Broertje van vriend ....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:24

Wat zei je vriend (of zijn broer) toen je vertelde dat je nu een echt ultimatum stelt? Ben je erop voorbereid in het geval dat hij voor zijn broer kiest?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:28

Nou succes inderdaad!
Ik snap trouwens ook ergens wel dat je vriend zn broertje een beetje de hand boven het hoofd houdt, het blijft wel familie natuurlijk.
Volgens mij moet je dat echt niet zien als dat hij niet genoeg van jou houdt hoor, was het iemand anders dan zijn broertje geweest en hij had gezien dat jij ongelukkig was had ie er misschien allang wat aangedaan. Maar het is wel erg belachelijk dat iemand van 22 niet voor zichzelf kan zorgen! 8)7 Wat zegt broertje daar zelf over dan als je het er met hem over hebt? Of zeg je dat niet zo in zn gezicht?

EDIT: Ik vind natuurlijk wel dat hij er wat aan moet doen als jij echt dreigt op te stappen ^^

DebGizmo

Re: Broertje van vriend ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:34

Dat je dit volhoud zeg!
Het mag dan wel zijn broertje zijn, maar dit kan echt niet!
Zijn ouders moeten voor hem zorgen, niet jullie.
Willen zij dit niet, is dat zijn probleem en niet de jouwe.
Hij is niet voor niks daar de deur uit getrapt, je lijkt wel gek hem in huis te hebben genomen.

Succes!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:42

jeumig zeg wat een parasiet! :(
daar moet je echt korte metten mee maken want hij sleurt je helemaal mee zijn ellende in

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:50

Je moet er wel zin in hebben maar kan je niet proberen zo verschrikkelijk irritant te doen tegen hem dat die nieteens meer bij jullie wilt wonen.
Keiharde muziek. steeds per ongeluk over hem heen struikelen. voor zijn neus de lekkerste dingen eten. scheten in zijn gezicht laten. verzin het maar

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:21

Sjonge ik snap niet dat je vriend daar niets aan doet hoor? Als je ziet dat je vriendin het niet meer vol houdt ga je toch actie ondernemen? Heeft die gozer van jou een bord voor zijn kop ofzo? Of zit dat gemakkelijke bij hun in de familie :D
Echt stappen ondernemen hoor, jij en je relatie gaan hier aan onderdoor!

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 20:23

@ BraveSpots :

Dan zegt hij dat hij echt tot eind deze maand heeft .
Dit zal ik tot nu toe moeten geloven omdat ik dit ultimatum nog niet eerder gesteld had .
Maar ik ben zeker voorbereid op voor mij vreemde reactie's !
Zeker omdat hij bij eerdere confrontatie's geen gehoor geeft :)
Ben dus op het ergste voorbereid !

@ Li_lee_yang :

Haha , moest er eerlijk gezegd wel om lachen .
Maar het irriteren werkt niet bij hem !!
Als ik zaterdag vroeg uit bed ben en wil gaan stofzuigen omdat ik meer
dingen te doen heb blijft hij gewoon tot 1 uur liggen .
Maar hij ligt wel in de WOONkamer wat hij blijkbaar vergeet .
Als ik dan de muziek hard aanzet om hem een hint te geven blijft hij gewoon liggen .
Op de kermis gewerkt dus wel wat gewent heh :o

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:36

Is dat broertje stiekum ook van de melkboer?
Exact mijn broertje!
Ik kan je vertellen, die gaan niet uit zichzelf weg.
Alles op slot doen heeft geen zin, dan kopen ze wel een pak
pasta voor een euro en teren daar wel op. (ervaring)
Ik denk dat de enige oplossing is hij of jij eruit....
Hou je taai en zet door! Laat het er niet bij zitten,
het kost tijden om er weer bovenop te komen. Laat het
niet tever gaan! sucses

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:39

Lekkere vriend heb jij dan! En dat broertje... Tja, ik zou gewoon zijn spullen inpakken en buiten zetten, denk dat hij de hint dan wel begrijpt..

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:14

hey hallo,

ben erg benieuwd of je het er al over hebt gehad thuis met je vriend of met beide??
Hou je ons op de hoogte?
En voor je poekie...en bestaan van de katten hotels misschien voor twee nachtjes, als hij echt niet ergens anders tijdelijk heen kan.

