en wij moeten respect tonen voor de leraar...:S

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:02

lijntje87 schreef:
jaaa laten we allemaal lekker doen wat we zelf willen en met niemand rekening gaan houden!
in de bus met de voeten op de bank en de muziek heel hard, en wordt er gevraagd of dat anders kan krijg je te horen: "dat is jou probleem"

vooral niet naar je ouders luisteren want die zijn toch stom, en als ze dreigen je school niet te betalen zijn ze nog veeeul stommer.

vooral niet naar school gaan, wat heb je er aan? en als je later te horen krijgt dat je een taal/reken achterstand hebt, ja die poedersuiker school daar leerde ik niets.

nee heel verstandig.

hmmm.... toch heb ik een goede baan. misschien omdat ik bijv gym oversloeg?
ik vond gym onzin. bewegen deed ik wel op t paard :)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:02

VivaLaVida schreef:
en schreeuwen hoeft niemand te doen... je hebt toch verdulleme een voorbeeld functie als lerares... wél het schijnheilige boontje uithangen en de ouders opbellen, maar zelf lekker onvolwassen staan schreeuwen tegen een leerling. Ben ik blij dat ik me nooit op mijn kop liet zitten :D
Als ik niet naar school wilde gaan, deed ik dat niet, als ik wilde roken, deed ik dat wel. Dat zijn dingen waar je jezelf mee hebt en niet anderen... dus is het ook jouw zaak :)

jaaa laten we allemaal lekker doen wat we zelf willen en met niemand rekening gaan houden!
in de bus met de voeten op de bank en de muziek heel hard, en wordt er gevraagd of dat anders kan krijg je te horen: "dat is jou probleem"

vooral niet naar je ouders luisteren want die zijn toch stom, en als ze dreigen je school niet te betalen zijn ze nog veeeul stommer.

vooral niet naar school gaan, wat heb je er aan? en als je later te horen krijgt dat je een taal/reken achterstand hebt, ja die poedersuiker school daar leerde ik niets.

nee heel verstandig.[/quote]

Het gaat hier over zichzelf schade aan brengen. Als ze geen schade aanricht bij anderen.. Waarom dan niet? Dan is het toch helemaal haar zaak?[/quote]

nee het gaat hier niet alleen om het roken, het gaat ook om de reactie van de ouders/leraar en wat TS daarvan vind, en daar reageer ik op.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:03

xTamara schreef:
Lovely1 schreef:

Zo werkt dat nou eenmaal in de grote mensen wereld.. Wees blij dat je ouders het k*t vinden dat je je lichaam aan 't verpesten bent met die stinkdingen. Deze dame is gewoon eigenwijs en puberaal bezig. Als puber is het leven een stuk makkelijker als je eens doet wat je gezegd wordt.

En dat deed jij natuurlijk altijd?
Als puber ga juist in tegen alles wat je ouders niet willen.

Dat begrijp jij helemaal goed! Ik had al snel door dat als ik dat niet deed mijn biezen kon pakken. Je kunt je als puber prima onderscheiden en ontwikkelen als je daarnaast ook gewoon meewerkt en jezelf niet egoïstisch gedraagt. Dan heb je een leukere en betere tijd. Tegen dat soort dingen aanschoppen heeft totaal geen zin, het enige wat je daar van krijgt is ruzie en spijt. Vraag je ouders maar eens waarom ze niet willen dat je rookt, die mensen houden van je en willen het beste voor je, tijd om dat eens te accepteren.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 16:03

ik heb al een paar keer geprobeerd te stoppen, maar dan hield ik het 1 of 2 weken vol, en dan kreeg ik weer ruzie met mijn vader (of iets anders) waardoor ik in de stress schiet en dan grijp ik weer naar een sigaret.

ik heb geen leerplicht meer, na je 9e schooljaar heb je geen leerplicht meer, en dat heb ik achter de rug.

Ook heb ik geen enkele keer tegen mijn lerares geschreeuwd. Ik heb op het laatst alleen gezegd : is goed, dan praat ik ook niet meer met jou. En toen heb ik mij omgedraaid. Dat is de enigste keer, dat ik niet beleefd ben gebleven.

