Aanrijding met de trein (zelfdoding)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:30

_Jorien_ schreef:
Pff bah! In 't afgelopen jaar al 2 personen voor de trein gesprongen die ik gewoon van gezicht/naam kende en nu alweer iemand zo dichtbij in de buurt weer. Zijn er alleen behalve die 2 volgens mij, het laatste jaar wel erg veel hier in de buurt voorgesprongen. Vind 't allemaal nog wel wat. Vooral voor de machinist.. Weet je ook waar ergens tussen Almelo en Deventer, of niet?

Tussen bathmen/holten...

Mowoah

Re: Aanrijding met de trein (zelfdoding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:45

Ik snap dat je erg geschrokken bent!
Ik hoop dit nooit mee te maken, aangezien ik ook elke dag met de trein moet ben ik toch bang het ooit te moeten meemaken, maar ik hoop het natuurlijk niet!!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:03

Ik hoorde zoiets dat er gemiddeld 6 keer per week in Nederland iemand voor de trein springt. 6 keer!!!
Arme machinisten, ik vind het echt verschrikkelijk dat zij dit moeten zien. Er moet intussen geen machinist meer zijn die dit nog niet heeft gezien.

Ik zal dan ook wel oppervlakkig denken, maar als je geen zin meer hebt in je leven, zorg er dan voor dat je mensen niet onnodig een trauma bezorgd. Op zo'n manier neem je mensen alleen maar mee in jóúw miserie.
Laatst bijgewerkt door Muisbal op 31-03-09 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:29

Begin me dan toch af te vragen of het voor de ns/prorail niet onderhand zou lonen om de trajecten wat beter te beveiligen. Ik bedoel 6 keer in de week? Iedere keer verlies je daar als bedrijf toch geld op. Vertragingen, schoonmaak werkzaamheden, alle vierkante wielen van het slippen en nog maar niks te zeggen over ziekte verzuim van getraumatiseerde medewerkers.

Ik las laats trouwens dat sommige trajecten geen hek hebben omdat ze bang waren dat de patienten van het dichtbijzijnde 'gesticht'(daar is een beter woord voor maar ben het even kwijt) anders op het station zouden gaan springen :oo .

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:15

Hoe wil je trajecten beveiligen? Weet je hoeveel kilometer aan spoorweg Nederland telt? IMO niet te doen om dat allemaal te beveiligen (met hekken? met mankracht?). En iemand die er écht een eind aan wil maken zoekt dan echt wel een 'onbeveiligd' traject. Of gewoon een spoorwegovergang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:25

bij wolfhezen gebeurt t ook veel, daar heb je een spoorlijn vlak naast een inrichting lopen T schijnt dat daar ook heel wat zelfdodingen voorkomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:28

Wij woonden vroeger op een flat. Van de flat aan de overkant is ook iemand afgesprongen. Hij is in de ochtend gevonden, we dachten eerst dat iemand zijn roes uit lag te slapen, maar dat was dus niet zo.

@Redpassion, ik weet heel goed door welke hel mensen gaan, voorafgaand aan een zelfdoding. En dat dat verschrikkelijk is, daar wil ik ook helemaal niets aan af doen. Ik heb 3 zelfdodingen en bijna 4 in mijn nabije omgeving mee gemaakt. Wanneer je echt wil, dan vind je wel een manier.
Het gaat er ook niet om dat mensen zichzelf doden en waarom ze dat doen. Maar dat voor een trein springen de minst sociale is. En er zijn er ook genoeg die het op een andere manier slagen. Zodat het voor anderen niet zo traumatisch hoeft te zijn en er nog fatsoenlijk afscheid van de overledene kan worden genomen. En als je dan vind dat ik over je 100% slagingskans onder een trein struikel, dat slaapverwekkend en typisch bokt vind, is dat niet helemaal fair, vind je wel? Je noemt het namelijk als reden, waarom mensen voor treinen kiezen en niet voor andere methodes want die geven geen 100% slagingskans.

Ik zou willen dat euthaniseren kon, dat is wat dieren op ons voor hebben, die worden uit hun lijden verlost. Voor mensen met kanker of andere ernstige aanwijsbare ziekten, wordt het niet toegestaan of met een uitzondering. Dus mensen met psychische klachten worden daar al helemaal niet in gehoord.
Het is triest, maar het is nu eenmaal zo. En dan nog, vind ik het treinscenario het minst wenselijk.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:59

Ik woon vlakbij het dodentraject (Zwolle-Utrecht, minstens 2 psychiatrische inrichtingen).
Heb 1 keer meegemaakt dat er helemaal geen trein reed ivm 2 springers, 1 bij Ermelo, de ander bij Harderwijk.
Het was in Ermelo een tijdje elke week raak.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:44

Ik heb 't ook meegemaakt.... een aantal jaren geleden. Er was iemand vanaf het perron in Houten voor de Intercity gesprongen. Wij zaten in de laatste wagon en zagen wel wat op de rails liggen, maar dat was zeker 400/500 meter verder. Het duurde inderdaad uren voordat we verder mochten. Slachterofferhulp of gratis koffie.... nooit gehad, gezien of gehoord.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:54

Wanneer je echt wil, vind je inderdaad een andere manier dan voor de trein springen. Maar denk je echt dat een zoon of echtgenoot het zo heerlijk vind om thuis te komen en te zien dat moeders/echtegenote zich opgehangen heeft?