Nou nog een paar daagjes en hopelijk.....hoef je dan niet onze adviezen op te volgen!! en gebeurd er een wonder O:)

Nou succes meid, en je weet het je staat er echt niet alleen voor, WIJ, half bokt willen je anders wel helpen hoor, al is het maar met het uit huis plaatsen van die stink smurf!!!! }:) -:(- }:) -:(-
zal hij eens weten wat girl power kan doen met zo'n snotneus

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:06

Ik zou de dozen vast vullen. Zo van -> hij maakt geen aanstalten om er dinsdag uit te zijn, dan zorg ik dat ik klaar ben om dinsdag weg te gaan.
En als hij vraagt wat je plannen zijn -> voorlopig terug naar paps en mams en op zoek naar een flatje of iets voor jezelf.

Misschien hoeft het niet zover te komen, maar sommige mensen (mannen :Y) ) hebben zo'n wakkerschudding nodig ipv alleen erover praten.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:22

Stille meelezer. Net even alles gelezen.
Goh.. dat je dit zo lang vol kan houden.. Ik zou inderdaad ook gezegd hebben; Hij eruit of ik..

Ga mee met Elaine :) Vind het inderdaad goed dat jij je wel aan je afspraak houd, door het dan te laten zien dat je alvast wat spullen in de verhuisdoos hebt staan.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:40

Li_lee_yang schreef:
Je moet er wel zin in hebben maar kan je niet proberen zo verschrikkelijk irritant te doen tegen hem dat die nieteens meer bij jullie wilt wonen.
Keiharde muziek. steeds per ongeluk over hem heen struikelen. voor zijn neus de lekkerste dingen eten. scheten in zijn gezicht laten. verzin het maar

Hahahaha _O- Ik zie het al helemaal voor me :') Maar aan de karakteranalyse die we kunnen maken uit de gegeven informatie gaat hij waarschijnlijk alleen exact hetzelfde terug doen. Het is helemaal niet meer het huis van jou en je vriend, in zijn ogen is het net zo goed van hem.

Hou je aan die deadline! Als die broer niet vertrekt, dan zou ik zelf zeker weten vertrekken. Ik zou me iets te goed voelen om met een vent samen te leven die kennelijk erg weinig geeft om jouw gevoelens en het eerder opneemt voor zijn broer dan voor "de liefde van zijn leven".

Ik vind de broer van mijn vriend ontzettend aardig, maar ik moet er niet aan denken dat hij hier maandenlang op de bank ligt te parasiteren. Bah!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:47

Ik zou toch echt eens overwegen om tegen vriendje te zeggen: het heeft nu lang genoeg geduurd, broertje eruit of ik eruit.

Of volg dezelfde taktiek die hem ook bij jullie gebracht heeft: pak zijn spullen in en leg hem weer bij een ander familielid te vondeling. Zo van, wij hebben een tijd op hem gepast en hem gevoerderd, nu zijn jullie aan de beurt.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:55

HannahFrouk schreef:
Ik zou toch echt eens overwegen om tegen vriendje te zeggen: het heeft nu lang genoeg geduurd, broertje eruit of ik eruit.

Of volg dezelfde taktiek die hem ook bij jullie gebracht heeft: pak zijn spullen in en leg hem weer bij een ander familielid te vondeling. Zo van, wij hebben een tijd op hem gepast en hem gevoerderd, nu zijn jullie aan de beurt.

Mee eens! :)
Hij leeft zo wel erg gemakkelijk terwijl jullie met hem opgescheept zitten.. Maak er werk van!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:58

Ik zou hem bij dat te vondeling leggen ook nog even een roze speentje meegeven ... dat vin'k sowieso wel een goed cadeautje om hem mee te verrassen. De ene week een roze speentje. Volgende week een slabbetje met Minie Mouse er op, en een setje kinderbestek. Dan een drinkbekertje dat niet kan lekken. Als hij dan gaat klagen of schamperen of protesteren, dan zeg je met een alleronschuldigst gezicht: "ooooh maar ik wil je ook wel VOLWASSEN cadeautjes geven hoor. Een zaag, of een verfkwast of een afwasborstel. Heb je dat liever???".

Misschien dat hij dan een clou krijgt dat hij zich als een baby gedraagt.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:04

sorry hoor, maar gaat je vriend verder met jou of met zijn broertje ?

vind dat broertje maar een nietsnut. een luiwammes die op jouw centen leeft. en kan er ooit een bedankje af? ik denk dat ie dat niet eens kent.

Ik als je vriend geen aanstalten maakt naar zijn broertje toe, langzamerhand steeds meer spullen in de doos leggen.. dan word het serieuzer.