En het gaat hier momenteel niet zo zeer om het roken, maar meer om de lerares.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:03

VivaLaVida schreef:
Okee ik wist dat dat ging koment lijntje :D

ik zeg toch : DAT ZIJN DINGEN WAAR JE JEZELF MEE HEBT EN NIET ANDEREN.

Asociaal gedrag is heel wat anders.

nee je hebt ook je ouders er mee.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:04

xTamara schreef:
Juist ben het helemaal met je eens VivaLaVida!
@ BraveSpots: Ligt er helemaal aan, mijn zus is pas een halfjaar geleden gestopt. Daarom mocht ze een hondje kopen, anders had het niet gemogen. Als ze weer ging roken moest ze een vast bedrag betalen elke maand. Ze is weer gaan roken.. Waarom? Omdat dr beste vriend bijna letterlijk een peuk in dr mond gedaan heeft.

Hiermee wil ik zeggen dat het soms moeilijk is om af te slaan.. Als iedereen het doet waarom dan niet? Vrienden vinden je stom als je het niet doen.. Onderschat dat niet.

Ah komaan, je hebt toch zelf ook wat karakter? Altijd de schuld afschuiven (het is te moeilijk, vrienden, blabla) helpt ook niet denk ik.

Mensen die willen roken doen dat maar voor mijn part. Maar als je weet dat je opleiding ervan afhangt, wees dan zo slim om niet te beginnen of ermee te stoppen. Of ga je je opleiding riskeren voor een paar sigaretten?...
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 31-03-09 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

_Tivoli_ schreef:
Stelen is je eigen keuze,kunnen je ouders ook niks aan doen.
Mes meenemen is je eigen keuze,kunnen je ouders ook niks aan doen...
Zo kan het nog wel even...
Ooit gehoort van respect hebben voor de regels die je ouders voor je hebben?
Ouders moeten alles maar goedvinden,alles over zich heen laten komen en mogen vooral niks tegen je zeggen...
Sorry,maar ik heb medelijden met jou ouders als je denkt dat ze niks over je te zeggen hebben.
Ze hebben jou leven gegeven,jou op laten groeien,ze willen het beste voor JOU.
Lekker dankbaar.

wat ben ik mijn ouders dankbaar dat ze mij normen en waarden mee hebben gegeven, hun zicht op alles en mij verder vrij hebben gelaten en nooit wat hebben verboden!!!
Je kunt pubers beter aansturen dan dingen verbieden..... werkt echt averechts :D

Anoniem

lijntje87 schreef:
VivaLaVida schreef:
Okee ik wist dat dat ging koment lijntje :D

ik zeg toch : DAT ZIJN DINGEN WAAR JE JEZELF MEE HEBT EN NIET ANDEREN.

Asociaal gedrag is heel wat anders.

nee je hebt ook je ouders er mee.

vertel? :D

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:05

_Tivoli_ schreef:
xxriiannee schreef:
Roken is je eigen keuze. Kunnen je ouders niets tegen doen, en een lerares ook niet.
het heeft geen effect om ouders daarover te bellen, want stoppen doe je toch niet daardoor.

Ouders moeten alles maar goedvinden,alles over zich heen laten komen en mogen vooral niks tegen je zeggen...
Sorry,maar ik heb medelijden met jou ouders als je denkt dat ze niks over je te zeggen hebben.
Lekker dankbaar.

Ze hebben weldegleijk wat over mij te zeggen, maar of ik nou rook of niet,

kunnen ze toch niets aan doen, dat kun je niet vergelijken met een mes op zak hebben.

xTamara

Tuurlijk ik ben ook een zeer brave puber, dat zeggen mijn ouders altijd.
Maar ik rook niet omdat ik weet dat het niet mag, maar omdat ik dat zelf niet wil.
En dat is een heel verschil.
Er zijn zoveel pubers die helemaal tegen hun ouders ingaan.

@lijntje87: Ik snap niet wat je vorige reactie te maken heeft met de reactie van de ouders/leraar?

@Lovely1: Ja tuurlijk en dat begrijp ik ook zeker wel. Maar Ik wil alleen maar zeggen dat het makkelijker zeggen dan gedaan is. Ik bedoel ik ben een hele brave puber, maar ik heb ook dingen gedaan waar mijn ouders niet achter staan.