Ja, helaas ook zelfdoding meegemaakt in nabije omgeving. Echtgenoot en zoon zijn er op uit gekomen. De vrouw had zich opgehangen in een kruipkelder. (voor de mensen die het niet kennen: is een kelder die max 1.50m hoog is. Vandaar "kruip"kelder.)

Ik snap niet, dat mensen kunnen zeggen dat zelfdoding egoistisch is. Misschien zouden deze mensen zich meer moeten verdiepen in een menselijke vaardigheid die "empathie" noemt en nog meer in de menselijke psychologie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 06:28

Mindim schreef:
@Redpassion, ik weet heel goed door welke hel mensen gaan, voorafgaand aan een zelfdoding. En dat dat verschrikkelijk is, daar wil ik ook helemaal niets aan af doen. Ik heb 3 zelfdodingen en bijna 4 in mijn nabije omgeving mee gemaakt. Wanneer je echt wil, dan vind je wel een manier.
Het gaat er ook niet om dat mensen zichzelf doden en waarom ze dat doen. Maar dat voor een trein springen de minst sociale is. En er zijn er ook genoeg die het op een andere manier slagen. Zodat het voor anderen niet zo traumatisch hoeft te zijn en er nog fatsoenlijk afscheid van de overledene kan worden genomen. En als je dan vind dat ik over je 100% slagingskans onder een trein struikel, dat slaapverwekkend en typisch bokt vind, is dat niet helemaal fair, vind je wel? Je noemt het namelijk als reden, waarom mensen voor treinen kiezen en niet voor andere methodes want die geven geen 100% slagingskans.

Vandaar dat ik ook schreef dat ik op mijn woorden had moeten letten, ik had geen 100% maar zeer grote moeten schrijven. :roll:
Want feit blijft dat de trein wel een zeer grote kans op slagen geeft en dan ook nog relatief snel en pijnloos. Vandaar dat ik de keuze voor een trein te springen wel begrijp.

Ja, het is waarschijnlijk de minst sociale manier maar als er veel betere manieren waren zou dit niet zo vaak hoeven te gebeuren.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 07:53

WillemYntJee schreef:
Misschien is het een idee om hier niet de hele zelfmoordiscussie te gaan voeren!? Denk niet dat TS daar om gevraagd heeft :)
Oh en TS klinkt misschien heel raar, maar vul een vertragingsformulier in van de NS, dan krijg je je geld terug :)

Ik reis met OV, dus dat hoeft niet, maar wel bedankt voor je tip :D

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 07:54

_Jorien_ schreef:
Pff bah! In 't afgelopen jaar al 2 personen voor de trein gesprongen die ik gewoon van gezicht/naam kende en nu alweer iemand zo dichtbij in de buurt weer. Zijn er alleen behalve die 2 volgens mij, het laatste jaar wel erg veel hier in de buurt voorgesprongen. Vind 't allemaal nog wel wat. Vooral voor de machinist.. Weet je ook waar ergens tussen Almelo en Deventer, of niet?

Ik geloof net na Rijssen. Het volgende station dat we passeerden was Deventer Colmsgate..

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 07:56

Trein was wel schoongemaakt hoor, gelukkig :) Daarna zijn we in een heel langzaam tempo naar Deventer gereden, zodat de trein daar opgeheven kon worden.
We mochten en konden ook niet uitstappen, gezien we echt midden in de weilanden stonden..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:52

lor1_1984 schreef:
Ik woon vlakbij het dodentraject (Zwolle-Utrecht, minstens 2 psychiatrische inrichtingen).
Heb 1 keer meegemaakt dat er helemaal geen trein reed ivm 2 springers, 1 bij Ermelo, de ander bij Harderwijk.
Het was in Ermelo een tijdje elke week raak.

Het zijn er dus 4 ;) Vriendje heeft in Zeewolde gewoond, dus die wist me dat te vertellen.
Ik stond toen ook nog geen 100 meter van Harderwijk af, maar mooi niet dat we eruit mochten of slachtofferhulp of thee/koffie oid.
Treinen worden altijd schoongespoten, lijkt me ook niet meer dan logisch. Lekker gezicht anders voor de mensen op t volgende station.

