ophouden nou!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ophouden nou!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:25

Het maakt mij niet uit, hoempapa van die :r Bauer, of Marokkaans...... ehh...... gezang.
Word van beide knetter, krijg een zeer kort lontje, en ben erg blij dat ik niet in de stad woon, en mijn buren hier niet van harde muziek houden, in welke vorm dan ook :j

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:59

ik ben zelf muzikant en mijn vriend ook. we hebben een tijdje naast een marokaanse jongen gewoond (wat overigens een goeie vriend is) maar als hij om 1 uur s nachts op zijn luit begon te spelen was dat erg irritant. of als hij s ochtens zijn gejengel aan zette op volume 10 dan was het nog steeds gejengel. het kan mooie muziek zijn maar dan voor 10 min ofzo.

dus ja kan je heel goed begrijpen ts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:03

Shadow0 schreef:
Chiqa: ik neem het wel serieus. Ten eerste omdat ik het storend vind dat de nationaliteit er steeds bijgehaald wordt - alsof het er ook maar iets toe doet of geluidsoverlast van marokkaanse of nederlandse mensen komt. Het is gewoon niet relevant, maar veel mensen zien dit toch als bevestiging van 'ziejewel, die buitenlanders weer'. Dat verscherpt de problemen en de vooroordelen alleen maar, en het lost niets op, in tegendeel.

Het is wel degelijk relevant. Marokkaanse muziek heeft een heel andere oorsprong dan de Nederlandse, in dergelijke landen gebruiken ze volledig andere toonsoorten (kwartnoten en dergelijke) dan in westerse landen. Daardoor kunnen veel Nederlanders (of andere West-Europeanen) gewoon *niet* naar die muziek luisteren. Dat moet je leren luisteren voor je het kunt waarderen, en dat is lastig omdat het anders is dan waar we hier in Nederland mee opgroeien. Het gaat gewoon tegen het hele beeld in dat wij Nederlanders van harmonische muziek hebben, en daardoor komt het inderdáád vaak over als "gejengel". Heeft denk ik in het geval van de TS niets te maken met de nationaliteit die er aan vast hangt, wel aan het wezenlijke verschil tussen muziek "daar" en muziek "hier".

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:13

Zijn ze al weer terug? :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 19:17

Lyonesse schreef:
Zijn ze al weer terug? :D

gelukkig niet zeg haha :P
nu alleen nog keihard gekrijs van de kinderen op het schoolplein en een hamerende buurman maar dat ben ik gewend :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:47

Voor mij klinkt een paar uur "Marrokaans gejengel" aanhoren als een fijne afwisseling van de onderhand tig jaar durende 50 Cent muziek slash ruzie slash auto's in achtertuinen waardoor je zelf tijdens het zonnen wordt vergast slash drumstels in achtertuin etc.

Je begrijpt al: wij hebben het erg fijn met onze buren +:)+

De opmerkingen als "raam dicht" en "verhuizen" slaan natuurlijk nergens op. Kijk, eens een keertje wat kabaal kan, maar uren achter elkaar is geluidsoverlast, en dát kan gewoon niet. Je zit nog altijd in je eigen huis en iedereen heeft recht om daar rustig te kunnen leven. Jammergenoeg kan er vaak bar weinig aan worden gedaan, aangezien het een vaak op een wellus/nietus verhaal uitdraait.

Overigens zijn mijn buren gewoon gestoord :D Heb me er al bij neer gelegd, maar het is toch erg frustrerend als je om 21:00 lekker op de bank zit met een kop thee en je je halve kot wordt doorgedreund, omdat meneer weer wilt pingelen op zn drumstel (al 2 jaar hetzelfde riedeltje, talent denk ik).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:50

Mooi omschreven Nouks, dat je wennen moet aan de toonklanken. Ik houd van Heavy metall maar dat neemt nog niet weg dat Jan en Allemaal dat zo geweldig vindt, en hier ongetwijfeld ook een oordelend woord voor heeft.
An sich niets spannends aan en al hélemaal niet in de richting van rascisme, kom zeg.
Ik heb Chinesen als buren, verschrikkelijk die muziek :D

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:13

sprietlover schreef:
Sjonge Jonge, Wat maken mensen toch problemen van alles..
Voor zover ik het begrijp is dit éen middagje,
Ga gewoon zelf wat ondernemen, of vraag of ze ermee op willen houden,
en ga niet 'zeik topics' openen op Bokt..
Alsof wij er wat aan kunnen doen,

En dat Marokaanse gejengel, vind ik een wat irritant tintje aan de zin geven..
Sorry, maar je had ook zelf weg kunnen gaan naar het bos ofzo.

