Hyves maakt meer kapot dan je lief is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Hyves maakt meer kapot dan je lief is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 09:30

Ik heb onlangs nog 3 dagen in een soort van dilemma gezeten...

Kreeg nieuwe baan, en mijn directe baas waar ik voor werkte heeft meteen na een paar dagen een vrienden uitnodiging gestuurd...

Tja wat moest ik doen? Weigeren kon ook niet want ik zat met hem op 1 kamer en hij zou heus wel door hebben dat ik hem niet geaccepteerd had!
Maar accepteren betekende dat hij voortaan mijn krabbels kon lezen en dat vond ik ook echt niet fijn (niet dat er rare dingen in staan, lijd een doodnormaal en rustig leventje) maar ik hou werk en prive liever gescheiden.

Heb hem uiteindelijk maar geaccepteerd...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 09:30

PS schrok me dood van de 1 april avatar! goede grap haha!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:32

Jannepauli schreef:
Ik heb geen hyves! En geen MSN, geen mobiel en geen SMS. Lekker rustig!

(Geef wel toe dat ik 's in iemand's Hyves heb willen kijken om te zien wat er voor narigheid de ronde deed over mij, maar ik kon 'r niet in. Ja, duh..)

heb jij geen mobiel?
ik dacht dat ik de enige was...gelukkig!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:55

vind je beginpost wel wat overdreven maar vind
dat je wel moet uitkijken wat je op je hyves zet en ook
je profiel afschermen is geen overbodige luxe }>

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:30

Ik heb mijn profiel afgeschermd en wie me wil toevoegen mag eerst vertellen waar hij/zij me van zou kennen.
Wordt dat niet gedaan, dan wordt je simpelweg niet geaccepteerd.
Verder zet ik er geen dingen op die geheim/belastend etc kunnen zijn.
Ik gebruik hyves vnl om op de hoogte te blijven van het wel en wee van mijn vrienden/familie en om foto's te uploaden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:34

Ik heb mijn profiel afgeschermd Heb alleen een profiel foto geplaatst en ik accepteer alleen mensen die ik ken en die ik in het dagelijksleven ook anders spreek of zie :j

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 14:49

zo iets heet zelfdicipline toch? gewoon niet kijken...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:49

Ik heb niet voor niets mijn Hyves weer verwijdert. Dat gecontroleer, vind Bokt al openbaar genoeg. :))

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:00

Het nut van Hyves zie ik steeds minder in.
Zal me dus niet verbazen dat mijn profiel snel een keer verdwenen in.

Alle sites brengen wel een frustratie met zich mee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:13

lor1_1984 schreef:
Ik heb mijn profiel afgeschermd en wie me wil toevoegen mag eerst vertellen waar hij/zij me van zou kennen.
Wordt dat niet gedaan, dan wordt je simpelweg niet geaccepteerd.
Verder zet ik er geen dingen op die geheim/belastend etc kunnen zijn.
Ik gebruik hyves vnl om op de hoogte te blijven van het wel en wee van mijn vrienden/familie en om foto's te uploaden.

Precies, ik ook. Ik kreeg op mijn vorige werk de vraag waarom mijn hyves privé is, ze vroegen zich af wat ik te verbergen had. 'Naaktfoto's' zei ik, en toen is mijn baas er niet meer over begonnen. Ik snap best dat werkgevers werknemers nachecken op hyves, en mijn toekomstige werkgever mag best mijn hyves zien, maar niet als er al wordt gevraagd wat ik te verbergen heb.

Mijn hyves staat trouwens vooral privé omdat er ook foto's van mijn neefje op staan, en mijn schoonzus wilt niet dat iedereen dat kan zien :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:45

Ik heb hem afgeschermd en iedereen die ik niet kende/vertrouwde er uit gegooid nadat ik net niet gestalked ben. :=
En idd ivm foto's die niet de hele wereld hoeft te zien, heb ook geen kopieerfunctie open staan op hyves, dus ze kunnen m'n foto's hooguit met een omweg jatten. :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:51

lor1_1984 schreef:
Ik heb hem afgeschermd en iedereen die ik niet kende/vertrouwde er uit gegooid nadat ik net niet gestalked ben. :=
En idd ivm foto's die niet de hele wereld hoeft te zien, heb ook geen kopieerfunctie open staan op hyves, dus ze kunnen m'n foto's hooguit met een omweg jatten. :Y)

de prtsc knop wrs

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:54

Dan hebben ze gelijk m'n lay out erbij. :Y)