@TS, graag gedaan :)

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:16

veraA schreef:
_Jorien_ schreef:

Ik geloof net na Rijssen. Het volgende station dat we passeerden was Deventer Colmsgate..

Tussen rijssen en Deventer Colmschaten zit Holten ook nog... Dus dan tussen Holten en Deventer Colmschaten?
Gebeurt de laatste tijd erg veel hier..

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:33

Ja was bij bathmen ong...(geen station)

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:42

Naar om te lezen dat hij 2x aangereden is.. Ik kende deze man helaas...

En ik kan vertellen dat ik sommige reacties echt walgelijk vind. Het is echt niet met het idee van "ff" voor de trein springen en klaar gegaan.. :n Zo'n man komt echt niet zomaar op het idee om een einde aan zijn leven te maken.

Vervelend voor de mensen die het hebben meegemaakt.. :(:)

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:54

ik heb het ook laatst gehad! Tussen tilburg west en gilze rije, gebeurt daar best veel in die buurt. Was echt vreemd want we voelden eerst echt 'n hobbel. Maar we remden niet meteen dus ik zei voor de grap tegen 'n vriedin : volgens mij zijn we over iemand heengereden. En toen gingen we dus ineens vol op de rem. Was het dus echt gebeurt. Voelde me behoorlijk banketstaaf om mijn "grapje". Pf we hebben toen echt 2 en een half uur in de middle of nowhere gestaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:07

obsession schreef:
veraA schreef:

Tussen rijssen en Deventer Colmschaten zit Holten ook nog... Dus dan tussen Holten en Deventer Colmschaten?
Gebeurt de laatste tijd erg veel hier..

Klopt ja.. Woon in Wierden, vlakbij dus. Laatste tijd erg veel berichten erover.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:10

Te veel... Laatste hier in de buurt was denk ik een maand geleden.. :\

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 17:26

Heb vandaag nog ff goed opgelet en het was inderdaad tussen het station van Holten en Deventer Colmsgate..

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:35

Moet idd verschikkelijk zijn om mee te maken!
Ik zou er zelf wel enkele dagen in m'n hoofd mee rondlopen, ik zou het me echt erg aantrekken denk 'k.

Als mensen het niet meer zouden zien zitten, en dan voor een makkelijke manier zoals euthanasie zouden kunnen kiezen.
Je moet eens nadenken hoeveel mensen het wel eens 'niet meer zien zitten', ik zie het soms ook eens niet zitten als alles tegenzit een hele weke lang. En dan denk 'k soms ook wel eens 'k wil niet meer leven. Maar dan zouden veel mensen de stap naar zelfmoord plegen als euthanasie een mogelijkheid zou worden ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:50

Karen_enter schreef:
Moet idd verschikkelijk zijn om mee te maken!
Ik zou er zelf wel enkele dagen in m'n hoofd mee rondlopen, ik zou het me echt erg aantrekken denk 'k.

Als mensen het niet meer zouden zien zitten, en dan voor een makkelijke manier zoals euthanasie zouden kunnen kiezen.
Je moet eens nadenken hoeveel mensen het wel eens 'niet meer zien zitten', ik zie het soms ook eens niet zitten als alles tegenzit een hele weke lang. En dan denk 'k soms ook wel eens 'k wil niet meer leven. Maar dan zouden veel mensen de stap naar zelfmoord plegen als euthanasie een mogelijkheid zou worden ;)

Ben ik helemaal mee eens. Daar zouden ze in NL wat makkelijker over moeten doen. Het is hun leven, laat ze dan ook zelf beslissen als ze dood willen gaan, en geef ze een prikje. Is een stuk beter dan voor een trein springen.

Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt en hoop het ook niet mee te maken. Jammer genoeg hoor ik het wel vaak genoeg dat er mensen voor de trein springen. Echt verschrikkelijk voor de toeschouwers.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:55

heftig allemaal hoor,je zal wel ontzettend geschrokken zijn,ts.

een goede vriend van mijn vader was machinist,een stoere vent die heel wat gezien had.
maar na de 5e persoon die zelfmoord pleegde voor de trein die hij reed,was het afgelopen.
hele lange tijd in zak en as gezeten,nachtmerries,angsten enz.
echt afschuwelijk.

over euthanasie,denk daar ook niet te makkelijk over.
ik maak regelmatig producten voor euthanasie in de apotheek,en iedere keer weer heb ik toch een flink geemotioneerde arts in de apotheek staan(hoort bij hun werk hoor,maar het is toch best moeilijk evengoed)
en ik denk dat als de keuze voor euthanasie vrijer wordt,er meer mensen 'makkelijker' gebruik van zullen maken ipv proberen je problemen op te lossen.