Mindim schreef:@Redpassion, ik weet heel goed door welke hel mensen gaan, voorafgaand aan een zelfdoding. En dat dat verschrikkelijk is, daar wil ik ook helemaal niets aan af doen. Ik heb 3 zelfdodingen en bijna 4 in mijn nabije omgeving mee gemaakt. Wanneer je echt wil, dan vind je wel een manier.
Het gaat er ook niet om dat mensen zichzelf doden en waarom ze dat doen. Maar dat voor een trein springen de minst sociale is. En er zijn er ook genoeg die het op een andere manier slagen. Zodat het voor anderen niet zo traumatisch hoeft te zijn en er nog fatsoenlijk afscheid van de overledene kan worden genomen. En als je dan vind dat ik over je 100% slagingskans onder een trein struikel, dat slaapverwekkend en typisch bokt vind, is dat niet helemaal fair, vind je wel? Je noemt het namelijk als reden, waarom mensen voor treinen kiezen en niet voor andere methodes want die geven geen 100% slagingskans.
Vandaar dat ik ook schreef dat ik op mijn woorden had moeten letten, ik had geen 100% maar zeer grote moeten schrijven.
Want feit blijft dat de trein wel een zeer grote kans op slagen geeft en dan ook nog relatief snel en pijnloos. Vandaar dat ik de keuze voor een trein te springen wel begrijp.
Ja, het is waarschijnlijk de minst sociale manier maar als er veel betere manieren waren zou dit niet zo vaak hoeven te gebeuren.