Mars

xxriiannee schreef:
Roken is je eigen keuze. Kunnen je ouders niets tegen doen, en een lerares ook niet.
het heeft geen effect om ouders daarover te bellen, want stoppen doe je toch niet daardoor.

Misschien niet, maar ik begrijp wel dat de school zich zorgen maakt over het welzijn van haar leerlingen. Vanuit dat standpunt is het goed te begrijpen dat ze de ouders van de TS gebeld hebben, die zijn tenslotte verantwoordelijk voor haar :)
Wat zij er vervolgens mee doen is aan hen, de TS kan het hier niet mee eens zijn, maar uiteindelijk hebben haar ouders het wel voor het zeggen natuurlijk...

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 16:07

ik snap heus wel dat ze niet willen dat ik rook. Maar als je eenmaal begonnen bent is het niet zo makkelijk om te stoppen. Zowiezo probeer ik zo min mogelijk te roken (meestal met 1 pakje 5 dagen)

het is heus niet dat ik overal tegenin ga bij mijn ouders. Ik heb een redelijke goeie band met mijn ouders, maar aangezien we hier thuis een bedrijf hebben en dus veel op elkaar aangewezen zijn, loopt het niet altijd even soepel en krijgen we wel eens kleine ruzietjes.. dat gebeurd gewoon, en dat heeft iedereen. Dat zul je ook in je relatie hebben en met je vriendinnen en weet ik veel.. Het gaat hier helemaal niet zo zeer, over dat ik als puber tegen mijn ouders in wil gaan.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:07

BraveSpots schreef:
xTamara schreef:
Juist ben het helemaal met je eens VivaLaVida!
@ BraveSpots: Ligt er helemaal aan, mijn zus is pas een halfjaar geleden gestopt. Daarom mocht ze een hondje kopen, anders had het niet gemogen. Als ze weer ging roken moest ze een vast bedrag betalen elke maand. Ze is weer gaan roken.. Waarom? Omdat dr beste vriend bijna letterlijk een peuk in dr mond gedaan heeft.

Hiermee wil ik zeggen dat het soms moeilijk is om af te slaan.. Als iedereen het doet waarom dan niet? Vrienden vinden je stom als je het niet doen.. Onderschat dat niet.

Ah komaan, je hebt toch zelf ook wat karakter? Altijd de schuld afschuiven (het is te moeilijk, vrienden, blabla) helpt ook niet denk ik.

Mensen die willen roken doen dat maar voor mijn part. Maar als je weet dat je opleiding ervan afhangt, wees dan zo slim om niet te beginnen of ermee te stoppen. Of ga je je opleiding riskeren voor een paar sigaretten?...

We weten niet of de TS wel; wist of haar opleiding ervanaf zou hangen?
Ik wist dat als ik ging roken ik mijn rijbewijs zelf moest betalen.. Dat was voor mij een stok achter de deur om er niet aan te beginnen.
Mara als dat niet duidelijk gezegd word.. tjaa.. wat heb je dan te verliezen denk je dan.. Oke je ouders worden boos maar als je denkt dat er voor de rest geen consequentie's aanhangen.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:08

Nee die leraar heeft het geen recht om prive dingen door te geven aan ouders zonder dat er met leerling is overlegt. klaar.
als dit mj zou overkomen was ik ook door het lint gegaan.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:08

Ik heb heel het topic doorgelezen, en nu komt mijn "15-jarige"mening.
Ik denk persoonlijk dat ik hier dus anders op kijk dan als anderen "oudere" personen die dit allemaal al hebben gehad( om het even cru te zeggen.)

op mijn school is het niet verboden om te roken, zolang het maar op de rookplek gebeurt.
zo niet? dat word prikken.
Bij mij in de klas waren er een paar meisjes zo slim geweest om voor de gym, in de kleedkamer te gaan roken.
Ik deed hier niet aan mee, heb ze juist gewaarschuwd.
Uiteindelijk zijn ze gesnapt, maar de afdelingsleider heeft met ze gepraat, ze hebben straf gehad, maar de ouders zijn niet gebelt.
Omdat hij vond dat het hun eigen taak is om hun ouders te vertellen dat ze roken.
Dit vind ik een goede zaak.
Jij bent 17, en ik weet niet hoe de regels in Oostenrijk zijn, maar dan mag je zelf beslissen of je rookt of niet.
Dat betekend niet dat je dit gelijk moet doen, zelf heb ik respect voor mijn vader, en mijn moeder( die overigens door o.a roken is overleden), en rook dus niet.
Over de lerares, ze heeft het recht niet om te schreeuwen, als ze voelt dat ze boos word kan ze beter een gesprek regelen met de afdelingsleider, of mentor, waar ze dan bij is, en er niets verdraait kan worden.
En geloof me, ik ben geen heilig boontje, en ik heb ook al fouten gemaakt, maar dit is mijn kijk er op.
Wat je verder doet moet je zelf weten.