Ik zou wel je account afmelden hier als je afsluit. voor het zelfde geld leest dat broertje mee :=

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:07

jeetje ik snap dat je dit beu bent! vind het al knap dat je het zo lang vol hout!
als hij zich niet aan dit ultimatum hout zou ik kostgeld gaan vragen vanaf 1april en dan een debiel hoog bedrag dat hij wel liever op zich zelf gaat! en als hij niet betaald op straat zetten boekt hij maar en hotel. daar ruimen ze wel alles voor hem op en dekken zijn bed op.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:14

wat een parasiet die broer, ik zou mijn koffer pakken en 'tijdelijk' weer even bij mijn ouders gaan logeren, tot hij eruit is en dan pas zou ik terug komen...

Ik hoop ook dat je zo sterk kan zijn om ook te gaan het einde van de maand want ik denk en verwacht namelijk wel dat je dat er voor nodig zult hebben om wat beweging te krijgen in de situatie.
Sterkte !!!!!

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:16

Pfft lastige situatie hoor!
Ik snap dat iedereen zegt dat je hem eruit moet knikkeren of moet zeggen hij eruit of ik eruit maar moet eerlijk zeggen dat ik geloof dat dat in de praktijk lang niet zo makkelijk gaat...
Gelukkig heb ik er geen ervaring mee maar het blijft je vriendje en het blijft het broertje van je vriendje, ik snap dus best wel dat het voor je vriend ook een lastige situatie is..
Als je een ultimatum hebt gesteld dan zou ik me er ook aan houden, anders hebben je volgende dreigingen geen zin meer omdat ze niet geloofwaardig zijn...
Voor die tijd zou ik een andere aanpak proberen die iets minder drastisch is, ik zou tegen je vriend zeggen dat je je zorgen maakt om zijn broertje vanwege de manier waarop hij leeft qua gezondheid en schulden en de invloed die dat heeft op zijn toekomst.. Waarschijnlijk zal je vriend daar meer over te spreken zijn dan over een 'je broertje is vies en irritant en moet eruit' .. Dan kan je voorstellen om hem samen verder te helpen.. Bespreek wat jullie willen doen om hem te helpen, bijvoorbeeld kamers uitzoeken en afspraken maken en samen met het broertje heengaan (bijkomend voordeel: hij kan geen banketstaaf ophangen over waarom het niets is omdat je er zelf bij bent), helpen met zoeken van werk (als broertje niet al werkt), helpen inzichtelijk maken schulden en bekijken hoe broertje dat kan aflossen (hiervoor heb je natuurlijk wel inzet broertje nodig dus dit kan op een later moment) etc. Je kan ook nog afspreken dat broertje in het begin een paar x per week bij jullie kan eten zodat jullie hem in de gaten kunnen houden, dat kan je dan gewoon steeds verminderen en zodra broertje weg is zal je vriend vermoedelijk ook zien dat het samen zijn in nieuwe huisje ook erg gezellig is en broertje er niet steeds meer bij willen hebben.. Is lastig maar iets wat je samen met je vriend kan oppakken waardoor je vriend een oplossing krijgt om jou te steunen en tegelijkertijd niet zijn broertje te laten vallen... (hoe hard dat laatste misschien ook nodig is)..
Denk er eens over na, ik blijf nog wel meelezen hoe het uiteindelijk afloopt...

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:20

Jeetje ik lees dit met verbazing.
Waar haal je dat geduld tot nu toe vandaan?

Ik zou na een maand mn spullen hebben gepakt en terug naar mn ouder zijn gegaan. Net zolang tot hij weg was...

Hoe is je kat? Als hij buiten gewent is kan je hem idd niet meenemen. Maar als het een binnenkat is, kan je hem best op je kamer bij je ouders houden.

Trouwens heb je het hier wel eens met je eigen ouders over gehad? Wat zeggen zei? Als je dit nog niet gedaan hebt moet je toch eens langsgaan. Grote kans dat ze je helpen. Denk dat het in dit geval ook wel nodig is.
Succes!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:21

Meid ik krijg vlekken in me nek als ik dit hoor, wat een ontzettende proffiteur. Om te beginnen: over je lijk dat je hem inschrijft op jou adres. Je wilt hem eruit? dan gaan we dat zeker niet doen. Ik zou eerst praten met vriendlief dat JIJ dt niet meer trekt en hoe hij dit nog voor zich ziet (dit word een never ending story!) En gewoon elke dag heel iritant gaan vragen of ie al een kamer heeft, dat het bijna einde maand is en dat je duidelijk een ultimatum hebt gegeven. Waarom heeft die knul geen werk? En maak maar een inschatting van het geld dat hij je schuldig is aan boodschappen enzo. Tis JOUW huis ik zou nooit weggaan. En hem heel duidelijk maken dat als ie niet rap weg is je hem persoonlijk in zijn enige boxer de deur uittrapt. BEN JE GEK GEWORDEN! je laat je door zoiets toch je huis en je leven niet verpestten? Praat met vriend en bedenk een concreet plan om hem eruit te schoppen!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:26