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:01

ik heb mijn hyves afgeschermd voor niet vrienden, ik voeg mensen toe van wie ik weet wie het zijn, en gebruik mijn hyves dan ook alleen maar om er voor te zorgen dat mijn foto's bewaard blijven (stel dat m'n computer crasht) en om contacten te onderhouden. m'n krabbels verwijder ik altijd meteen als ik ze gelezen heb en gebruik als profiel foto niet een foto van mij alleen. En als vriend kunnen ze ook alleen maar m'n voor - en achternaam zien en interesses in sport, tv en muziek en mijn school en vereniging. m'n nummer/ email ed. hoeven zij ook niet te zien.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:06

lor1_1984 schreef:
Dan hebben ze gelijk m'n lay out erbij. :Y)

je kunt de foto dan gewoon gemakkelijk met paint selecteren en apart opslaan :P dat is heel makkelijk :) kun je beter je naam ofzo oop de foto zetten, dan is een print screen foto ook niet zo geliefd :)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:11

ik vind eigenlijk hyves wel grappig om dan bij anderen te kijken en om dat achter dingen te weten te komen :o.
Maar hyves maakt bij mij niets kapot.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:17

Ik snap écht niet dat sommige mensen hyves als de oorzaak van problemen zien.
Het hangt toch gewoon helemaal af van de gebruiker ervan of ben ik nou zo gek? :+

Als een iemand is vreemdgegaan omdat hij via hyves iemand heeft leren kennen of slijmerige krabbels stuurt dan komt dat niet dóór hyves maar gewoon door degene die achter de pc zit hoor :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:05

Idd. Net zoals een bit of hulpteugel geen martelwerktuig is, maar dat alleen wordt in de handen van iemand die niet weet hoe hij ermee moet omgaan. ;)

Het mooie van Hyves is dat je niet verplicht bent om eraan mee te doen. Je bent ook niet verplicht om je profiel open te zetten voor iedereen, en je bent ook niet verplicht om méér informatie te geven dan je wilt geven.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:21

Idd, hyves maakt niks kapot, de persoon maakt het kapot. ;)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:29

Ik vind het ook wel meevallen hoor.
(ex) vriendjes kunnen alleen wel irritant zijn, maar dat is hun probleem :) ik heb er eentje die al mn krabbels leest, nou dat moet ie lekker zelf weten. ik kijk ook niet meer op zijn hyve ook al is dat in het begin wel moeilijk geweest. hij heeft een nieuwe vriendin en als ik dan die krabbels van haar lees word ik kotsmisselijk. :r moet zeggen dat ik me echt veeeeel beter voel nu ik niet weet wat hem bezighoudt enzo. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:41

laetitia schreef:
A_lette schreef:
Ach... Sociale controle via internet...

Inderdaad, sociale controle! En voyeuristisch gedrag (dat ieder mens wel in zich heeft en nu kan het ongegeneerd }> )

Ik snap heel goed wat je bedoeld, daarom heb ik Hyves dr een paar jaar geleden ook utigetrapt om dr vervolgens nooit meer in te mengen. Heb dr ook verschillende misverstanden mee meegemaakt, dat ik dr
niets meer mee te maken wil hebben. Nee hier gewoon ouderwetse foon en brief.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:09

ik snap heel goed waarom heel veel mensen een hekel hebben aan hyves, ik heb er zelf best veel opstaan, maar dat zijn meer 'zomaar' kiekjes en geen dingen waar iemand ook maar iets aan heeft... en als ik nare dingen ga merken dan denk ik dat mijn hyves snel heel leeg is. ... maar inderdaad het maakt meer kapot dan je denkt, ik check zelf ook vaak de hyves van sommige personen uit nieuwschierigheid.. maarja...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 09:42

PS: dit topic is bedoeld met een vette knipoog he ;-) ;-).

Ter verduidelijking!!

Tuurlijk maakt de site zelf niets kapot, het zijn de mensen die de site gebruiken!

Maar ik vind het wel tekenent hoevaak ik in topics hier op bokt tegenkom "ja en op zijn hyves stond blalbla" (als voorbeeld';-)).

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:50

ppff Mijn grootste frustratie van hyves is dat iedereen je ongevraagd in de gaten zou kunnen houden.

Nu heb ik mijn profiel voor onbekende al geblokt, maar ze kunnen je wel privé-berichten sturen en proberen toe te voegen. Nu heb ik dat dus een paar gehad met een meisje van mijn vriend zijn werk. Dat wijffie zat een hele tijd achter mijn vriend aan, van kwaad tot erger. En vertrouwen kwijt en zij vond het wel grappig om dat nog op te fokken door via hyves allemaal berichten naar mij toe te sturen.
Dus mijn frustratie aan hyves is dat mensen je zo makkelijk kunnen vinden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:00

Als je in het telefoonboek staat, dan weten mensen je via de telefoon te vinden. Dat gebeurde vroeger meer dan nu, tegenwoordig heeft dat probleem zich idd verplaatst naar internet. Maar dat wil niet zeggen dat het vroeger niet voorkwam.

Op mensen die mij op een vervelende manier benaderen reageer ik gewoon niet. Dat is dan weer het gemak van internet.