Word van beide knetter, krijg een zeer kort lontje, en ben erg blij dat ik niet in de stad woon, en mijn buren hier niet van harde muziek houden, in welke vorm dan ook

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Chiqa: ik neem het wel serieus. Ten eerste omdat ik het storend vind dat de nationaliteit er steeds bijgehaald wordt - alsof het er ook maar iets toe doet of geluidsoverlast van marokkaanse of nederlandse mensen komt. Het is gewoon niet relevant, maar veel mensen zien dit toch als bevestiging van 'ziejewel, die buitenlanders weer'. Dat verscherpt de problemen en de vooroordelen alleen maar, en het lost niets op, in tegendeel.
sprietlover schreef:Sjonge Jonge, Wat maken mensen toch problemen van alles..
Voor zover ik het begrijp is dit éen middagje,
Ga gewoon zelf wat ondernemen, of vraag of ze ermee op willen houden,
en ga niet 'zeik topics' openen op Bokt..
Alsof wij er wat aan kunnen doen,
En dat Marokaanse gejengel, vind ik een wat irritant tintje aan de zin geven..
Sorry, maar je had ook zelf weg kunnen gaan naar het bos ofzo.
...
Anoeska schreef:Dat is natuurlijk gewoon je eigen instelling. Als je gewoon met een glimlach en een positief verhaal naar dat groepje toeloopt en het op een positieve manier brengt, dan lijkt me niet dat dat nou meteen problemen oplevert. Ja, als je er al stampend aankomt en meteen roept dat dat marokaanse gejengel uit moet, dan is het logisch dat je niet meteen met open armen wordt ontvangen.
Shadow0 schreef:Als je honden en jij er niet tegenkunnen zou ik zeggen: gewoon het raam dichtdoen, of lekker naar de hei gaan en een flinke wandeling maken
Ik weet trouwens niet precies waarom je er de nadruk op wilt leggen dat het 'marokkaans gejengel' is - het geeft toch een vervelend tintje aan je opmerking. (Mogen Nederlanders wel muziek maken?)
Wat betreft de onrust van de honden: weet je zeker dat dit ontstaat door de muziek, en niet door jouw eigen onrust? Veel honden kunnen best wat hebben als je als baas maar aangeeft dat er niets aan de hand is: zelf ontspannen dus.
Daarnaast kan het natuurlijk best eens voorkomen dat er een reden is voor geluidsoverlast. Die dingen moeten - af en toe - best kunnen voorkomen. Een feestje, een bijzondere gelegenheid... met carnaval hoor ik hier ook de hoempamuziek van het schoolplein. Als ze dat elke dag zouden doen zou ik het er niet mee eens zijn, maar een of twee keer per jaar is dat toch niet erg? Het is niet 's avonds laat, een beetje verdraagzaamheid is niet verkeerdMaakt je eigen leven ook een stuk makkelijker.
Ezumii schreef:Ik vind het überhaubt apart dat er hier een complete marrokaans gejengel vs. nederlands gejengel discussie ontstaan is. Daar ging het toch helemaal niet over. Als Frans Bauer voor de deur had gestaan en de hele dag liedjes had gezongen was dat OOK irritant geweest. Ik vind het altijd zo knap hoe mensen álles maar kunnen betrekken op de richting van discriminatie, je kunt niks meer zeggen of het is beledigend, niet leuk of niet aardig voor de "buitenlander".
En laten we het inderdaad maar niet hebben over de verhuizen adviezen
Anthea schreef:Waarom? Als niemand komt klagen dan zie ik geen reden, en je kan het in de volgende straat echt niet horen. Als je zo'n stilte wilt dan moet je maar in een christelijk dorp gaan wonen.