvatting, anders doe ik dat de dag voor het pw (wanneer nodig) die lees ik een paar keer over en dan ken ik het wel ;)

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 07:51

Ik kan niet leren, ik kan me dan niet concentreren :o
Maar soms moet het en dan lees ik het een dag van te voren door, of zelfs dezelfde dag alleen nog! :P
Maar m'n examens komen eraan dus ik zal wel een keer verplicht zijn.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 13:01

concentreren is bij mij ook een probleem. Daarom begin ik ook niet weken van te voren al.
Ik heb nu wel 2 week na de meivakantie een her, daarmee begin ik nu al wel een beetje, zodat ik het mooi op orde heb in de meivakantie zodat ik het vanaf dan goed kan leren :)

Had overigens een 7.5 op mn eerste tentamen en mn 2e tentamen hoor ik vanavond. Als ik die nou ook eens zo goed gemaakt heb :+

Maddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:51

Bij concentratie is de geheime tip zoals al in de praktijk hier uitgewerkt; kleine stukjes (of stapjes) verzetten uiteindelijk een hoop werk.

Dus afwisseling en niet uuuuurrreeeen achter elkaar gaan leren. Wat onthoud je dan nog? :O

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:24

Ik heb al samenvattingen gemaakt van al mijn vakken waar ik tentamen moet gaan doen begin mei, maar ga pas leren in de meivakantie (waar ik overigens gewoon les in heb..)
Anders wil het er bij mij echt niet in!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:28

Ik lees alles 1 of 2x door de dag van te voren. Zorgt wel voor veel stress, maar sta nog steeds een 8 gemiddeld. :+ Zit nu in 5 VWO

R_achelll_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:19

Ik leer meestal 1 of 2 dagen van te voren, wat ook wel aan mijn punten te zien is.
Ik neem me elke keer voor om vroeg te beginnen, maar dan heb ik weer geen tijd, omdat ik te veel maak huiswerk heb voor de volgende dag. De leraren zijn het er namelijk overeens dat wij meer huiswerk moeten krijgen ! ???? Ik zit nu echt 3 uur per dag te leren en daarbij nog 2 pony;s rijden. Wat bijna niet meer te doen is
Oja ik zit trouwens in 2 TTO Gymnasium :+

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 13:11

Een week van te voren meestal. Soms zelfs een dag van te voren, ligt aan de hoeveelheid leerstof (en moeilijkheid). Slecht, ik weet het. Maar ik kan echt niet leren zonder tijdsdruk. :n Ik ben dan ook tevreden met een voldoende. Ik zit op het HBO.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:13

Verschilt per proefwerk, samenvatting heb ik meestal ruim van te voren af. Leren zelf doe ik pas een aantal tot 2 dagen van te voren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:15

Ben nu ook weer bezig met leren voor mn tentamens van volgende week. Ik leer een paar uur, bok dan even ter afleiding of doe iets anders en ga dan weer verder. Dat werkt voor mij toch het beste :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:26

Vroger in de middelbare school, de 's morgens voor de toets, alleen mijn grootste vak de dag voordien.
In de examens de dag voordien én de 'smorgens (dan leer ik nog altijd het beste).

Nu zit ik in het hoger, en dat trukje lukt natuurlijk niet meer. Dus nu in de vakantie ben ik regelmatig naar mijn kamer in Brussel gegaan om te leren. Dat kan ik hier het beste :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:30

Op de middelbare school (VWO) begon ik meestal 5 dagen van tevoren, met de examenstof ben ik 2 weken van tevoren begonnen.
Nu op de universiteit heb ik echt wel 2 weken voorbereiding nodig, anders is het niet te doen. Ik moet dan ook ruim 800 pagina's engelse wetenschappelijk tekst doorwroeten, plus nog de aantekeningen en dia's van bij de colleges.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:53

Ik zit in het tweede jaar HBO Facility Management. Begin meestal meteen tijdens de lessen te leren. Ben ik er snel doorheen en kan ik nog eventueel vragen stellen als dat nodig is.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:02

Ik kan ook echt niet leren. Het enige wat ik doe is tussendoor gewoon samenvatten (voor zover ik dat kan want ik kan hoofd-en-bij-zaken niet onderscheiden en dat werkt dus niet zo best). En verder lees ik de dag van te voren alles nog een keertje door. Woordjes stampen doe ik wel 2 dagen van te voren, maar dan moeten het niet in één keer te grote lijsten met woorden zijn. Ik doe trouwens havo 4 en ben in de 2e al blijven zitten (terwijl ik dat jaar echt het meeste geleerd heb en heeel erg mijn best deed).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:44

Euhm soms een dag van tevoren ff beginnen -:)
Maar met echt grote toetsen (50 blz ofzo) begin ik een dag of 2/3 van tevoren.

Een meisje uit mijn klas begint 3 weken van tevoren met leren :x En dan nog haal ik wel eens hoger dan zij, dat vind ik dan weer mooi :+

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:47

Als je het over een toets heb ik zit in de 2e dan leer ik meestal 4, of 5 dagen van te voren. &dan heb ik altijd wel een 8 of een 9. Of hoger !!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:09

Poeh, ik heb komende week tentamenweek.. Ben vanaf afgelopen dinsdag ziek met koorts enzo dus leren zat er niet in. Vandaag pas kunnen beginnen met leren en ik heb nu denk ik vijf uur geleerd. Scheelde dat ik alleen thuis was. Bij mij duurt het daadwerkelijk aan de gang gaan erg lang en de pauzes tussendoor lopen normaal gesproken ook uit op iets van een uur..

Maar nu had ik dé truc: de kookwekker! :)) Steeds 20 minuten leren, 5 minuten pauze. Ik heb maar een paar keer gesmokkeld. :P Nu maar hopen dat ik mijn tentamens ook haal haha.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:03

Ik heb over 2 weken 2 examens van ICT, maar daar kan ik niet echt voor leren maar ik ga het volgende week wel een beetje doornemen. Wat vaak gevraagt word.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:25

Ik begon op het HBO soms wel 3/4 weken van te voren met samenvattingen maken. Lukte niet altijd, maar als het kon probeerde ik 1 week van te voren alle samenvattingen klaar te hebben zodat ik die week kon leren.
Met mijn examens van het VMBO ben ik 4 weken van te voren begonnen met leren. Maar ik ben het dan ook nodig, kost voor mij veel moeite, maar dat is manier voor mij om het te halen.

Maja heeft nu geen nut meer, moet stoppen met opleiding door het niet behalen van 1 toets.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:10

Ik leer het beste onder druk.
Ik ben met de centrale schoolexamens 1 week van te voren begonnen met leren, door de grote hoeveelheid.
Bij tentamens van nu begin ik vaak 1 dag van te voren, al weet ik dat dit te laat is.
Ik probeer nu dus 3/4 dagen van te voren te beginnen, eerder lukt me toch niet, ik leer het beste onder druk. :)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:11

Altijd weken van tevoren rustig aan samenvattingen maken en die pas de ochtend van te voren eens een keer doorlezen :D