@ nikita het heeft geen zin zo'n knul te willen helpen das juist het hele probleem, iemand haalt ze uieindelijk altijd uit de zeik.Hij moet dat zelf gaan doen zelf naar een instantie ofzo daar kunnen ze hem prima helpen maar ik zou het zelf allemaal niet gaan doen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:33

volgens mij weet hij dondersgoed dat hij alles zo krijgt. je moet hem niets geven. niets meer lenen. laat hem zijn eigen boontjes doppen. hij weet dat jullie hem altijd iets geven. daar worden ze lui van. hij weet ook dat hij geholpen gaat worden. maar dat moet je hem allemaal alleen laten doen. hij heeft tijd zat gehad om dat te doen. dus dat is zijn verantwoorderlijkheid!

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 12:37

@ Elaine :

Bedankt voor je reactie's !!
Morgen begin ik met dozen inpakken .
Vanmiddag ga ik even langs de Bieb om kamers uit te printen voor hem [ hoop ik ] .
Als hintje leg ik ze op zijn bed :)
Maar bijna alle spullen zoals het bankstel , div kasten enz zijn van mij
en wil ik het echt laten voelen zal ik dat eigenlijk ook mee moeten nemen .
Dan kunnen ze lekker t.v kijken op broertje zijn bedje :D

@ HannahFrouk :

Dit is inderdaad ook nog een leuke optie .
Maar ik ben niet van plan om voor hem allerlei spullen aan te schaffen .
Al zal het wel een stunt zijn natuurlijk .

@ Jolandaa_ :

Zijn broertje kan niet meelezen want ik zit bij mijn ouders op de pc .
Wij zelf thuis hebben bewust nog geen pc genomen want ik weet zeker
dat hij er dan heel de dag achter had gezeten !
Nu doet hij het namelijk via zijn telefoon .
En misschien zijn er wel Bokkers die hem kennen :)
Weten ze nu hoe hij zich gedraagt in het dagelijks leven bij zijn broer thuis .
Boeit me helemaaaal niet :)

@ o0eefje0o :

Toevallig heb ik hem dit ook al een aantal keer onder de neus geschoven .
En ook vermeld dat het dus absoluut GEEN hotel is bij ons !

@ Nikitah86 :

Is een goede optie maar ik heb helaas geen tijd en absoluut geen zin om ZIJN
schulden - problemen en alles op te lossen .
Want hij doet er zelf echt helemaal niks voor en denkt dat alles aan komt waaien .
Was eigenlijk blij met een rustpuntje in mn leven , en aangezien hij gewoon echt geen hulp accepteerd
schiet het gewoon niet op om daar onze energie in te stoppen .
Hij weet gewoon alles beter !!

We hebben aleens gevraagd of hij ingeschreven stond voor een huisje :
Jaa , was het antwoord .
Maar dit was toendertijd onmogelijk omdat hij zo van de kermis afkwam kwa werk ,
en dit is zwart werken natuurlijk .
Daar heeft woonvisie niks aan en hij stond dus niet ingeschreven .

Ook moest hij enige tijd geleden zijn werkspullen inleveren wegens ontslag .
Hij ging de deur uit en melde dat hij de spullen terug ging brengen .
Toen ik later aan het opruimen was beneden en de was aan het uitzoeken was
vond ik een hele sleutelbos van dat werk in zijn zakken .
Hij was dus helemaal niet langs geweest !
Dus nee , hier stop ik mijn energie niet in .

@ IEDEREEN :

Bedankt voor jullie reactie's .
Helemaal TOP dat jullie met mij meedenken !!!

@ Update :

Gisteren kwam ik thuis van stal en meneer lag alweer middenin de woonkamer op zn bed .
Voordat ik naar stal vertrok had ik thuis nog opgeruimd .
Ik keek naar de tafel en jawel daar stond zijn glas weer terwijl ik die dus eerder die dag
van de tafel had geruimd :)
Heb heel de boel op stelten gezet :
* Gezegd dat ik er strontziek van word zijn spullen 30.000 x op te moeten ruimen .
* Gezegd dat hij of ik er dinsdag uit ben .
En zo nog wel meer duidelijke dingen in mijn boosheid .
En vanochtend was tot mijn grote verbazing het glas weg :D
Nu hijzelf nog !

Ik weet zeker dat hij dit weekend gaat slijmen want dit doet hij namelijk altijd
na zo'n confrontatie .
Maar ik hou voet bij stuk , heb er meer dan genoeg van :)