...

en daar ben ik t nu helemaal mee eens, je kunt zelf op ze afstappen en netjes vragen of ze ergens anders kunnen gaan zingen, óf je kunt gewoon een dagje naar t bos gaan met je honden, dan heb je er ook geen last van. ik vond het ook een béétje raar over komen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 22:20

ik laat me toch zeker niet mijn eigen huis uitjagen..?? >;)

er naar toe stappen staat een beetje raar.. hele groep mensen die staan te toeteren en te jengelen.. probeer daar maar eens bovenuit te komen.. kon mezelf binnen al amper horen praten.. laat staan buiten...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:30

Bovendien zou ik sowieso niet graag op zo'n groepje afstappen om te vragen of ze hun muziek willen afzetten :(:)

Ik vind het raar dat mensen er geen rekening mee houden dat ze niet alleen op de wereld zijn, als mijn broer zijn muziek te luid staat krijgt hij ook een brul. Normaal doe je dat niet.....

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:51

Dat is natuurlijk gewoon je eigen instelling. Als je gewoon met een glimlach en een positief verhaal naar dat groepje toeloopt en het op een positieve manier brengt, dan lijkt me niet dat dat nou meteen problemen oplevert. Ja, als je er al stampend aankomt en meteen roept dat dat marokaanse gejengel uit moet, dan is het logisch dat je niet meteen met open armen wordt ontvangen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 23:56

Anoeska schreef:
Dat is natuurlijk gewoon je eigen instelling. Als je gewoon met een glimlach en een positief verhaal naar dat groepje toeloopt en het op een positieve manier brengt, dan lijkt me niet dat dat nou meteen problemen oplevert. Ja, als je er al stampend aankomt en meteen roept dat dat marokaanse gejengel uit moet, dan is het logisch dat je niet meteen met open armen wordt ontvangen.

uhmm.. ik deze buurt stap ik liever niet af op een groepje..

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 00:01

Er zal wel een speciaal feest zijn geweest, waarvoor ze dat doen met die muziek. Was bij onze turkse buren ook op de oude wijk. Waren ze om half 7 in de ochtend begonnen. Ik vond die muziek nog niet eens zo lelijk :+ Alleen dat ze zo vroeg begonnen, was wel balen haha. Hier ging het om een besnijdingsfeest.

Maar als je er echt last van hebt, maak dan een lekkere wandeling, want ik denk niet dat ze zomaar stoppen met muziek spelen, aangezien (bij speciale feesten) het een traditie is :)

Bovendien vind ik het best wel knap dat ze die aparte instrumenten kunnen bespelen. En voor 1 middag had ik er niet eens zo'n heel probleem van gemaakt. Misschien was ik ook nog wel zo gek geweest om bij ze te gaan staan en mee te dansen :+

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:24

Ik blijf het topic toch wel raar.
Mensen mogen lawaai maken een ander moet maar vertrekken uit zijn eigen huis.

Zou zoiets ook gezegd worden als het ging om heavy metall? Of over een borende buurman?
Ik krijg altijd het idee dat als het is om buitenlandse mensen we ineens maar rekening met hun moeten houden, gaat het om nederlandse mensen dan moeten die maar stoppen met waar ze mee bezig zijn.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:32

Ik vind het überhaubt apart dat er hier een complete marrokaans gejengel vs. nederlands gejengel discussie ontstaan is. Daar ging het toch helemaal niet over. Als Frans Bauer voor de deur had gestaan en de hele dag liedjes had gezongen was dat OOK irritant geweest. Ik vind het altijd zo knap hoe mensen álles maar kunnen betrekken op de richting van discriminatie, je kunt niks meer zeggen of het is beledigend, niet leuk of niet aardig voor de "buitenlander".
En laten we het inderdaad maar niet hebben over de verhuizen adviezen %)

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:57

uhhh ik woon dus lekker in zeeland werd ook gek van al mijn buren..We hadden zo n poort achter ons tuintje lopen en ook al had ik zelf kinderen er liepen er altijd een stuk of 20 door.Roggelen,boeren,scheten laten,tegen tuindeuren slaan,vreselijke scheldwoorden gebruiken,slaande deuren enz.We zijn echt gillend verhuist.Overigens zat tussen al deze kinderen 1 surinaamse jongen,rest was nederlander!!Ik had dit verhaal toch ook mogen schrijven als t 19 turken-marokanen-of weet ik veel wat zijn...Tis allemaal zo overtrokken,als je maar t woord buitenlander of zo in jemond neemt wordt je bijna afgemaakt.Flauwekul!!!
Ts hoop dat je weinig tot geen last meer hebt van die muziek en tip kom naar zeeland arghhhhhh,heerlijke grote tuin en alleen de roekoe roep van een duif en een merel.....sterkte

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:01

Geluidsoverlast is gewoon ontzettend vervelend ongeacht waar het vandaan komt.

Een school die stond er ws al, en een tram of een trein reed er ws ook al en een vliegveld ala schiphol staat er ook al jaren (dus heel sneu voor de omgeving, maar die wisten dat en dan moet je daar niet gaan wonen of in Zwanenburg, maar inderdaad buren die herrie maken dat is bere vervelend ja vooral als je niet het idee hebt dat ze rekening met je houden en evt zondagrust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:04

Shadow0 schreef:
Als je honden en jij er niet tegenkunnen zou ik zeggen: gewoon het raam dichtdoen, of lekker naar de hei gaan en een flinke wandeling maken :j
Ik weet trouwens niet precies waarom je er de nadruk op wilt leggen dat het 'marokkaans gejengel' is - het geeft toch een vervelend tintje aan je opmerking. (Mogen Nederlanders wel muziek maken?)