edit: poeh... dat is een lang verhaal geworden..

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:09

VivaLaVida schreef:
_Tivoli_ schreef:
Lekker dankbaar.

wat ben ik mijn ouders dankbaar dat ze mij normen en waarden mee hebben gegeven, hun zicht op alles en mij verder vrij hebben gelaten en nooit wat hebben verboden!!!
Je kunt pubers beter aansturen dan dingen verbieden..... werkt echt averechts :D

Mijn moeder heeft me ook nooit wat verboden,
ze rookt zelf als een ketter,en ik ben nooit gaan roken.

Het kán heel normaal.
Maar je hebt ook ouders die het verbieden,daar moet je respect voor hebben.
Als je er zelf voor kiest omdat ondanks het verbod tóch te roken,moet je het zelf weten,dan is het je eigen probleem.(met je ouders)

Daarom denk ik ook dat TS gewoon boos is dat haar ouders nu -nogmaals?- van het roken afweten,dat had elke leraar of lerares kunnen zijn.De buurman voor mijn part.

Anoniem

een rijbewijs is een kado... wat je zelf evt kunt gaan betalen.
dat je dan niet naar een school mag.... wat een onzin.

xTamara

xxriiannee schreef:
Nee die leraar heeft het geen recht om prive dingen door te geven aan ouders zonder dat er met leerling is overlegt. klaar.

Hahaha ik ken jou en ik weet inderdaad 100000% zeker dat zij helemaal pissed naar een leraar toegelopen zou zijn.
En dat is je goed recht vind ik.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:10

VivaLaVida schreef:
een rijbewijs is een kado... wat je zelf evt kunt gaan betalen.
dat je dan niet naar een school mag.... wat een onzin.

Klopt dit gaat gewoon over de TS haar toekomst..
Lekker l*llig dat dat zomaar word weggenomen.

Anoniem

_Tivoli_ schreef:
Mijn moeder heeft me ook nooit wat verboden,
ze rookt zelf als een ketter,en ik ben nooit gaan roken.

Het kán heel normaal.
Maar je hebt ook ouders die het verbieden,daar moet je respect voor hebben.
Als je er zelf voor kiest omdat ondanks het verbod tóch te roken,moet je het zelf weten,dan is het je eigen probleem.(met je ouders)

Daarom denk ik ook dat TS gewoon boos is dat haar ouders nu -nogmaals?- van het roken afweten,dat had elke leraar of lerares kunnen zijn.De buurman voor mijn part.

of omdat die lerares zo'n kreng is dat ze alles doorbrieft :)

Kwanyin

xxriiannee schreef:

Staat het ergens in de wet dat het niet toegelaten is?

Elamor

xTamara schreef:
xxriiannee schreef:

Hahaha ik ken jou en ik weet inderdaad 100000% zeker dat zij helemaal pissed naar een leraar toegelopen zou zijn.
En dat is je goed recht vind ik.

hahahah al helemaal als het mevrouw de vries was _O-

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:11

xKatleentjex schreef:
xxriiannee schreef:

staat er ergens in de wet dat het wel mag?

je gaat toch ook niet de man van je lerares opbellen
hallo uw vrouw gaat vreemd.
;(

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:11

xKatleentjex schreef:
xxriiannee schreef:

Wat een belachelijke opmerking! Alsof er wel in staat dat je dat wel moet doen! Komop zeg.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:12

xxriiannee schreef:
hahahah al helemaal als het mevrouw de vries was _O-

Hhahahaha En dan had ik op een afstandje keihard gelachen.. Jij tegen dat kleine mensje XD