Wat betreft de onrust van de honden: weet je zeker dat dit ontstaat door de muziek, en niet door jouw eigen onrust? Veel honden kunnen best wat hebben als je als baas maar aangeeft dat er niets aan de hand is: zelf ontspannen dus.

Daarnaast kan het natuurlijk best eens voorkomen dat er een reden is voor geluidsoverlast. Die dingen moeten - af en toe - best kunnen voorkomen. Een feestje, een bijzondere gelegenheid... met carnaval hoor ik hier ook de hoempamuziek van het schoolplein. Als ze dat elke dag zouden doen zou ik het er niet mee eens zijn, maar een of twee keer per jaar is dat toch niet erg? Het is niet 's avonds laat, een beetje verdraagzaamheid is niet verkeerd :) Maakt je eigen leven ook een stuk makkelijker.

het IS toch marrokaans gejengel :')
bij een vriendin van mij ook die buren.. sávonds laat gingen ze nog bidden, best hoor.. maar dan moest die mekka muziek ook keihard aan... GEK werd je ervan. en er wat van zeggen hielp niet :+ toen hebben wij MTV gewoon keihard gezet :) snappen ze misschien dat het vervelend is!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:05

Ach man, heb zo vaak m'n raam open staan met harde muziek. Als iemand daar last van heeft dan moet ie toch echt komen klagen. Ik kan dat niet ruiken, en ik check ook niet ieder forum of er mischien een topic is geopent over mijn 'k.utmuziek'. :)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:05

Je zou ook uit jezelf kunnen bedenken om je radio wat zachter te zetten.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:07

meid wees blij met dat gejengel.. ik heb een stel polen naast me wonen die om kwart over 7 non sto beginnen te hakken en zagen en ook op je vrije zondag,, paarden opgefokt katten de weg kwijt en ik barstende koppijn bedankt he !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:09

Waarom? Als niemand komt klagen dan zie ik geen reden, en je kan het in de volgende straat echt niet horen. Als je zo'n stilte wilt dan moet je maar in een christelijk dorp gaan wonen.
:)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:13

Ezumii schreef:
Ik vind het überhaubt apart dat er hier een complete marrokaans gejengel vs. nederlands gejengel discussie ontstaan is. Daar ging het toch helemaal niet over. Als Frans Bauer voor de deur had gestaan en de hele dag liedjes had gezongen was dat OOK irritant geweest. Ik vind het altijd zo knap hoe mensen álles maar kunnen betrekken op de richting van discriminatie, je kunt niks meer zeggen of het is beledigend, niet leuk of niet aardig voor de "buitenlander".
En laten we het inderdaad maar niet hebben over de verhuizen adviezen %)

Inderdaad een beetje apart, TS is meteen "Geert Wilders fan" omdat het Marokkaans gejengel wordt genoemd. Dat staat toch allemaal compleet los van elkaar?

Mijn vorige huis lag aan een park (trouwens, dit huis ook, maar dit is meer "een reepje groen" :+ ), daar waren ook regelmatig feestjes in de zomer. Maar dan kregen we heel netjes een paar dagen van tevoren een flyertje in de bus, met daarop aangegeven dat er dus harde muziek gedraaid ging worden, en je was van harte uitgenodigd om ook te komen. De hele dag van die Antilliaanse muziek, het had wel wat leuks :) Om 18:00 zou het afgelopen zijn, maar toen het om 22:00 nog steeds bezig was werd het toch intussen ook wel een beetje vervelend. Heeft er niets mee te maken met dat het Antilliaanse muziek was (want 's middags was het nog leuk), maar je zit toch niet de hele dag op andermans geluid te wachten? Inderdaad, of het nou Frans Bauer, Celine Dion of Tarkan is.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:24

Anthea schreef:
Waarom? Als niemand komt klagen dan zie ik geen reden, en je kan het in de volgende straat echt niet horen. Als je zo'n stilte wilt dan moet je maar in een christelijk dorp gaan wonen.
:)

Dus eerst moeten er mensen komen klagen voordat jij rekening met andere gaat houden?
Andere moeten dus verhuizen omdat jij je eigen ding wilt doen?
Zoiets kan ik echt niet snappen. (en dat is algemeen)
Ben ik dan echt zo'n braaf persoontje dat juist niet wil dat andere last van me hebben en ik daar aan denk voordat ze aan mijn deur staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:30

Als gaat verhuizen voor dat beetje muziek van mij.. Nou nou, overdrijf toch niet zo man. _O- Kids van de buren zijn nog erger.
Als je dan toch gaat verhuizen, zoek gerust een onbewoond eiland uit meis. :')